Novinky
Nové Audi TT 2015 má ostrejší dizajn4. Marec 2014
Audi oficiálne predstavila tretiu generáciu svojho športového auta Audi TT, aj za účasti vrcholne verzie TTS s výkonom 310 HP.
Nové Audi TT má určite evolučný dizajn, s viac agresívnou prednou časťou, hexagonálnou mriežkou a lichobežníkové LED svetlá. Zmenou je aj presunutie loga na spodnú časť krytu masky.
Ďalšími novinkami na tomto novom športovom aute sú veľké originál kolesá, horizontálna línia prebiehajúca po celej dĺžke auta a liftback na zadnej strane ako súčasť batožinového priestoru. V zadnej časti je tiež spojler, ktorý sa automaticky vysunie pri rýchlosti 121 km/h.
Na rozdiel od väčšiny nový luxusných, športových automobilov, nové Audi TT 2015 je o niečo menšie ako jeho predchodca, resp. kratšie o 20 mm. Rázvor bol síce predĺžený o 37 mm, dĺžka auta je ale kratšia, meria 4180 mm. Šírka klesla o 8 mm na 1832 mm. Výška sa nezmenila a zostala 1353 mm.
Tretia generácia Audi TT jazdí na MQB platforme koncernu VW. Auto je o 50 kg ľahšie, čo pre model Audi TT 2.0 TFSI znamená pohotovostnú hmotnosť 1230 kg. Keď hovoríme o motoroch, Audi bude v prvej fáze ponúkať trojicu preplňovaných štvorvalcov. Existujúcu motorizáciu 2.0 TFSI s výkonom 230 HP a krútiacim momentom 370 Nm, resp. 310 HP a 380 Nm vo verzii TTS, doplní motor 2.0 TDI s výkonom 184 HP a krútiacim momentom 380 Nm.
Audi TT 2.0 TFSI (230 HP) so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou zrýchli z 0-100 km/h za 6 sekúnd (S tronic 5.3 sekundy). Maximálna rýchlosť auta je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Audi TTS quattro (310 HP) zrýchli z 0-100 km/h len za 4.7 sekundy. Dieselová verzia má zrýchlenie z 0-100 km/h za 7.2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 235 km/h.
Audi TT 2015 je dodávané s predným zavesením McPherson a so štvorkĺbovým zadným nastavením. Verzia Audi TTS má nastavenie o 10 mm nižšie. Audi ponúka na nový model Audi TT celú radu originál diskov v rozmeroch 17-20 palcov. Na prednej náprave sú kotúčové brzdy o rozmere až 338 mm (v závislosti na verzii).
Interiér auta je kompletne nový a prvá vec ktorú si človek všimne je TFT displej o veľkosti 12.3 palcov poháňaný grafickým procesorom Nvidia Tegra 30. Ďalšou novinkou je umiestnenie ovládania klimatizácie spolu s vetracími otvormi a voliteľné S športové sedadlá (TTS štandard) s pneumatickým nastavením bočných častí, ktoré ponúkajú optimálnu podporu a komfort.
K dispozícii je tiež nový plochý volant a nový airbag, ktorý zaberá o 40% menej miesta ako predtým, bez toho aby to malo negatívny vplyv na bezpečnosť. Audi ponúka v novom Audi TT 2015 aj 12 reproduktorov Bang & Olufsen.
zdroj: worldcarfans.com
Nový Range Rover Sport z dielne AC Schnitzer3. Marec 2014
Nemecký úpravca luxusných, športových automobilov firma AC Schnitzer, odhalila svoj program pre Range Rover Sport, ktorý oficiálne predstaví na autosalóne v Ženeve.
Balík od AC Schnitzer je vôbec prvá úprava pre luxusné SUV Range Rover Sport, pričom vychádza z verzie s motorom 3.0L SDV6. Široká rada vylepšení obsahuje vylepšený vzduchový podvozok, zavesenie, nový športový výfukový systém, aerodynamické doplnky, obloženie interiéru a nové originál kované kolesá.
Všetky aerodynamické doplnky sú vyrobené z materiálu PU Rim. Vylepšenia motora sú ponúkané s voľnou zárukou. Luxusné, športové auto Range Rover Sport v konfigurácii motora 3.0 V6 SDV6 štandardne ponúka 288 HP. V upravených verziách pôjde výkon cez hranicu 300 HP.
