Novinky
Šéf Porsche potvrdil hybridný model Porsche 91113. November 2021
Šéf automobilky Porsche Oliver Blume potvrdil, že luxusné, športové autá Porsche 911 dostanú aj hybridnú verziu. ´´Nebude to plug-in hybrid, ale pôjde o veľmi športový hybrid odvodený z motoršportu,´´ dodal Blume pre Automobilwoche.
Blume neprezradil, kedy sa hybridné, luxusné, športov autá Porsche 911 dostanú do predaja. Špekuluje sa, že elektrifikované kupé Porsche 911 by malo prísť niekedy okolo polovice tohto desaťročia.
Nie je jasné, čo Blume myslí pod tým, že hybridné Porsche 911 bude veľmi športový hybrid z motoršportu. Mohlo by ísť o technológiu, ktorá by vyšla z prototypu vytrvalostného modelu Porsche LMDh, ktoré príde v roku 2023. O pohone tohto modelu nie sú zatiaľ žiadne správy, vie sa ale, že táto triedy vyžaduje elektrickú asistenciu spaľovacieho motora.
Porsche sa tiež zúčastňuje série E. Je teda možné, že luxusné, športové autá Porsche 911 dostanú v budúcnosti nejakú elektrickú technológiu z tohto pretekárskeho modelu.
Špionážne zábery ukazujú, že Porsche hybridnú verziu modelu Porsche 911 už testuje. Testovací prototyp je bez zadných sedadiel, čo by naznačovalo, že ich miesto zaplnila batéria. Nie je teda jasné, či luxusné, športové autá Porsche 911 Hybrid prídu ako dvojmiestna verzia, alebo ide len o rannú podobu testovacieho modelu.
Z minulých vyjadrení šéfa Porsche je ale jasné, že hybridné Porsche 911 bude veľmi výkonné. Hybridná technológia by mala ponúkať výkon okolo 700 HP, pričom dôraz by mal byť primárne na výkon, ako na nižšiu spotrebu paliva. Luxusné, športové autá Porsche 911 Hybrid by mali byť niečím ozaj výnimočným.
Hybridné, luxusné, športové autá Porsche 911 prídu údajne s novou aktualizáciou Porsche 911 (922), pravdepodobne v polovici predajného cyklu, niekedy v rokoch 2023 alebo 2024. Blume v rozhovore pre Automobilwoche tiež potvrdil, že o čisto elektrickom Porsche 911 zatiaľ nebolo rozhodnuté. To naznačuje, že tento model príde až po roku 2030.
zdroj: motor1.com
Brabus vyladil Mercedes-Maybach GLS na 800 koní12. November 2021
Sú to približne dva roky, kedy automobilka Mercedes-Benz predstavila luxusné, športové autá Mercedes-Maybach GLS. V prípade, že by bolo sériových 600 HP zákazníkom málo, prichádza Brabus s úpravou Brabus 800, ktorá z tohto luxusného SUV robí nekompromisný športový tank.
Luxusné, športové autá Mercedes-Maybach GLS z dielne Brabus dostali dôkladnú úpravu s aerodynamickými doplnkami z uhlíkových vlákien, ktoré zlepšujú nielen vzhľad, ale aj výkon. K dispozícii je nový predný splitter a tiež otvory na prívod vzduchu, ktoré znižujú zdvih auta pri vysokých rýchlostiach. Brabus tiež nahradil lesklý chróm odtieňom Shadow Grey, ktorý ladí s čiernym exteriérom. V zadnej časti Brabus doplnil spodný bočný kryt, difúzor a tiež výrezy pre koncovky výfukov.
Brabus nevylepšil len dizajn, ale aj motor. Pôvodný výkon 600 HP vzrástol na 800 HP a krútiaci moment 730 Nm na 950 HP. Výrazný nárast zaistil, že luxusné, športové autá Mercedes-Maybach GLS Brabus majú zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.5 sekundy. Údaj sa nezdá byť nejako výnimočný, treba ale myslieť na to, že GLS je mohutný stroj s veľkou hmotnosťou. Maximálnu rýchlosť Brabus obmedzil na 300 km/h.
Upravený Mercedes-Maybach GLS Brabus jazdí na nových 24´´ originál diskoch Brabus Monoblock M Platinum Edition. Obrovské kolesá sú vložené pod lemy blatníkov s uhlíkových vlákien. Prekalibrovaný vzduchový podvozok znižuje výšku modelu asi o 25 mm.
