Novinky
Mercedes EQS reprezentuje prvé elektrické luxusné auto16. Apríl 2021
Luxusné, športové autá Mercedes EQS sú prvým plnoelektrickým prémiovým sedanom od značky Mercedes-EQ. Mercedes-EQ ním nanovo definuje tento segment vozidiel. Ako prvý model je EQS navyše postavená na modulárnej architektúre pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy. Zlúčením technológie, dizajnu, funkčnosti a konektivity očaruje EQS vodiča aj cestujúcich. Ako prvé luxusné, športové autá sa na trh dostanú Mercedes EQS 450+ s výkonom 245 kW (kombinovaná spotreba elektriny podľa NEDC: 19,1 - 16,0 kWh/100 km; emisie CO2: 0 g/km) a Mercedes EQS 580 4MATIC s výkonom 385 kW (kombinovaná spotreba elektriny podľa NEDC: 20,0 - 16,9 kWh/100 km; emisie CO2: 0 g/km). Hodnoty spotreby podľa WLTP: kombinovaná spotreba elektriny EQS 450+ 20,4 - 15,7 kWh/100 km, emisie CO2 0 g/km; kombinovaná spotreba elektriny EQS 580 4MATIC 21,8 - 17,4 kWh/100 km, emisie CO2 0 g/km.
Značka Mercedes-Benz sa ako súčasť stratégie Ambícia 2039 snaží o to, aby do 20 rokov ponúkla flotilu nových vozidiel s neutrálnymi emisiami CO2. Už do roku 2030 chce spoločnosť predávať viac ako polovicu vozidiel s elektrickým pohonom – do tejto skupiny patria plnoelektrické vozidlá a hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete. V mnohých oblastiach značka Mercedes-Benz už dnes myslí na zajtrajšok: primerane tomu sú nové, luxusné, športové autá Mercedes EQS navrhnuté na princípe trvalej udržateľnosti. Vozidlá sa budú vyrábať s neutrálnymi emisiami CO2, používať sa budú materiály, ktoré šetria zdroje, napríklad podlahové koberce z recyklovaných vlákien. Značka Mercedes-Benz totiž venuje svoju pozornosť celému hodnotovému reťazcu: od vývoja cez dodávateľskú sieť až po vlastnú výrobu. Spoločnosť Mercedes-Benz AG si nechala potvrdiť svoje ciele ochrany klímy na vedeckom základe iniciatívou Science Based Targets Initiative (SBTI).
Vďaka ohromnej, precíznej detailnej práci a na základe účelového dizajnu sa odborníkom na aerodynamiku v úzkej spolupráci s návrhármi podarilo dosiahnuť novú rekordnú hodnotu cw 0,20 [2]. Vďaka tomu je Mercedes EQS sériovým vozidlom s najlepšou aerodynamikou na svete. Z toho profituje najmä dojazd. Vozidlo patrí k najlepším aj pokiaľ ide o zvukový komfort: veľmi nízka úroveň hluku vetra k tomu výrazne prispieva.
Luxusné, športové autá Mercedes EQS majú aj veľmi dobrú rekuperáciu: z maximálneho spomalenia v rekuperačnom programe DAuto sa až 3 m/s² z 5 m/s² dosiahne prostredníctvom rekuperácie (2 m/s² prostredníctvom kolesových bŕzd). Vďaka tomu je možné vozidlo spomaliť až do úplného zastavenia bez použitia brzdového pedála, dojazd zároveň profituje z tejto rekuperačnej stratégie a vysokého rekuperačného výkonu (až 290 kW[3]). Vozidlo spomalí až do úplného zastavenia aj pred rozpoznanými vozidlami idúcimi vpredu, napríklad pred svetelnou križovatkou. Inteligentná rekuperácia je s pomocou asistenta ECO optimalizovaná na danú situáciu a koná predvídavo pri zohľadnení aj dopravnej situácie alebo topografie. Vodič okrem toho môže pomocou radiacich páčok na volante manuálne nastaviť tri stupne rekuperácie a funkciu kĺzania.
S dojazdom do 770 kilometrov (podľa WLTP) a výkonom až 385 kW splní Mercedes EQS nároky na progresívny sedan v segmente Triedy S aj pokiaľ ide o pohon. Vysokovýkonná verzia s výkonom až 560 kW je v štádiu plánovania. Všetky luxusné, športové autá Mercedes EQS sú vybavené elektrickým hnacím ústrojenstvom na zadnej náprave, verzie s pohonom 4MATIC majú elektrické hnacie ústrojenstvo dodatočne aj na prednej náprave.
