Novinky

Nové Ferrari Daytona SP3 sa vydražilo za rekordných 26 mil. dolárov19. August 2025

Aukčné domy predali minulý víkend počas Monterey Car Week veľa drahých, luxusných, športových automobilov. Snáď nič prekvapivo viac ako toto, jednorazové Ferrari Daytona SP3, ktoré sa na aukcii RM Sotheby’s predalo za 26 miliónov dolárov. To je viac ako 10-násobok pôvodnej MSRP.

Bolo to však na charitu, pričom výťažok bol určený v prospech nadácie Ferrari Foundation, ktorá podporuje vzdelávanie. Auto tiež predstavovalo poslednú šancu na kúpu nového SP3.

Luxusné, športové autá Ferrari Daytona SP3 debutovali ako súčasť série “Icona” od Ferrari v roku 2021, pričom automobilka vyrobila len 599 exemplárov za počiatočnú cenu okolo 2,25 milióna dolárov. V podstate LaFerrari bez hybridného systému a s novou karosériou inšpirovanou prototypmi P3 a P4 zo 1960. rokov, SP3 sa okamžite stal obrovským hitom medzi zberateľmi, pričom exempláre sa obchodovali za oveľa vyššiu ako bola cenníková cena. Aj keď nie zvyčajne 10-násobok.

Toto je úplne nové auto. Ferrari ho vyrobilo práve pre túto príležitosť s na mieru odhalenými uhlíkovými vláknami a žltými farbami s logom Ferrari po celej dĺžke auta a vlastným interiérom plným motívov vzpínajúcich sa koní.

RM Sotheby’s potvrdila, že ide o najdrahšie nové, luxusné, športové auto Ferrari, aké sa kedy predalo v aukcii, a bol to jeho najväčší výsledok z podujatia v Monterey. Ďalším najdrahším autom bolo ďalšie Ferrari, F40 LM, ktoré sa predalo za niečo vyše 11 miliónov dolárov. Relatívne povedané, výhodná kúpa.

V skutočnosti bolo toto Ferrari najdrahším autom predaným na akejkoľvek aukcii tento víkend. Ako uvádza Hagerty, ďalším najdrahším autom bolo Ferrari 250 California Spyder Competizione z roku 1961, ktoré na podujatí Gooding Christie’s zaplatilo niečo vyše 25 miliónov dolárov.

zdroj: motor1.com


Takto vyzerá nový koncept superšportu Lexus18. August 2025

Lexus počas Monterey Car Week predstavil svoj nový športový koncept. Automobilka zatiaľ nezverejnila žiadne podrobnosti o tomto novom luxusnom, športovom aute, ale čoskoro by sme sa mali dozvedieť viac. Ide ale určite o stroj s motorom vpredu a zadným pohonom s dvojitým turbodúchadlom V8 a pravdepodobne zadnou prevodovkou. K dispozícii bude aj verzia Toyota, pričom auto bude základom pre nadchádzajúce pretekárske auto Toyota GT3.

Na koncepte sú najrôznejšie zaujímavé detaily, ako sú výfukové potrubia, ktoré existujú pod krídlom, a obrovské vetracie otvory vzadu, ktoré vyzerajú ako tie na LFA. Veľké vetracie otvory za oknami vyzerajú, akoby sa dali použiť na chladenie bŕzd a/alebo transaxle a na stredovom vysokom semafore sú štyri malé ventilátory.

Je zrejmé, že existujú niektoré čisto koncepčné detaily, ktoré sa nemusia dostať do výroby, ale môžete očakávať, že cestné luxusné, športové auto bude vyzerať veľmi podobne. Športový koncept nemá interiér a všetky okrem loga Bridgestone boli oholené z bočných stien pneumatík. Z kapoty je však zrejmé, že toto auto bude mať motor zatlačený ďaleko za prednú nápravu, čo dáva vierohodnosť myšlienke, že má zadnú prevodovku.

