Novinky
Mercedes EQA a EQB má nový vzhľad a ešte väčšiu inteligenciu25. August 2023
Obaja plnoelektrickí členovia rodiny kompaktných vozidiel od značky Mercedes-Benz si svojimi výraznými karosériami vozidla kategórie SUV, výkonným elektrickým pohonom a predvídavou Navigáciou s elektrickou inteligenciou rýchlo získali svojich fanúšikov. Teraz sú luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQA a EQB so sviežim vzhľadom, viacerými aktualizáciami pre lepšiu efektívnosť a užitočnými prvkami výbavy ešte atraktívnejšie pre nových zákazníkov, ako aj pre verných zákazníkov prechádzajúcich na iný model. MBUX s vylepšeným ovládaním hlasom a asistenčné jazdné systémy sú k dispozícii v najnovšej verzii. Prostredníctvom technológie nabíjania Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge) a voliteľných Zvukových zážitkov sa do kompaktnej triedy dostávajú inovácie od väčších modelových súrodencov. Pre EQB s piatimi miestami na sedenie je prvýkrát k dispozícii spájacie zariadenie ako prvok mimoriadnej výbavy.
Modernizované verzie Mercedes-Benz EQA a EQB si záujemcovia môžu objednať už na jeseň 2023 a k európskym obchodníkom dorazia na začiatku roka 2024.
S novonavrhnutou plochou čierneho panela so vzorom hviezd v prednej časti sa luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQA a EQB vizuálne pripájajú k väčším modelovým bratom. Vodič svetla prepája svietidlá denného osvetlenia vo svetlometoch. Nový nárazník zvýrazňuje navonok vnímanú šírku prednej časti vozidla. Dizajnéri zmenili aj vnútornú časť zadných svietidiel. K novinkám v interiéri patrí volant aktuálnej generácie s ovládacími dotykovými poľami, ako aj ozdobné prvky drevo lipa s otvorenými pórmi v hnedej farbe, vzor Mercedes-Benz a podsvietený vzor Mercedes-Benz.
Vďaka rozsiahlej detailnej práci sa inžinierom Mercedes-Benz podarilo zvýšiť dojazd EQA až na 550 kilometrov podľa WLTP. K týmto opatreniam patria aerodynamické optimalizácie a pneumatiky s veľmi výrazne optimalizovaným valivým odporom. Počas každodenného jazdenia je užitočná nová funkcia maximalizovania dojazdu. V prospech väčšieho dojazdu je možné vypnúť elektrické spotrebiče ako obrazovka alebo klimatizovanie interiéru, prípadne možno obmedziť rozsah ich funkcií.
Pre EQB s piatimi miestami na sedenie je prvýkrát na želanie k dispozícii spájacie zariadenie so stabilizáciou prívesu systémom ESP®. Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu predstavuje 1 400 kg resp. 1 700 kg (údaje pre verziu s náhonom na predné kolesá resp. 4MATIC).
S funkciou Mercedes me Charge Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge) je možné nabíjať najnovšie luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQA a EQB ešte komfortnejšie na verejných nabíjacích stojanoch, ktoré podporujú túto funkciu: po zasunutí nabíjacieho kábla sa nabíjanie spustí automaticky, dodatočné overovanie zákazníka nie je potrebné. Vozidlo a nabíjacia stanica komunikujú priamo cez nabíjací kábel.
Rozličné zvukové svety, ktoré umožňujú individuálne zvukové nastavenie, sú známe z väčších plnoelektrických modelov od značky Mercedes-Benz. Teraz sú tieto Zvukové zážitky k dispozícii v kombinácii s obklopujúcim ozvučovacím systémom Burmester® (na želanie) aj pre EQA a EQB. Okrem Striebristých vĺn a Čulého toku je možné v rámci balíka individuálneho prispôsobenia (mimoriadna výbava) online odblokovať dva ďalšie zvukové svety.
EQA a EQB sú vybavené aktualizovanou generáciou systému MBUX. Vzhľad displejov možno individuálne prispôsobiť prostredníctvom troch štýlov zobrazovania (Decentný, Športový, Klasický) a troch režimov (Navigácia, Asistencia, Servis). V rámci mierne pozmenenej logiky ponuky je teraz centrálny multimediálny displej súčasťou sériovej výbavy. Funkcie nabíjania sú teraz v systéme MBUX zobrazené prehľadnejšie. Po aktivácii online služieb v aplikácii Mercedes me dokáže inteligentný hlasový asistent viesť dialógy ešte lepšie a je ešte učenlivejší.