S Mercedes EQS sa začína nová generácia akumulátorov s výrazne vyššou energetickou hustotou. Väčší z dvojice akumulátorov má využiteľnú kapacitu energie 107,8 kWh. To je o približne 26 percent viac ako pri EQC (EQC 400 4MATIC: kombinovaná spotreba elektriny 21,5 - 20,1 kWh/100 km, kombinované emisie CO₂ 0 g/km)[4]. Inovatívny softvér manažmentu akumulátora, ktorý bol vyvinutý vo vlastnom závode, umožňuje aktualizácie vzduchom. Vďaka tomu je manažment energie aktuálny počas celého cyklu životnosti. V prípade chemického zloženia článkov sa obsah kobaltu v katódach znížil na desať percent.
Mercedes EQS je možné nabíjať jednosmerným prúdom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. Už po 15 minútach je elektrický prúd dobitý pre ďalších 300 kilometrov (WLTP)[5]. Doma alebo prostredníctvom verejných nabíjacích staníc je možné EQS komfortne nabíjať striedavým prúdom do 22 kW pomocou palubnej nabíjačky. V Japonsku bude s modelom EQS možné aj obojsmerné nabíjanie, teda nabíjanie oboma smermi. K tejto možnosti sa pripájajú inteligentné programy nabíjania, ktoré je možné automaticky aktivovať podľa polohy, a funkcie, ktoré prispievajú k zmierňovaniu zaťaženia akumulátora pri nabíjaní.
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz garantuje prostredníctvom vysokohodnotných potvrdení o pôvode, že množstvo energie, ktoré pretečie prostredníctvom služby Mercedes me Charge natečie do siete z obnoviteľných zdrojov energie. Toto takzvané zelené nabíjanie je od roku 2021 neoddeliteľnou súčasťou služby Mercedes me Charge. Služba Mercedes me Charge však dokáže ešte viac. Stačí pristaviť vozidlo k vhodnej nabíjacej stanici[6], otvoriť klapku, zasunúť zástrčku a elektrický prúd začne prúdiť: nabíjanie Mercedes EQS je takto jednoduché vďaka funkcii Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge). Ďalšími zaujímavými prvkami sú najhustejšia sieť s viac ako 500 000 nabíjacími miestami v 31 krajinách, z toho viac ako 200 000 v Európe. So službou IONITY: Bez obmedzenia (IONITY Unlimited) môžu všetci zákazníci Mercedes me Charge v Európe využívať sieť rýchlonabíjacích staníc jeden rok od aktivácie bez nákladov na nabíjanie.
Navigácia s Elektrickou inteligenciou na základe množstva faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie a dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia. Novinkou pri Mercedes EQS je vizualizácia na infotainmente MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), ktorá informuje o tom, či je dostupná kapacita akumulátora dostatočná pre návrat do východiskového bodu bez nabíjania. Pri výpočte trasy sa uprednostňujú manuálne pridané nabíjacie stanice pozdĺž trasy. Odporúčané nabíjacie stanice je možné vylúčiť. Vypočítajú sa predpokladané náklady na nabíjanie počas jednej zastávky na nabíjanie.
Luxusné, športové autá Mercedes EQS sú síce blízke príbuznej triede Mercedes-Benz S, sú však postavené na čisto elektrickej architektúre. Táto kompletne nová koncepcia umožnila vznik dôrazne účelového dizajnu (Purpose-Design): EQS sa vedením línií One Bow a dizajnom Cab Forward so splývajúcou zadnou časťou už pri prvom pohľade výrazne líši od vozidiel so spaľovacím motorom. Filozofia dizajnu známa ako zmyselná čistota sa v kombinácii s progresívnym luxusom odráža vo veľkoryso modelovaných plochách, zmenšených škárach a plynulých prechodoch (jednoliaty dizajn – seamless design).
Predná časť je združená do čierneho panelu. Inovatívne svetlomety, ktoré sú prepojené svetelným pásom, a sýtočierne obloženie chladiča (čierny panel) vytvárajú osobitný vzhľad. Exkluzivitu obloženia chladiča s čiernym panelom s centrálnou hviezdou Mercedes je možné ešte viac zvýšiť: ako prvok mimoriadnej výbavy sa dodáva aj s trojrozmerným vzorom hviezdy. Tento takzvaný vzor Mercedes-Benz je k dispozícii v kombinácii s Exteriérom AMG Line alebo Exteriérom Electric Art. Vzor je inšpirovaný pôvodnou hviezdou spoločnosti Daimler-Motorengesellschaft, ktorá bola zaregistrovaná v roku 1911 ako ochranná známka.
