Novinky
BMW dráždi tajomným jednorazovým a tiež novým modelom M7. Apríl 2025
Concorso d’Eleganza Villa d’Este sa stala miestom, kde BMW predstavilo niekoľko úžasných luxusných, športových automobilov. Je to miesto, kde automobilka predstavila koncept radu 8 v roku 2017, Concept Touring Coupe v roku 2023 a Skytop v roku 2024. Na tohtoročnom podujatí na túto tradíciu BMW nadviaže ďalším konceptom; nemecká automobilka nám však pred svojím odhalením veľa nehovorí.
BMW hovorí, že koncept bude “elegantne športový jednorazový model navrhnutý tak, aby poskytoval potešenie z jazdy pre dvoch”. BMW založilo svoje predchádzajúce koncepty na sériových modeloch a očakávame, že automobilka urobí to isté aj pre tento.
Zatiaľ čo BMW neposkytlo veľa podrobností, auto len pre dvoch ponecháva len niekoľko potenciálnych modelov, ktoré by ho mohli podporiť. Minuloročný Skytop mal veľa podnetov zo série 8, takže bude zaujímavé sledovať, čo BMW vytvorí na základe svojej súčasnej zostavy.
Tajomný koncept nebude jediným debutom BMW na tomto podujatí. Podľa tlačovej správy bude BMW M hostiť svetovú premiéru nového vysokovýkonného modelu. Nebude to M2 Dakar, ktorý spoločnosť dráždila na 1. apríla, ale môžu to byť dlho očakávané, luxusné, športové autá BMW M2 CS.
Concorso d’Eleganza Villa d’Este sa začína v piatok 23. mája a potrvá do nedele 25. mája.
zdroj: motor1.com
Limitovaná séria Toyota GR86 Yuzu Edition 20266. Apríl 2025
Nie je to len Supra, ktorá dostane špeciálnu verziu v Spojených štátoch. Lacnejšie luxusné, športové autá Toyota, GR86, vstupuje do roku 2026 s limitovanou edíciou Yuzu. Je to návrat k Scion FR-S Release Series 1.0, ktorý bol predstavený pred 11 rokmi na autosalóne v New Yorku v roku 2014. Značka Scion bola vyradená len dva roky po vydaní špeciálnej edície. Duch tohto limitovaného auta je teraz späť a je to viac ako len retro farba.
Yuzu Edition začína ako GR86 v prémiovej triede a Toyota potom pridáva balík Performance, ktorý spája silnejšie brzdy Brembo s tlmičmi SACHS. Za príplatok si kupujúci môžu objednať jemnú súpravu karosérie a nie príliš jemný štvoritý výfukový systém. Z atmosférického 2.4-litrového motora stále nie je žiadny extra výkon, takže výkon zostáva nezmenený na 228 koní a krútiaci moment 250 Nm. Môžete mať špeciálnu edíciu GR86 s obvyklou šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou s rovnakým počtom prevodových stupňov plus pádla. Bez ohľadu na výber je súčasťou dodávky zadný diferenciál Torsen s obmedzenou svornosťou.
Yuzu Edition je v podstate plne nabitý GR86 podobný Trueno Edition alebo Hakone Edition. Toyota inštaluje 18-palcové matné čierne originál disky, aby sa vrátila k verzii Scion, zatiaľ čo čierny interiér je tiež kývnutím na zaniknutý FR-S, ale so žltými akcentmi namiesto červeného prešívania. Kupé Toyota s pohonom zadných kolies nesie prepracované mapovanie plynu predstavené minulý rok, čo uľahčuje podraďovanie. V ponuke je aj priamejšia odozva plynu vďaka zmenám v regulácii krútiaceho momentu motora.
Zatiaľ čo Scion FR-S Release Series 1.0 bol limitovaný na 1 500 kusov, jeho duchovný nástupca je ešte exkluzívnejší. Toyota má v úmysle predať iba 860 exemplárov GR86 Yuzu Edition pre rok 2026. Túto jeseň bude tieto luxusné, športové autá u predajcov v Severnej Amerike, pričom podrobnosti o cenách budú oznámené bližšie k uvedeniu na trh.