Obklopujúci ozvučovací systém Burmester® (na želanie) je v kombinácii s novšou generáciou systému MBUX vybavený technológiou Dolby Atmos® prinášajúcou pohlcujúci zvukový zážitok. Táto technológia dodáva hudbe väčší priestor, jasnosť a hĺbku. Okrem toho sa Dolby Atmos® prispôsobí prostrediu prehrávania. Fanúšikovia teda môžu počúvať hudbu takmer rovnako jasne ako v pôvodnej verzii v podaní umelcov v štúdiu.
Súčasťou zlepšenej senzoriky sú nová multifunkčná monokamera a nová cúvacia kamera. Balík asistenčných jazdných systémov (na želanie) obsahuje funkcie, ktoré sú vylepšené v každom detaile. Napríklad aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu teraz pracuje komfortnejšie prostredníctvom zásahu do riadenia namiesto zásahu systému ESP.
Od roku 2022 vyrábajú všetky vlastné závody na výrobu osobných motorových vozidiel a vanov Mercedes-Benz s bilančne neutrálnymi emisiami CO2. Patria medzi ne aj závody, ktorým prináleží výroba EQA a EQB v Rastatte (Nemecko) a Kecskeméte (Maďarsko), ako aj závody na výrobu akumulátorov v saskom meste Kamenz (dcérska spoločnosť Mercedes-Benz Accumotive) a v poľskom Jawore. Okrem toho sa z výroby článkov akumulátorov s neutrálnymi emisiami CO₂ stala základná požiadavka Mercedes-Benz na partnerov v oblasti akumulátorov. Tak je možné znížiť emisie jedného článku o približne 30 percent. Znížením emisií v materiáli katódy a použitím obnoviteľných zdrojov energie pri výrobe a zušľachťovaní surovín by sa mala ešte viac zmenšiť uhlíková stopa.
Unikátne Bentley Continental GT Speed dostal zberateľ z USA24. August 2023
Unikátne, luxusné, športové auto Bentley Continental GT Speed debutoval na podujatí The Quail, A Motorsports Gathering, aby oslávilo 20 rokov tohto modelu. Divízia personalizácie Mulliner vytvorila tento jednorazový model s podobným štýlom ako prvý Continental GT z roku 2003. Spoločnosť ho predala zberateľovi v Spojených štátoch.
Konkrétny model Continental GT Speed má zelený lak Cypress Green. Vo vnútri sa nachádza hnedá koža Saddle a drevené obloženie dyhy Burr Walnut s otvorenými pórmi a povrchovou úpravou s vysokým leskom. Kabína má tiež malé prvky vo farbe Special Green, vrátane kontrastného prešívania. Nástupné dosky majú nápis “20 rokov Continental GT by Bentley Mulliner”.
Toto luxusné, športové auto je dodávané s balíkmi Blackline, Touring a Styling Specification. Tieto vylepšenia sa venujú karbónovým vláknam pre predný splitter, bočné prahy, difúzor a spojler na veku kufra. Model jazdí na 22-palcových originál kolesách s tmavosivou saténovou povrchovou úpravou a samonivelačnými stredovými krytmi.
Bentley oslavuje 20. výročie Continental GT počas celého roka. Bentley Continental GT prišiel v roku 2003 s dizajnom, ktorý prevzal inšpiráciu z modelu R Type Continental z roku 1952. Prvá generácia používala twin-turbo 6.0-litrový motor W12, ktorý dosiahol výkon 552 koní.
Druhá generácia debutovala v roku 2010 a do predaja sa tieto luxusné, športové autá dostali v roku 2011. Pôvodne bol uvedený na trh s motorom W12, ale 4,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami sa pripojil k radu v roku 2012. Model mal tiež variant Supersports inšpirovaný GT3.
