Novinky
Prvý elektrický Lexus má falošné prevodové stupne23. Máj 2025
Lexus RZ je prvé špecializované batériové elektrické, luxusné, športové auto značky – crossover s vizuálnou inšpiráciou z bývalého hatchbacku Lexus CT. Pre Lexus je to obrovská vec, že má v tomto priestore pekne vyzerajúceho konkurenta, ale jedna z kľúčových vlastností RZ sa stratila v počiatočnom útoku tlačových materiálov: RZ bude mať falošné radenie a simulovaný hluk hnacieho ústrojenstva, v súlade s trendmi v odvetví stanovenými Hyundai a aj iných výrobcov automobilov ako napr. Ferrari.
Lexus nazýva svoj simulovaný systém “Interaktívny manuálny pohon”, ktorého cieľom je “umožniť hlbší a pútavejší dialóg s vozidlom”.
Systém IMD umožňuje vodičom RZ “radiť” virtuálne prevodové stupne pomocou pádiel za volantom auta, podobne ako systém vo vynikajúcom Ioniq 5N. Aj keď viete, že radenie a zvuky hnacieho ústrojenstva sú falošné, ak sú oboje vykonané dostatočne presvedčivo, kumulatívny efekt je, že sa cítite oveľa viac pod kontrolou a zapojení do zážitku z jazdy.
Podľa videa Lexus sa jeho systém aktivuje stlačením tlačidla “M Mode” na stredovej konzole – predpokladáme, že “M” znamená “Manuálne” – posiela radenie na vyššie uvedené pádla a postrčilo reproduktory k životu, čím sa kabína naplní simulovaným hlukom hnacieho ústrojenstva.
Správanie RZ v režime IMD reaguje rovnakým spôsobom na vstupy vodiča, pričom okrem vstupu z “virtuálneho zdroja energie” a “virtuálnej prevodovky” automobilu zohľadňuje polohu plynového pedála, ktorý dodáva výkon na kolesá.
Potom sa ECU rozhodne, koľko energie si myslí, že chcete a ako chcete túto energiu dodať… posiela toto množstvo energie na kolesá.
Merač prevodu radenia na displeji prístrojovej dosky funguje ako tachometer a zobrazuje body radenia vodiča pozdĺž simulovaného výkonového pásma. RZ napodobňuje osemstupňovú prevodovku tým, že na chvíľu zníži výkon, aby simuloval radenie pred opätovným spustením virtuálneho tachometra/merača výkonu. K dispozícii je automatický režim, ktorý za vás bude stále simulovať radenie, okrem pádiel na volante, ktoré dokážu radiť “prevodové stupne” virtuálnej prevodovky.
Takzvaný interaktívny manuálny zvuk pohonu Lexus je “exkluzívny zvuk” spárovaný s týmto systémom Lexus IMD. To je v ostrom kontraste so systémom Hyundai, ktorý je zapracovaný do IONIQ 5N, v ktorom môžete zmeniť simulované zvuky hnacieho ústrojenstva tak, aby zneli ako bicykel Tron alebo doslova stíhačka.
To znamená, že sme radi, že sa viac spoločností snaží vrátiť niektoré analógové prvky späť do zážitku z jazdy EV, aj keď sú simulované. Zatiaľ čo Lexus sa zdá byť ohromujúci, je lepšie mať niečo, čo informuje náš centrálny nervový systém o rýchlosti a polohe hnacieho ústrojenstva, aj keď je simulované.
zdroj: motor1.com
Benzínové Porsche Boxster a Cayman končia už aj mimo EU22. Máj 2025
Súčasná generácia modelov Porsche Boxster a Cayman je na smrteľnej posteli od minulého roka, keď boli tieto luxusné, športové autá vyradené z Európy kvôli prísnejším predpisom o kybernetickej bezpečnosti. Teraz je potvrdené, že zvyšok sveta tiež príde o základné výkonné stroje Zuffenhausenu koncom tohto roka.
Vedúci produktovej komunikácie spoločnosti Porsche Cars North America, Frank Wiesmann, povedal, že štvrtá generácia modelov Porsche Boxster a Cayman (séria 982) vstúpila do posledných mesiacov výroby. Výstavba posledných jednotiek je naplánovaná na október. Zatiaľ čo hlavný závod v Zuffenhausene montuje tieto luxusné, športové autá od roku 2016, časť výroby sa v roku 2022 presunula do Osnabrücku, kde bude Volkswagen pokračovať vo výrobe zvláštneho kabrioletu T-Roc až do roku 2027.