Brabus pre luxusné, športové autá Mercedes-Maybach GLS ponúka nekonečnú škálu interiérových vylepšení, ktoré reprezentujú všetky potreby aj toho najnáročnejšieho zákazníka.
zdroj: motor1.com
Jednorazové Ferrari BR20 vychádza z modelu GTC4Lusso11. November 2021
Automobilka Ferrari predstavil ďalšie unikátne, luxusné, športové auto objednané bohatým klientom, Ferrari BR20, ktoré vychádza z už nepredávaného modelu Ferrari GTC4Lusso. Vážený zákazník chcel, aby pre neho Ferrari vyrobilo model, ktorý by dostal niektoré dizajnové prvky používané v 50.-60. rokoch minulého storočia.
Jedinečné, luxusné, športové auto Ferrari BR20 dostalo siluetu v dizajne fastback, pričom je o celých 76 mm dlhšie ako pôvodný model GTC4Lusso. Najväčšia zmena prebehla v zadnej časti, kde model dostal žiadaný tvar strechy. Upravená je aj predná časť, nové sú svetlá umiestnené nižšie, aby kapota pôsobila ešte impozantnejšie. Široká maska chladiča má navyše nové, horizontálne lamely. Model jazdí na nových 20´´ originál diskoch Ferrari s diamantovou úpravou, ktorá sa nedá nájsť u žiadneho ďalšieho Ferrari.
Zvláštny je aj interiér, ktorý má dva odtiene hnedej v kombinácii s množstvom doplnkov z uhlíkových vlákien, čo vytvára útulnú, ale športovú atmosféru. Sedadlá sú potiahnuté hnedou kožou Heritage Testa di Moro, ktorá je ozdobená strieborným, krížovým prešívaním. Zadné sedadlá sú odmontované a sú nahradené elegantným batožinovým priestorom vyrobeným z dubu.
Ferrari neprezradilo presné parametre motora, každopádne pod kapotou je motor V12. Posledná špecifikácia Ferrari GTC4Lusso V12 mala pod kapotou atmosférický motor o objeme 6.2 litra, ktorý ponúkal výkon 680 HP a krútiaci moment 697 Nm. Luxusné, športové autá Ferrari GTC4Lusso s týmto motorom dokázali zrýchliť z 0-100 km/h za 3.4 sekundy a mali maximálnu rýchlosť 335 km/h. Je predpokladom, že nové, luxusné, športové auto Ferrari BR20 má ešte vylepšené parametre.
Ako to už u jednorazových modelov Ferrari býva, ich cena sa nezverejňuje. S istotou sa dá ale povedať, že luxusné, športové auto Ferrari BR20 bude násobne drahšie ako bežné GTC4Lusso.
Za zmienku stojí aj ten fakt, že tento jednorazový model nie je druhým modelom zo série Icona, keďže ten by mal vychádzať zo hyperšportu LaFerrari.
zdroj: motor1.com
Zvukový zážitok Mercedes s technológiou Dolby Atmos Music10. November 2021
Spoločnosť Mercedes-Benz AG bude v budúcnosti ponúkať vo viacerých vrcholových modeloch technológiu Dolby Atmos®, aby cestujúcim vo vozidle ponúkla dokonalý zvukový zážitok. Vynikajúci zážitok, ktorý umožňuje audiofilom vychutnať si kompletný kreatívny potenciál hudby.
Technológia Dolby Atmos bude integrovaná do voliteľného špičkového 4D, resp. 3D ozvučovacieho systému Burmester® a spočiatku bude ponúkaná v rámci značky Mercedes-Maybach. Krátko nato sa dostane aj do modelov Mercedes-Benz S, čím sa tieto luxusné, športové autá zmenia na vysokomoderné koncertné siene na kolesách.
Celkovo 31 reproduktorov a osem budičov, ktoré sú zabudované v sedadlách, umožňuje milovníkom hudby zažiť vo svojom vozidle bezprecedentný a pohlcujúci zvukový zážitok a úplne nový zvukový svet.
„Naši zákazníci právom očakávajú od luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz najvyššiu úroveň pôžitku z hudby. Preto sa ako jedna z prvých luxusných automobilových značiek na svete spoliehame na prelomovú technológiu Atmos,” hovorí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG zodpovedná za odbyt. „S technológiou Dolby Atmos a ozvučovacím systémom Burmester ponúkame našim zákazníkom výnimočný hudobný zážitok vo vozidle, ktorý sa blíži k zážitku zo živého koncertu. Som presvedčená, že naši zákazníci budú nadšení.”