Tretia generácia mala premiéru v roku 2018. Je to aktuálna iterácia modelu Bentley Continental GT. Modely V8 a W12 sú aj naďalej voľbou pohonných jednotiek. Špionážne zábery ukazujú, že plug-in hybridný variant je vo vývoji.
zdroj: motor1.com
Novitec vyladil Ferrari 812 Competizione až na 866 koní23. August 2023
Luxusné, športové autá Ferrari 812 Competizione sú typickým grand tourerom s motorom V12 vpredu, ktoré majú pohon zadných kolies. Ladič Novitec sa zmocnil tohto superšportu a dal mu ďalšie vylepšenie výkonu.
Novitec vytlailí výkon až na 866 HP a krútiaci moment na 711 Nm. Tuner tiež pridáva pozlátený výfuk a kupujúci si môžu vybrať, či bude dodaný aktívny manažment zvuku alebo nie.
Luxusné, športové autá Ferrari 812 Competizione sú štandardne dodávané s atmosférickým 6.5-litrovým motorom V12, ktorý dosahuje výkon 830 HP. Špičkový výkon dosahuje pri 9 250 ot./min. a otáčky motora sú až 9 500 ot./min. Kupé dosahuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 2, 85 sekundy a z 0-200 km/h za 7, 5 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 340 km/h.
Upravené Ferrari 812 Competizione dostane okrem vylepšenia výkonu aj 22-palcové kované originál disky Vossen. Revidované pružiny znižujú svetlú výšku vozidla o 25 mm. Systém predného zdvíhania zdvihne nos o 40 mm, aby prekonal prekážky.
Luxusné, športové autá Ferrari 812 Competizione a Aperta boli vypredané hneď, ako ich Ferrari debutovalo. Spoločnosť obmedzila výrobu na 999 kusov kupé a 599 exemplárov variantu s otvorenou strechou.
zdroj: motor1.com
Unikátne Ferrari 812 Competizione bude vydražené na charitu v NY22. August 2023
Ferrari predstavilo luxusné, športové autá 812 Competizione v máji 2021 ako verziu 812 Superfast najviac zameranú na trať s vylepšenou pohonnou jednotkou a aerodynamickými vylepšeniami. Zatiaľ čo varianty Competizione a Competizione A (A pre Aperta alebo kabriolet) sú vypredané, talianska značka debutuje jednorazovým modelom, ktorý bude vydražený na charitu.
Inšpirované konceptom “prázdneho listu”, Ferrari Styling Center sa vydalo na cestu, ktorá odzrkadľuje začiatok každého nového luxusného, športového auta. To znamená, že nápady, postrehy a poznámky boli načrtnuté na žltej lepenke, čím sa vytvoril základ pre túto tvorbu na mieru.
Ťažiskom dizajnových vylepšení je matná žltá farba exteriéru Giallo Tristrato. Karoséria je plátno, ktoré hostí kreatívneho génia- hlavného dizajnéra Ferrari, Flavia Manzoniho. Línie a kontúry Ferrari 812 Competizione ožívajú s jemnosťou, ktorú si dokáže predstaviť iba Manzoniho myseľ. Čo robí tento konkrétny výtvor ešte pôsobivejším, je použitie matného náčrtu Nero DS, ktorý sleduje najikonickejšie detaily hlavného dizajnéra. Táto dynamická súhra matných tónov dodáva hĺbku a charakter dizajnu, ktorý je už teraz pozoruhodný.
Je dôležité poznamenať, že zatiaľ čo toto luxusné, športové auto je výtvorom na mieru, na vozidle ako takom neboli použité žiadne mechanické vylepšenia. Výkonnostný rodokmeň Ferrari 812 Competizione zostáva nedotknutý, čo znamená, že pod kapotou je silnejšia verzia 6,5-litrového motora Ferrari V12. V tejto vylepšenej aplikácii je pohonná jednotka schopná ponúknuť výkon 830 koní pri 9 250 otáčkach za minútu, čo zaradzuje luxusné, športové autá Ferrari 812 Competizione do elitnej výkonnostnej ligy.
