Novinky

Nová Škoda Kodiaq RS vyzerá luxusne a športovo21. September 2018

Automobilka Škoda vydala niekoľko skíc pripravovaného modelu Škoda Kodiaq RS. Historicky prvé SUV z dielny Škodovky dostáva v podobe modelu RS do ponuky skutočne luxusné, športové auto.

Nová Škoda Kodiaq RS bude prvým modelom Škoda, ktorý dostane posilňovač zvuku motora a bude tiež jazdiť štandardne na 20´´ originál diskoch. Dizajnová skica zobrazuje telo bez nutnosti kľučiek dverí.

Škoda je skúpa na podrobnosti, každopádne je už známe, že pod kapotou sa bude ukrývať dieselový biturbo motor o objeme 2.0 litra, ktorý by mal generovať výkon 236 HP a krútiaci moment 500 Nm.

O tom, že pôjde o skutočne luxusné, športové auto svedčí výbava, ktorá bude obsahovať LED svetlá, digitálny prístrojový panel, 17´´ brzdové kotúče, červené logo RS na mriežke a batožinovom priestore. Označenie RS bude obsahovať pravdepodobne aj interiér, kde ho môžeme vidieť na sedadlách alebo volante.

zdroj: motor1.com


Nové Ferrari Monza SP1 a SP2 nemajú strechu ani čelné sklo20. September 2018

Automobilka Ferrari predstavila nové, luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1 a SP2. Jedná sa o limitované edície z nového segmentu, ktorý Ferrari označuje ako Icona a ktoré sú inšpirované klasickými Ferrari Speedster z päťdesiatych rokov.

Najskôr treba povedať, že tieto luxusné, športové autá nie sú len krásne, ale aj neskutočne rýchle! Ferrari hovorí, že majú najlepší pomer výkonu a hmotnosti. Je to vďaka použitiu veľkého množstva uhlíkových vlákien a tiež motoru. Pod kapotou sa ukrýva to najsilnejšie, čo Ferrari môže ponúknuť. Atmosféricky motor V12 o objeme 6.5 litra generuje výkon 809 HP, čo stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.9 sekundy. Zrýchlenie z 0-200 km/h zvládne auto za 7.9 sekundy. Maximálna rýchlosť superšportu bez strechy a čelného skla je 300 km/h.

Obe verzie Ferrari Monza SP1 a SP2 vychádzajú z luxusného, športového auta Ferrari 812 Superfast, pričom SP1 má len jedno sedadlo pre šoféra. Priestor pre sedadlo spolujazdca je kompletne zakrytý. Ak chcete spolucestujúceho, jasnou voľbou je Ferrari Monza SP2, ktorá ponúka aj druhé sedadlo.

Sklápacie dvere sa otvárajú smerom nahor, pričom vnútorné vybavenie týchto luxusných, športových automobilov je pochopiteľne minimálne. Ferrari hovorí, že obe vozidlá sú určené aj pre bežnú cestu, každopádne kvôli unikátnosti a vysokej exkluzivite sa dá očakávať, že autá bude možné vidieť skôr v kolekciách bohatých zberateľov.

Ceny a ani počet vyrobených luxusných, športových automobilov Ferrari Monza SP1 a SP2 zatiaľ nebol zverejnený. Dá sa ale predpokladať, že celá edícia bude zameraná na špeciálnych klientov a zberateľov, tak je isté, že ceny budú vysoké a dostupnosť modelov minimálna.

zdroj: motor1.com


Nový crossover Ferrari ponesie meno Purosangue19. September 2018

logo ferrari sAtomobilka Ferrari nedávno zverejnila svoju budúcu produktovú radu, z ktorej je vidieť, že nový, luxusný, športový crossover Ferrari príde do roku 2022 a ponesie označenie Purosangue. Treba byť opatrný na označenie SUV, keďže nový šéf Ferrari Louis Carey Camilleri na prezentácii povedal: ´´Toto slovo nechcem počuť v rovnakej vete spolu s Ferrari.´´