Toyota a Lexus porovnávali starý AMG GT R pri vývoji tohto auta, pretože je to jedno z najlepších športových a pretekárskych áut s motorom vpredu nedávnej minulosti. Používal tiež vpredu namontované V8 a usporiadanie zadnej prevodovky.

Spoločnosť Lexus vo vyhlásení uviedla: “Progresívne štylizované, zamerané na budúcnosť, ale skutočne autentické luxusné, športové auto signalizuje cestu vpred pre dizajn značky Lexus. Toto inšpiratívne koncepčné vozidlo má široký, nízkoprofilový dvojdverový dizajn, ktorý spája dynamické a emocionálne prvky do vízie športového vozidla novej generácie.”

zdroj: motor1.com


BMW údajne príde s konkurenciou pre Mercedes-Benz G17. August 2025

S rastúcou popularitou odolných SUV sa bavorská automobilka BMW pozerá na svoju vlastnú alternatívu k veľmi úspešnému Mercedes-Benz triedy G.

Podľa správy z Automotive News BMW vážne uvažuje o účelovom terénnom SUV v rovnakom duchu ako luxusné, športové autá Mercedes G, ktoré nedávno oslávili svoj 600 000. vyrobený kus. Správa cituje zasvätencov spoločnosti, ktorí tvrdia, že výroba by sa mohla začať v druhej polovici roku 2029 v závode BMW v Spartanburgu v Južnej Karolíne.

Nové SUV s interným kódovým označením G74 bude údajne jazdiť na vylepšenej verzii platformy BMW X5. Očakáva sa tiež, že bude slúžiť ako nástupca BMW XM, svätožiarového SUV BMW, ktoré by malo po vlažnom prijatí opustiť zostavu do roku 2028.

Ako kvázi náhrada za luxusné, športové autá BMW XM nebude prvý špecializovaný terénny automobil BMW lacný. Ak dnes túžite vyraziť do terénu v BMW, značka ponúka odolnejšiu verziu X5. X5 je vybavený balíkom xOffroad, ktorý zahŕňa terénne pneumatiky, skromný zdvih do svetlej výšky, ale nič ďalšie.

zdroj: motor1.com


Nový výtvor Gordona Murrayho bude mať 24 ks., na počesť Le Mans16. August 2025

Gordon Murray Automotive vyrába len veľmi málo luxusných, športových automobilov. Butikový výrobca superáut obmedzil výrobu svojich superšportov T.50 a T.33 len na 100 kusov, čo z nich robí jedny z najvzácnejších a najvyhľadávanejších športových áut na trhu. Ale pre niekoho ani tieto luxusné, športové autá nie sú dostatočne výnimočné. GMA teda predstavuje niečo ešte exkluzívnejšie: Le Mans GTR.

Le Mans GTR je nové, luxusné, športové auto s manuálnou prevodovkou poháňané motorom V12 od legendárnej mysle Gordona Murrayho. Obmedzené na iba 24 kusov – jednu za každú hodinu legendárnych vytrvalostných pretekov, pre ktoré je pomenované – vzdáva hold víťazstvu McLarenu F1 GTR v roku 1995. Murray, aby sme nezabudli, navrhol aj toto auto, odtiaľ pochádza spojenie.

Zatiaľ čo Le Mans GTR používa motor a prevodovku z T.50, GMA hovorí, že “takmer” všetko ostatné bolo zmenené. K dispozícii je nová karoséria s nízkym odporom, o ktorej spoločnosť hovorí, že je inšpirovaná dlhochvostými autami zo 70.,80.,90. rokov, pričom ako inšpiráciu uvádza autá ako Matra-Simca MS660, Porsche 917 a Alfa Romeo Tipo 33/3.

GMA hovorí, že sa tu deje skutočná aerodynamika s pozemnými efektmi, a to vďaka prednému splitteru, bočným prahom, krídlu po celej šírke a obrovskému dvojkanálovému difúzoru vzadu. Dodatočná karoséria eliminovala potrebu zadného ventilátora, ktorý sa nachádza na T.50.