Bude zaujímavé sledovať, či Toyota bude pokračovať ďalšou špeciálnou verziou založenou na Scion FR-S Release Series 2.0. Ten prišiel rok po 1.0 s povrchovou úpravou Lunar Storm a výrobnou sériou 1 000 kusov.
zdroj: motor1.com
RIMAC chce úplnú kontrolu nad Bugatti5. Apríl 2025
Koncom roka 2021 sa otriasli piliere sveta luxusných, športových automobilov. Rimac a Bugatti sa zlúčili do nového spoločného podniku s príznačným názvom Bugatti Rimac. Mohli by tieto dve značky – jedna je mladý výrobca elektrických superšportov a druhá ostrieľaný výrobca superšportové so spaľovacím motorom – skutočne koexistovať bez toho, aby obetovali identitu každej značky? Generálny riaditeľ Bugatti Rimac Mate Rimac to prisľúbil a v rokoch od fúzie to zostalo pravdou.
V zákulisí však bolo Porsche tiež významným hráčom v spoločnosti. Vlastní 45% podiel v spoločnom podniku, pričom Rimac má väčšinu s 55%. To by sa mohlo zmeniť podľa správy agentúry Bloomberg, ktorá tvrdí, že Rimac sa snaží odkúpiť kúsok koláča Porsche.
S odvolaním sa na anonymné zdroje oboznámené s touto záležitosťou sa v správe uvádza, že Rimac už predložil predbežnú ponuku. Suma v dolároch nie je uvedená, ale spoločný podnik má údajnú hodnotu približne 1,1 miliardy dolárov. V správe sa ďalej uvádza, že Rimac by mohol vyhľadať ďalších investorov, ktorí by pomohli uskutočniť nákup. Zdá sa, že veci sú vo veľmi ranom štádiu a rokovania prebiehajú.
Toto všetko sú v tejto chvíli nepotvrdené klebety. Porsche a Rimac nemajú čo oficiálne povedať, ale vzhľadom na súčasný stav globálneho automobilového priemyslu by Porsche pravdepodobne mohlo použiť peniaze z dohody. Nemecká značka neublíži, ale globálny predaj v roku 2024 mierne klesol napriek tomu, že na americkom trhu mal dobrý rok. Keďže clá sú teraz realitou pre spoločnosti, ktoré chcú dovážať a predávať autá v Amerike, môže byť rok 2025 pre Porsche úplne iný príbeh.
A potom je tu Bugatti. Legendárna francúzska značka pochodovala vpred bez straty ktoréhokoľvek zo svojich 16 valcov, aj keď do mixu vstúpila určitá elektrifikácia. Nový V16 od Tourbillonu vymieňa viacero turbodúchadiel za tri elektromotory, ale stále je to bláznivý hyperšport s celkovým výkonom 1 800 koní. Medzitým luxusné, športové autá Rimac Nevera využívajú štyri elektromotory na výrobu 1 914 koní. Takže ak Rimac úplne prevezme Bugatti, nadmerný výkon tak skoro nezmizne.
zdroj: motor1.com
McLaren bude vyrábať viac ako len superšporty4. Apríl 2025
McLaren čoskoro prejde obrovským korporátnym otrasom. Počas nasledujúcich šiestich mesiacov bude britský výrobca luxusných, športových automobilov reštrukturalizovaný na novú holdingovú spoločnosť, ktorá sa zlúči s Forseven, britským startupom podporovaným CYVN Holdings, spoločnosťou so sídlom v Abú Zabí, ktorá súhlasila s kúpou McLarenu v októbri.
Táto reštrukturalizácia prináša do podnikania hromady nového kapitálu. Okrem výroby luxusných, športových áut sa nová holdingová spoločnosť McLaren Group Holdings rozšíri do “nových kategórií produktov”, uvádza sa v oznámení značky zverejnenom vo štvrtok.
Podrobnosti o rozšírení portfólia McLaren prídu až koncom tohto roka, ale CYVN tvrdí, že jej stratégia zahŕňa “vysokovýkonné a luxusné sektory, stanovenie nového štandardu excelentnosti a transformáciu McLaren na vysoko výkonný britský automobilový biznis na globálnej scéne.”