Camilleri tiež ponúkol niekoľko podrobností o novom luxusnom, športovom aute Ferrari Purosangue. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi verziou s čisto spaľovacím motorom alebo hybridný pohon. Pôjde vôbec o prvý model Ferrari s päťdverovou karosériou, ktorá ale bude inšpirovaná tvarom kupé. Pokiaľ ide o veľkosť, auto nebude tak veľké ako konkurenčné luxusné, športové SUV Lamborghini Urus.

crossover-FerrariNové Ferrari Purosangue bude postavené na novej platforme s motorom vpredu, ktorý bude uložený za prednými kolesami a s prevodovkou a dvoma spojkami vzadu. Toto nastavenie by malo zaistiť lepšie rozloženie hmotnosti. Platforma bude podporovať pohon všetkých štyroch kolies, pričom hybridné verzie budú mať pohon zadnej nápravy zabezpečený elektricky.

Podľa Camilleriho bol hlavným podporovateľom projektu bývalý šéf Ferrari Sergio Marchionne, ktorý nové Ferrari Purosangue presadzoval. Videl v ňom spôsob ako reagovať na meniace sa chute zákazníkov v Číne. On tiež veril, že predajom luxusných, športových automobilov Ferrari kategórie crossover sa môže zvýšiť zisk a tiež ročná produkcia na 10.000 vozidiel.

Počas prezentácie nový šéf Camilleri pripustil, že najskôr bol ohľadom vstupu na trh luxusných, športových crossoverov skeptický. Náčrty ho však presvedčili, že tento nápad môže fungovať a teraz je jeho podporovateľom.

zdroj: motor1.com


Elektrické SUV Audi e-tron začne na cene 80.000 EUR18. September 2018

Automobilka Audi predstavila nové, elektrické, luxusné, športové SUV Audi e-tron, ktoré by malo byť silnou konkurenciou pre Tesla Model X. Nové Audi e-tron má veľkosť niekde medzi Audi Q5 a Q7 (4.9m, 1.94m, 1.62m), takže prirodzene zapĺňa medzeru neexistujúceho modelu Q6.

Prvé, elektrické Audi e-tron bude ponúkať dojazd viac ako 400 km, pričom tieto nové, luxusné, športové autá sa dostanú do predaja už do konca tohto roka. Základná cena nového modelu začína na úrovni 80.000 EUR. Pre prvých zákazníkov je vyhradená limitovaná edícia Edition One, ktorá bude obsahovať modrú farbu Antigua, 21´´ originál disky Audi, kameru miesto spätných zrkadiel, MATRIX LED svetlá, športové sedadlá a zvukový systém Bang & Olufsen.

Na prvý pohľad je nové Audi e-tron rozpoznateľné ako luxusné, športové auto Audi. Dôležitú úlohu v konštrukcii a dizajne hrá aerodynamika, pričom koeficient odporu je len 0,28. Vo výbave bude štandardné vzduchové pruženie. Miesto klasických zrkadiel budú ich rolu plniť kamery, pričom ich obraz bude premietaný na OLED obrazovky s veľkosťou 7 palcov.

Dva elektromotory nového Audi e-tron ponúkajú celkový výkon 408 HP a krútiaci moment 660 Nm. Nové Audi e-tron by malo mať zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako 6 sekúnd a maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Elektrický pohon všetkých kolies umožňuje zapínanie a vypínanie jednotlivých motorov v závislosti na jazdných podmienkach. Auto poskytuje jazdné režimy Normal, Sport, Offroad a Off. Batéria je umiestnená pod sedadlami, má dĺžku 2.28m, šírku 1.63m a výšku 0,34m. Celkove ide o 36 modulov, ktoré ukladajú 95 kWh energie. Samotná batéria je chránená hliníkovou konštrukciou. Celková hmotnosť batérie je 700 kg.