Zmeny na karosérii zahŕňajú aj väčšie vetracie otvory vpredu a bočné nasávanie pre lepšie chladenie hnacieho ústrojenstva. K dispozícii je širší rozchod s väčšími pneumatikami Michelin Sport Cup 2, podporený tuhším a ľahším odpružením. GMA hovorí, že prišla s novým spôsobom, ako pevne namontovať motor na podvozok bez problémov s hlukom a vibráciami, ktoré sú bežne spojené s takouto tvrdou funkciou, ale vo svojom vydaní túto technológiu nerozviedla.

“Pretekárske autá s dlhým chvostom dokonale kombinujú aerodynamické výhody a estetickú rovnováhu. Vždy sa mi páčila ich kombinácia premysleného inžinierstva a plynulého dizajnu,” hovorí výkonný predseda Gordon Murray. “Naše Le Mans GTR nadčasovo pretvára pretekárske vozidlá s dlhým chvostom, ktoré obdivujem, odkedy som začal navrhovať autá, pridáva súčasnú aerodynamiku a náš vynikajúco skonštruovaný podvozok, motor a prevodovku.”

Osobitná pozornosť bola venovaná zvuku V12 s dvojitým výfukom vyladeným tak, aby poskytoval “hlboký a vyvážený” soundtrack. Je spárovaný so strešným prívodom vzduchu namontovaným priamo pod kabínou. Rovnako ako T.50, aj tu budú mať vodiči na hranie neuveriteľných 12 100 otáčok za minútu.

Napriek tomu, že je interiér Le Mans GTR oveľa tvrdší ako bežný T.50, podľa GMA nestráca na obývateľnosti. Palubná doska, spínací prístroj, odpruženie sedadiel a podložky pedálov boli prepracované alebo vymenené za nové komponenty.

Samozrejme, hovorilo sa o všetkých 24 exemplároch Le Mans GTR. O cenách nie je ani slovo, ale vzhľadom na to, že T.50 bol záležitosťou za 3,5 milióna dolárov, toto auto by malo byť ešte drahšie. GMA tvrdí, že výroba sa začne v roku 2026.

zdroj: motor1.com


Krásna limitka Lamborghini Fenomeno má výkon 1.080 koní15. August 2025

Lamborghini práve rozšírilo svoju ponuku elektrifikovaných superšportov predstavením úplne nového modelu Lamborghini Fenomeno. Model vychádza z vlajkovej lodi Lamborghini Revuelto, pričom tieto nové luxusné, športové autá boli predstavené tesne pred Monterey Car Week 2025.

Ide o luxusné, športové auto z limitovanej edície, je to ale do značnej miery karosárske Revuelto. Automobilke teda trvalo asi dva roky, kým vytvorila svoju prvú takúto limitku založenú na modeli Revuelto, ktorý sa začal vyrábať už v roku 2023 v závode Sant’Agata Bolognese v Taliansku.

Tak ako luxusné, športové autá Lamborghini Veneno, Centenario, Essenza SCV12, Countach LPI 800-4 a Sian FKP 37, ktoré boli založené na staršom Aventadore, vtedajšej vlajkovej lode automobilky, vyzerá úplne nové Lamborghini Fenomeno skutočne fenomenálne. Celkové proporcie a ikonický klinový tvar sú podobné ako v Revuelto, ale takmer všetko je nové – aspoň navonok.

Model je vybavený novými svetlometmi s diskrétnejšími dennými svetlami, sviežim nárazníkom, ktorý nevyzerá tak agresívne ako ten, ktorý sa nachádza v modeli Revuelto, a priemernou prednou kapotou. Predné a zadné podbehy kolies sú veľmi svalnaté a to isté platí aj pre bočné prahy. Zadné prívody vzduchu sú širšie a kratšie a vzadu sú viditeľné ďalšie zmeny.