V budúcnosti bude McLaren Group Holdings viesť generálny riaditeľ Forseven Nick Collins. V rozhovore pre Autocar potvrdil, že McLaren uvedie na trh luxusný rad áut za vyššie ceny. To pravdepodobne znamená, že čoskoro uvidíme SUV alebo sedan McLaren.
To podporuje fámy, ktoré sme počuli za posledné dva roky v súvislosti s plánmi spoločnosti uviesť na trh vysoko jazdiaceho konkurenta pre luxusné, športové autá Aston Martin DBX707 a Lamborghini Urus. Predchádzajúce správy naznačujú, že McLaren uvedie SUV v roku 2028. Podľa tejto investície by sme povedali, že je to stále na dobrej ceste.
“Máme jasnú stratégiu na dosiahnutie našej vízie a budeme postupovať neuveriteľným tempom, aby sme to dosiahli,” uviedol Collins vo vyhlásení. “Musíme optimalizovať prevádzku, zabezpečiť efektivitu a pretvoriť novú integrovanú organizáciu, aby sme mohli rozšíriť naše portfólio automobilov, zlepšiť zákaznícku skúsenosť a pokračovať v posilňovaní našich globálnych vzťahov s dodávateľmi a predajcami.”
zdroj: motor1.com
Audi predáva svoje najrýchlejšie pretekárske autá3. Apríl 2025
Existujú “vzácne príležitosti” a skutočne zriedkavé príležitosti. Toto je tá druhá. Audi oznámilo, že predáva ukážky svojich najrýchlejších a technologicky najvyspelejších pretekárskych áut vôbec: Audi R18 LMP1, ktoré zvíťazilo v Le Mans, a Audi RS5 DTM.
Audi Sport to nazýva “projekt pretekárskych legiend” a cieľom je predať tieto neuveriteľné športové autá niekoľkým vybraným zákazníkom, ako aj poskytnúť technickú podporu pre ich prevádzku. Táto správa sa na verejnosť dostala prostredníctvom Sportscar365. Obe vozidlá pochádzali z pretekárskej éry, kde konštruktéri posúvali technológiu na hranice svojich možností, s malým ohľadom na náklady. Hybridná formula LMP1 alebo trieda 1 DTM boli úplne neudržateľné. Dnešné špičkové športové prototypy sú oveľa prísnejšie regulované a nákladovo kontrolované, a zatiaľ čo trieda 1 žije ako GT500 v japonskom Super GT, DTM prešlo na používanie ľahko dostupných a relatívne cenovo dostupných áut GT3.
Aj keď sú obe športové autá staršie viac ako desať rokov, technologicky ich prekonávajú len súčasné autá Formuly 1.
Audi R18 E-Tron bol posledným z dominantných vozidiel Audi LMP1, dieselový hybrid s pohonom všetkých kolies, ktorý vyhral Le Mans v rokoch 2012, 2013 a 2014. Ak by ste nemali továrenskú podporu Audi, pravdepodobne by ste toto športové auto nemohli riadiť, taký pokročilý je jeho motor a hybridná technológia. Audi R18 E-Tron je rýchlejší ako dnešné hyperautá Le Mans.
Audi prvýkrát predstavuje podvozok R18 #207, ktorý v roku 2012 vyhral preteky 6 hodín v Spa, v Le Mans skončil na 5. mieste a v tom roku sa umiestnil na stupňoch víťazov v každom nasledujúcom kole majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov. Audi pravdepodobne predá viac exemplárov R18, ale neoznámilo, ktoré, ani či sa rozlúči s niektorými víťazmi Le Mans.
Audi RS5 DTM nie je hybrid, ale nenechajte sa zmiasť jeho vzhľadom – toto nie je typické luxusné, športové auto, je to skôr prototyp s karosériou RS5. Rovnako ako všetky neskoršie autá DTM triedy 1 má 2.0-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom okolo 600 koní a všetky druhy bláznivých aerodynamických kúskov. Na trati by auto GT3 nevidelo, kam táto vec smeruje. Toto je podvozok 107, ktorý vyhral finále DTM 2015 v Hockenheime.