Audi hovorí, že luxusné, športové autá Audi e-tron budú mať dojazd na jedno nabitie v cykle WLTP viac ako 400 km. Rýchlym systémom nabíjania CSS by malo nabíjanie trvať asi pol hodinu. Audi ale nehovorí, na aký dlhý dojazd bude energia stačiť.

Interiér nového elektrického Audi e-tron je prevažne prevzatý zo známych luxusných, športových automobilov Audi A8 a Q8. Dominantné sú dve dotykové obrazovky, pričom nový je priestor na stredovej konzole. Hlavným rozdielom celého interiéru sú obrazovky na stranách dverí, ktoré zobrazujú pohľad miesto spätných zrkadiel.

zdroj: motor1.com


Predajca Porsche zmizol s 2.5 mil. dolárov klientskych vkladov17. September 2018

Najväčší predajca luxusných, športových automobilov Porsche v Severnej Amerike (Champion Porsche) čelí veľkému škandálu. Shiraaz Sookralli, viceprezident marketingu jedného obchodného zastúpenia tejto spoločnosti, zmizol bez stopy. Jednalo by sa ´´len´´ o prípad hľadanej osoby, keby si tento zamestnanec zo sebou neodniesol vklady zákazníkov vo výške 2.5 milióna dolárov.

Podľa informácii The Drive podala firma Champion Porsche žalobu na Sookralliho, ktorý mal v spoločnosti na starosti predaj limitovaných, luxusných, športových automobilov Porsche s vysokou cenou. Išlo o špeciálne edície vrcholných modelov Porsche 911 GT3 a 911 GT3 RS.

Zdroje hovoria, že Sookralli vytvoril fiktívnu, samostatnú spoločnosť ´´Champion Autosport´´ a na základe falošných dokumentov ju predkladal ako predajcu luxusných, športových automobilov Porsche. Zákazníkov, ktorí vkladali nemalé čiastky ako zálohy na nákup vozidiel Porsche, lákal na dôveru a reputáciu spoločnosti Champion Porsche. Bohatým klientom sľuboval exkluzívne modelové rady Porsche 911 GT3 a 911 GT3 RS a tí pritom ukladali obrovské čiastky na tajný účet v dôvere, že ide seriózneho predajcu Champion Porsche. Bankový účet s vkladmi v hodnote 2.5 milióna dolárov bol samozrejme vybraný.

Polícia po Sookrallim vyhlásila pátranie, pričom poškodenými nie sú len zákazníci, ktorí prišli o vklady, ale aj samotná reputácia predajcu luxusných, športových automobilov Porsche v USA.

zdroj: motor1.com


Elektrický Aston Martin Rapide E príde budúci rok16. September 2018

Automobilka Aston Martin potvrdila, že nové, luxusné, športové auto na elektrický pohon, Rapide E, bude mať výkon 602 HP a dojazd na jedno nabitie viac ako 322 km.

Do predaja pôjde len 155 kusov tohto luxusného, športového auta, pričom všetky vozidlá budú postavené v novej fabrike v St. Athan. Prvé, elektrické superšporty Aston Martin Rapide E dorazia k zákazníkom na konci budúceho roka.

Aston Martin spolupracuje na stavbe auta s Williams Advanced Engineering, pričom je schopný prekonať všetky problémy spojené s inštalovaním batérii elektromotora do už konkrétneho priestoru. Batérie s výkonom 65 kWh a elektromotor sú umiestnené pod kapotou modelu Rapide, pričom nahrádza pôvodný motor V12 o objeme 6.0 litra. Nový, elektrický model má naplánovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h a zrýchlenie z 0-100 km/h pod 4 sekundy.

Aston Martin zdôrazňuje, že výkonnostné parametre budú dostupné v každom stave batérie, tak ako je to bežné u konvenčných, luxusných, športových automobilov. Rovnako ako zmena jednotky, prejde určitou zmenou aj karoséria Aston Martin Rapide E. Dizajn a podvozok sú aerodynamicky optimalizované a v rovnakom duchu sú navrhnuté aj aerodynamické kolesá.