Zadné svetlá v tvare písmena Y sú odlišné a boli namontované vertikálne na rozdiel od horizontálnych jednotiek na Lamborghini Revuelto. Nárazník a difúzor veľmi pekne splývajú a medzi zadnými svetelnými jednotkami môžeme vidieť nie menej ako štyri koncovky výfuku so špeciálnym okolitým obložením. Kolesá sú tiež nové a nezachovávajú si slávny vzor Y-lúčov.

Navonok môžu byť veci skutočne iné, ale to neplatí pre kokpit. V skutočnosti jablko v tomto prípade nespadlo ďaleko od stromu, pretože celá kabína sa do značnej miery prenáša. Vďaka tomu môžeme vidieť rovnakú digitálnu palubnú dosku, informačno-zábavný systém v plávajúcom štýle, stredovú konzolu, volant, displej spolujazdca atď. Interiér teda nie je v porovnaní s Lamborghini Revuelto tak fenomenálne iný.

Lamborghini si ponechalo elektrifikovaný atmosférický motor V12 z Revuelta, hoci namiesto 825 koní teraz 6,5-litrový agregát dosahuje výkon 845 koní. So spustenou elektrickou asistenciou sa celkový výkon systému zvýšil na 1 080 koní, čo je o 65 koní viac, ako ponúkajú štandardné luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto.

Nové, luxusné, športové autá Lamborghini Fenomeno dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 2,4 sekundy, čo je o jednu desatinu sekundy rýchlejšie ako u Revuelta, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je stále 350 km/h. Okrem toho sa hovorí, že batéria bola vylepšená, takže superšport s limitovanou produkciou má udávaný dojazd s nulovými emisiami 20 km.

Lamborghini vyrobí iba 29 kusov Fenomena a nie je známe, koľko z nich je ešte k dispozícii. Okrem toho je tajomstvom aj oficiálna požadovaná cena, hoci rôzne médiá uvádzajú, že by mohla začať na približne 3 miliónoch EUR.

zdroj: motor1.com


Nový superšport s motorom V12 má manuálnu prevodovku14. August 2025

V poslednou čase sú prezentované nové a nové luxusné, športové autá, ktoré prekonávajú výkonnostné parametre a zrýchlenia. Sú však väčšinou na elektrický pohon, takže im chýba určitá zvuková emócia. To je dôvod, prečo GP1 od britského nováčika Garagisti & Co pravdepodobne nadchne nadšencov klasiky – aj keď zatiaľ existuje len ako render.

GP1 je superšport postavený na atmosférickom motore V12, spárovaný s manuálnou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Inými slovami: Sen puristu. “Auto postavené čisto pre radosť z nefiltrovanej jazdy,” uvádza spoločnosť vo vyhlásení.

Jadrom GP1 je úplne nový, 6,6-litrový atmosférický motor V12 vyvinutý Italtecnicou, rešpektovanou talianskou inžinierskou firmou v motoristickom športe. Čísla sú pôsobivé – 800 koní pri 9 000 ot./min. Žiadna elektrifikácia, žiadne turbodúchadlá – len surová, mechanická čistota.

Všetka táto sila sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom pozdĺžne namontovanej šesťstupňovej manuálnej prevodovky Xtrac, “ktorá ponúka bezkonkurenčnú hmatateľnosť a zapojenie,” hovorí Garagisti & Co. Hmotnosť auta je len 1.000 kg.

Mechanické komponenty pochádzajú od špičkových spoločností ako Brembo, Öhlins a ďalších dôveryhodných dodávateľov s osvedčenými odbornými znalosťami – nielen v cestných autách, ale aj v motoristickom športe na vysokej úrovni.