Hardvér zábavnej techniky špičkového 4D ozvučovacieho systému Burmester®, ktorý je zabudovaný v modeloch značky Maybach a v Triede S, už teraz zahŕňa:
- 31 reproduktorov, z toho 6 3D reproduktorov, ktoré svoj zvuk vysielajú zhora, 4 reproduktory v blízkosti uší v predných sedadlách a 18,5-litrový subwoofer
- 8 budičov (dva na každé sedadlo)
- 2 zosilňovače
- výkon 1750 wattov
John Couling, senior viceprezident pre obchodné partnerstvá spoločnosti Dolby Laboratories: „V Dolby sme nadšení z rozširovania hudobného zážitku Dolby Atmos, kedy si ho spotrebitelia môžu vychutnať všade a zároveň máme radosť z toho, že Mercedes-Benz zdieľa našu víziu. Tešíme sa, že môžeme spolupracovať na tom, aby sme tento pohlcujúci zážitok z počúvania preniesli aj do vozidiel. Integrácia technológie Dolby Atmos do luxusných, športových automobilov Mercedes-Maybach a do Triedy S ponúkne zákazníkom ďalšiu špičkovú funkciu – či už na sedadle vodiča, spolujazdca alebo na zadných sedadlách.”
Dolby Atmos Music je pohlcujúci zvukový zážitok, ktorý dodáva hudbe viac priestoru, čistoty a hĺbky. Technológia umožňuje hudobníkom umiestniť diskrétne audioprvky alebo objekty do trojrozmerného zvukového poľa, ktoré ďaleko presahuje možnosti mono alebo stereo.
Technológia Dolby Atmos sa prispôsobí každému prostrediu prehrávania, čo znamená, že fanúšikovia môžu počúvať hudbu s neporovnateľnou čistotou, ktorá zodpovedá pôvodnej vízii umelca v štúdiu.
Maybach vybavený technológiou Dolby Atmos je jedným z prvých luxusných, športových automobilov na svete a prvý model v modelovej palete značky Mercedes-Benz AG, ktorý ponúka tento špičkový a viacrozmerný zvukový zážitok. Táto funkcia ideálne dopĺňa ostatné luxusné prvky značky. Luxus bol odjakživa pevnou súčasťou DNA značky Mercedes-Benz a zostáva nadčasovou koncepciou aj preto, že sa neustále vyvíja.
Mercedes-Benz sa snaží formovať budúcnosť luxusu tradíciou aj progresívnou víziou. Ide o niečo výnimočné, čo vzbudzuje túžbu. Rovnako ako technológia Dolby Atmos, pretože vďaka nej dokáže Maybach ešte lepšie osloviť všetky zmysly svojich cestujúcich na najvyššej úrovni. Technológia Dolby Atmos bude v značke Mercedes-Maybach dostupná od leta 2022 a krátko nato bude k dispozícii aj pre ostatné modely vybavené novým systémom MBUX, ktorý bol predstavený spolu s novou Triedou S od značky Mercedes-Benz.
Jedinečné Porsche 911 GT3 inšpirované víťazom Le Mans9. November 2021
Luxusné, športové autá Porsche 911 sú už od nepamäti ikonami športových vozidiel, pričom automobilka Porsche ponúka zákazníkom ešte aj rôzne možnosti ich vylepšenia. Ukážkovým príkladom je nové Porsche GT3, ktoré má na sebe dizajn pochádzajúci z víťazného modelu Porsche 956 v Le Mans.
Unikátny model si neobjednal nikto iný, ako Paolo Barilla, taliansky pretekár, ktorý za volantom Porsche 956 vyhral Le Mans v roku 1985. Spolu s nemeckými jazdcami Klausom Ludwigom a Louisom Kragesom absolvovali 374 okruhov na trati Circuit de la Sarthe a nechali za sebou všetky ostatné vozidlá Porsche a Lancia.
Paolo Barilla, ktorý pretekal aj za tím Minardi F1 v roku 1989 a 1990, musel sa toto jedinečné, luxusné, športové auto čakať tri roky. Po celý čas bol projektovým manažérom celej úpravy, pričom úzko spolupracoval s divíziou Porsche Exclusive Manufaktur a tiež s dizajnovým oddelením Porsche Style.
Špeciálny model Porsche GT3 má povrchovú úpravu Summer Yellow s bielymi a čiernymi akcentmi a hrdo nesie pretekárske číslo 7, ako návrat k majiteľovým úspechom v motoršporte v 80tých rokoch. Zadné krídlo a radiaca páka sú pre tento model exkluzívne, podobne ako označenie na B- stĺpikoch a žlté vyšitie okruhu Le Mans na opierkach hlavy.