Rok 2024 bol posledným celým rokom výroby kupé a kabrioletu s motorom v strede, pričom predaj vzrástol o 15% na 23 670 kusov. V prvom štvrťroku 2025 dodávky klesli o 22% na 4 498 vozidiel, čo nie je prekvapujúce vzhľadom na ukončenie výroby modelu 718 v Európskej únii a na ďalších trhoch v súlade s legislatívou EÚ. Stojí za zmienku, že luxusné, športové autá Porsche Boxster RS Spyder a Cayman GT4 RS v týchto regiónoch pokračovali, pretože špeciálne edície boli vyňaté z pravidiel kvôli ich obmedzeným výrobným sériám.
Hoci ukončené modely sú takmer vždy rýchlo nahradené verziami novej generácie alebo inými vozidlami, Porsche si dáva čas s (nepriamym) nástupcom 718. Plne elektrické Boxster a Cayman sa stále vyvíjajú, takže elektromobily tento rok nebudú uvedené na trh. Počas včerajšieho výročného valného zhromaždenia generálny riaditeľ Oliver Blume povedal, že tiché luxusné, športové autá dorazia v “strednodobom horizonte”. Dodal, že obe budú “ešte dynamickejšie, ešte výkonnejšie, s čistým zážitkom z jazdy”.
Porsche pripustilo, že jeho predchádzajúci cieľ, aby elektromobily do roku 2030 predstavovali 80% ročného predaja, už nie je uskutočniteľný. Napriek tomu to nič nemení na skutočnosti, že ICE Boxster a Cayman sú postupne vyraďované. Zuffenhausen však uplatňuje inú stratégiu na zvyšok svojej zostavy. Cayenne bude koexistovať s nadchádzajúcim variantom EV až do roku 2030. Panamera si zachová svoje benzínové motory aj v nasledujúcom desaťročí. 4,0-litrový motor V8 s dvojitým turbodúchadlom sa prepracováva tak, aby spĺňal predpisy Euro 7 a bude pokračovať aj v roku 2030.
Prvá generácia Macanu bude vyradená v roku 2026 a v predaji zostane iba elektrický model druhej generácie. Minulý rok zomrel v EÚ z rovnakého dôvodu, prečo bolo Porsche nútené vytiahnuť zástrčku z 718. Porsche však skúma nový crossover na benzín, ktorý nahradí pôvodný Macan, ktorý bol uvedený na trh pred 11 rokmi. Ak bude schválený, nemenovaný model by dorazil koncom desaťročia s čisto spaľovacím motorom a hybridnými pohonnými jednotkami.
Okrem toho Porsche dokonca zvažuje pridanie spaľovacích motorov do vozidiel, ktoré boli pôvodne určené ako plne elektrické. V novembri minulého roka bývalý finančný riaditeľ spoločnosti Lutz Meschke spomenul túto prekvapivú možnosť: “V súčasnosti sa pozeráme na možnosť, že pôvodne plánované plne elektrické vozidlá budú mať hybridný pohon alebo spaľovací motor.”
Počas tohto týždňového stretnutia Blume tiež spomenul, že elektrická zostava “bude naďalej rásť podľa plánu”. Jeho vyhlásenie naznačuje, že veľké trojradové SUV, ktoré bolo prvýkrát oznámené pred niekoľkými rokmi, je stále vo vývoji, napriek tomu, že predaj elektromobilov zaostáva za predchádzajúcimi prognózami Porsche.
zdroj: motor1.com
Oddeliť sa od Pininfariny bolo pre Ferrari zložité a ťažké21. Máj 2025
V roku 2013 sa Ferrari rozhodlo rozísť s dlhoročnou externou dizajnérskou firmou Pininfarina. Tento krok bol prekvapivý vzhľadom na desaťročia spolupráce a legendárne luxusné, športové autá Ferrari. V nasledujúcich rokoch Ferrari vyrástlo z vlastného dizajnérskeho centra Centro Stile na centrum značky. V rozhovore šéf dizajnu Flavio Manzoni odhaľuje, ako došlo k rozdeleniu a ako sa Ferrari vyvíjalo v prostredí po Pininfarine.