Dizajn je valiace sa umenie – vyrezávané formy, ktoré sú podľa spoločnosti “oslavou formy, ktorá spája podnety zo zlatého veku klinového dizajnu”. Výrazné línie napísal Angel Guerra, bývalý dizajnér pre luxusné, športové autá Bugatti a Rimac, inšpiráciu čerpal z ikonických strojov ako Lancia Stratos Zero, Lamborghini Countach a ďalších majstrovských diel Marcella Gandiniho.

Ostré, účelné línie formujú aerodynamiku auta, ktorá bola starostlivo zdokonalená – vrátane toho, čo môže byť jedným z najväčších difúzorov, aké kedy boli namontované na cestnom aute. Nad ním sú stredobodom pozornosti štyri výrazné výfukové potrubia, orámované výraznými zadnými LED svetlami v tvare X.

Interiér GP1 zahŕňa čistý minimalizmus. Neexistujú žiadne nadrozmerné obrazovky, žiadne dotykové ovládacie prvky – len to najnutnejšie. Medzi dvoma sedadlami sa nachádza výrazný stredový tunel s fyzickými spínačmi a tradičnou radiacou pákou. “Všetko je presne tam, kde má byť,” hovorí spoločnosť. Dizajn sa riadi hlavnou zásadou Angela Guerru: “Len vy, auto a cesta pred vami.”

Garagisti & Co. GP1 je teraz v záverečnej fáze návrhu a vývoja, pričom dodávky sa očakávajú v najbližších mesiacoch. Budete však musieť postupovať rýchlo – výroba je prísne obmedzená len na 25 kusov, z ktorých každá začína na cene približne 2,45 milióna libier, bez daní, dopravy a prispôsobenia na mieru.

Prvých 12 kupujúcich získa tiež prístup k exkluzívnemu programu otvorených dverí Garagisti, ktorý ponúka vzácnu príležitosť stretnúť sa s inžiniermi a dizajnérmi stojacimi za GP1 a zblízka byť svedkami vzniku vozidla.

zdroj: motor1.com


Elektrická GLC začína novú éru ikonického dizajnu Mercedes-Benz13. August 2025

2025-new-Mercedes-GLC-designInšpirácia minulosťou a vytváranie budúcnosti – značka Mercedes‑Benz zdokonalila svoj dizajnový jazyk zmyselnej čistoty. Prvé sériové, luxusné, športové auto, v ktorom sa ukáže, je nový Mercedes‑Benz GLC s technológiou EQ. Jedným z najcharakteristickejších prvkov je nová ikonická maska chladiča. Toto pôsobivé srdce uchováva podstatu značky Mercedes‑Benz a vďaka minimalizácii, čistým líniám a inovatívnej technológii jej dodáva moderný štýl. Nová elektrická GLC oslávi svoju svetovú premiéru 7. septembra 2025 na výstave IAA Mobility v Mníchove.

Už viac ako 100 rokov je pochrómovaná maska chladiča charakteristickým znakom takmer každého vozidla značky Mercedes‑Benz a neustále sa zdokonaľuje. Od pôvodných vertikálnych proporcií s jednoduchými detailmi až po prepracovanejšiu horizontálnu architektúru posledných rokov – mriežka chladiča bola hrdým a rozpoznateľným prvkom miliónov vozidiel. Historické portfólio zahŕňa množstvo výrazných a obľúbených modelov, ako napríklad legendárne, luxusné, športové autá Mercedes-Benz 600 Pullman (W 100, 1963 – 1981), „Strich 8“ (W 114, 1968 – 1973), ako aj konštrukčné rady Triedy S W 108 (1965 – 1972) a W 111 (1959 – 1968).

