Novinky

Nové autá BMW by mali vyzerať odvážne a zmysluplne25. Október 2021

Šéf dizajnu BMW Domagoj Dukec už viackrát obhajoval najnovší dizajn luxusných, športových automobilov BMW, hlavne teda masívnu vertikálnu mriežku. V nedávnom rozhovore pre Autocar však Dukec viac prezradil o budúcnosti, hlavne o BMW i Vision Circular, koncepte BMW predstavenom na nedávnej výstave IAA v Mníchove.

Otázka by znela, či je koncept odvážny alebo nevýrazný? Dukec išiel evidentne do prvej odpovede. Nie je to však len o tom, ísť do odvážneho dizajnu. Dizajn vozidiel by mal byť aj zmysluplný. Dukec k tomu povedal: ´´Musíme byť odvážni a zmysluplní. Odvahu môžete ukázať pomocou veľa trikov. Všetci vedia ako spraviť luxusné, športové auto atraktívnym. Pokiaľ to ale nemá zmysel, je to prázdne.´´

Zmienka o zmysluplnosti nie je len prázdnym vyhlásením. Obežník iVision predstavuje novú fázu luxusných, športových automobilov BMW s názvom Neue Klasse (nová trieda). Nie, BMW sa nechystá na retro vzhľad. Jediné čo nové autá BMW s populárnym označením rady z 60. rokov zdielajú, je názov.

´´Neue Klasse bude znamenať elektrifikáciu, digitalizáciu a udržateľnosť,´´ vysvetľuje Dukec. To druhé sa týka toho, že sa neobmedzujeme len na výrobu elektrických modelov. ´´Dizajnérom BMW ide o prehodnotenie a redukciu. Ide o to, ako zachádzame s materiálmi- nepoužívame chróm, vytvárame materiály tak, aby sme využívali menej kože. Pre nás nie je samotná elektrifikácia udržateľnou cestou. Len vyrábať elektrické autá nie je riešenie, problém je väčší,´´ doplnil Dukec.

Vzhľadom na to, že dizajn luxusných, športových automobilov sa neustále mení, očakávame, že tieto návrhy budú dostávať stále väčší a reálnejší význam. Príkladom by mohli byť prepracované mriežky modelov BMW i4 a iX, ktoré sa stali krytom pre rôzne druhy senzorov a systémov. ´´Znamená to, že ikona sa stane inteligentnou, takže aj zmysluplnejšou,´´ dodal Dukec.

zdroj: motor1.com


Francúzska polícia si objednala športové autá Alpine A11024. Október 2021

Polícia na celom svete potrebuje rýchle, športové autá. Dubajská polícia má dokonca celú flotilu luxusných, športových automobilov, ale nezaostáva ani Japonsko, kde sa používa Nissan GT-R, alebo Taliansko, kde polícia využíva aj luxusné, športové autá Lamborghini Huracan.

Najnovším prírastkom v tomto segmente je nový Alpine A110. Francúzska polícia si ho objednala v počte 26 kusov. Športové autá Alpine A110 s motorom uprostred budú strážiť porušovanie zákonov na francúzskych cestách.

Flotilu 26 športových automobilov Alpine A110 bude používať francúzska polícia, ktorá je zodpovedná za malé mestá a dedinské oblasti s menej ako 20.000 obyvateľmi. Vozidlá by mali zasahovať na diaľnici v rámci bezpečnosti cestnej premávky, prípadne pri iných zásahoch.

Luxusné, športové autá Alpine A110 majú pod kapotou preplňovaný motor o objeme 1.8 litra, ktorý generuje výkon 249 HP a krútiaci moment 320 Nm. Alpine A110 je malé, ľahké auto, ktoré ide do predaja za 58.400,- EUR.

zdroj: motor1.com


Lamborghini má najlepší rok a rekordné predaje23. Október 2021

Kvôli nedostatku čipov hlási veľa automobiliek problémy s dodávkami a niektoré dokonca zastavujú výrobu (Škoda). Opakom je ale výrobca luxusných, športových automobilov Lamborghini.

Lamborghini hrdo oznámilo, že od januára do konca septembra dosiahlo rekordný predaj svojich luxusných, športových automobilov, keď po celom svete predalo 6.902 modelov. Tento výsledok predstavuje významný 23% nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka, čo bolo o 6% viac ako pred pandémiou v roku 2019. So silným dopytom je Lamborghini presvedčené, že dosiahne ďalší rekordný predajný rok.