Hoci posledné Ferrari navrhnuté Pininfarinom, F12berlinetta, sa skončilo s výrobou až v roku 2017, spoločnosť sa rozhodla rozlúčiť s Pininfarinou počas vývoja LaFerrari. Manzoni povedal, že jeho interný tím aj Pininfarina mali za úlohu predstaviť návrh luxusného, športového auta, pričom vyšší manažment si vybral, ktorý uprednostní. Vedenie si vybralo Manzoniho dizajn, čo znamenalo koniec Ferrari s odznakom Pininfarina.
“Na začiatku to bolo pre [Pininfarinu] veľmi, veľmi ťažké, pretože po viac ako 60 rokoch spolupráce museli prijať myšlienku, že Ferrari chce vytvoriť svoje vlastné dizajnérske centrum,” povedal Manzoni. “Ale bolo to tiež potrebné, pretože Ferrari bolo jediným výrobcom áut na svete bez akéhokoľvek interného dizajnérskeho centra, čo bolo trochu zvláštne a tiež riskantné.”
Rozhodnutie nebolo ovplyvnené len názormi na dizajn. Samotný akt postavenia moderného výkonného auta prinútil Ferrari dôkladne sa pozrieť na spôsob, akým svoje luxusné, športové autá navrhuje.
“Ďalším problémom bolo, že úroveň technickej zložitosti áut sa veľmi zvyšovala,” povedal Manzoni. “Takže bolo potrebné pracovať ako tím so synergiou, nie s dizajnérmi pracujúcimi niekde inde a s inžiniermi v Maranelle.
“Prítomnosť dizajnérskeho centra v továrni je naozaj dôležitá, pretože sa tu každý deň konajú stretnutia s inžiniermi, aerodynamikmi, ekonómami atď. aby sme sa krok za krokom zblížili k najlepšej možnej forme, berúc do úvahy neuveriteľný výkon a ciele, ktoré musí mať nové Ferrari.”
Manzoni pracuje vo Ferrari od roku 2010 a je zodpovedný za vedenie vlastného dizajnérskeho štúdia spoločnosti od jej založenia. Ale akonáhle Pininfarina skončil, aj on bol nervózny z toho, že sa ujal obrovskej úlohy navrhnúť všetky budúce luxusné, športové autá Ferrari. “Začiatok bol ťažký, veľký tlak,” povedal.
Jeho tvrdá práca sa očividne vyplatila. Odkedy Ferrari vstúpilo na burzu v roku 2015, vzrástlo na takmer deväťnásobok svojej hodnoty IPO. Spoločnosť predáva viac áut ako kedykoľvek predtým, čiastočne vďaka Purosangue, svojmu prvému SUV, uvedenému na trh v roku 2023. Talianska automobilka tiež plánuje uviesť na trh svoje prvé elektrické vozidlo v roku 2026. Aj keď Manzoni nezdieľal podrobnosti, vyjadril nadšenie z práce s novými technológiami.
“Každý projekt je výzvou,” povedal Manzoni. “Zakaždým, keď sa naskytla príležitosť pracovať na novej technológii – napríklad všetky hybridné Ferrari sú nové z hľadiska usporiadania komponentov – mali sme príležitosť vytvoriť niečo iné. Vždy existuje príležitosť podporiť inovácie a pokrok.”
zdroj: motor1.com
Porsche momentálne nie je v úplne skvelej situácii20. Máj 2025
Predaj luxusných, športových automobilov Porsche počas prvých troch mesiacov roka celosvetovo klesol o 8,0%. Zatiaľ čo predaj v Spojených štátoch v skutočnosti vzrástol, Macan a Cayenne tvorili takmer 68% týchto predajov. To znamená, že clá by mohli spôsobiť, že dve najdôležitejšie luxusné, športové autá značky budú v USA ťažko konkurencieschopné.
Nová správa z The Wall Street Journal zdôrazňuje neistú pozíciu automobilky, ktorá sa pohybuje na hranici medzi hlavným výrobcom luxusných, športových automobilov, inovátorom v oblasti elektromobilov a špičkovou značkou športových áut s modelmi, ktoré môžu stáť 250.000 dolárov. Je to ťažká situácia, najmä keď väčšinu jeho predaja tvoria dve SUV pod 100.000 dolárov, ktoré zdieľajú diely a platformy s inými modelmi koncernu Volkswagen.