EQS ako prvé vozidlo značky Mercedes-Benz ponúka možnosť aktivovať úplne nové funkcie vozidla prostredníctvom aktualizácií vzduchom v rôznych funkčných oblastiach. Ponuka na začiatok: dva špeciálne jazdné programy – pre mladých vodičov a servisný personál, drobné hry a demonštračný program „The best or nothing“. Takto možno po kúpe a pôvodnej konfigurácii nového vozidla prispôsobiť výbavu EQS osobným želaniam. K dispozícii bude aj možnosť aktivácie riadenia zadnej nápravy s väčším uhlom natočenia kolies 10°. Okrem klasickej kúpy jednotlivých funkcií sú naplánované aj predplatné, dočasné aktivácie a bezplatné skúšobné fázy.
Značka Mercedes-Benz sa ENERGIZING AIR CONTROL PLUS pri EQS komplexne venuje téme kvality vzduchu. Systém je postavený na pilieroch, ktorými sú filtrácia, senzorika, koncepcia zobrazovania a úprava vzduchu. Filter HEPA (High Efficiency Particulate Air) na veľmi vysokej úrovni filtrácie odfiltruje jemný prach, drobné častice, peľ a ďalšie látky z privádzaného vonkajšieho vzduchu. Oxid siričitý a oxidy dusíka, ako aj pachy sa znižujú vďaka vrstve aktívneho uhlia. Filter HEPA má certifikát „OFI CERT“ ZG 250-1 v oblasti vírusov a baktérií. Predklimatizovanie umožňuje vyčistenie vzduchu v interiéri ešte pred nastúpením do vozidla. Hodnoty jemného prachu mimo a vnútri vozidla sa navyše zobrazujú v systéme MBUX. Vo vlastnej ponuke Kvalita vzduchu sú k dispozícii podrobné údaje. Pri nízkej kvalite vonkajšieho vzduchu dokáže systém poskytnúť odporúčania na zatvorenie bočných okien alebo posuvnej strechy.
Na želanie je Mercedes EQS vpredu aj vzadu vybavená automatickými komfortnými dverami[7]. Keď sa vodič priblíži k vozidlu, najprv sa vysunú kľučky dverí. Po ďalšom priblížení sa automaticky otvoria dvere vodiča. Prostredníctvom systému MBUX môže vodič otvoriť zadné bočné dvere a umožniť vstup napríklad deťom pri škole.
Ako výnimočne inteligentné vozidlo je Mercedes EQS v závislosti od výbavy vybavené až 350 snímačmi. Tieto snímače zaznamenávajú vzdialenosti, rýchlosti a zrýchlenia, svetelné pomery, zrážky a teploty, obsadenie miest na sedenie, ako aj žmurkanie vodiča či reč cestujúcich. Toto množstvo informácií spracúvajú riadiace jednotky, ktoré na základe algoritmov rozhodujú rýchlosťou blesku. Spolu takpovediac tvoria mozog. Nový model EQS dokáže rozšíriť svoje schopnosti na základe nových skúseností, pretože vďaka umelej inteligencii (UI) je mimoriadne učenlivý.
Vďaka komplexnej zvukovej odozve vozidla je zásadná zmena z vozidla so spaľovacím motorom na elektrické vozidlo v EQS aj počuteľná. Rozličné zvukové svety umožňujú individuálne nastavenie zvuku. V kombinácii s obklopujúcim ozvučovacím systémom Burmester® je EQS vybavená dvomi zvukovými svetmi: Striebristé vlny (Silver Waves) a Čulý tok (Vivid Flux). Ako Zvukové svety ich možno zapnúť aj vypnúť na centrálnom displeji. Ďalší zvukový svet, Burácajúce pulzovanie (Roaring Pulse), je možné aktivovať pomocou technológie aktualizácii vzduchom. V rámci príslušného zvukového sveta je k dispozícii aj interaktívny zvuk jazdy, ktorý sa bude prehrávať v interiéri prostredníctvom reproduktorov ozvučovacieho systému.