Audi Sport hovorí, že prvá dodávka zákazníkom je stanovená na leto. Vo vyhlásení spoločnosť uviedla: “Odovzdávanie znamená začiatok komplexnej podpory: pravidelné technické prehliadky, ponuka opráv, ale aj servis náhradných dielov a odborné poradenstvo od bývalých vývojárov dopĺňajú atraktívnu ponuku služieb pretekárskych legiend Audi Sport. Audi Sport poskytuje podporu počas podujatí. S týmto predajom obmedzeného počtu jazdných prototypov z pretekov LMP1 a éry DTM triedy 1 ponúka Audi Sport pretekárske legendy exkluzívnej klientele vysokokvalitné unikáty z nezabudnuteľnej éry motoristického športu.”
Audi nie je prvou automobilkou, ktorá niečo také ponúka. Ferrari má svoj program Corse Clienti pre staré autá F1 a stroje FXX a McLaren ponúka podobné služby, ak viete, s kým sa porozprávať. Pokiaľ však vieme, je to prvýkrát, čo má verejnosť šancu vlastniť a používať špičkový model LMP1 Hybrid. Ich vlastníctvo, prevádzka a údržba sú neuveriteľne komplikované a drahé.Spodná časť formulára
zdroj: motor1.com
Interiér novej športovej Hodny Prelude (2026) vyzerá povedome2. Apríl 2025
Honda všetkých prekvapila na Japan Mobility Show 2023 návratom modelu Prelude. Nízko zavesené luxusné, športové auto malo všetky okná zatemnené, aby sa zvedavé oči nepozreli do kabíny. Asi po roku a pol od nečakaného návratu auta môžeme konečne vidieť interiér zameraný na výrobu. Ako sa dalo očakávať, kabína vyzerá okamžite povedome. Koniec koncov, je to kupé Civic so vzrušujúcejším názvom.
Honda Prelude už nie je konceptom, vyvinulo sa do stavu prototypu. Jeho palubná doska nadväzuje na Civic, ale bez dizajnu súvislého vetrania. Dalo by sa namietať, že má viac spoločného s Acura Integra, ďalším mechanicky príbuzným autom. Zatiaľ čo títo dvaja majú automatické radiace páky, ktoré vyčnievajú zo stredovej konzoly, nové luxusné, športové autá Honda Prelude majú namiesto toho tlačidlá. Bohužiaľ, manuálna prevodovka nie je k dispozícii.
Keď už hovoríme o tlačidlách, stlačením S+ aktivujete “ostrejšie simulované radenie” osemstupňovej prevodovky. Vodiči môžu dokonca používať pádla radenia, podobne ako umelá prevodovka Hyundai Ioniq 5 N, ale iba tentoraz je pod kapotou skutočný benzínový motor. Podľa Hondy ”S+ Shift presne riadi otáčky motora počas zrýchľovania a spomaľovania, aby sa dosiahla priama odozva pohonu a prudké radenie prevodových stupňov.” A falošné zvuky pumpované cez reproduktory sú tiež v ponuke.
Japonský YouTuber mal skorý prístup do Prelude, kde sú len dve zadné sedadlá. Šikmá línia strechy zaberá dostupný priestor nad hlavou, ale takto sa sušienka rozpadá s kupé. Pozitívom je, že zadné sedadlá sa sklopia takmer naplocho a praktickejšie dvere batožinového priestoru uľahčujú napchávanie objemnejších predmetov do batožinového priestoru. Honda dokonca pridala kryt nákladu, ktorý môžete zložiť a uložiť pod podlahu.
Za štvrťsklom na B-stĺpikoch sú malé háčiky na zavesenie oblečenia. Všimli sme si aj dve integrované zadné opierky hlavy a malý úložný priestor medzi zadnými sedadlami. Ak potrebujete stredné sedadlo, Integra bude lepšou voľbou. Dvojfarebné čalúnenie okorení známu kabínu, rovnako ako výšivka “Prelude” na predných opierkach hlavy a na strane spolujazdca na palubnej doske.
Budeme si musieť počkať na úplné podrobnosti o vzkriesení modelu Honda Prelude. Japonskí novinári uviedli, že má o niečo kratší rázvor ako Civic, ale širšie rozchody na oboch nápravách. Okrem toho si požičiava adaptívne tlmiče Civic Type R a dvojosové predné odpruženie riadenia. K dispozícii je tiež režim GT, ktorý pekne vyvažuje obvyklé režimy Comfort a Sport.
