Polmilionté Áčko11. Október 2007
Odkedy sa v septembri 2004 dostala druhá generácia triedy A na trh, sa značke Mercedes-Benz podarilo predať už 500.000 modelov tohto kompaktného a variabilného vozidla. „Pred desiatimi rokmi založil Mercedes-Benz s A-triedou segment prémiovej kompaktnej triedy. Medzičasom sa z A-triedy stala integrálna súčasť našej produktovej ponuky, pričom svojho času položila základný kameň pre neskoršiu vedúcu pozíciu značky Mercedes-Benz v tomto segmente,“ vyjadril sa Dr. Klaus Maier, vedúci obchodnej divízie skupiny Mercedes Car Group zodpovedný za odbyt a marketing.
Trieda A nadchýňa zákazníkov najmä jedinečnou bezpečnostnou koncepciou, priestranným interiérom, ako aj dokonalou variabilnosťou. Model z rastattského závodu sa mimoriadne uchytil v Nemecku a Taliansku, kde sa značke Mercedes-Benz už roky darí udržiavať si vedúcu pozíciu v tomto segmente trhu. Medzi dôležité odbytiská pre troj- a päťdverové verzie A-triedy patrí aj Francúzsko a Veľká Británia. Tretina zákazníkov A-triedy sa pritom rozhodla pre úsporný dieselový agregát modelu A 180 CDI so spotrebou 5,2 litra na 100 kilometrov a ďalšia pre benzínový model A 150 (6,2 litra na 100 kilometrov).
V marci 2007 udelil A-triede renomovaný inštitút pre životné prostredie s názvom Öko-Trend certifikát ekologickosti. Inštitút pritom presvedčila nielen spotrebou, emisiami hluku a výfukových plynov, ale aj ekologickým výrobným procesom, výberom materiálov a logistikou. Chválou nešetrili najmä pri modeli A 160 CDI: „Mercedes-Benz A 160 CDI patrí k najekologickejším vozidlám s konvenčným pohonom. Už výroba kompaktu sa riadi celoplošne platnou ekologickou koncepciou, ktorá zohľadňuje celý životný cyklus vozidla. Vďaka početným opatreniam sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom redukujú emisie vznikajúce počas výroby a používania novej A-triedy o zhruba 17 percent. Značke Mercedes-Benz sa s nástupom novej A-triedy podarilo zaviesť aj nové ekologické štandardy.“ Model A 160 CDI spotrebúva 4,9 litra na 100 kilometrov, čo zodpovedá hodnote 128 gramov CO2.