Pochrómovaná maska chladiča je jedným z najviditeľnejších stelesnení DNA značky. Keď vidíte masku chladiča Mercedes-Benz, niet pochýb o pôvode vozidla. Preto je zavedenie ikonickej mriežky chladiča dôležitým krokom pre spoločnosť, ktorá už dosiahla početné míľniky. Nová maska chladiča plne elektrickej GLC sa z funkčného prvku éry spaľovacích motorov vyvinula na osvetlené umelecké dielo, ktoré minimalizáciou, čistými líniami a technológiou vyjadruje prestíž a status. Súhra dizajnu, technológie a remeselného spracovania sa pôsobivo prejavuje v troch hlavných prvkoch: širokom pochrómovanom ráme, mriežkovej štruktúre so vzhľadom dymového skla a integrovanom osvetlení kriviek. Na želanie je k dispozícii aj osvetlená verzia s 942 podsvietenými bodmi. Tento voliteľný špičkový pixelový grafický prvok možno dokonca animovať a vdýchnuť tak vozidlu GLC život. Okrem toho je osvetlená aj centrálna hviezda a integrovaný obvodový obrys panelu.

„Naša nová ikonická maska chladiča nie je len novou prednou časťou vozidla GLC, ona nanovo definuje tvár našej značky. Je dokonalým spojením nadčasových dizajnových kódov, ktoré boli nanovo interpretované pre budúcnosť, a vďaka nej možno naše vozidlá rozpoznať už na prvý pohľad.“ Povedal Gorden Wagener, šéfdizajnér spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.

Len málo značiek sa na celom svete teší takej dôvere, láske a rešpektu ako Mercedes-Benz. Luxusné, športové autá s hviezdou boli vždy synonymom subtílnej elegancie, rafinovanosti, inovácie a prestíže – každé z nich vytvára silnú vizuálnu identitu charakterizovanú filozofiou dizajnu zmyselnej čistoty. Nová GLC prenáša tieto hodnoty do novej a vzrušujúcej éry. Už dlhé roky je GLC najobľúbenejším modelom od značky Mercedes‑Benz. Opakovane sa na celom svete umiestňuje na vrchole rebríčkov ako bestseller značky. A na tom sa dodnes nič nezmenilo.

Nová GLC s technológiou EQ predstavuje pre značku Mercedes-Benz prelomový bod v segmente strednej triedy. Je prvým modelom úplne novej rodiny vozidiel so supermozgom MB.OS a zdokonaleným dizajnovým jazykom, ktorý nastavuje nové štandardy. Plne elektrická GLC je vozidlo, ktoré plynulo spája spoľahlivosť a eleganciu Mercedes‑Benz s inteligentným a intuitívnym softvérom. Je navrhnuté tak, aby sa bez problémov prispôsobilo rôznorodým potrebám a životným štýlom, a nadväzuje na dedičstvo vozidiel GLC v elektrickej podobe – ikonicky, všestranne, intuitívne a flexibilne.

A dizajnová revolúcia pokračuje v interiéri. Už pri nastúpení do novej GLC sa dostaví ten výnimočný pocit, ktorý je neoddeliteľne spätý so značkou Mercedes-Benz – pocit komfortu, bezpečnosti a istoty. Nová, plynule integrovaná HYPEROBRAZOVKA MBUX posúva interiér vozidla GLC na doposiaľ nevídanú úroveň. Vyvoláva spolupatričnosť a evokuje pocit domova typický pre značku, ktorý sa dostaví už pri nastupovaní do vozidla Mercedes‑Benz. Každá jazda pôsobí známo a intuitívne – elektrická GLC je tak viac než len vozidlo. Je to prívetivý priestor, ktorý sa plynule integruje do života svojho vodiča.


Objednávky Audi RS6 Avant dosiahli historické maximum12. August 2025

Je to už šesť rokov, čo Audi predstavilo súčasnú generáciu Audi RS6 Avant. Hoci sa nové, luxusné, športové autá Audi A6 Avant predávajú už niekoľko mesiacov, staré super kombi zostáva k dispozícii. Dopyt zvyčajne slabne, keď sa auto blíži k dôchodku, ale to nie je prípad ultimátneho rodinného vozidla v Ingolstadte. V skutočnosti zástupca spoločnosti hovorí, že dopyt po RS6 nebol nikdy vyšší, aspoň počas prvých šiestich mesiacov roka.