Novinkou v prípade KOMFORTU ENERGIZING sú tri programy ENERGIZING NATURE: Lesná čistinka (Forest Glade), Zvuky mora (Sound of the Sea) a Letný dážď (Summer Rain). Poskytujú podmanivý, teda pôsobivo realistický zvukový zážitok vo vozidle. Upokojujúce zvuky vznikli v spolupráci s prírodným akustikom Gordonom Hemptonom. Rovnako ako v prípade ostatných programov systému ENERGIZING COMFORT sa prostredníctvom svetelnej atmosféry a obrázkov oslovujú ďalšie zmysly.
K dobrému dojmu z manévrovateľnosti a dynamiky EQS prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies až 4,5°. Alternatívne je možné objednať riadenie zadnej nápravy s natočením do 10°, prípadne možno túto funkciu aktivovať dodatočne prostredníctvom vylepšenia vzduchom (over-the-air upgrade). To umožní priemer otáčania viac ako päť metrov dlhého luxusného, športového auta Mercedes EQS na úrovni 10,9 metra. To zodpovedá priemeru otáčania mnohých kompaktných modelov. Na centrálnom displeji sa v ponuke jazdných programov zobrazuje príslušný uhol na zadnej náprave a trajektórie.
Vďaka výkonnej senzorike na snímanie okolia dokážu parkovacie systémy lepšie pomáhať vodičovi v mnohých oblastiach pri manévrovaní. S asistentom parkovania ovládaným na diaľku môže vodič zaparkovať alebo vyparkovať vozidlo pomocou chytrého telefónu. S predvýbavou na INTELIGENTNÉHO PARKOVACIEHO PILOTA je EQS pripravená na Automatizovanú parkovaciu službu (AVP, SAE úroveň 4). Spolu s potrebnou mimoriadnou výbavou a príslušnou službou Connect (v závislosti od krajiny) má vozidlo na palube techniku potrebnú na plnoautomatizované zaparkovanie a vyparkovanie, resp. zaparkovanie a vyparkovanie bez vodiča v parkovacích domoch vybavených infraštruktúrou AVP. To všetko za predpokladu, že národné zákony povoľujú takúto prevádzku.
Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT umožňuje premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. Novinkou pri asistenčných funkciách[8] sú zobrazenia začiatku kooperatívnej zmeny jazdného pruhu a výstrahy/upozornenia na smer, keď asistent udržiavania v jazdnom pruhu alebo asistent sledovania mŕtveho uhla rozpoznajú nebezpečenstvo. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov. Mercedes EQS s mimoriadnou výbavou DRIVE PILOT bude môcť jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľnice najprv v Nemecku až do rýchlosti 60 km/h. Odbremení sa tým vodič, ktorý bude mať čas venovať sa vedľajším činnostiam[9], ako napr. surfovaniu na internete alebo spracovaniu e-mailov v Kancelárii v automobile (In-Car-Office).
Absolútnou zaujímavosťou v interiéri je hyperobrazovka MBUX (mimoriadna výbava). Táto veľká, klenutá obrazovka sa vzletne tiahne takmer od jedného stĺpika A k druhému stĺpiku A. Tri obrazovky sú umiestnené pod krycím sklom a vizuálne sa zlievajú. S OLED displejom s uhlopriečkou 12,3 palca pre spolujazdca vzniká vlastná oblasť zobrazovania a ovládania. Zábavné funkcie sú počas jazdy dostupné len v rámci zákonných predpisov platných v konkrétnej krajine. Mercedes-EQ sa pritom spolieha na inteligentnú logiku blokovania, ktorá je založená na kamerovom systéme: keď kamera zistí, že sa vodič pozerá na displej spolujazdca, pri určitých obsahoch sa tento displej automaticky stlmí.
Vďaka učenlivému softvéru sa MBUX úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a predkladá mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve sú najdôležitejšie aplikácie ponúknuté celkom hore v zornom poli, vždy podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu.
Najnovšia generácia asistenčných jazdných systémov zahŕňa množstvo funkcií na podporu vodiča. Novinkou je napríklad prídavná výstraha pred mikrospánkom asistenta ATTENTION ASSIST. Tá analyzuje žmurkanie vodiča prostredníctvom kamery v displeji vodiča (len v kombinácii s hyperobrazovkou MBUX). Ukazovateľ asistencie na displeji vodiča zobrazuje na celú obrazovku zrozumiteľným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.