Región EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika) bol pre Lamborghini najdôležitejší s dodávkami 2.622 vozidiel, čo je o 17% viac ako v roku 2020. V Amerike sa predalo za prvé tri štvrťroky 2.407 luxusných, športových automobilov Lamborghini, čo predstavuje 25% nárast oproti minulému roku. Ázijsko-pacifický región zaznamenal predaj 1.873 vozidiel, čo je 28% nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Nikoho asi neprekvapí, že najpredávanejším modelom boli luxusné, športové autá Lamborghini Urus (4.085 kusov). Za nimi nasledoval Lamborghini Huracan (2.136 kusov = 28% nárast oproti minulému roku) a Lamborghini Aventador (681 kusov).

Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann k tomu povedal: ´´Značka Lamborghini má extrémne silnú pozíciu a veľmi žiadané, luxusné, športové autá V10, V12 a SUV Urus. Firma nielenže prežila náročných 18 mesiacov, ale trvalo si udržala svoj rast, čo je dôkazom sily nášho produktového portfólia, neustálej príťažlivosti značky a obchodnej stratégie našej predajnej siete.´´

zdroj: motor1.com


Tesla je zisková aj v ďalšom štvrťroku22. Október 2021

Automobilka Tesla zverejnila výsledky hospodárenia za 3. štvrťrok 2021 a čísla sú to veľmi pôsobivé. Tesla sa opäť dostala do zisku, čo je už deviaty štvrťrok za sebou, kedy Tesla vykázala zisk. Automobilka Tesla tiež prekonala očakávania, aspoň teda vo forme zisku na akciu.

Tržby automobilky Tesla za 3.Q 2021 boli 13,757 mld. dolárov, pričom očakávanie analytikov boli 14,005 až 14,116 mld. dolárov. Zisk na akciu je 1,86 dolára. Očakávanie trhu boli niekde medzi 1,59 až 1,82 dolára za akciu.

Tesla už skôr oznámila, že v treťom štvrťroku 2021 dodala rekordných 241.300 vozidiel. Z toho tvoril veľkú časť Model 3/Y (232.025 kusov). V treťom štvrťroku boli dodané aj luxusné, športové autá Tesla Model S a Model X v počte 9.275 kusov.

zdroj: motor1.com


McLaren asi odhalil názvy svojich budúcich modelov21. Október 2021

Numerické označovanie modelov je pre luxusné, športové autá McLaren bežné, okrem modelov McLaren Senna, Elva, Speedtail a najnovšie aj Artura. Nenumerické označovanie modelov McLaren sa čoskoro môže rozšíriť, aspoň to naznačujú ochranné známky vytvorené v EU, Anglicku a USA.

V súbore podaní sa nachádzajú tri nové mená: Solus, Aeron a Aonic. Táto trojica mien bola McLarenom 7. októbra zaradená medzi motorové vozidlá, oblečenie, obuv a hračky. Ochranné známky naznačujú, ako sa asi budú volať budúce luxusné, športové autá McLaren.

Žiadosť o ochranné známky nie je samozrejme zárukou, že budúce luxusné, športové autá McLaren ponesú práve tieto označenia. Už aj v minulosti sa objavili označenia, na ktoré McLaren podal žiadosť, ale doteraz ich nepoužil.

McLaren napr. minulý rok požiadal o ochrannú známku na meno Vion a Arkon, pričom obe označenia boli neskôr stiahnuté. Meno Veo je ale stále registrované a má ochrannú známku pre luxusné, športové autá a elektronické hry.

O označení Vion, Veo a Arkon nie je počuť prvýkrát. V správe z roku 2020 o novom luxusnom, športovom aute McLaren s plug-in hybridným pohonom sa tieto mená objavili spolu s menom Artura. Pod týmto označením sa nakoniec najnovší McLaren dostal do predaja v rámci rady Sport Series.

zdroj: motor1.com


Dobieha VW Teslu v predaji elektrických vozidiel?20. Október 2021

V posledných rokoch sme počuli, že skupina VW bude schopná predbehnúť Teslu v predaji čisto elektrických vozidiel a to vďaka masívnej elektrifikácii modelov, ktorá okrem klasických značiek koncernu (Volkswagen, Skoda a Seat), zasiahne aj luxusné, športové autá Porsche a Audi.