Hoci Prelude vidíme len s volantom na nesprávnej strane, auto nebude záležitosťou iba východu. Honda má v úmysle priniesť hybridné kupé do Spojených štátov koncom roka 2025. Európania si budú musieť počkať do začiatku budúceho roka.
zdroj: motor1.com
Aston Martin Valhalla je takmer pripravený na reálnu jazdu1. Apríl 2025
Lepšie neskoro ako nikdy – luxusné, športové autá Aston Martin Valhalla sú takmer pripravené na hlavný vysielací čas. Je ťažké uveriť, že je to už šesť rokov, čo Aston Martin predstavil koncept AM-RB 003. Predtým, ako značka so sídlom v Gaydone v druhom štvrťroku stlačí štartovacie tlačidlo výroby, prechádza “baby” Valkyrie záverečným validačným testovaním. Aston Martin rieši všetky zostávajúce problémy analýzou prototypov počas rôznych hodnotení vykonaných v Španielsku a doma vo Veľkej Británii.
Aston Martin vzal prototyp Valhally na skúšobnú plochu IDIADA, ktorá sa nachádza na polceste medzi Barcelonou a Tarragonou, vedľa pobrežia Stredozemného mora. Plug-in hybridný stroj s výkonom 1 065 koní musel vykonávať vysokorýchlostné jazdy a zúčastňovať sa testov ovládania na suchých a mokrých okruhoch. Valhalla dodaná do Španielska pomohla Aston Martin dokončiť nastavenia aktívnej aerodynamiky, riadenia a tepelného brzdového systému. Iný prototyp, na obrázku na cestách v Spojenom kráľovstve, sa používa na schválenie kalibrácie tlmičov.
Srdcom Valhally je najvýkonnejší motor V8 od Aston Martin vôbec. Voľne odvodený od Mercedes-AMG GT Black Series, 4.0-litrový motor s dvojitým turbodúchadlom s plochým kľukovým hriadeľom má výkon 817 koní. Energiu posiela na cestu prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky so zabudovaným elektromotorom, ktorý slúži ako štartér a generátor na odšťavovanie batérie. Zatiaľ čo benzínový motor sedí za vodičom, vpredu sú namontované duálne elektromotory s kombinovaným výkonom 248 koní, ktoré Valhalle dodávajú nastavenie pohonu všetkých kolies.
Ako si niektorí z vás spomínajú, pôvodný koncept z roku 2019 mal menší motor V6 vyvinutý interne spoločnosťou Aston Martin. Následný sériový model však bude mať V8 požičaný od Affalterbachu a upravený špeciálne pre nové, luxusné, športové auto. Valhalla, ktorá pripomína Ferrari SF90 Stradale, môže byť v režime EV jazdená s pohonom predných kolies. Kým sa naštartuje spaľovací motor, nezájdete príliš ďaleko, pretože Aston Martin uvádza elektrický dojazd iba 14 km. V režime EV je maximálna rýchlosť obmedzená na 130 km/h. Naštartujte V8 a po dosiahnutí rýchlosti 100 km/h za dve a pol sekundy môžete dosiahnuť elektronicky riadenú rýchlosť 350 km/h.
Suchá pohotovostná hmotnosť 1.655 kg nie je príliš ošúchaná vzhľadom na svalnatý V8 a tri e-motory. Jazdí na veľkých 20-palcových predných a 21-palcových zadných originál kolesách spojených s odpružením s tlačnou tyčou, karbón-keramickými brzdami a adaptívnymi tlmičmi Bilstein. Aj keď existuje veľa aerodynamických trikov, Valhalla nie je prehnane navrhnutá, namiesto toho si osvojila čistejší dizajn s hladšími povrchmi.
Ako si niektorí z vás pamätajú, Aston Martin plánoval postaviť tretie luxusné, športové auto s motorom v strede. Koncept Vanquish Vision sa však, žiaľ, nepremení na sériový model. Meno Vanquish sa odvtedy vrátilo, ale len pre duo V12 kupé a kabriolet s motorom vpredu.
zdroj: motor1.com
Porsche 911 ide v Amerike s cenou výrazne hore31. Marec 2025
Konfigurátor spoločnosti Porsche na rok 2026 je v USA už hotový a najlacnejšia Porsche 911 teraz začína na cene 129 950 dolároch. Pre informáciu, to je skok o 7 855 dolárov.