Zásady integrálnej bezpečnosti, najmä zásady bezpečnosti pri nehode, platia nezávisle od platformy. Podobne ako všetky ostatné luxusné, športové autá značky Mercedes-Benz, aj EQS je preto vybavená pevným bezpečnostným rámom priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými zádržnými systémami. PRE-SAFE® je súčasťou sériovej výbavy. To, že EQS je postavená na čisto elektrickej architektúre, otvorilo nové možnosti konštrukcie aj pokiaľ ide o bezpečnostnú koncepciu. Vďaka tomu bolo možné zvoliť výhodný konštrukčný priestor akumulátora v oblasti pod podlahou vozidla, ktorá je chránená pred zrážkou. Na palube sa nenachádza žiadny veľký blok motora. Preto možno správanie pri čelnej zrážke ešte lepšie modelovať. Okrem štandardných nárazových skúšok boli v Technologickom centre pre bezpečnosť vozidla (TFS) zabezpečené aj ďalšie zaťažovacie stavy a vykonané rozsiahle skúšky komponentov.
Tesla je v USA stále preferovaným elektrickým modelom15. Apríl 2021
Cargurus v prieskume zistil, že 52% majiteľov automobilov v USA zvažuje v nasledujúcich desiatich rokoch nákup elektrického auta. Otázka prieskumu pritom znela, akú značku elektromobilu pravdepodobne zvážite.
Na americkom trhu sa asi nie je čo diviť, že 57% respondentov označilo Teslu. Druhé miesto zaznamenala Tesla s 52%, čo je trochu paradox, keďže Toyota aktuálne v predaji nemá v USA žiadny elektrický model.
Percentá sa nesčítajú, keďže majitelia vozidiel si v prieskume mohli vybrať viac ako jednu značku preferovaného elektrického auta. Päť percentný rozdiel medzi Teslou a Toyotou naznačuje, že japonská automobilka môže byť v USA čoskoro lídrom v predaji elektrických automobilov. Toyota by mala svoje prvé elektrické auto predstaviť v USA 19. apríla v svojom projekte Beyond Zero.
Značky, ktoré reprezentujú predaj luxusných, športových automobilov, BMW alebo Audi dosiahli podporu 25% respondentov, ktorí majú v budúcnosti záujem kúpiť si elektrický model práve z ich dielne.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že 67% budúcich zákazníkov by preferovalo kúpu SUV alebo crossoveru. Pre USA je trochu prekvapivé, že elektrický pickup by bol zaujímavý len pre 20% zákazníkov. Zaujímavou informáciou je aj dôvod, kvôli ktorému sa zákazníci stále obávajú kúpiť si elektrický model. Až 65% potenciálnych zákazníkov sa obáva, že nebude mať kde svoj elektrický model nabiť.
zdroj: motor1.com
Ostrejšie Ferrari 812 Superfast sa údajne predstaví už 5. mája14. Apríl 2021
Informácie, že automobilka Ferrari pripravuje špeciálnu verziu modelu 812 Superfast sú známe už od polovice minulého roka. V poslednej dobe sa objavilo už aj niekoľko videí z testovania maskovanej verzie a tak sa naskytá otázka, kedy bude toto nové, luxusné, športové auto oficiálne predstavené.
Odpoveďou na túto otázku môže príspevok na Ferrari Chat, ktorý pochádza od legendárneho historika Ferrari Marcela Massiniho. V krátkom príspevku zverejnil, že ostrejšia verzia luxusného, športového auta Ferrari 812 Superfast bude vybranému publiku a potenciálnym zákazníkom predstavená 21. apríla. Zvyšok sveta dostane oficiálnu tlačovú správu o predstavení 5. mája.
Nejde samozrejme o oficiálnu správu, každopádne informácie by mali byť vierohodné. To čo zatiaľ nevieme vôbec, je názov aký nové, luxusné, športové autá Ferrari dostanú. Špekuluje sa, že pôjde o koncovku GTO, čo by mohlo byť pomerne vhodné, keďže tento model bude pravdepodobne úplne posledným, ktorý dostane atmosférický motor V12. Objavili sa aj informácie o označení Daytona, Imola alebo VS (Versione Speciale).
zdroj: motor1.com
Možnosti rekreačného modul Rolls-Royce Cullinan sú veľmi široké13. Apríl 2021
Rolls-Royce ukázal možnosti rekreačného modulu pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan. Elektricky ovládané zásuvka v batožinovom priestore má objem 48 litrov a ponúka rôzne možnosti špecifikácie.
Keď si zákazník pre svoje luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan objedná položku rekreačný modul, automobilka vytvorí presne podľa jeho predstáv kontajner na uloženie týchto položiek. Zákazníci si samozrejme môžu vybrať rôzne farebné kombinácie, podobne ako je to u iných položiek výbavy Rolls-Royce Cullinan.