Porsche by sa mohlo vyhnúť clám na luxusné, športové autá Porsche Macan a Cayenne tým, že by ich vyrobilo v USA, ale časť príťažlivosti a prestíže značky spočíva v jej označení “Made in Germany”, čo je faktor, ktorý generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Oliver Blume v rozhovore pre Automotive News potvrdil, že “v USA je mimoriadne dôležitý”. Pre značku teda môže byť ťažké presunúť výrobu do USA, ak si chce zachovať svoju príťažlivosť.
Severoamerický trh zaznamenal od januára do marca tohto roku nárast predaja o 37% vďaka SUV Porsche. Predaj v Nemecku, Číne a zvyšku Európy však klesol o 34, 42 a 10%.
Predaj elektrického Taycanu klesol na konci minulého roka o ohromujúcich 49%, čo Porsche pripísalo zmene modelu a pomalšiemu ako plánovanému “nárastu elektrickej mobility”.
Základná úroveň Taycan začína na 102.550 dolároch, ponúka výkon 402 koní a 4,5-sekundový čas z 0-100 km/h. Hyundai Ioniq 5 N má medzitým 641 koní, čas z 0-100 km/h za 3.25 sekundy a vyvolávaciu cenu 67.675 dolárov. Rozdiel by ste mohli minúť na celé druhé auto.
Predaj Porsche Taycan v prvom štvrťroku celosvetovo klesol o 1%, čo nie je dobrá správa pre nadchádzajúce luxusné, športové autá Porsche 718 Cayman a Boxster, ktoré majú byť plne elektrické.
Hovorilo sa, že 718 bude debutovať niekedy budúci rok, ale nedávna správa naznačila, že Porsche pozastavilo program 718 kvôli bankrotu dodávateľa batérií. Teraz môže prísť až v roku 2027 alebo neskôr. Výroba súčasnej generácie 718 by sa mala skončiť koncom tohto roka, čo by mohlo ponechať dvojročnú medzeru medzi generáciami 718.
To znamená, že Porsche 911 by sme mohli vidieť ako základné luxusné, športové auto značky – ale je to drahé. Carrera 2026 začína v USA na 129.950 dolároch, čo je nárast o viac ako 7 500 dolárov v porovnaní s rokom 2025. Na hornom konci je 911 Carrera 4 GTS za 178.850 dolárov. Potom nové verzie modelov GT3 a GT2 pravdepodobne prelomia hranicu 230.000 dolárov, keď dorazia koncom tohto roka.
Cena modelu 2025 911 GT3 sa na začiatku zvýšila o 53.000 dolárov, čo predstavuje nových celkových 224.495 dolárov. Porsche tiež zvýšilo cenu Cayenne 2025. Ako však Blume povedal pre Autonews: “Toto sú náročné časy aj pre Porsche” a výkonný riaditeľ pracuje na tom, aby bola spoločnosť “ešte robustnejšia” tvárou v tvár zvýšenej konkurencii v Číne, politickej neistote a dynamickému trhu.
zdroj: motor1.com
Prelomový prototyp Porsche 910 je teraz v predajnej aukcii19. Máj 2025
No, tieto luxusné, športové autá nevidíte každý deň: úplne prvé Porsche 910, aké bolo kedy vyrobené – prototyp legendárneho modelu do vrchu z najromantickejšej éry Stuttgartu – je v aukcii.
Toto konkrétne luxusné, športové auto premostilo Porsche zo začínajúceho staviteľa športových a pretekárskych áut na dominantnú silu v oboch kategóriách. Zatiaľ čo 910 sa vyvinul z iných prototypov s uzavretým kokpitom s motorom v strede, ako je 904, toto auto preklenulo priepasť medzi týmito snahami z polovice šesťdesiatych rokov a autami ako 917, ktoré je pravdepodobne najdôležitejším prototypom vytrvalostných pretekov všetkých čias.