Len pred niekoľkými rokmi vám 130 000 dolárov prinieslo špičkový model Carrera. Ako však zdôrazňuje Road & Track, pre základnú Carreru je k dispozícii viac štandardnej výbavy. Teraz je súčasťou balenia Black Leather, predtým doplnok za 2 840 dolárov. Ak však dávate prednosť niečomu inému ako čiernej, zaplatíte buď 3 110 dolárov za jednu farbu, alebo 3 540 dolárov za dvojfarebný vzor. Akákoľvek vonkajšia farba iná ako čierna alebo biela stojí najmenej 830 dolárov. Koniec koncov, toto je stále Porsche.
Došlo aj k úprave poplatkov za dopravu. Porsche zvýšilo svoj cieľový poplatok o 255 dolárov pre všetky luxusné, športové autá Porsche 911, z 1 995 dolárov na 2 250 dolárov. Vyvolávacia cena Porsche Carrera 129 950 dolárov zahŕňa poplatok.
Väčšina ostatných výbav Carrera zaznamenáva zvýšenie ceny približne o 5 000 dolárov, až na jednu výnimku. Porsche 911 Carrera S (2026) vo forme pevnej strechy aj kabrioletu sa nemení, s výnimkou vyššieho cieľového poplatku.
Porsche okamžite neodpovedalo na otázku o cenovom náraste, najmä ak s tým majú niečo spoločné čakajúce clá. Ak sa veci nezmenia, Porsche by mohlo čeliť 25% clu v USA na všetky svoje luxusné, športové autá od 3. apríla. To nemusí rozhýbať kupujúcich 911, ale mohlo by to spôsobiť priehlbinu v segmente SUV Porsche s objemovým predajom. Keďže Porsche sa pozerá na prechod na elektromobily – segment, ktorý sa nerozbehol tak, ako ktokoľvek dúfal – budúcnosť by mohla byť drsná.
zdroj: motor1.com
Porsche stále nevylúčilo manuál pre model Carrera S30. Marec 2025
Manuálne prevodovky nie sú tak široko dostupné ako kedysi v Porsche. Jediné luxusné, športové autá Porche 911, ktoré sú momentálne ponúkané s tromi pedálmi, sú Carrera T a GT3. Pri všetkých ostatných variantoch ikonického športového auta sa budete musieť uspokojiť s dvojspojkovým automatom. To by sa však mohlo zmeniť v závislosti od spotrebiteľského dopytu.
Porsche upustilo od manuálu pre luxusné, športové autá Carrera S, Carrera 4S a Carrera GTS pre rok 2025. To druhé dávalo zmysel, pretože inžinieri museli urobiť hnacie ústrojenstvo kompatibilné s novým systémom “T-Hybrid”. Ale odstránenie manuálu z S a 4S bolo prekvapením.
“Rozhodli sme sa vyrobiť jeden model ako manuál a ponechať ho tak, pretože sme neočakávali taký vysoký dopyt na trhu,” povedal Michael Roesler, riaditeľ produktového radu Porsche 911, novinárom počas rozhovoru za okrúhlym stolom pri uvedení Carrery S.
“Takže ak otázka znie, dostaneme manuál v Carrere S, nemôžem naň dnes odpovedať, pretože o tom nie je rozhodnuté. Ale, samozrejme, čítame články a čítame požiadavky a premýšľame o tom.”
Porsche sa v podstate pozrelo na údaje a rozhodlo sa, že sa neoplatí ponúknuť manuál na luxusné, športové autá Porsche Carrera S alebo Carrera 4S na rok 2025. Ak však viac zákazníkov začne požadovať radenie manuálnou prevodovkou, spoločnosť prehodnotí svoju pozíciu.