Zásuvka je tiež odnímateľná, takže zákazník si tiež môže vybrať viac typov s rôznym rozložením a spracovaním. Obrázky Rolls-Royce ukazujú, čo všetko je pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan možné. Napr. špeciálna zásuvka na piknik obsahuje všetky nástroje, ktoré potrebujete, vrátane nožov, dosky na krájanie, vybavenia pre miešanie nápojov a pod.
V prípade, že si chcete večierok užiť priamo z auta, Rolls-Royce ponúka pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan sadu sklopných sedadiel a sklopného stolíka. Automobilka pre všetky doplnky používa špičkové materiály, vrátane uhlíkových vlákien, hliníka alebo kože.
Ďalším príkladom rekreačného modelu pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan je vlastný projekt pre fotografa Marka Riccioni. Špeciálna zásuvka obsahuje priestor pre fotografickú výbavu, dron, iPad, MacBook alebo oblečenie od Supreme.
zdroj: motor1.com
Predaj Tesla Model 3 a Model Y prekročil hranicu 1 milión12. Apríl 2021
Potom ako vyšli predajné čísla za prvý kvartál, sa ukázalo, že automobilka Tesla už predala viac ako 1 milión luxusných, športových automobilov Tesla Model 3 a Model Y.
Do konca marca 2021 predala Tesla spolu 1.074.046 vozidiel Model 3 a Model Y. Samotný predaj Tesla Model 3 už aktuálne prekročil 1 milión, čím by sa tento model stal prvým elektrickým autom s predajom cez milión kusov.
Tesla Model 3 sa predáva od roku 2017 a do marca 2021 sa ho predalo 950.000 kusov. Tesla Model Y je v predaji od roku 2020 a predalo sa ho 100.000 kusov.
Kumulatívny predaj luxusných, športových automobilov Tesla Model S/X je od začiatku 510.000 kusov. Celkový počet elektrických automobilov Tesla, ktoré už boli vyrobené, tak prekročil 1.5 milióna kusov. Súčasným trendom by do konca roka 2021 mal počet vozidiel Tesla prekročiť hranicu 2 milióny kusov.
Za zhruba desať rokov by chcela Tesla vyrábať asi 10 miliónov automobilov ročne a od roku 2030 až 30 miliónov kusov za rok.
zdroj: motor1.com
Porsche Cayman a Boxster musia do servisu11. Apríl 2021
Nové, luxusné, športové autá Porsche musia do servisu. Podľa dokumentov NHTSA je dôvod zvolania chybná súčiastka, ktorá by mohla viesť k poškodeniu motora. Do servisu musí prísť 190 vozidiel modelu 718 modelového roka 2021. Jedná sa o luxusné, športové autá Porsche Cayman, Cayman GT4, Boxster GTS 4.0 a 718 Spyder. Všetky vozidlá majú pod kapotou atmosférický motor V6, pričom aktuálne Porsche zastavilo aj predaj týchto modelov.
Problém spočíva v ojnici, u ktorej je možnosť, že nebola vyrobená podľa špecifikácie. Výsledkom by mohli byť praskliny a strata predpätia skrutkového spojenia ojnice. Ojnice boli vyrobené spoločnosťou Hoeckle Austra GmbH. Ešte horšou možnosťou je to, že pri vysokom zaťažení môže dôjsť ku poškodeniu bloku motora, strate výkonu, úniku oleja, etc. Kvôli týmto škodám následne hrozí aj riziko požiaru.
Uvedené stiahnutie sa týka 190 luxusných, športových automobilov Porsche vyrobených medzi 21. januárom 2021 a 4. marcom 2021. Podľa dostupných informácii už majitelia boli informovaní. Porsche im podľa posúdenia buď dá nové ojnice, alebo vymení celý motor.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG bude mať nové vysokomoderné testovacie centrum10. Apríl 2021
Rovnako ako materská spoločnosť Mercedes-Benz, aj Mercedes-AMG sa snaží konzekventne elektrifikovať – prvé elektrifikované, luxusné, športové autá budú uvedené na trh tento rok. V súčasnosti podniká značka výkonnosti a športových vozidiel ďalší progresívny krok a buduje vysokoautomatizované testovacie centrum na vývoj elektrifikovaných vysokovýkonných pohonov a elektrických komponentov. V marci 2021 sa uskutočnilo oficiálne pokladanie základného kameňa nového technického centra. AMG tým investuje do dôležitých tém budúcnosti a jednoznačne sa zaväzuje k lokalite Affalterbach.