Ako už bolo spomenuté, toto konkrétne auto bolo prvým 910, ktoré bolo kedy vyrobené, zdobené číslom podvozku “910001″, ale prichádza aj so značným palmarèsom. Patrí medzi nie víťazné vo svojej triede a celkové štvrté miesto na 1000 km v Monze v roku 1968, po ktorom nasledovala prestavba na použitie na ulici a zoznam histórie pretekov, keď toto luxusné, športové auto prechádzalo z jedného súkromníka do druhého. Táto 910 skutočne žila plnší život ako väčšina ostatných.
Prvé exempláre 910 boli poháňané variantmi 2.0-litrového plochého šesťvalca, ktorý ste našli v konkurenčných 911 tej doby. Zatiaľ čo neskoršie 910 sa nakoniec presunuli na pohonné jednotky s plochými osemvalcami, ktoré sú vhodnejšie pre vytrvalostné preteky, zo skúsenosti sa dá povedať, že žiadne Porsche neznie lepšie alebo nedosahuje sladšie otáčky ako tieto skoré 2.0-litrové autá s ľahkým horčíkovým krytom motora.
Aktuálne už cena prekročila 1,4 milióna dolárov a uvidíme kde sa zastaví. Každopádne je skvelé vidieť, ako sa tieto jedinečné, luxusné, športové autá z času na čas objavujú v predaji, aj keď pre bežných smrteľníkov za astronomické ceny.
Zdroj: motor1.com
Elektrický Volkswagen Golf GTI bude monštrum18. Máj 2025
Volkswagen už roky dráždi elektrickou verziou svojho obľúbeného výkonnostného radu GTI. Malý koncept ID.GTI z roku 2023 dal prvú skutočnú ochutnávku výkonného elektromobilu, zatiaľ čo spoločnosť len nedávno oznámila luxusné, športové autá Volkswagen ID.3 GTI pre Európu na budúci rok. Na programe je aj elektrický Golf GTI a nové detaily nás ešte viac nadchli na nadchádzajúci elektrický hot hatch.
V rozhovore pre AutoExpress generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Thomas Schäfer povedal, že nový Golf GTI EV tu bude pred koncom desaťročia – a bude to “monštrum”.
“Na konci desaťročia prinesieme elektrický Volkswagen Golf [GTI], a to bude monštruózne auto,” povedal Schäfer. “Som veľmi spokojný s pokrokom. Je to v pohode. Môžete to urobiť vzrušujúce, musí to byť vzrušujúce, musí to byť autentické. Ak prinesieme GTI, musí to byť [skutočné] GTI.”
Ale to nie je všetko. Schäfer tiež potvrdil príchod Golfu R EV, o ktorom sa predtým hovorilo, ale nikdy sa to priamo nepotvrdilo. Zatiaľ čo elektrický Golf R sa rozhodne pre nastavenie pohonu všetkých kolies, elektrický Golf GTI si zachová svoju charakteristickú konfiguráciu s pohonom predných kolies s elektromotormi poháňajúcimi výlučne prednú nápravu.
Elektrické, luxusné, športové autá GTI aj Golf R budú jazdiť na novej platforme Scalable Systems Platform (SSP) koncernu Volkswagen. SSP sa bude vo veľkej miere používať v celom portfóliu koncernu VW, v každej značke od Škody cez Lamborghini až po Volkswagen. Túto škálovateľnú platformu možno rozdeliť podľa veľkosti a ceny v závislosti od vozidla a využíva technológiu, ktorú Schäfer nazýva “ohromujúca”.
“Na novom nastavení sme vyrobili niekoľko prototypov a je to ohromujúce,” hovorí. “A čo zvuk? A čo celkový pocit, ovládateľnosť a tak ďalej. Dá sa to urobiť.”
Elektrický Golf GTI sa neobjaví ďalších päť rokov, zatiaľ čo elektrický Golf R pravdepodobne dorazí až neskôr. Prvý elektromobil v portfóliu GTI spoločnosti VW bude založený na modeli ID.2 a bude určený výhradne pre Európu. V podstate sériová verzia konceptu ID.GTI, ktorý sme videli pred dvoma rokmi. Luxusné, športové autá Volkswagen ID.3 GTI sa medzitým objavia niekedy budúci rok aj v Európe.
zdroj: motor1.com
Bývalý šéf dizajnu Jaguar navrhol svoj vysnívaný E-Type17. Máj 2025
Bývalý šéf dizajnu Ian Callum má na konte niekoľko pôsobivých zárezov: luxusné, športové autá Aston Martin DB7 a Vanquish, Jaguar XK a F-Type a nedávno takmer zabudnutý prototyp C-X75. Teraz je slávny automobilový dizajnér a výkonný riaditeľ opäť pri tom so svojím vlastným pohľadom na jedno z najikonickejších luxusných, športových áut všetkých čias.