Ferrari sa rozhodlo vydražiť toto jednorazové luxusné, športové auto zamerané na trať pre ušľachtilú vec. Auto sa bude predávať na Ferrari Gala v New Yorku na jeseň tohto roku, pričom celý výťažok pôjde na charitu, ale automobilka zatiaľ nepovedala, čo je príčinou. Napriek tomu je to príležitosť nielen vlastniť vzácny kus automobilovej histórie, ale aj prispieť k zmysluplnému úsiliu.
zdroj: motor1.com
Koncept Lanzador ukazuje prvé elektrické Lamborghini21. August 2023
Napriek svojej histórii výroby výkonných, luxusných, športových automobilov s motorom V12 sa Lamborghini pozerá smerom k elektrickej budúcnosti s konceptom Lamborghini Lanzador. Lanzador 2+2 nie je len dizajnovým cvičením, ale skôr skorým pohľadom na prvý elektromobil automobilky, ktorý má prísť v roku 2028 ako alternatíva k iným elektromobilom v prémiovom segmente.
V boji s luxusnými, športovými autami ako Ferrari Purosangue a Rolls-Royce Spectre by sa mal Lanzador vyznačovať výkonom prvého z nich za každého počasia s ohromujúcimi proporciami a prítomnosťou toho druhého. Odvážny štýl, futuristická kabína a čo je najdôležitejšie, ohromujúci výkon 1 341 koní zaručujú, že sa hodí k iným modelom Lamborghini, či už s motorom V12 alebo nie.
Ako koncept nemá Lanzador príliš veľa konkrétnych detailov, pokiaľ ide o pohonnú jednotku EV, ktorá sa nachádza pod jeho odvážnou kožou. Lamborghini hovorí, že bude obsahovať duálne motory s vysokým špecifickým výkonom, čo mu dáva pohon všetkých kolies. Napájanie týchto motorov bude zaisťovať nešpecifikovaná “vysokovýkonná batéria, ktorá tiež zaisťuje dlhý dojazd”, ale opäť sú podrobnosti skromné. Lamborghini sa však vyrovná s jedným významným číslom: Lanzador sa bude pýšiť výkonom 1 megawatt, čo znamená štvorciferné výkonnostné číslo.
Všetkému tomuto gruntu pomáha systém Aerodinamica Lamborghini Attiva, ktorý poskytuje presné aerodynamické ovládanie pohyblivého predného splittera, bočných lopatiek vzadu, rozširujúceho sa difúzora a žalúzií v systéme vzduchových clôn. V najefektívnejšom režime sa tieto aerodynamické prvky prispôsobujú tak, aby poskytovali minimálny odpor vetra, zatiaľ čo športovejšie nastavenie pohonu zvyšuje prítlak pre lepšiu kontrolu.
V Lamborghini Lanzador sa objavuje aj systém aktívneho odpruženia so vzduchovými pružinami, adaptívnymi tlmičmi a riadením zadnej nápravy, ktoré zlepšujú výkon a stabilitu. Podobne presné vektorovanie krútiaceho momentu pomáha distribuovať výkon do motorov vpred a vzadu, pričom každý posiela výkon doprava a doľava, aby sa zabezpečilo rýchlejšie zatáčanie a vyváženejšie ovládanie.
Lanzador s jedinečnými proporciami v porovnaní s existujúcimi luxusnými, športovými autami Lamborghini kombinuje “ultra vysoko výkonné prvky superšportového vozidla Revuelto a animovanú všestrannosť modelu Urus”. Začína to väčšou svetlou výškou, ako sme pôvodne predpokladali, čo zlepšuje využiteľnosť vozidla na zlých cestách.
Na tieto proporcie si však možno treba zvyknúť. Ako nový tvarový faktor v zostave spoločnosti vyzerá Lanzador trochu vysoký a bezstarostný. Aj keď lesklé čierne obloženie spodnej časti tela pomáha znižovať vizuálnu výšku – žmúrte na modré kúsky a uvidíte siluetu superšportu – Lanzador je len asi o 10 cm nižšie k zemi ako luxusné, športové SUV Lamborghini Urus. Jeho zjednodušená a modernizovaná povrchová úprava karosérie je však oveľa čistejšia a tradičnejšie atraktívna ako polarizujúce Revuelto a je možné, že budúce Lamborghini budú podobne zmiernené.