“Trhy na celom svete sú veľmi, veľmi odlišné pokiaľ ide o požiadavky na manuál,” povedal Roesler. “Za normálnych okolností by ste očakávali vyšší dopyt v Európe, ale v skutočnosti nie je. Kde máme veľmi vysoký dopyt po manuáloch, sú USA, ktoré sa mi veľmi, veľmi páčia. Bohužiaľ, v USA sme za posledné tri až štyri roky nezaznamenali trend v oblasti manuálov.”
Porsche Carrera T a GT3 sú výbavy s nižšou spotrebou, na ich získanie budete musieť mať skvelý vzťah s miestnym predajcom. To znamená, že teraz je ťažšie kúpiť si novú 911 s manuálnym radením v porovnaní s minulosťou, keď ste si mohli zaobstarať manuál pre luxusné, športové autá Porsche Carrera S a Carrera GTS.
Pre puristov to môže vyzerať pochmúrne, ale Porsche už v tejto otázke prevrátilo. Spoločnosť prešla na automatickú verziu pre GT3 už v roku 2014 a o štyri roky neskôr priniesla späť manuálnu možnosť po pobúrení zákazníkov. Dúfajme, že sa tentoraz stane niečo podobné.
zdroj: motor1.com
Nový Plug-in Hybrid Audi A5 má výkon ako S529. Marec 2025
Je to už takmer rok, čo Audi ukončilo výrobu A4, aby uvoľnilo miesto pre A5. Sedan (technicky liftback) a kombi spočiatku nemali nabíjacie porty, ale teraz prišli plug-in hybridy. Tieto elektrifikované, luxusné, športové autá, ktoré sú k dispozícii výhradne s Quattro, majú za cieľ ponúknuť to najlepšie z oboch svetov, vynikajúcu účinnosť bez kompromisov vo výkone. PHEV zdieľajú preplňovaný štvorvalcový 2.0-litrový benzínový motor.
Základný e-hybrid Audi A5 produkuje kombinovaný výkon 295 koní, zatiaľ čo výkonnejší variant má výkon 362 koní, čo zodpovedá modelu S5 s motorom V6. Voľba výkonnejšieho modelu má za následok zrýchlenie z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, len o 0,6 sekundy pomalšie ako Audi S5. Hoci Audi nezverejňuje hmotnosť auta, dá sa predpokladať, že nedávno sme poukázali na to, že aj s menším 2.0-litrovým motorom je plug-in hybrid pravdepodobne výrazne ťažší vďaka pridanej batérii, ako nové Audi S5 (1950 kg).
Keď už sme pri tom, nová lítium-iónová batéria má využiteľný energetický obsah 20,7 kWh (25,9 kWh brutto). Jeho kapacita sa v porovnaní so starým plug-in hybridom A4 zvýšila približne o 45%, zatiaľ čo nabíjací výkon striedavým prúdom sa zvýšil na 11 kW. Úplné nabitie batérie bude trvať dve a pol hodiny.
Audi uvádza maximálny elektrický dojazd 116 km pre sedan Audi A5 v cykle WLTP. Avant pravdepodobne mierne zaostáva, pretože je o niečo ťažší. Bez bežiaceho spaľovacieho motora sú autá elektronicky obmedzené na 140 km/h. Aj s benzínovým motorom je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h.
Ešte výkonnejší plug-in hybrid je pravdepodobne na ceste. Je to už takmer šesť rokov, čo Audi oznámilo, že nové luxusné, športové autá Audi RS4 budú elektrifikované. Bývalý výkonný riaditeľ Audi Sport uviedol, že super kombi bude využívať nastavenie PHEV na zníženie emisií a dodanie väčšieho výkonu. Keďže zostava A4 je už mŕtva, konkurent BMW M3 Touring sa bude volať Audi RS5 Avant, akokoľvek divne to môže znieť.
Nové Audi RS5 s dlhou strechou už bolo niekoľkokrát zachytené pri testovaní, takže očakávajte debut neskôr v tomto roku alebo v roku 2026. Pravdepodobne sa nebude rovnať elektrickému dojazdu bežných plug-in hybridov A5, ale nepochybne bude mať väčší výkon. Logika nám hovorí, že kombi RS5 ľahko prekoná 450 koní, ktoré dodával 2,9-litrový V6 s dvojitým turbodúchadlom v zaniknutom RS4.
zdroj: motor1.com