Toto je Callumov nádherný koncept restomodu Jaguar E-Type. Je to len náčrt, ale čoskoro by sa tento ohromujúci 3D render mohol stať realitou, ak je niekto ochotný zaplatiť správnu cenu. Je súčasťou Callumovho takzvaného “Portfolio Project” spolu s radikálnym terénnym SUV s názvom Grampian – a ďalšie prídu.
Dizajn nie je až taký radikálny pre E-Type – auto, ktoré mnohí nadšenci považujú za “nedotknuteľné”. Sedí nižšie a širšie ako sériová verzia a jazdí na štýlových, trilúčových zliatinových kolesách. Je tiež vybavený novými krytmi svetlometov s vylepšením LED a dvojitými koncovkami výfuku s mierne aktualizovanými zadnými svetlami.
Interiér je do značnej miery nezmenený, s niekoľkými modernými kúskami a bobmi. Napríklad štyri meradlá v strede prístrojovej dosky boli premenené na malé obrazovky zobrazujúce veci ako Apple CarPlay konektivita a navigácia. Volant, úprava kože a displeje vodiča v tomto vykreslení vyzerajú, akoby mohli pochádzať z továrne, ale Callum hovorí, že zákazníci si môžu prispôsobiť svoje kabíny podľa vlastného uváženia.
Dobrou správou je, že sa nezdá, že by to bol ani restomod EV (pozrite sa na päťstupňovú manuálnu prevodovku v stredovej konzole). Ak sa toto krásne vyzerajúce luxusné, športové auto skutočne dostane do výroby, mal by mať pod kapotou motor V12, alebo aspoň výkonný V8.
zdroj: motor1.com
Ohromujúci superšport De Tomaso P72 je konečne tu16. Máj 2025
Oživená značka De Tomaso vtrhla na scénu v roku 2019 so svojím krásnym prototypom P72. Ale za šesť rokov odvtedy sme od talianskej automobilky veľa nepočuli o tom, kedy sa sériová verzia tohto luxusného, športového auta konečne dostane na cesty.
Dnes sa to mení. De Tomaso odhaľuje svoj prvý cestný model P72 a sľubuje dodávky koncom tohto roka. A rovnako ako prototyp, aj De Tomasovo prvé sériové luxusné, športové auto vyzerá úplne nádherne.
Sériový P72 sa vizuálne nevzďaľuje od pôvodného prototypu, čo je skvelá správa. Dizajn bol inšpirovaný modelom De Tomaso P70 z roku 1965, ktorý vznikol v spolupráci zakladateľa Alejandra De Tomasa a Carrolla Shelbyho.
Tento konkrétny model je vyhotovený v žiarivo bielom laku s pruhmi z ružového zlata, krytmi zrkadiel, akcentmi a zodpovedajúcimi kolesami. Kolesá sa dokonca podobajú na tie, ktoré sa nachádzajú na pôvodnom P70.
Zakrivené línie P72 sa prekrývajú cez monokokový podvozok vytvorený z jedného súvislého kusu uhlíkových vlákien, ktorý siaha aj do predného a zadného pomocného rámu. Neexistuje žiadne lepenie, žiadne zváranie; De Tomaso hovorí, že jeho podvozok nastavuje “nový štandard” pre štrukturálnu čistotu.
Keď už hovoríme o čistote, interiér P72 je hrdo bez trikov. Nie sú tu žiadne obrazovky, žiadny informačno-zábavný systém. Jednoducho interiér podobný kokpitu navrhnutý tak, aby umožnil majiteľom sústrediť sa na danú úlohu: šoférovanie.
Ručne šitá biela koža a odhalené uhlíkové vlákna pokrývajú väčšinu povrchov, zatiaľ čo palubnú dosku lemuje ohromujúce usporiadanie hmatových opracovaných hliníkových meradiel – všetko samozrejme v ružovom zlate. To sa týka aj odhalenej radiacej páky.