Napriek svojim modernizovaným proporciám a tvaru má koncept Lanzador stále množstvo dizajnových prvkov charakteristických pre luxusné, športové autá Lamborghini, vrátane geometrických Gandiniho oblúkov nad kolesami (á la Countach) a akcentu karosérie v tvare písmena Y, ktorý má pripomínať prívody vzduchu v automobile so stredným motorom. Línia strechy, hoci je tvarovaná pre zadných pasažierov, si stále zachováva siluetu moderného Lamborghini a trojprvkové zadné svetlá vytvárajú paralelu s vlajkovou loďou plug-in hybridného modelu Revuelto. Tvar otvoru denného svetla dokonca vyzerá trochu ako v minulom Murcielagu, pričom zadné okná napodobňujú “pálkové” vysúvateľné prívody vzduchu tohto vozidla.
Tí, ktorí hľadajú trochu drámy, budú smutní, keď sa dozvedia, že Lanzador má tradične otvárajúce sa dvere, nie nožnice, ktoré preslávil každý superšport V12 od čias Countachu. Poskytujú prístup k priestranne vyzerajúcemu interiéru, rovnako ako športové kupé, s rekonfigurovateľnými zadnými sedadlami a veľkým nákladným priestorom, ktoré zlepšujú každodennú využiteľnosť. Charakteristický koncept “pilota” Lamborghini sa objavuje vpredu, kde vodič a spolujazdec sedia za palubnou doskou v tvare písmena Y, ktorú oddeľuje plávajúci mostík stredovej konzoly.
Digitálny združený prístroj a displej na strane spolujazdca zvládajú úlohy infotainmentu a výrazne chýba stredová dotyková obrazovka. Namiesto toho nájdete rad tlačidiel a prepínačov obkročmo na konzole, niektoré ovládajú obrazovky a iné ovládajú auto. A rovnako ako na všetkých moderných Lamborghini, štartovacie tlačidlo je umiestnené pod dvierkami ako pri odpaľovanie rakiet, zatiaľ čo prepínač ovláda výber dopredu a dozadu.
Kabína tiež vo veľkej miere využíva ekologické materiály, tvrdí Lamborghini. Napríklad čalúnenie z merino vlny pochádza z austrálskych oviec, ktoré každý rok pestujú nové rúno, čím sa materiál stáva obnoviteľným. Zošívanie vlnenej prístrojovej dosky, výplne dverí a čalúnenia sedadiel spolu tvoria nite vyrobené z recyklovaného nylonu a pena sedadla je vyrobená z recyklovaného plastu a vytlačená na 3D tlačiarni, aby sa znížilo množstvo odpadu.
Lamborghini tiež používa v kabíne udržateľne činenú kožu a spracováva ju zvyškovou vodou z výroby olivového oleja. Voda by sa inak musela čistiť v zariadení na čistenie odpadových vôd kvôli jej vysokej kyslosti a fytotoxickému účinku, ale výrobcovia chemikálií ju môžu namiesto toho opätovne použiť na výrobu trieslovín. Lamborghini je tiež hrdé na taliansku synergiu medzi svojimi luxusnými, športovými autami a národným priemyslom olivového oleja.
Koncept Lamborghini Lanzador je najnovším dôkazom nového étosu dekarbonizácie spoločnosti s názvom Direzione Cor Tauri. Najjasnejšia hviezda v súhvezdí Býk, Cor Tauri tiež znamená “srdce býka” v latinčine. Automobilka poukazuje na Cor Tauri ako na ambiciózny symbol, ktorý znižuje svoju uhlíkovú stopu bez toho, aby opustil ducha býka, ktorého si Feruccio Lamborghini idealizoval.
Každé Lamborghini bude nejakým spôsobom elektrifikované do konca roku 2024, pričom Lanzador príde v roku 2028 ako štvrtý model v ponuke automobilky (a jej prvý elektromobil). Výrobná špecifikácia Lanzador sa bude vyrábať v blízkosti sídla spoločnosti v Sant’Agata Bolognese a automobilka plánuje najať ďalších zamestnancov na podporu vývoja a výroby elektromobilu.
zdroj: motor1.com
Rimac sa v budúcich superšportoch zameria na nižšiu hmotnosť20. August 2023
Rimac oslavuje nedávnu jazdu modelu Nevera na okruhu Nürburgring, kde prekonal rekord v sériových elektromobiloch. Napriek nedávnym úspechom plne elektrickej automobilky však stále hľadá spôsoby, ako zlepšiť výkon svojich luxusných, športových automobilov, vrátane zníženia hmotnosti.