Podľa AC Schnitzer budú všetky jednotlivé položky balíka na Range Rover Sport dostupné už tento rok v lete.
zdroj: worldcarfans.com
Bugatti potvrdilo štvrtú Legend Edition2. Marec 2014
Výrobca luxusných, športových automobilov Bugatti oznámil svoje plány na zavedenie svojej štvrtej Legend Edition, ktorá predstaví na autosalóne v Ženeve.
Bugatti nepotvrdilo žiadne meno, ale podľa dostupných informácii by edícia mala niesť meno Elisabeth Junek, legendárnej pretekárky z roku 1920.
Zvláštna edícia bude vychádzať z modelu Bugatti Grand Sport Vitesse, ktoré má pod kapotou motor W16 o objeme 8.0 litra a ktorý produkuje výkon 1200 HP a krútiaci moment 1500 Nm. Výkon je prenášaný prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej automatickej prevodovky. Superšportové Bugatti dokáže zrýchliť z 0-100 km/h len za 2.6 sekundy. Maximálna rýchlosť by mala byť 408.84 km/h.
Prezident Bugatti Dr. Wolfgang Schreiber k tomu povedal: ´´Pre Bugatti je Legend Edition veľký úspech. Reakcie našich zákazníkov sú úžasné. Jedná sa o automobilové umelecké diela, pričom každé z nich tvorí históriu Bugatti.´´
Bugatti tiež potvrdilo, že predalo všetkých deväť modelov z predchádzajúcich edícii Meo Constantini, Jean-Pierre Wimille a Jean Bugatti Legend Editions. Všetky tri edície tohto luxusného, športového auta vychádzali z modelu Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse a ich cena bola približne 2.2 milióna euro.
zdroj: worldcarfans.com
Koenigsegg One: 1 má byť najrýchlejšie auto na svete1. Marec 2014
Automobilka Koenigsegg odhalila veľmi očakávaný superšport One: 1, ktorý by sa mal stať najrýchlejším produkčným autom na svete.
Švédska značka vytvorila niečo, čo popisuje ako mega auto. Model Koenigsegg One: 1 ponúka jeden megawatt výkonu, čo znamená, že auto disponuje výkonom nie menším ako 1341 HP a krútiacim momentom 1371 Nm. To všetko generuje hliníkový motor V8 o objeme 5.0 litra. Auto má hmotnosť 1341 kg, čo zaručuje pre toto superšportové auto kúzelný pomer výkonu a hmotnosti 1:1.
Ohromný výkon auta je prenášaný na kolesá cez dvojspojkovú 7-stupňovú prevodovku s elektronickým diferenciálom. Auto dokáže zrýchliť z 0-400 km/h len za 20 sekúnd. Spomalenie z tejto rýchlosti trvá len 10 sekúnd.
Brzdový systém auta je prevzatý z modelu Koenigsegg Agera R, takže One: 1 má posilnené, chladené keramické brzdy a šesť-piestové strmene, priemer kotúčov vpredu je 397 mm. Vzadu sú rovnako chladené keramické brzdy, štvor-piestové strmene a kotúče s priemerom 380 mm. Koenigsegg aktualizoval aj zadné zavesenie s aktívnym tlmičom.
Koenigsegg One: 1 je postavený na 19´´ originál diskoch z uhlíkových vlákien vpredu, vzadu sú to 20´´ disky z rovnakého materiálu. Auto jazdí na špeciálnych na zákazku vyrobených pneumatikách Michelin Cup, ktoré majú rýchlostný limit 440 km/h.
Motor auta je kompatibilný nielen s normálnym benzínom, ale tiež biopalivami E85, rovnako ako aj so závodným palivom. Rozloženie hmotnosti je rovnaké ako u modelu Koenigsegg Agera R, teda 44 % na prednú nápravu a 56 % na zadnú.
Nový superšport Koenigsegg One: 1 by sa mal oficiálne predstaviť na autosalóne v Ženeve. Už teraz je známe, že pôjde o veľmi limitovanú sériu len 6 kusov. Treba ešte dodať, že všetky tieto luxusné, športové auta sú už predané!
zdroj: worldcarfans.com
Pohľad na budúce SUV od VW, to je T-ROC koncept28. Február 2014
Automobilka VW oznámila, že na autosalóne v Ženeve predstaví nový koncept Volkswagen T-ROC. Auto je navrhnuté tak, aby ukazovalo pohľad do budúcnosti SUV od Volkswagen.