De Tomaso P72 je poháňaný preplňovaným 5.0-litrovým motorom V8, o ktorom De Tomaso hovorí, že bol vyvinutý výhradne pre tieto luxusné, športové autá. Spoločnosť predtým uviedla, že motor bol odvodený od Fordu Coyote V8 a vyladený Roushom, čo predpokladáme, že je stále pravda. A podľa všetkého to znie fantasticky.
Tu má V8 výkon 700 koní, vedený cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na zadné kolesá. De Tomaso nezverejňuje údaje ako čas z 0-100 km/h alebo maximálna rýchlosť, ale spoločnosť poznamenáva, že P72 nebol navrhnutý pre “dominanciu v najvyššej rýchlosti”.
De Tomaso P72 nemá jazdné režimy, ale odpruženie s tlačnou tyčou je dodávané s trojcestnými manuálne nastaviteľnými tlmičmi, ktoré umožňujú vodičovi prispôsobiť si toto luxusné, športové auto podľa preferovaného štýlu jazdy.
“P72 bol naším prísľubom verne oživiť historickú značku,” hovorí generálny riaditeľ Norman Choi. “Toto prvé vozidlo sériovej špecifikácie stelesňuje všetko, za čím si stojíme: mechanickú dušu, nadčasovú krásu a zážitok z jazdy, ktorý sa povznáša nad moderné konvencie. Je to naša ozvena v čase – teraz sa stáva skutočnosťou.”
De Tomaso P72 sa začne dodávať koncom tohto roka, ale spoločnosť zatiaľ oficiálne nezverejnila podrobnosti o cenách. To znamená, že nečakajte, že to bude lacné.
zdroj: motor1.com
Nové, základné Audi e-tron GT je stále dosť výkonné15. Máj 2025
Je to už takmer rok, čo Audi aktualizovalo svoje elektrické, luxusné, športové autá Audi e-tron GT v polovici cyklu. Ingolstadt sa spočiatku zameriaval na horúcejšie varianty S a RS, ale teraz sa k zostave pridala základná verzia. Vizuálne rozlíšenie základného modelu nie je ľahká úloha, pretože Audi sa rozhodlo ponechať dizajn v podstate nezmenený. Medzi najvýraznejšie vylepšenia patrí viac čiernych akcentov vpredu a absencia odznakov S/RS vzadu.
Napriek tomu, že ide o základnú výbavu, luxusné, športové autá Audi E-Tron GT majú stále pohon všetkých kolies Quattro s jedným elektromotorom na každej náprave. Audi uvádza kombinovaný výkon 496 koní alebo 577 koní s kontrolou štartu. To je dosť EV svalov na to, aby auto zrýchlilo z 0-100 km/h za svižné štyri sekundy. V porovnaní so športovejším modelom S, ktorý zdieľa batériu, je nová základná verzia asi o 30 kg ľahšia. Napriek tomu nakláňa misky váh na statných 2.358 kg. Na obranu Audi pohotovostná hmotnosť zahŕňa 75 kg vodič.
Batéria s kapacitou 97,0 kilowatthodín (čistá kapacita) poskytuje dojazd až 622 km v rámci cyklu WLTP. Aj vo svojej najdostupnejšej podobe podporuje Audi E-Tron GT ultrarýchle nabíjanie s výkonom 320 kW. Za ideálnych podmienok môžete pridať 285 km dojazdu len za 10 minút. Dobitie 10 až 80% trvá len 18 minút za predpokladu, že máte prístup ku kompatibilnej nabíjačke.
Čo teda stratíte tým, že sa rozhodnete pre základný model? V šprinte z 0-100 km/h o 0.6 sekundy pomalší a v porovnaní s modelom S obetuje 93 koní. Na druhej strane získava dojazd takmer 20 km vďaka vytočeným elektromotorom a o niečo nižšej hmotnosti.
Základné Audi E-Tron GT v Nemecku začína na cene 108.900 EUR, čo je o 17.100 EUR nižšie ako S. Zaujímavosťou je, že luxusné, športové autá Porsche Taycan 4 sú stále o niečo lacnejšie za 107.300 EUR a jednomotorový Taycan s pohonom zadných kolies začína na ešte nižších 102.600 EUR.
zdroj: motor1.com
Mercedes S vylepší program MANUFAKTUR, AI a DRIVE PILOT14. Máj 2025
Mercedes-Benz optimalizuje luxusné, športové autá Mercedes-Benz S cielenými úpravami pre modelový rok 2025. Vysokoautomatizované jazdenie bude v Nemecku možné s vyššími rýchlosťami. Nové farebné odtiene a materiály rozširujú možnosti individuálneho prispôsobenia. S týmito zdokonaleniami Trieda S naďalej určuje kritériá vo svojej kategórii.