Počas osláv špeciálnej edície Rimac Nevera Time Attack v The Quail hovoril Motor1.com s technologickým riaditeľom Emiliom Scervom, ktorý uznal, že budúce luxusné, športové autá Rimac môžu trochu schudnúť, najmä ak chce Rimac pretekať.
“Keď premýšľame o traťovej verzii [Nevera], určite by sme mali pracovať na tom, aby bola ľahšia,” povedal Scervo. “A niektoré ďalšie vylepšenia na dosiahnutie tuhosti, aby bolo vozidlo viac prepojené s vodičom.”
Scervo sa zastavil pred uznaním, že Rimac vyvíjal športové autá iba na trati, ako nedávno odhalené Maserati MCXtrema, ale rozpoznal niekoľko oblastí, v ktorých by sa Nevera mohla zlepšiť, ak je cieľom maximálny výkon. Ľahšie elektrické komponenty by mohli pomôcť, rovnako ako batéria, ktorá lepšie odoláva degradácii dojazdu pri momentoch plnej akcelerácie. Takáto batéria by teoreticky mohla byť zmenšená, aby sa ešte viac znížila hmotnosť.
Nevera váži takmer 2.300 kg, ale napriek svojej hmotnosti patrí medzi najrýchlejšie luxusné, športové autá na svete. Rimac prekonal rekord na Nürburgringu, kde dokončil kolo za 7 minút 5,298 sekundy – o 20 sekúnd rýchlejšie ako predchádzajúci držiteľ titulu, Tesla Model S Plaid s balíkom Track. A ak sa Scervove komentáre ukážu ako presné, na stole by mohlo byť ešte trochu viac výkonu.
zdroj: motor1.com
Lotus predal minulý rok 576 aut, tento rok má už 17.000 objednávok19. August 2023
Lotus, výrobca luxusných, športových automobilov so sídlom v Norfolku, ktorý bol založený pred 75 rokmi Colinom Chapmanom, je známy mnohými vecami, ale masívne výrobné čísla nie sú jednou z nich. Doteraz to tak bolo.
V prvej polovici roka značka vlastnená spoločnosťou Geely zaznamenala nárast počtu objednávok na približne 17 000 vozidiel po celom svete, uviedla spoločnosť, čím prekonala všetky predchádzajúce predajné rekordy a s veľkou ľahkosťou prekonala úbohých 576 kusov, ktoré predala za celý minulý rok.
Najväčším prispievateľom k tomuto masívnemu zlepšeniu je plne elektrické luxusné, športové SUV Lotus Eletre, ktoré debutovalo na jar 2022 a dostalo sa do rúk čínskych zákazníkov koncom marca tohto roka, pričom dodávky vo Veľkej Británii a v Európe sa majú začať koncom tohto leta.
Eletre, postavený v továrni spoločnosti Geely v čínskom Wu-chane, je poháňaný batériou s kapacitou 112 kilowatthodín, ktorá posiela výkon do dvojice elektromotorov, ktoré sú schopné vyrobiť 603 koní v základnom variante a 905 koní vo výbave R, čo umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h už za 2, 9 sekundy. Model má cenovku asi 110.000 EUR, takže jeho konkurenciou sú luxusné, športové autá ako je Tesla Model X a nedávno odhalený Cadillac Escalade IQ.
Veľký rozruch urobil aj luxusný, športový automobil Lotus Emira so stredným motorom, ktorý sa v Spojenom kráľovstve v prvých šiestich mesiacoch roka vyrábal vo viac ako 2 200 kusoch, čo je nárast o 381% v porovnaní s fiškálnym rokom 2022, hovorí Lotus.
Historicky značka známa svojimi ľahkými luxusnými, športovými autami ako Elise a Exige málokedy mala roky, keď sa jej podarilo dodať viac ako 1 500 automobilov. V roku 2020 predala 1 378 vozidiel a v roku 2021 zaznamenala nárast o 24% (1 710 kusov), čo z hľadiska predaja predstavuje najlepší rok za desaťročie. Teraz je tento rekord minulosťou, pretože samotná Emira predala v prvej polovici roka zhruba rovnaký počet kusov ako celá produkcia za roky 2022 a 2021 dohromady.