Ak vás zaujíma, prečo je na mieste pre ŠPZ uvedené ´´Sonderwunsch´´ (zvláštna požiadavka), je to preto, aby bolo každému jasné, že sa jedná o prvé, luxusné, športové auto Porsche, ktoré vyšlo z nového programu zameraného na ešte väčšie prispôsobenie. Paolo Barilla si tento model objednal ku svojim 60tým narodeninám. Treba ešte dodať, že Paolo Barilla je podpredseda predstavenstva nadnárodného potravinového koncernu Barilla Group.
Pri bližšej kontrole uvidíte na aute množstvo detailov. Žlté doplnky sú na prednom nárazníku, svetlách a nové sú aj originál disky Porsche inšpirované dizajnom modelu 956. Vpredu majú bielu a vzadu žltú farbu. Zadné krídlo a koncové dosky sú odvodené z pretekárskeho modelu.
Interiér tohto luxusného, športového auta je prevažne v čiernej farbe, prahové lišty nesú logo ´´956 Le Mans´´, zatiaľ čo radiaca páka je podobná horčíkovej guľôčke používanej v pretekárskych modeloch. Sám Barilla pripevnil prevodovku k motoru pomocou kľúča s reguláciou krútiaceho momentu, čo znamenalo, že Porsche si ho na nejaký čas muselo najať oficiálne ako zamestnanca do výroby.
Nie sú známe informácie o cene, každopádne Paolo Barilla si toto luxusné, športové auto určite môže dovoliť, keďže Forbes jeho majetok odhaduje na viac ako miliardu dolárov.
zdroj: motor1.com
Nové BMW 7 (2023) sa zameria na autonómne riadenie 3. stupňa8. November 2021
Autonómne riadenie a stále vyspelejšie technológie asistenčných systémov budú v budúcnosti čoraz viac ovplyvňovať dopravu a jazdu v moderných vozidlách. V popredí vývoja sú určite výrobcovia luxusných, športových automobilov, kde táto technológia preniká rýchlejšie.
Jedným z takých výrobcov je BMW, ktoré sí v tomto smere stanovilo pomerne ambiciózny cieľ. Podľa šéfa vývoja Franka Webera môžeme očakávať, že nové, luxusné, športové autá BMW 7 (2023) dostanú technológiu autonómneho riadenia 3. stupňa.
Čo presne znamená autonómne riadenie úrovne 3? Príkladom takejto technológie je šofér v dopravnej zápche. Auto môže samo zrýchliť, spomaliť a zastaviť. Auto sa tiež môže samo riadiť, pokiaľ sú splnené všetky podmienky systému. Systém však šoférovi povie, aby prevzal riadenie, v prípade potreby. Znamená to teda, že šofér si stále musí byť vedomí nebezpečenstva na ceste a v prípade nebezpečenstva byť schopný prevziať riadenie. Ide teda o vysokú úroveň asistencie pre šoféra, každopádne kompletne autonómne riadenie je len vtedy, keď nie je nutná asistencia šoféra.
BMW dúfa, že svoju novú technológiu autonómneho riadeniu 3. stupňa ponúkne pre svoje luxusné, športové autá už budúci rok. Isté je, že pôjde o príplatkovú výbavu, ktorá by mala byť najskôr dostupná vo vlajkovej lodi BMW 7 (2023) a tiež v nedávno predstavenom elektrickom SUV BMW iX.
zdroj: motor1.com
Aston Martin dokončil prvý zákazníci hyperšport Valkyrie7. November 2021
Aston Martin a Red Bull Racing predstavili svoje hyperšport inšpirovaný Fomulou 1 už pred viac ako piatimi rokmi. Model vtedy niesol označenie AM-RB 001, pričom neskôr toto luxusné, športové auto premenovali na Aston Martin Valkyrie. Cely projekt čelil mnohým prekážkam a komplikáciám, ale teraz Aston Martin oznámil, že dokončil prvý zákaznícky model Aston Martin Valkyrie.