Viac elektrifikovaných značiek koncernu VW by malo umožniť výraznejší predaj elektrických modelov, aspoň tak hovorí teória. Pri aktuálnych číslach je realita trochu iná. Tesla hlási za 3.Q 2021 dodanie 241.300 vozidiel, zatiaľ čo VW dodala 122.100 čisto elektrických modelov.

výsledkov je vidieť, že luxusné, športové autá Tesla majú pred VW značný náskok. Zverejnené dáta nepodporujú tézu VW, že predbehne Teslu v predaji elektrických modelov. Treba povedať, že predaje oboch automobiliek rastú, pričom výsledky sú samozrejme ovplyvnené nedostatkom čipov.

Treba počkať na výsledky za posledný kvartál roka, resp. prvú polovicu budúceho roka, kde bude vidieť predajný trend. Je asi predčasné hovoriť, že Tesla prestane byť najlepším výrobcom luxusných, športových automobilov na elektrický pohon. Dôvodom jej silnej pozície v ďalšom období je aj ten fakt, že dve nové veľkoobjemové fabriky Tesla sú takmer pripravené zahájiť výrobu.

zdroj: motor1.com


Premiéra limitovanej výročnej edície Maybach Edition 10019. Október 2021

„Čo je dobré, musí byť aj krásne.“ Tak znie motto Wilhelma a Karla Maybacha zo začiatku 20. storočia. Otec a syn sú považovaní za nadaných konštruktérov, novátorov v oblasti automobilového luxusu a priekopníkov pokiaľ ide o štýl. Vďaka jednoducho znejúcemu vzorcu sa im podarilo dosiahnuť mimoriadne komplexné ciele: dokonalosť a zručnosť v kombinácii s inováciami, a to z hľadiska technického, ako aj remeselného. Toto predstavuje názov Maybach dodnes. Značka Mercedes-Maybach sa naďalej vyvíja s viacerými modelmi – a čoskoro aj elektrickými. Na veľtrhu IAA Mobility 2021 v Mníchove predstavil Mercedes-Maybach vozidlo Concept EQS, čím zároveň poskytol náhľad na prvé plnoelektrické, luxusné, športové auto , ktoré sa dostane do sériovej výroby v roku 2023. SUV bude založené na modulárnej architektúre pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy značky Mercedes-Benz. Pri príležitosti 100. výročia predstavuje Mercedes-Maybach edíciu Edition 100: mimoriadna edícia aktuálnych modelov Triedy S a GLS – v oboch prípadoch limitovaná na 100 kusov. Mimoriadnu sériu bude možné objednať od štvrtého štvrťroka 2021.

Wilhelm Maybach, narodený v roku 1846, bol blízkym spoločníkom Gottlieba Daimlera a pracoval najskôr pre spoločnosť Daimler-Motoren-Gesellschaft. Medzi mnohými inováciami vyvinul prvý Mercedes, ktorý v roku 1901 dominoval pretekárskemu týždňu v Nice. Tento úspech mu priniesol jeho čestný prívlastok „Roi des Constructeurs“ – kráľ konštruktérov. So svojím najstarším synom Karlom spájali pokrok s formou: chceli vytvoriť „to najlepšie z najlepšieho“. „Vo dne v noci vo mne bdie neutíchajúci impulz: dokonalosť techniky,“ povedal Wilhelm.

Na výstave automobilov v Berlíne v septembri 1921 prezentovala spoločnosť Maybach Motorenbau GmbH svoje prvé sériové vozidlo. Typ W 3 bol pojazdným umeleckým dielom: prvý nemecký sériový automobil s brzdami na všetkých štyroch kolesách, planétovou prevodovkou a interiérom s najkvalitnejšími materiálmi. Publikum bolo nadšené, zrodila sa legenda. Časopis Motor napísal: „Na automobilovom nebi začína svietiť nová hviezda.“

V 20. a 30. rokoch minulého storočia sa Maybach stal prejavom charakteru a postavenia v spoločnosti a zároveň stelesnením technického a remeselného umenia – skrátka luxus šitý na mieru. Králi, významné osoby z priemyselného odvetvia a umelci sa odvtedy nechávali voziť v honosných sedanoch a majestátnych limuzínach a po svete cestovali v vkusných vozidlách typu kupé, kabriolet a roadster. Každý model značky Maybach bol jedinečne vybavený. Precíznosť sa stretávala s pôvabom. Indický maharadža si v roku 1928 svoj sedan dokonca nechal vyzdobiť zlatom a rubínmi.