Šéf Aston Martin Andy Palmer k programu Rapide E povedal: ´´Zodpovednosť a udržateľnosť životného prostredia je globálnou výzvou, ktorej musíme čeliť všetci. Som hrdý, že automobilový priemysel hľadá cestu a dlhodobé riešenia k znižovaniu škodlivých emisii. Ako šéf Aston Martin som veľmi spokojný, že spolupracujeme s Williams Advanced Engineering na projekte, ktorý prinesie nové, elektrické, luxusné, športové auto Aston Martin Rapide E do reality.´´

zdroj: motor1.com


Ružové BMW M750Li xDrive ponúka predajca v Abu Dhabi15. September 2018

Abu Dhabi Motors je už tradične útočiskom pre luxusné, športové autá BMW, ktoré len tak niekde neuvidíte. Ďalším príkladom tohto predajcu je nové BMW 750Li xDrive v špeciálnej ružovej farbe BMW Rose Quartz.

Auto je vyrobené vďaka programu BMW Individual, ktorý dokáže namiešať špeciálne farby exteriéru a posúva hranice možného aj čo sa týka vybavenia interiéru, vrátane osobného popisu v dizajne tohto luxusného, športového auta.

Farba exteriéru nie je jedinou, ktorá pomáha tomuto BMW M750Li xDrive vyniknúť. Športový charakter tohto luxusného auta dodáva balíček M Sport, ktorý obsahuje  3D predný spojler, ktorý dokáže byť dostatočne jemný a pritom športový. Ešte jemnejším doplnkom je M Performance spojler na kraji karosérie.

Celkove sa dá povedať, že ide o skutočne krásne, luxusné, športové auto. Nie je pritom jednoduché nakombinovať takúto farbu tak, aby to nevyzeralo veľmi lacno. Toto ružové BMW M750Li xDrive dokáže byť súčasne elegantné a agresívne a vďaka  farbe si ho nikto nezamení. Dalo by sa povedať, že budúceho majiteľa čaká s týmto luxusným, športovým autom ozaj ružová budúcnosť.

zdroj: motor1.com


5 vecí, ktoré ste nevedeli o superšporte Ferrari F12tdf14. September 2018

1.) tdf znamená Tour de France, nejde ale o cyklistické preteky
Tour de France bol názov legendárnych automobilových pretekov v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch. Športové auto, ktoré na týchto pretekoch najviac vyhrávalo, bolo Ferrari 250 Berlinetta. Za celú históriu vyhralo preteky 9 krát.

2.) Má ešte o 39 HP viac ako Ferrari F12 Berlinetta
Luxusné, športové autá Ferrari F12 Berlinetta majú výkon 730 HP, čo je samo o sebe ohromné, keďže pod kapotou je atmosférický motor V12. Model Ferrari F12tdf má ale výkon o 39 HP vyšší, takže ponúka 769 HP! Superšport Ferrari F12tdf tak ponúka vyšší výkon, čo má vplyv aj na krajší zvukový prejav.

3.) Rýchlejší prenos výkonu o 40%
Vďaka kratšiemu prevodovému pomeru, ponúkajú luxusné, športové autá Ferrari F12tdf rýchlejší prenos výkonu a odozvu na plyn.

4.) Dvojnásobný prítlak
Vylepšený dizajn luxusného, športového auta Ferrari F12tdf je skutočne fenomenálny. Okrem toho, že obsahuje nové dizajnové a aerodynamické prvky, ktoré sú veľmi atraktívne, pomáhajú tiež generovať približne dvojnásobný prítlak ako má Ferrari F12 Berlinetta. Hmotnosť F12tdf je pritom stále nižšia ako u Berlinetty, vďaka uhlíkovým vláknam.