Pokiaľ ide o SUV s nulovými emisiami, nemusí to byť vozidlo voľby puristov, ale faktom je, že SUV sa predávajú, a to pomáha Lotusu zostať nažive a pokračovať vo vývoji pútavých luxusných, športových automobilov s nízkou hmotnosťou, ako je Emira. Je to rovnaký príbeh ako Porsche, ktoré predstavilo SUV Cayenne v roku 2002 a zarobilo dosť peňazí z jeho predaja, aby pokračovalo v chrlení legendárneho modelu 911.
zdroj: motor1.com
Jenson Button predstavil svoj elektrický Lotus Evija18. August 2023
Majster sveta formuly 1 Jenson Button predstaví svoje luxusné, športové auto Lotus Evija na stretnutí The Quail, A Motorsports Gathering v piatok 18. augusta. Jedinečná farebná schéma elektrického hyperauta vzdáva hold pretekárskemu vozidlu F1 Brawn GP z roku 2009 z jeho majstrovskej sezóny a zahŕňa personalizované prvky, ktoré pripomínajú jeho kariéru v F1.
Rovnako ako všetky ďalšie luxusné, športové autá Lotusu Evija, aj Buttonovo auto je úplne na mieru. Jedinečná farebná schéma Arctic White s akcentmi Verve Yellow a Carbon Black vzdáva hold vozidlu Brawn GP z jeho sezóny majstrovstiev sveta F1, rovnako ako číslo 22 viditeľne zobrazené na nasaditeľných krytoch bočných zrkadiel. Zahŕňa tiež laserové leptanie dátumov a miest jeho 15 víťazstiev v F1 na hliníkovom páse medzi sedadlami, čo je príkladom pozornosti venovanej detailom, ktorú Lotus ponúka zákazníkom Evija.
Kabíne Jensonovho superšportu dominujú biele a čierne perforované kožené sedadlá s ebenovým čalúnením stropu Alcantara a volantom. Kontrastné prešívanie Lime Yellow je ďalšou jedinečnou vlastnosťou a pridáva ďalšie pútavé detaily. Rovnaká farba sa používa na vylepšenie vzhľadu pedálov, otočného stredového panela, tlačidla štart/stop, prepínača režimu namontovaného na volante a lemovania vetracích otvorov.
Brzdové strmene sú vo farbe Verve Yellow, osadené v lesklých čiernych zliatinových originál diskoch kolies s horčíkovým matným čiernym zvýraznením. Matica kolesa so stredovým blokovaním je ďalším prvkom modelu Evija inšpirovaným motoristickým športom a je zakončená eloxovaným striebrom. Auto vyzerá nápadne odlišne od Evije Fittipaldi, čierneho auta so zlatým lemom pripomínajúcim šampionát F1 Emersona Fittipaldiho v roku 1972 v Lotuse Type 72.
Lotus hovorí, že personalizácia Lotusu Evija je významnou súčasťou zákazníckej skúsenosti, hoci všetky tieto luxusné, športové autá sú identické z hľadiska pohonnej jednotky a výkonu. V minulosti bol výkon vozidla oficiálne odhalený ako 2 011 koní, čo je o niečo viac, ako Lotus oznámil pri uvedení vozidla na trh. Podľa Lotusu to robí z Evije najvýkonnejšie sériové cestné auto vôbec.
Okrem Buttonovej Evije budú mať návštevníci Lotusu možnosť byť svedkami odhalenia úplne nového výkonného vozidla určeného len na okruhy, ktoré čerpá inšpiráciu z ikonického pretekárskeho dedičstva Lotusu a vidieť bude aj americký debut Lotus Eletre Hyper-SUV.
zdroj: motor1.com
Zlaté Bugatti Mistral sa chce vyrovnať Chironu Golden Era17. August 2023
Bugatti už má sprievod pre luxusné, športové auto Chiron Golden Era, pretože Mistral v podobnej farbe mal premiéru na The Quail, A Motorsports Gathering.
Pri pohľade na obe luxusné, športové autá vedľa seba sa zdá, že Mistral môže byť o niečo jasnejším odtieňom zlata ako Chiron. Aj keď by to mohlo byť spôsobené osvetlením, pretože fotografie zlatej éry majú na tele viac tieňov.
Bugatti Chiron Golden Era má čierny nos, ktorý ustupuje zlatej farbe začínajúcej na predných blatníkoch. Mistral je takmer úplne zlatý, s výnimkou čiernych častí gondol, krytu motora, spodných bočných prahov a zadného nárazníka.