V Affalterbachu, medzi ulicami Benzstraße a Maybachstraße, vyrastie do roku 2022 nové technické centrum s troma poschodiami a celkovou rozlohou väčšou ako 5 000 metrov štvorcových. Ide o nové vysokoautomatizované testovacie centrum na vývoj elektrifikovaných vysokovýkonných pohonov a elektrických komponentov. S dvoma skúšobnými stanicami určenými na náhon na všetky kolesá a jednou vysokovoltovou skúšobnou stanicou určenou pre akumulátory sa AMG orientuje na budúcnosť. V prípade potreby možno budovu rozšíriť.
Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH: „S výstavbou technického centra sme sa ako AMG jednoznačne zaviazali k lokalite Affalterbach a investujeme do budúcnosti AMG.“ Jochen Hermann, člen obchodného vedenia a vedúci technologického oddelenia spoločnosti Mercedes AMG GmbH, dodáva: „S naším novým testovacím centrom môžeme komponenty pre luxusné, športové autá a prototypy otestovať za realistických podmienok a v rannom štádiu vývoja ich dôkladne vyskúšať. Takýmto spôsobom nielenže získame čas v procese vývoja, ale zároveň zvýšime aj kvalitu výsledkov.”
Na počesť zahájenia výstavby nového technického centra sa spolu s vedením spoločnosti AMG ujal rýľu aj starosta obce Affalterbach, Steffen Döttinger. „Vďaka svojmu úspešnému príbehu je spoločnosť AMG dôležitým zamestnávateľom a ukážkovým predstaviteľom našej obce. Sme veľmi radi, že spoločnosť Mercedes-AMG GmbH opäť investuje výstavbou technického centra do lokality Affalterbach,“ tvrdí Döttinger.
Skúšobné stanice určené na náhon na všetky kolesá podporujú inžinierov v Affalterbachu pri simuláciách reálnych jazdných podmienok a podmienok prostredia. Štyri náboje kolies sa spoja so štyrmi strojmi skúšobnej stanice a odzrkadľujú reálne pôsobiace jazdné odpory, aby sa zmapovali jazdné vlastnosti, ktoré vo veľkej miere zodpovedajú reálnej prevádzke. Jedna zo skúšobných staníc je vybavená aj klimatickou výškovou komorou. Prostredníctvom podtlaku na nej možno simulovať výšku až 5 000 metrov nad morom pri teplote do -30 °C. Počas testov vývojár nesedí vo vozidle, ale riadi ho automatizovane z riadiacej miestnosti. Týmto spôsobom prispieva AMG aj k trvalo udržateľnejšej budúcnosti: použitím testovacích staníc sa v reálnej prevádzke nemusí prejsť toľko testovacích kilometrov.
Nezáleží na tom, či ide o arktické teploty alebo tropickú klímu – vysokovoltová skúšobná stanica s klimatickou komorou umožňuje plnoautomatizované testovanie vysokonapäťových akumulátorov vyvinutých v lokalite Affalterbach pri teplotách od -40 až po +80 °C. Týmto spôsobom možno otestovať takmer každý teoretický prípad, ktorému by systém akumulátorov mohol čeliť počas svojho prevádzkového času. Dôraz sa tu kladie predovšetkým na bezpečnosť, životnosť, ako aj funkčnosť a výkon v extrémnych podmienkach. Zatiaľ čo v prírode sa podmienky okolia menia v priebehu niekoľkých sekúnd a nikdy nie sú rovnaké, na skúšobnej stanici sa môžu opakovať donekonečna. Komplexná meracia technika nového testovacieho centra a vysoký stupeň automatizácie vedú k opakovateľným testovacím podmienkam, ktoré sú v zhode so zákonom.
Pri plánovanej výstavbe technického centra sa Mercedes-AMG zaviazala k trvalej udržateľnosti. Cieľom je implementácia vysoko efektívnej technológie a zariadenia budovy v lokalite, napríklad pomocou najmodernejších systémov rekuperácie tepla a veľkej nádrže, ktorá slúži ako zásobník energie. Budova je z veľkej časti vykurovaná vlastným procesným odpadovým teplom a prebytočné teplo možno prípadne odvádzať do miestnej vykurovacej siete.
Nový McLaren Artura zvládne stovku za 3 sekundy9. Apríl 2021
Podľa nových oficiálnych informácii, majú luxusné, športové autá McLaren Artura zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.0 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 330 km/h.