VW T-ROC je luxusný crossover s trojdverovou karosériou v štýle kupé spolu s odnímateľnou strechou. Koncept je predstavený v atraktívnej modrej Splash metalíze spolu s trojrozmernou mriežkou, ktorá je lemovaná LED svetlami. Auto má tiež lesklé čierne a hliníkové akcenty, denné LED svetlá (fungujú aj ako smerovky) a 19´´ kolesá originál VW. Dĺžka tohto luxusného, športového auta je 4179 mm, šírka 1831 mm a výška 1501 mm.
Volkswagen toho zatiaľ veľa nepovedal o interiéri, je ale vybavený štvoricou kožených sedadiel, obložením v modrej Splash metalíze a digitálnou prístrojovou doskou s 12.3 palcovým displejom. Koncept obsahuje aj odnímateľný tablet, ktorý sa chová ako displej pre zábavný systém.
O dostatočnú silu auta sa stará štvorvalcový motor 2.0 TDI, ktorý ponúka výkon 184 HP a krútiaci moment 380 Nm. Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje sedemstupňová automatická prevodovka DSG. Nový športový crossover VW s hmotnosťou 1420 kg dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 6.9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 210 km/h. Pokiaľ ide o spotrebu paliva, VW udáva, že auto by malo jazdiť v priemere za 4.9 litra na 100 km.
zdroj: worldcarfans.com
800 koní pre Mercedes G65 AMG od Brabus28. Február 2014
Brabus predstavil ešte pre oficiálnou premiérou, ktorá bude na autosalóne v Ženeve, svoj program 800 iBusiness pre Mercedes G65 AMG.
Auto vychádza z luxusného, športového SUV Mercedes G65 AMG, pričom program iBusiness obsahuje agresívny Body kit, strechu a upravenú prednú mriežku. Dizajn zvýrazňujú aj xenónové svetlá, komponenty z uhlíkových vlákien a 23´´ kolesá originál Brabus.
Interiér má prešívané kožené sedadlá, čalúnenie stropu Alcantara, osvetlené prahy a športové pedále. Model obsahuje aj individuálne zadné sedadlá so stredovou konzolou, kde je ľadnička, stolík a priehradky.
Ako už názov hovorí, balík iBusiness zahrňuje aj výrobky Apple, vrátane iPod Touch, iPad Mini, Mac Mini a Apple TV. K dispozícii je tiež 15.6 palcový LCD monitor, audio systém a pripojenie k internetu.
Luxusné, športové autá Mercedes G65 AMG sú sériovo vybavené motorom V12 o objeme 6.0 litra. Ten je vylepšený novými turbami, výfukovým systémom, optimalizáciou ECU a štvoricou medzichladičov. Vďaka všetkým úpravám generuje motor výkon 800 HP. Krútiaci moment je elektronicky obmedzený na 1100 Nm. Samotné SUV má ohromné zrýchlenie z 0-100 km/h len za 4.2 sekundy, čo je v tejto kategórii neskutočná hodnota. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
zdroj: worldcarfans.com
Superšportové Audi RS6 Avant-R od ABT má 730 koní!27. Február 2014
Nemecký úpravca luxusných, športových automobilov firma ABT, revidovala svoj balíček pre Audi RS6 Avant, ktoré oficiálne predstaví na autosalóne v Ženeve.
Minulý rok cez leto prišiel ABT s prvým balíkom pre superšportový kombik Audi RS6 Avant. Upravený twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra ponúkal výkon 666 HP a krútiaci moment 830 Nm. O niečo neskôr v októbri ABT priniesol ďalšie vylepšenie na 700 HP a krútiaci moment 880 Nm.
Teraz ABT prichádza s tretím vylepšením (kde sa to zastaví…) preplňovaného osemvalca, ktorý aktuálne generuje výkon 730 HP a krútiaci moment 920 Nm. Na pripomenutie treba povedať, že štandardné Audi RS6 Avant, ktoré vyjde z fabriky v Ingolstade, má výkon 560 HP a krútiaci moment 700 Nm.