Po smrti Karla Maybacha v roku 1960 prebrala firmu Maybach Motorenbau GmbH spoločnosť Daimler-Benz AG. V roku 2002 sa znovuzrodila samostatná značka MAYBACH: do začiatku roka 2013 sa po celom svete vyexpedovali legendárne luxusné, športové autá, ako Maybach 57, Maybach 62 či Maybach 62 landaulet. Automobilová dokonalosť sa opäť stala hybnou silou rovnako pre inžinierov, dizajnérov a zákazníkov.

Od roku 2014 je Mercedes-Maybach značkou Mercedes-Benz. Okrem sériových modelov Mercedes-Maybach Triedy S a GLS prináša značka na trh aj model S 600 limuzína či limitované mimoriadne modely, ako S 650 kabriolet alebo G 650 landaulet. Hlavnými trhmi sú Čína, Rusko, Južná Kórea, USA a Nemecko.

Každý model nadväzuje na tradíciu značky vytvárať „to najlepšie z najlepšieho“ a vzniká diskusiou so zákazníkmi v centre Center of Excellence v Sindelfingene pri Stuttgarte. Na želanie môžu byť vozidlá individuálne prispôsobené vďaka láske k detailom odborníkov z programu Manufaktur značky Mercedes-Maybach: umenie remeselnej výroby a dokonalosť na najvyššej úrovni.

„Je to práve vášnivá kombinácia každého, i toho najmenšieho detailu, ktorá robí z luxusného, športového auta vozidlo Maybach – a to v spojení s najmodernejšou technológiou z dielne Mercedes-Benz. Každý Mercedes-Maybach je symbolom sofistikovaného luxusu vo všetkých ohľadoch – pre našich zákazníkov, ktorí práve toto vyhľadávajú,“ tvrdí Philipp Schiemer, vedúci skupiny vrcholových vozidiel Mercedes-Benz AG a výkonný riaditeľ Mercedes-AMG GmbH.

Nové, luxusné, športové autá pre skutočných nadšencov – Mercedes-Maybach predstavuje edíciu Edition 100. Pri príležitosti stého výročia značka pokračuje v ceste k maximálnej individualite, nezávislosti a komfortu s dvoma špičkovými modelmi.

Prvotriedne SUV GLS s motorom V8 a výkonom 557 k (kombinovaná spotreba paliva podľa NEDC: 12,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 275 g/km)[1] spája športový vzhľad s luxusom sedanu: je o 33 centimetrov vyššie ako klasický sedan a ponúka jedinečne priestranný interiér s priestorom na nohy na úrovni 1,10 metra, ako aj vzduchové pruženie. Interiér je utlmený proti hluku a vybavený najjemnejšou kožou. Elektricky vysúvateľné nášľapné dosky sa starajú o maximálny komfort pri nastupovaní a vystupovaní.

Luxusný sedan Mercedes-Maybach Triedy S s motorom V12 a výkonom 612 k (kombinovaná spotreba paliva podľa NEDC: 14,1 – 13,3 l/100 km, kombinované emisie CO2: 322 – 305 g/km)1 je dokonalým sedanom na prevádzku so šoférom. Medzi kľúčové prvky výbavy patria zadná časť prvej triedy utlmená proti hluku spolu so 4D obklopujúcim ozvučovacím systémom Burmester, vyhrievacie a masážne funkcie sedadiel, ako aj high-tech obrazovky infotainmentu. Model má v porovnaní s dlhou Triedou S rázvor predĺžený o 18 centimetrov a po prvýkrát je vybavený aj náhonom na všetky kolesá.

Existencia oboch modelov sa teraz oslávi zušľachtenou edíciou s názvom Edition 100, v oboch prípadoch limitovanou na 100 kusov:: typické poznávacie znaky vozidiel Maybach, ako pôsobivá maska chladiča, nesú emblém značky. Trieda S a GLS sú ručne nalakované v dvoch rovnakých odtieňoch – strieborná high-tech/nautická modrá – a vybavené koženým interiérom vo vyhotovení designo krištáľová biela/striebrosivá pearl.