V rozhovore s nemeckými obchodnými novinami Automobilwoche Audi odhalilo, že luxusné, športové autá Audi RS6 Avant sa tešia rekordným polročným objednávkam. Alina Seysen, hovorkyňa spoločnosti pre predaj a marketing, uviedla, že popularita kombi zvýšila celkový dopyt v Audi Sport. Do júna sa príjem objednávok pre Audi Sport zvýšil o 41% v porovnaní s prvými šiestimi mesiacmi roku 2024.

Pre prehľadnosť, Audi Sport pokrýva iba luxusné, športové autá Audi s odznakom RS, pretože menšie vozidlá S sú vynechané. To sa líši od Mercedesu a BMW, ktoré spájajú svoje výkonné modely nižšej úrovne s plnotučnými autami AMG a M. Vďaka tomu je úspech RS6 ešte pozoruhodnejší, najmä pre starnúci produkt. Počas prvých dvoch generácií (C5 a C6) sa RS6 predával ako sedan aj kombi. C7 prišiel výlučne ako praktickejší Avant, v tradícii pokračuje súčasný C8. Zatiaľ čo RS7 Sportback má veľa spoločného s RS6, Seysenove komentáre sa vzťahovali výlučne na kombi.

Prečo sa teda horúcemu Avantu darí tak neskoro vo svojom životnom cykle? Pravdepodobne kombinácia faktorov. Mercedes-AMG ešte musí uviesť na trh nové kombi E63, zatiaľ čo rozhodnutie BMW dať M5 Touring hybridný pohon odcudzilo kupujúcich, ktorí uprednostňujú čistý zážitok z V8. Keď už hovoríme o elektrifikácii, Audi už potvrdilo, že nová generácia Audi RS6 Avant (C9) bude mať hybridné nastavenie. Niektorí kupujúci sa môžu ponáhľať, aby si zachytili odchádzajúci model skôr, ako ho nahradí ťažší a zložitejší nástupca.

Očakáva sa, že V8 zostane, ale plug-in hybridný systém by mohol odradiť puristov, ktorí hľadajú auto len so spaľovacím motorom. Mohli by ste argumentovať, že loď už vyplávala, vzhľadom na to, že súčasná Audi RS6 Avant už používa mierne hybridné nastavenie. Nech už je dôvod akýkoľvek, je osviežujúce vidieť, ako sa kombi darí na dnešnom trhu, v ktorom dominujú SUV. Audi opätovne potvrdilo svoj dlhodobý záväzok k vysokovýkonným kombi, takže rýchle Avanty nikam neodchádzajú.

Špionážne fotografie a videá už ukázali prototypy novej generácie RS6 Avant, ako aj menšieho RS4 Avant. Ten sa pravdepodobne bude riadiť rovnakým vzorcom: ponechá si všetky svoje valce a zároveň pridá elektromotor a batériu. Audi vylúčilo štvorvalcové, luxusné, športové autá RS a s blížiacim sa koncom radového päťvalca sa zdá byť pravdepodobný vývoj V6.

A od Audi Sport prichádza viac ako kombi. V septembri tohto roku Audi predstaví koncepčné vozidlo umiestnené medzi TT a R8, ktorého cieľom je zachytiť rovnaký rozruch, aký pôvodný TT vyvolal koncom 90. rokov. Vhodne sa účtuje ako ”TT Moment 2.0″.

zdroj: motor1.com


Elektrické autá BMW M nebudú mať označenie ´´i´´11. August 2025

Éra BMW Neue Klasse sa oficiálne začína budúci mesiac debutom modelu BMW iX3. Čoskoro budú všetky luxusné, športové autá BMW vyzerať a mať podobné vlastnosti ako odvážne nové elektrické SUV automobilky – vrátane výkonných áut. Našťastie by si však väčšina z nich mala ponechať svoje ikonické mená.