Pod kapotou McLaren Artura sa ukrýva nový biturbo motor V6 o objeme 3.0 litra s uhlom 120 stupňov medzi radami valcov. Turbo je umiestnené v spodnej časti rozloženia ´´V´´. Hlava valca a blok si vyrobené z 3D vytlačeného jadra. Motor je o 50 kg ľahší a odchádzajúci motor V8 o objeme 4.0 litra. Okrem toho je tiež motor o 190 mm kratší a 220 mm užší.
Nový motor generuje výkon 577 HP a krútiaci moment 586 Nm. Elektromotor pridáva výkon 94 HP a krútiaci moment 225 Nm. Luxusné, športové autá McLaren Artura tak ponúkajú celkový výkon 671 HP a krútiaci moment 804 Nm.
Elektrický výkon zaisťuje 7,4 kWh lítium-iontová batéria, ktorá je zabudovaná do podlahy za šoférom. Luxusné, športové autá McLaren Artura sú schopné prejsť čisto na elektrický pohon až 30 km. Batéria sa dokáže nabiť z 0 na 80% za 2.5 hodiny v zásuvke EVSE.
Prenos výkon modelu McLaren Artura zaisťuje osemstupňová prevodovka, ktorá je o 40 mm kratšia ako pôvodne. Čiastočne je to preto, že neobsahuje spiatočku. O jazdu smerom späť sa stará elektromotor.
zdroj: motor1.com
Nová Tesla Model S (2021) má meškanie v dodávkach8. Apríl 2021
Nové, luxusné, športové autá na elektrický pohon, Tesla Model S a X môžu mať značné omeškané termíny dodania. Niektorí zákazníci, ktorí si nový model Tesla S už objednali, dostali správu o posunutí dodania z marca/apríla na máj/jún.
Automobilka Tesla pôvodne oznámila, že nové, luxusné, športové autá Tesla Model S začne vyrábať v marci a Model X v apríly. Už teraz je pritom jasné, že žiadny Model S/X nebol vyrobený do konca marca.
Vozidlá, ktoré sú prezentované na videách a obrázkoch sú pravdepodobne predvýrobné prototypy. Nie je úplne jasné, čí má Tesla nejaké závažné problémy so samotnou výrobou nového Modelu S/X, alebo je meškanie spôsobené len nedostatkom nejakých komponentov, prípadne sa dokončuje nový software. Stále pritom existuje možnosť, že niektorí zákazníci dostanú svoje luxusné, športové autá Tesla včas. Väčšina z nich ale bude musieť počkať.
Prípadne dvojmesačné meškanie dodania nových modelov Tesla by nemal byť pre automobilku veľký problém. Oneskorenie môže súvisieť aj so silnejším dopytom po luxusných, športových automobiloch Tesla, takže výrobca jednoducho nestíha vyrábať.
zdroj: motor1.com
Vylepšený Mercedes-AMG CLS 53 dostal limitovanú edíciu7. Apríl 2021
Automobilka Mercedes-Benz predstavila jedmne vylepšené luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLS, pričom verzia Mercedes-AMG CLS 53 dostane špeciálnu limitovanú edíciu obmedzenú na 300 kusov. Zákazníci si môžu model vybrať v šedej alebo bielej farbe. Mercedes-AMG CLS 53 jazdí štandardne na 20´´ originál diskoch Mercedes-AMG.
Limitovaná edícia pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG CLS 53 obsahuje Night Paket a Night Paket II. Výbava obsahuje aj čierne dizajnové doplnky a tmavé zasklenie. Súčasťou výbavy je aj balíček AMG Dynamic Plus, ktorý obsahuje červené brzdové strmene a jazdný režim Race a Drift. Po otvorení dverí sa logo AMG premietne na podlahu.
Interiér prináša športovejší volant potiahnutý kožou Nappa, dvojfarebné kožené čalúnenie a obloženie z uhlíkových vlákien. Novinkou sú aj tlačidla na volante AMG a celý interiér tohto luxusného, športového auta vylepšuje červené prešívanie.
Jemný facelift neprináša žiadne výkonové zmeny. Luxusné, športové autá Mercedes-AMG CLS 53 ponúkajú výkon 429 HP a krútiaci moment 520 Nm. Maximálna rýchlosť modelu je elektronicky obmedzená na 250 km/h. V prípade objednania balíčka šoféra AMG je maximálna rýchlosť posunutá až na 270 km/h. Mercedes-AMG CLS 53 zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.5 sekundy.
zdroj: motor1.com