Logo značky spolu s nápisom Edition 100 zdobí stĺpik C (Trieda S), resp. stĺpik D (GLS), rôzne odkladacie priestory a plochy v interiéri. Nápis Edition 100 zdobí aj kryty nábojov kolies. Kované, originál disky modelu GLS a kolesá Triedy S sa pritom lesknú v novom sivom vyhotovení.

Autoplachta s ikonickým zdvojeným písmenom M a ušľachtilý, ručne vyrobený kufrík v mäkkej krištáľovej bielej koži alebo čiernej koži a a veľkosti spisu – určený na uchovávanie kľúčov a dokumentov – podčiarkujú exkluzivitu tejto edície. V súvislosti s jubilejnou edíciou navrhujú aj dlhoroční partneri Mercedes-Maybach prísne limitované mimoriadne série: licenčný partner MAYBACH – Icons of Luxury tak ponúka plniace pero ozdobené diamantmi z kolekcie Maybach The Peak; výrobca striebra a jácht Robbe & Berking zas ponúka čašu na šampanské s individuálnou gravúrou.

Edícia Edition 100 bude na prvých trhoch k dispozícii u obchodníkov na začiatku roka 2022 a ďalšie trhy budú nasledovať v priebehu roka. Objednávky limitovanej osobitnej série sa začnú prijímať v štvrtom štvrťroku 2021.

Už pred 100 rokmi spolupracoval Karl Maybach s najlepšími špecializovanými spoločnosťami, aby pri konštrukcii karosérií splnil priania svojich zákazníkov a prispôsobil sa ich štýlu. Kombinoval technickú kvalitu s individuálnym dizajnom a remeselnou dokonalosťou. Žiadne dve vozidlá nie sú rovnaké. Každý výrobca karosérií dopĺňa vynikajúcu techniku podvozku a motorov vďaka kvalitnej výbave a ručne vyrobeným nadstavbám. Zákazníci vnímajú svoje vozidlá ako svoje vlastné výtvory s charakterom. Výsledkom sú elegantné unikáty, majstrovské diela pre nadšencov a zberateľov.

Vznik luxusu Maybach spočíva v neustálych inováciách – vtedy, ako aj dnes. Na inovácie potrebuje človek inšpiráciu a vonkajšie impulzy od kreatívnych partnerov, akými boli predchádzajúci výrobcovia nadstavieb. Pre značku Mercedes-Maybach predstavoval maximálny luxus v modernej podobe vždy podporu kreativity a individuálne oživenie estetiky v súlade s technológiou.

„Považujeme sa za značku tvorcov,“ hovorí Philipp Schiemer. „Každé vozidlo je a vždy bolo konfigurované a vyrobené s výslovne umeleckým prístupom. Zákazníci a výrobcovia vždy tvorili spoločne – v tomto duchu chceme pokračovať a v budúcnosti ho ešte viac posilniť.”

V jubilejnom roku oslavuje premiéru aj osobitná séria čaše na šampanské od výrobcu striebra Robbe & Berking. Je ozdobená reliéfnym logom Maybach na podstavci a ušľachtilou gravúrou loga Maybach 100 Years. Spoločnosť z mesta Flensburg dôsledne dbá na to, aby pre znalcov a milovníkov klasiky vytvorila aj vhodné poháre na vodu a vysoké poháre na miešané nápoje. Nielen pre majiteľov luxusných, športových automobilov Mercedes-Maybach.

Tradičná spoločnosť od roku 2008 okrem toho stavia a renovuje drevené plachetnice vo vlastnej lodenici Robbe & Berking Classics. Túžba po cestovaní a kráse spája: „Veľké i malé majstrovské diela oboch spoločností patria k najlepším svojho druhu na celom svete. V oboch manufaktúrach sa z vybraných materiálov vyrábajú jedinečné diela s nadčasovou eleganciou. V dokonalosti, ktorá vzbudzuje emócie nielen u zberateľov a zákazníkov na celom svete,“ hovorí Oliver Berking, konateľ spoločnosti na výrobu strieborných predmetov Robbe & Berking, od roku 1874 GmbH & Co. KG.