Príspevok používateľa ynguldyn na fóre Bimmerpost naznačuje, že BMW nepridá písmeno “i” na prednú časť svojich nových výkonných modelov. Namiesto toho sa napríklad výkonnostný variant BMW iX3 bude naďalej nazývať X3 M. Luxusné, športové autá BMW M Performance si však údajne ponechajú písmeno “i” na prednej strane svojich typových štítkov; iX3 M60 xDrive.

Samostatný zasvätenec BMW potvrdil pre Motor1, že tieto správy sú skutočne pravdivé. Výroba týchto výkonnostných modelov sa začne až niekedy v roku 2027, naznačuje príspevok. Štandardné BMW iX3 medzitým debutuje budúci mesiac v Mníchove.

To sa zhoduje so správami z roku 2023, v ktorých šéf BMW M Frank van Meel povedal, že spoločnosť nikdy nebude používať písmená “i” a “M” spolu na tom istom vozidle. “Nikdy by sme nepoužili i na M, aj keď by to bolo elektrické,” povedal Van Meel pre Top Gear. BMW v roku 2023 registrovalo ochrannú známku na meno “iM3″, ale tento štítok pravdepodobne nikdy neuzrie svetlo sveta.

Samozrejme, elektrické, luxusné, športové autá BMW M nie sú jedinými výkonnými vozidlami na obzore. BMW nedávno potvrdilo, že radové šesťvalce a motory V8 v jeho M autách nikam neodchádzajú. Spoločnosť nedávno aktualizovala tieto motory tak, aby spĺňali prísnejšie predpisy Euro 7, a sľubuje, že ich bude aj v budúcnosti používať v M výkonných vozidlách.

zdroj: motor1.com


Bugatti s motorom W16 nemusí byť nakoniec úplne mŕtve10. August 2025

Legendárny motor W16 od Bugatti sa vyrába od roku 2005, kde debutoval s modelom Veyron 16.4. Odvtedy je základom zostavy spoločnosti a poháňa všetky luxusné, športové autá Bugatti v rôznych formách.

Zatiaľ čo Bugatti Mistral s otvorenou strechou je technicky posledným sériovým autom, ktoré používa W16, nie je to posledné luxusné, športové auto, ktoré používa motor so štyrmi turbodúchadlom. V skutočnosti jednorazový Brouillard – odhalený vo štvrtok – nemusí byť posledným Bugatti, ktoré používa motor W16.

Spolu s debutom modelu Brouillard Bugatti odhalilo svoj program Solitaire, ultra exkluzívnu službu pre VIP, ktorá zákazníkom umožňuje objednať si skutočné jedinečné luxusné, športové autá od francúzskeho výrobcu. Ale odteraz tieto autá nebudú úplne nové.

Bugatti vytvorí až dve luxusné, športové autá Solitaire ročne a komisie budú využívať existujúce pohonné jednotky a podvozky Bugatti, ktoré zahŕňajú W16,” povedal hovorca pre Motor1.

Formulácia je tu trochu plachá, pretože jedinou “existujúcou” pohonnou jednotkou v zostave Bugatti je momentálne W16. Atmosférický V16, ktorý sa má objaviť v Tourbillone, sa začne vyrábať až budúci rok. Ak teda Bugatti plánuje postaviť dve jednorazové, luxusné, športové autá ročne, teoreticky by malo byť na ceste ešte aspoň jedno auto s motorom W16 (Brouillard je prvý z nich).

Ešte dôležitejšie je, že Bugatti nám povedalo, že nie je “známe”, či bude Brouillard posledným autom s motorom W16, keďže druhý jednorazový automobil pravdepodobne ešte nebol koncipovaný. Takže aj keď je tento krásny zelený stroj najnovším Bugatti, ktoré používa W16, je nepravdepodobné, že bude posledný.

zdroj: motor1.com