Obe tieto luxusné, športové autá majú zlaté kolesá, ale s odlišným dizajnom. Mistral má komplexný lúčový vzor s kontrastnými čiernymi prvkami. Chiron nosí päťlúčové usporiadanie so štýlom.
Modely tiež zdieľajú interiér, v ktorom sa miešajú zlaté a čierne prvky. Fotografie modelu Mistral poskytujú iba letmý pohľad na kabínu. Chiron Golden Era má kresby na výplniach dverí.
Mistral debutoval na The Quail, A Motorsports Gathering, v roku 2022. Model prichádza v obmedzenej sérii 99 kusov a prvá dodávka zákazníkom je v roku 2024. Každý stojí zhruba ekvivalent 5 miliónov EUR. Všetky tieto luxusné, športové autá už majú rezervovaného kupujúceho.
Bugatti Mistral používa štvorturbo 8,0-litrový motor W16 s výkonom 1 600 koní, podobne ako pohonná jednotka v Chiron Super Sport 300+. Bugatti dúfa, že to bude najrýchlejší roadster na svete.
zdroj: motor1.com
McLaren oslavuje výročie SLR-ka výstavou vzácnych modelov16. August 2023
Pri príležitosti osláv 20-ročného míľnika od debutu Mercedes-Benz SLR McLaren v roku 2003 zorganizoval McLaren sériu podujatí vo svojom technologickom centre McLaren (MTC) vo Wokingu vo Veľkej Británii. Aktivity ocenili vozidlo aj jednotlivcov, ktorí stáli za jeho vznikom, pričom niekoľko pôvodných členov tímu je stále súčasťou automobilky. SLR bolo vlastne prvým luxusným, športovým autom, ktoré bolo zostavené na MTC.
Vystavené boli štyri výnimočné luxusné, športové autá, vrátane SLR Stirling Moss, SLR od MSO, SLR HDK a prototypu SLR 722 GT. Tieto vozidlá zdobili bulvár MTC spolu s artefaktmi predstavujúcimi cestu vývoja vozidla. Prítomní boli aj nadšenci z SLR Clubu, globálneho združenia majiteľov Mercedes-Benz SLR McLaren, ktorí sa spojili s členmi tímu McLaren, ktorí prispeli k odkazu vozidla.
Super-GT, ktoré je výsledkom partnerstva medzi značkami Mercedes-Benz a McLaren, má jedinečné miesto v histórii spoločnosti. Projekt zrkadlovky bol predstavený počas Veľkej ceny Británie v roku 1999 a upevnil spoluprácu medzi McLarenom a Mercedesom-Benz. Vozidlo, pôvodne známe ako Projekt 7, bolo vyvinuté na základe konceptu Mercedes-Benz SLR Vision, ktorý bol vystavený začiatkom toho roka.
Výroba prototypu, ktorý vytvoril tím bývalých mechanikov McLarenu Formuly 1, zaznamenala významný moment, pretože to bolo prvé ručne zostavené vozidlo na novo etablovanom MTC. Dizajn tohto luxusného, športového auta, ktorý je úzko v súlade s víziou značky Mercedes, ožil prostredníctvom inovatívneho inžinierstva s využitím odborných znalostí spoločnosti McLaren v oblasti kompozitov z uhlíkových vlákien.
Super-GT, poháňaný 5,5-litrovým preplňovaným motorom V8 vyvinutým spoločnosťou Mercedes-AMG, ponúkal výnimočný výkon s výkonom 626 koní. Jeho zrýchlenie, dosahujúce 0 až 100 km/h za 3, 8 sekundy a maximálnu rýchlosť 350 km/h konkurovalo iným superšportom svojej doby.
Hoci výroba skončila v roku 2009, účasť McLarenu vydržala. McLaren Special Operations (MSO) predstavil McLaren Edition SLR v roku 2010, čím inicioval sériu vylepšení a redizajnov. Nasledovali zrkadlovky od MSO v roku 2019 a SLR High Downforce Kit v roku 2023, pričom každá z nich niesla dedičstvo inovácií zo spoločného podniku medzi McLarenom a Mercedesom-Benz.
zdroj: motor1.com