Aby bola zaručená exkluzivita tohto luxusného, športového auta, ABT limituje výrobu len na 25 kusov. Auto bude jazdiť na veľkých 22´´ originál diskoch s pneumatikami Dunlop o rozmere 295/25 ZR22.
Vysokovýkonné auto bude vybavené aj novým výfukovým systémom z nerezovej ocele, výškovo nastaviteľnými tlmičmi, vylepšeným interiérom, koberčekmi, športovým volantom, karbónom a vyšívanými opierkami hlavy.
zdroj: worldcarfans.com
Porsche 911 Targa Turbo mieri do Ženevy27. Február 2014
Okolo Porsche sa pred autosalónom v Ženeve moc nehovorilo, teraz ale vyšla na svetlo nová správa, ktorá hovorí, že príde s novým luxusným, športovým autom Porsche 911 Targa Turbo.
Informácii o tejto novinke je zatiaľ len málo, auto by ale malo mať dizajnové prvky z modelu 911 Turbo spolu s jedinečnou skladacou strechou, ktorá môže byť otvorená alebo zatvorená len za 19 sekúnd.
Rovnako ako štandardný model, aj Porsche Targa Turbo bude mať pod kapotou preplňovaný šesťvalec o objeme 3.8 litra, ktorý ponúka výkon 520 HP a krútiaci moment 710 Nm. Superšport Porsche 911 Turbo zrýchli z 0-100 km/h len za 3.2 sekundy, verzia Targa by mala byť o niečo málo pomalšia.
zdroj: worldcarfans.com
Audi R8 2015 príde s osvedčenými nepreplňovanými motormi27. Február 2014
Podľa posledných informácii si nová generácia Audi R8 udrží svoje nepreplňované motorizácie 4.2 FSI V8 a 5.2 FSI V10.
Magazín Car & Driver s odkazom na zasvätené osoby hovorí, že nový twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon až 560 HP a krútiaci moment 700 Nm, sa ukázal ako nie optimálne chladiteľný pre autá s motorom v strede, ako je to u R8.
V dôsledku toho budú nové športové autá Audi R8 používať aktualizovaný motor 4.2 FSI V8. Údaje o výkone zatiaľ nie sú známe, ale momentálne motor ponúka výkon 430 HP.
V ponuke bude tiež aktualizovaný motor V10 o objeme 5.2 litra. Ten teraz disponuje výkonom 525 HP a krútiacim momentom 530 Nm u verzie Audi R8 V10. Silnejšia verzia Audi R8 V10 Plus má výkon 550 HP a krútiaci moment 540 Nm.
Ako sme informovali už dávnejšie, nová generácia športového auta Audi R8 bola naplánovaná do predaja v polovici roka 2014, ale po niekoľkých zmenách na poslednú chvíľu, by sa malo auto predstaviť začiatkom budúceho roka.
zdroj: worldcarfans.com
Jazdené autá Mercedes-Benz sú podľa DEKRA najspoľahlivejšie26. Február 2014
Vozidlá Mercedes-Benz tried B, E a GLK sú vo svojich kategóriách najspoľahlivejšie jazdené autá. Luxusné auto Mercedes Triedy E je z toho hľadiska „Najlepšie vozidlo“ všetkých hodnotených tried. A Trieda B zasa „Vozidlom roka“. Vyplýva to z 15 miliónov technických kontrol jazdeniek, ktoré za uplynulé dva roky vykonala nemecká DEKRA. Vozidlá značky s hviezdou získali v uvedenom najnovšom hodnotení spoločnosti DEKRA päť z jedenástich možných víťazstiev. Viac ako ktorákoľvek iná značka. DEKRA tak hodnotí autá s hviezdou ako najspoľahlivejšie jazdenky.
DEKRA posudzovala v deviatich segmentoch závažné, vodičom nezapríčinené, chyby pri 400 modeloch všetkých značiek s rokom výroby 2011. Pre čo najobjektívnejšie hodnotenie vozidlá rozdelila v závislosti od počtu najazdených kilometrov do troch kategórií (0 až 50-, 50- až 100- a 100- až 150-tisíc km).
DEKRA je najväčšia inšpekčná spoločnosť v Nemecku a tretia najväčšia na svete. Zameriava sa na kontroly automobilov, technických systémov a ďalšie služby. V 50 krajinách má okolo 25-tisíc zamestnancov. Pôsobí tiež na Slovensku.