5.) Vyrobených len 800 kusov
Jedná sa skutočne o exkluzívne, luxusné, športové auto, keďže do predaja sa dostalo menej ako 800 kusov Ferrari F12tdf. Model bol v predaji len jeden rok.

zdroj: motor1.com


Šéf Bugatti tvrdí, že Chiron by ľahko zvládol rýchlosť 450 km/h13. September 2018

Veľa fanúšikov luxusných, športových automobilov Bugatti Chiron si myslí, že tento superšport dokáže prekonať magickú rýchlosť 300 míľ/hod, resp. 500 km/h. V tomto okamžiku takúto rýchlosť nikto nemôže dosiahnuť, keďže Bugatti Chiron je továrensky, elektronicky nastavené na maximálnu rýchlosť 420 km/h. Prekonanie rýchlostného rekordu zdá sa nie je pre Bugatti prioritou.

Šéf Bugatti Stefan Winkelmann si myslí, že luxusné, športové autá Bugatti Chiron sú schopné dosiahnuť oveľa vyššiu rýchlosť, ale nemá to veľký zmysel. ´´Myslím si, že veľmi ľahko by sme mohli zvýšiť maximálnu rýchlosť na 440-450 km/h, každopádne takýto test sme nevykonali. Ak také niečo urobíte, je to niečo, čo nemá zmysel robiť len raz, ale všetky tieto luxusné, športové autá potom musia byť postavené určitým spôsobom, ´´ dodal Winkelmann pre CarAdvice.

Podľa Winkelmanna nedávno predstavené luxusné, športové auto Bugatti Divo dáva lepšiu predstavu, na čo sa chce automobilka Bugatti zamerať. Nejde jej primárne o prekonávanie maximálnej rýchlosti. Pripomíname, že nové Bugatti Divo má vylepšenú aerodynamiku aj na úkor maximálnej rýchlosti, ktorá je ´´len´´ 380 km/h (Chiron 420 km/h).

Oficiálne nie je nič potvrdené, ale očakáva sa, že v budúcnosti sa objavia ďalšie limitované edície Bugatti Chiron, ktoré budú mať ostrejší charakter, nižšiu hmotnosť alebo vyšší výkon.

zdroj: motor1.com


Nanovo premyslený Mercedes-Benz GLE určuje trend SUV12. September 2018

Úplne nanovo premyslené luxusné, športové auto Mercedes-Benz GLE určuje nový trend SUV. Proporciami s dlhým rázvorom, krátkymi prevismi a veľkými, zvonka lícujúcimi kolesami vyžaruje nielen dominanciu a silu, ale súčasne dosahuje nový rekord v aerodynamike (cw od 0,29) svojho segmentu. Vo svetovej premiére sa predstaví na parížskom autosalóne a dodávať sa začne do Európy začiatkom roku 2019.

Nový Mercedes-Benz GLE je nielen na ceste komfortný ako nikdy predtým, ale svoj suverénny offroadový charakter predvádza aj v teréne. Už toto ukazuje, s akým dôrazom realizujeme našu rolu priekopníka vozidiel kategórie SUV“, uvádza novinku Ola Källenius, zodpovedný za výskum koncernu Daimler a vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars a pokračuje: „Dôrazne to potvrdzuje výrazne viac miesta v interiéri, nová koncepcia obsluhy, podstatne rozšírení a vycizelovaní  jazdní asistenti, najlepšia aerodynamika v segmente, úplne nová paleta motorov a mnoho ďalších inovácií.“

Spomedzi množstva inovácií, ktoré nové luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLE obsahujú je svetovou novinkou napríklad aktívny podvozok E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE využívajúci technológiu elektrického rozvodu s napätím 48 voltov, ktorý je teraz kombinovaný s novo vyvinutým vzduchovým pružením AIRMATIC a ponúka ešte väčší komfort jazdy a lepšiu obratnosť. Ako jediný systém na trhu dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom, ale aj v priečnom smere a proti vertikálnemu pohybu karosérie. E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE spolu so SKENOVANÍM POVRCHU VOZOVKY (ROAD SURFACE SCAN) a s funkciou nakláňania v zákrutách (CURVE) umožňuje zažiť úplne nezvyčajnú úroveň komfortu vo svojom segmente.