Mercedes-Benz vylepšuje digitálny zážitok v Triede S o súbor nových digitálnych funkcií infotainmentu MBUX prostredníctvom aktualizácií vzduchom. Tieto aktualizácie zdokonaľujú navigáciu, rozširujú hlasového asistenta poháňaného umelou inteligenciou a zavádzajú ďalšie digitálne funkcie – prinášajú ešte inteligentnejší a intuitívnejší zážitok z jazdy.
Výnimočnou funkciou je integrácia ChatGPT do hlasového asistenta prostredníctvom služby Microsoft Azure OpenAI. Vďaka tejto integrácii je hlasový asistent ešte prirodzenejší a všestrannejší: vodiči môžu získať presné a aktuálne odpovede na širokú škálu vedomostných otázok prostredníctvom služby Microsoft Bing a zapojiť sa do kontextových konverzácií, pričom majú ruky na volante. Hlasový asistent tiež umožňuje bezproblémovú interakciu s históriou dialógu, čo umožňuje následné otázky a pokračovanie v komunikácii.
Navigácia bola tiež vylepšená o satelitné zobrazenie Google, ktoré poskytuje pohľad z vtáčej perspektívy s vysokým rozlíšením pre lepšiu orientáciu, najmä v zložitom prostredí.
Mercedes-Benz S rozšíreným programom MANUFAKTUR ešte viac zdôrazňuje individuálny charakter každého vozidla. Viac ako 50 nových farieb laku MANUFAKTUR a 25 dodatočných čalúnení interiéru otvárajú doteraz nedostupné možnosti individuálneho prispôsobenia. Od umelecky ručne zušľachtených textílií cez vysokokvalitné kombinácie kože až po ušľachtilé intarzie z dreva – Trieda S umožňuje svojim majiteľom prispôsobiť si svoje vozidlo celkom podľa svojich vlastných predstáv. Záujemcovia na celom svete si môžu nové prvky objednať ihneď.
V meste Sindelfingen, ktoré je rodiskom a výrobným strediskom pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz S, vznikajú v rámci programu MANUFAKTUR na mieru prispôsobené prvky interiéru a mimoriadne laky. Odborníci každý detail zhotovujú v rámci precíznej ručnej práce – od švov s milimetrovou presnosťou až po viacdielne čalúnenia stropu potiahnuté kožou.
Značka Mercedes-Benz už viac ako 120 rokov vkladá dôveru do vozidiel, ktoré sú prispôsobené na mieru. Táto značka v skutočnosti vznikla zo želania zákazníka: prvý Mercedes, konkrétne model 35 PS, bol skonštruovaný špeciálne pre svojho nového majiteľa. Je to tradícia, ktorá pokračuje aj dnes.
Trieda S je stelesnením dokonalého spojenia remeselného spracovania a technologickej excelentnosti. Tieto hodnoty sú stredobodom pozornosti v ďalšej fáze kampane značky To je Mercedes-Benz, v ktorej hlavnú rolu preberá veľvyslanec značky Roger Federer.
Táto kampaň vysvetľuje, vďaka čomu je luxusné, športové auto od značky Mercedes‑Benz tak jedinečné. Pôsobivé filmové sekvencie ukazujú, ako sa v rámci programu MANUFAKTUR s maximálnou precíznosťou spracúvajú exkluzívne materiály – od najjemnejšej kože až po umelecké detaily prešívania. Trieda S stelesňuje túto filozofiu zameranú na vysokú kvalitu lepšie než ktorýkoľvek iný model od značky Mercedes-Benz, predovšetkým aj vďaka celosvetovému rozšíreniu programu MANUFAKTUR.


















































































































