Porsche 911 Carrera 4 GTS: štvorkolka s výkonom 408 koní16. Máj 2011
Porsche rozširuje ponuku vrcholných prevedení modelového radu Carrera. Carrera 4 GTS s karosériou Coupé alebo Cabriolet bude disponovať najsilnejším motorom určeným pre Carreru a ešte bohatšou výbavou. Oba modely vstúpi na európsky trh v júli 2011.
Nové prevedenia sú vlastne dvojčatami existujúceho modelu 911 Carrera GTS. Spájajú v sebe silný motor rady GTS o výkone 408k s inteligentným pohonom všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Okrem prínosu v otázkach dynamiky spotrebujú modely s pohonom všetkých kolies rovnako paliva ako štandardné prevedenie Carrera 4S. V prípade modelu Coupé to znamená kombinovanú spotrebu v európskom cykle Nefza 11,0 l/100 km, u prevedenia Cabriolet činí táto hodnota 11,2 l/100 km. Oba nové modely prichádzajú v porovnaní s modelmi Carrera 4S s ešte bohatšou výbavou.
Srdcom modelov 911 Carrera 4 GTS je motor vychádzajúci z šesťvalca modelu Carrera S s obsahom 3,8 litra. Po rozsiahlom prepracovaní sacieho traktu došlo k zvýšeniu výkonu o 23 k na celkových 408 k pri 7 300 ot / min. Upravené nasávanie nezlepšuje iba celkový výkon, ale má pozitívny vplyv aj na pružnosť motora a produkciu výkonu v nízkych a stredných otáčkach. Už pri 1 500 ot / min je pripravených 320 Nm, zatiaľ čo najvyššia hodnota krútiaceho momentu dosahuje v rozmedzí 4 200 – 5 600 ot / min rovných 420 Nm. Sebavedomý športový zvuk má na svedomí štandardne dodávaný športový výfukový systém. Ten zabezpečuje u novej Carrery 4 GTS nielen nezameniteľný zvukový prejav, ale vďaka čiernemu prevedenie lemov koncoviek súčasne dodáva tomuto modelu špecifický charakter.
Pri maximálnom nasadení je Carrera 4 GTS Coupé pripravená z pokoja na 100 km / h zrýchliť počas 4,6 s, u prevedenia Cabriolet trvá táto disciplína 4,8 s. Štandardnou výbavou modelu Carrera 4 GTS je šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorú možno na želanie vymeniť za sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe). V kombinácii s prevodovkou PDK dôjde ku skráteniu času vo zrýchlenie o 0,2 s.
Pohon všetkých kolies PTM slúži i v modeli Carrera 4 GTS, ako je pre značku Porsche typické, pre ďalšie zvýšenie stability, trakcie a obratnosti. Systém PTM podľa aktuálnej jazdnej situácie neustále rozhoduje, koľko krútiaceho momentu motora pošle k predným kolesám. Samotné rozdeľovanie krútiaceho momentu má na starosť elektronicky riadená lamelová spojka. Carrera 4 GTS je zameraná na maximálne zvýšenie jazdnej dynamiky, aj preto je sériovo vybavená samosvorným diferenciálom zadnej nápravy, ktorý pracuje s elektronicky riadeným pohonom všetkých kolies v dokonalej harmónii.
Opticky sa modely Carrera 4 GTS s pohonom všetkých kolies odlišujú od prevedení s pohonom zadných kolies niekoľkých detaily. Okrem označenia na dverách a veku motorového priestoru je typickým poznávacím znakom modelov s pohonom všetkých kolies farebný pás spájajúcej zadné skupinové svetlá. Rovnako ako všetky ostatné modely rady 911 s pohonom všetkých kolies, aj prevedenie GTS so systémom pohonu PTM vsádza na širšiu karosériu a zväčšený rozchod zadných kolies. Modely GTS sa od štandardných prevedení odlišujú ešte ďalšími prvkami. Medzi ne patrí napríklad štandardne dodávaná čierno lakované 19 palcové kolesá Spyder s centrálnou maticou a lešteným límcom. Zadné pneumatiky majú rozmer 305/30 ZR 19.
Medzi ďalšie špecifické vlastnosti modelov GTS patrí riešenie prednej časti v športovom dizajne s čierno lakovaným spojlerom na spodnej hrane predného nárazníka. Čierne sú aj bočné prahy. Pre modely GTS je tiež typické športovo ladené čalúnenie čiernou alcantarou, ktoré je použité na stredoch sedadiel i operadiel, venci volantu, radiacej páke, madlu ručnej brzdy, dverných madlách a na kryte úložnej schránky pred spolujazdcom.
Porsche 911 Carrera 4 GTS Coupé bude v predaji za cenu 111 956 eur vr. DPH, prevedenie Cabriolet štartuje na cene 122 071 eur vr. DPH.
zdroj: porsche.cz, netcarshow.com