Panamera S Hybrid, najúspornejšie vo svojej triede1. Marec 2011

Nové prevedenie Panamery nestráca nič zo športovosti a elegancie, pri najvyššom výkone 380 k (279 kW) však v kombinovanom cykle NEDC spotrebuje iba 6,8 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške len 159 g / km. Tieto parametre neposúva nový model Panamera S Hybrid iba do pozície najúspornejšieho vozidla Porsche všetkých čias, ale súčasne aj na post najúspornejšieho a najčistejšieho hybridného automobilu danej kategórie.
Týchto parametrov Panamera S Hybrid dosahuje i vďaka špeciálnym pneumatikám Michelin so zníženým valivým odporom, ktoré boli vyvinuté priamo pre model Panamera a sú dodávané na želanie. Avšak aj v kombinácii so štandardnými pneumatikami ide Panamera S Hybrid v otázkach spotreby paliva príkladom, v kombinovanom režime NEDC totiž spotrebuje iba 7,1 l/100 km, čo zodpovedá produkcii 167 g CO2 na každý kilometer.

Panamera S Hybrid stanovuje nové meradlá dynamiky, a to ako v klasickej podobe, tak aj v porovnaní s inými hybridnými vozidlami na trhu. Panamera S Hybrid je schopná z pokoja na 100 km / h zrýchliť počas 6,0 s a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 270 km / h. Na čisto elektrický pohon nový hybridný model prejde približne dva kilometre a je možné dosiahnuť rýchlosť až 85 km / h. Hybridný hnací systém modelu Panamera ako jediný svojho druhu ďalej znižuje spotrebu paliva schopnosťou takzvaného "plachtenia". Pri ustálenej a vyrovnanej jazde, kedy nie je potreba výkon spaľovacieho motora, dochádza k odpojeniu spaľovacieho motora a jeho vypnutiu. "Plachtiť" môže Panamera S Hybrid až do rýchlosti 165 km / h (Cayenne S Hybrid: do 156 km / h).

Panamera S Hybrid poháňa hybridný systém s rovnakou konfiguráciou, akú má Cayenne S Hybrid: hlavným zdrojom sily je teda kompresorom preplňovaný zážihový šesťvalec s výkonom 333 k (245 kW), ktorý je spojený s elektromotorom s výkonom 47 k (34 kW). Oba motory poháňajú vozidlo spoločne, ale sú schopné ho uvádzať do pohybu aj samostatne. Elektromotor sa pri spomaľovaní alebo brzdení prepína do režimu generátora a plní aj funkciu štartéra. Medzi spaľovacím motorom a elektromotorom je umiestnená elektronicky ovládaná spojka, ktorá dokáže oba motory od seba odpojiť a spolu s elektromotorom tvorí hlavnú hybridný modul hnacieho ústrojenstva. Elektromotor je umiestnený medzi zážihový motor a prevodovku a je spojený s nikel-metal-hydridním (NiMh) akumulátorom, v ktorom sa uchováva elektrina získaná rekuperáciou kinetickej energie pri brzdení a jazde. Panamera S Hybrid je vybavená osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic S.

Panamera S Hybrid prekonáva vysokým štandardom výbavy aj model Panamera S vybavený osemvalcovým motorom. Hybridné prevedení disponuje napríklad vzduchovým odpružením doplneným adaptívnymi tlmičmi s funkciou PASM, riadením Servotronic a napríklad aj zadným stieračom. Nový model atraktívneho vozidla Gran Turismo je vybavený z automobilu Cayenne S Hybrid známym rozvrhnutím informačných displejov, ktorými vodiča informuje o špecifických funkciách pre hybridné hnacie systémy.

zdroj: porsche.cz