Príslušné lifestylové doplnky, ako exkluzívne cestovné tašky, kožené výrobky, oblečenie, doplnky do domácnosti a okuliare vyrobené v Nemecku obohacujú svet zákazníkov – nielen v oblasti vozidiel. Licenčný partner MAYBACH – Icons of Luxury vyvíja kolekciu s mýtickým emblémom značky. Pri jej výrobe sa používajú trvalo udržateľné vybrané materiály, ako prírodná rohovina, ušľachtilé drevo, titán, kašmír alebo druhy kože, ktoré spĺňajú najvyššie environmentálne požiadavky. Umelecky stvárnené nedocenenie výrobkov vyjadruje fascináciu značky a spĺňa želanie po osobnom vyjadrení. „Poháňa nás cieľ, aby sa exkluzívny pocit z vozidla Maybach dal zažiť v čo najpočetnejších oblastiach života,“ vysvetľuje výkonná riaditeľka Jutta Kahlbetzer.

K 100. výročiu predstavuje kolekcia Maybach The Peak limitované plniace pero s hrotom z 18-karátového zlata a sériovým číslom v štýlovej drevenej darčekovej krabičke. Na spone pera sa môže nachádzať 100 čiernych alebo bielych diamantov, vrchná časť uzáveru je vyrobená z perlete a telo pera je nalakované v metalickom modrom odtieni vozidiel edície Edition 100.

Ulrich Schmid-Maybach, pravnuk Wilhelma a vnuk Karla Maybacha už štvrtú generáciu zastáva hodnoty rodinnej spoločnosti: kreativitu, inovácie, kvalitu a nadšenie. „Neexistuje väčší luxus ako vedomosť, že máte to najlepšie,“ tvrdí Schmid-Maybach. “Imidž Maybacha ako ‚vynikajúceho vynálezcu‘ siaha až k príbehu o jeho počiatkoch a k požiadavke vysokej kvality ‚Made in Germany‘. K tým počiatkom, kedy sa z ničoho vytváralo niečo, a to s cieľom odovzdávať túto múdrosť nasledujúcim generáciám a podporovať kultúru tvorivosti a inovácie. “

Nadácia Maybach, ktorú v roku 2005 založil Schmid-Maybach, je nezisková organizácia, ktorá vzdáva hold životnému dielu Wilhelma a Karla Maybachovcov, napríklad virtuálnym múzeom Maybach. Okrem toho podporuje novú generáciu inovátorov prostredníctvom mentorských programov. Wilhelm Maybach bol podporovaný Gottliebom Daimlerom, z čoho vznikla myšlienka konceptu mentoringu. Nadácia Maybach sa bude zameriavať na mimoriadne nadaných mladých ľudí, u ktorých sa vyvinul špeciálny talent v konkrétnej oblasti. Nadácia Maybach pôsobí v mnohých oblastiach: spoločnosť, etika, veda, technológia, umenie a trvalá udržateľnosť. Ulrich Schmid-Maybach vysvetľuje: „Vaša najlepšia možná budúcnosť pomáha ostatným nájsť si svoju vlastnú.“

Svetoznámi umelci, ako spisovateľ Paulo Coelho, hudobník Quincy Jones alebo maliar a režisér Julian Schnabel podporujú nadáciu s cieľom inšpirovať a preniesť dedičstvo zakladateľov do budúcnosti.

„V budúcnosti prehĺbime dialóg s mimoriadnymi osobnosťami, ako umelcami, architektmi či spoločnosťami,“ hovorí Philipp Schiemer. „Rovnako ako oni, ani my neprestaneme zdokonaľovať naše produkty.” Značka sa po 100 rokoch opäť nanovo definuje: trvalo udržateľná, umelecká, vizionárska. S viacerými modelmi – ktoré budú tiež elektrické.“ Tradície, ktoré žijú ďalej. Luxus, ktorý nekončí. A vízie, ktoré pripravujú pôdu pre ďalšie inovácie z dielne Mercedes-Maybach.


Nové Audi R8 príde v roku 2023 ako hybrid alebo elektromobil18. Október 2021

Informácie v minulosti naznačovali, že s budúcnosťou vrcholného, športového modelu Audi R8 to nevyzerá úplne dobre. Teraz však prichádza dobre (väčšinou) informovaný časopis Auto Bild s informáciou, že nové, luxusné, športové autá Audi R8 prídu do predaja už v roku 2023.

Hovorí sa, že nové Audi R8 príde o atmosférický motor V10, ktorý bude nahradený biturbo motorom V8 o objeme 4.0 litra. Ten v rôznych konfiguráciách generuje výkon do 450 HP až do 650 HP. Motor používajú v celom koncerne rôzne, luxusné, športové autá, primárne verzie Audi RS alebo aj Lamborghini Urus.