Úplne novou funkciou je režim vyslobododzovania schopný opakovaným zvýšením a znížením výšky vozidlo (napr. pri zapadnutí v piesočnej dune) rozhojdať, zmeniť tak tlak kolies na podklad a zlepšiť tak trakciu, čím vozidlo vyslobodí.

Medzi viacerými inováciami je tiež aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach, ktorý okrem iného preventívne upraví rýchlosť vozidla už skôr ako uvidí koniec stojacej kolóny samotný vodič. Funkcia odbočovania aktívneho asistenta brzdenia je schopná pri rýchlostiach typických pre odbočovanie, vozidlo zastaviť v prípade hroziacej kolízie s protiidúcimi vozidlami. Ponuka prvýkrát zhrnuje aj pohon 4MATIC plne variabilný pre všetky kolesá (Torque on Demand), ktorý podľa zvoleného jazdného programu reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu od 0 do 100 %. Bezpečnosť jazdy v noci zvyšujú diaľkové svetlá s ultra dosvitom svetlometov MULTIBEAM LED vytvárajúce maximálnu zákonom povolenú intenzitu svetla, ktorej jas poklesne pod referenčnú hodnotu 1 lux až vo vzdialenosti viac ako 650 metrov.

Pri uvedení začiatkom roka 2019 dostane GLE kompletne novú paletu motorov. Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC ako prvý benzínový model (kombinovaná spotreba paliva: 9,6 – 8,3 l/100 km) získa radový šesťvalcový motor elektrifikovaný 48-voltovou technológiou (270 kW/367 k; 500 Nm, krátkodobo ďalších 16 kW/22 k; 250 Nm vďaka technológii EQ Boost). Následne prídu ďalšie motory, medzi nimi naftový a neskôr aj hybridný pohon dobíjateľný zo siete s osobitne veľkým dojazdom.

Ešte priestrannejší a komfortnejší je samotný interiér nového luxusného, športového auta Mercedes-Benz GLE, v ktorom je na želanie k dispozícii tretí rad sedadiel. Osobitný komfort ponúka výnimočný, plne elektricky nastaviteľný a ovládateľný (vrátane sklápania), druhý rad sedadiel. Novinkou je aj kinematika predných sedadiel ENERGIZING, dostupná v kombinácii s plne elektrickým nastavením sedadla s pamäťovou funkciou, ktorá pomáha priaznivo meniť polohu pri sedení počas jazdy. Nový KOUČ ENERGIZING (ENERGIZING COACH) je na inteligentnom algoritme založená služba odporúčajúca niektorý z programov riadenia komfortu ENERGIZING, ktorá je schopná zohľadniť údaje (ako úroveň stresu alebo kvalita spánku) zo zariadení Garmin Wearable (napr. hodinky). Pohodlie sedenia navyše výrazne zvyšuje väčší rázvor vozidla 2 995 milimetrov oproti predchodcovi (+80 mm). Objem batožinového priestoru za zadnými sedadlami je až 825 litrov a po sklopení druhého radu sedadiel narastie až na 2 055 litrov.

Mercedes-Benz GLE zároveň využíva najnovšiu generáciu multimediálneho systému MBUX, vrátane interiérového asistenta, ktorý dokáže (kamerou v stropnej ovládacej jednotke) rozpoznať pohyby ruky a ramena a podporuje obslužné zámery. Systém infotainmentu novinky má sériovo dve veľké obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca (31,2 cm), ktoré sú na dosiahnutie suverénneho širokouhlého vzhľadu usporiadané vedľa seba. Hlasové ovládanie MBUX s prirodzeným porozumením reči sa aktivuje kľúčovým slovným spojením „Hey Mercedes“. Vylepšený plnofarebný projekčný displej s rozlíšením 720 × 240 pixelov poskytuje obraz, ktorý akoby sa vznášal asi tri metre pred vodičom nad kapotou motora.