Auto Bild si myslí, že nové Audi R8 (2023) bude mať výkon asi 700 HP a nejakú formu elektrifikácie. Nie je vôbec vylúčené, že Audi môže prísť aj s čisto elektrickým modelom. Treba pripomenúť, že Audi už niekoľko rokov späť prišlo s elektrickým modelom Audi R8 e-Tron, ktorý bol v tej dobe extrémne drahý a predalo sa ho menej ako 100 kusov. Vzhľadom na aktuálne inú a pre elektrické autá pozitívnejšiu dobu, by mohlo Audi prísť aj s čisto elektrickým Audi R8.

Oficiálne zatiaľ nebolo nič potvrdené, takže si minimálne niekoľko mesiacov budeme musieť počkať, akou cestou sa vydajú nové, luxusné, športové autá Audi R8.

zdroj: motor1.com


Bugatti dokončuje testovanie superšportu Centodieci17. Október 2021

Bugatti predstavilo luxusné, športové autá Centodieci už v roku 2019, pričom testovanie usilovne pokračuje tak, aby dodávky začali niekedy budúci rok. Najnovšie Bugatti zobralo model do USA, kde tím 27 inžinierovo testoval aj ďalšie luxusné, športové autá Bugatti. Test sa uskutočnil v juhozápadnej časti USA, vo veľmi horúcich podmienkach.

Luxusné, športové autá Bugatti Centodieci musia prejsť rovnakou škálou testov ako iní hyperšporty, aj keď ide len o exkluzívnu sériu 10 vozidiel v cene 8 miliónov EUR za kus. Bugatti pri testoch urobil niekoľko malých zmien, ako napr. požiadavka na prívod vzduchu v blízkosti chladiča oleja, tak aby bola teplota motora pod kontrolou.

Technický šéf Bugatti Andre Kullig k tomu povedal: ´´Nová karoséria modelu Bugatti Centodieci, zmeny v prúdení vzduchu alebo kryt motora vyrobený zo skla, to všetko sú dôvody toho, že sa teplota chová ináč, hlavne v tak extrémnych podmienkach ako je 45 st.´´

Luxusné, športové autá Bugatti Centodieci majú pod kapotou quad-turbo motor W16 o objeme 8.0 litra, ktorý generuje výkon 1.600 HP. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.5 sekundy a z 0-300 km/h za 13.1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 380 km/h. Centodieci, ktoré sa oproti Bugatti Chiron vyznačuje niekoľkými dizajnovými odlišnosťami, vzdáva hold ikonickému modelu Bugatti EB110 z 90. rokov.

zdroj: motor1.com


Elektrické Porsche Taycan sa predáva lepšie ako model 91116. Október 2021

Luxusné, športové autá Porsche sa predávajú veľmi dobre, o čom svedčí aj nárast predaja o 13% v treťom štvrťroku tohto roka. V roku 2021 zatiaľ Porsche predalo 217.198 vozidiel. Najväčší nárast zaznamenalo USA, kde bol nárast predaja 30%, až za nám bola Čína a Nemecko s rastom 11, resp. 9%.

Aj keď už samotné čísla sú veľmi pôsobivé, najväčšou zmenou je úspech elektrického modelu Porsche Taycan. Pre porovnanie, luxusné, športové autá Porsche Taycan sa predávajú lepšie ako klasika Porsche 911. Porsche zatiaľ v tomto roku predalo 28.640 kusov Taycan, 27.972 kusov 911 a 20.275 kusov Porsche Panamera. Výborné čísla Taycanu umocňuje aj ten fakt, že samotné, luxusné, športové autá Porsche 911 zaznamenali nárast predaja o 10%.

Najväčší odbyt modelov Porsche samozrejme zaisťujú luxusné, športové autá kategórie SUV. Porsche zatiaľ v tomto roku predalo 62.451 kusov modelu Cayenne a 61.944 kusov menšieho Macan. Na opačnej strane je Porsche 718 Boxster 718 Cayman, ktoré spolu zaznamenali predaj 15.916 kusov.

Úspešné obdobie by malo z pohľadu Porsche pokračovať, keďže automobilka pripravuje do predaja ďalšie luxusné, športové autá na elektrický pohon. Prvým takým modelom by mal byť už čoskoro elektrický model Porsche Macan.

zdroj: motor1.com