Šéf Aston Martin Tobias Moers k tomu povedal: ´´Je to pre nás historický okamžik a sme nesmierne hrdí, že sme dokončili naše prvé, luxusné, športové auto Aston Martin Valkyrie. Celý projekt otestoval každého, kto sa do tohto projektu zapojil, až na samú hranicu možného, ale dnes sa sen stáva skutočnosťou a my prinášame na cestu neuveriteľné auto, Formulu 1.´´
Správy naznačovali, že problém vo vývoji sa týka primárne nespoľahlivosti a tiež veľmi ťažkej ovládateľnosti. Nejde pritom o bežné, luxusné, športové auto, ale o hyperšport, ktorý má pod kapotou 6.5 litrový motor V12 Cosworth. Ten spolu s hybridným systémom Rimac KERS generuje kombinovaný výkon 1.140 HP.
Aston Martin postaví len 150 kusov modelu Valkyrie, pričom vytvorenie každého zaberie viac ako 2.000 hodín práce vysokokvalifikovaných technikov, ktorí stavajú auto ručne. Špecializovaný projektový tím riadi celý proces od postavenia až po jeho dodanie. Pred samotným dodaním testuje Aston Martin každý model vo svojom vysokovýkonnom zariadení.
Luxusné, športové autá Aston Martin Valkyrie sú divoké hyperšporty s ešte divokejším dizajnom a šialenou technikou. Uviesť všetko toto do funkčného stavu zabralo trochu času, každopádne teraz začína hyperšport schádzať z výrobnej linky. Neskôr by sa do predaja mala dostať aj verzia AMR Pro, určená čisto na okruhy a tiež nový Aston Martin Valkyrie Spider.
zdroj: motor1.com
Novitec vylepšil luxusné, športové auto Ferrari F8 Spider6. November 2021
Luxusné, športové autá Ferrari už samé od seba budia pozornosť, pričom posledná úprava modelu Ferrari F8 Spider z dielne Novitec, nápadnosť auta ešte umocňuje. Fialová farba a výrazný body kit sú silným lákadlom pre oči.
Sada N-Largo šitá na mieru modelu Ferrari F8 Spider pridáva modelu vďaka novým lemom 13 cm šírky vzadu, pričom aby sa udržala nízka hmotnosť, body kit Novitec je kompletne z uhlíkových vlákien. Predné blatníky sú rozšírené o ďalších 7 cm, čím toto luxusné, športové auto získava kompletne svalnatejší vzhľad.
Nemecký úpravca Novitec postavil Ferrari F8 Spider na kovaných 21´´ originál diskoch Vossen. Kolesá sú dodávané v 72 rôznych farbách, vrátane rôznych povrchových úprav. Model jazdí na vysokovýkonných pneumatikách o rozmere 255/30 ZR21. Nové tuhšie pruženie priblíži Ferrari F8 Spider o 35 mm bližšie k ceste, čím auto získava ešte dramatickejší postoj.
Novitec získal prostredníctvom úpravy biturbo motora V8 dodatočný výkon 97 HP. 3,9 litrový agregát teraz generuje výkon 807 HP a krútiaci moment 903 Nm.
Novitec tvrdí, že vďaka jeho vylepšeniam dokážu luxusné, športové autá Ferrari F8 Spider zrýchliť z 0-100 km/h za 2.6 sekundy a z 0-200 km/h za 7.7 sekundy. Maximálna rýchlosť je až 340 km/h. Cena za balíček úpravy N-Largo nebola zverejnená, ale Novitec oznámil, že exkluzivitu balíčka zaistí limitovaná produkcia len 15 kusov.
zdroj: motor1.com
Šéf Ferrari potvrdil, že nová Icona príde tento mesiac5. November 2021
Šéf automobilky Ferrari potvrdil, že v tomto mesiaci bude mať premiéru nový, exkluzívny model. Pôjde o luxusné, športové auto z edície Icona. Generálny riaditeľ Benedetto Vigna správu potvrdil v telefonickom rozhovore s investormi o výsledkoch spoločnosti za tretí kvartál.
Pôvodne malo nové, luxusné, športové auto Ferrari Icona prísť až v roku 2022, každopádne ako vysvetlil finančný riaditeľ Ferrari Antonio Picca Piccon, tento krok bol vyvolaný silným dopytom zákazníkov po novej Icone, za čo Ferrari cítilo zodpovednosť a tak chcelo zákazníkov uspokojiť a predstaví nový model skôr. Posledné luxusné, športové autá Ferrari z edície Icona boli Monza SP1 a Monza SP2. Tie boli predstavené ešte v roku 2018.
Nová Icona bude údajne jazdiť na rovnakej platforme ako luxusné, športové autá LaFerrari Aperta. Nový model by sa mal údajne inšpirovať pretekárskym modelom Ferrari 330 P4 z roku 1967. Pod kapotou by mal byť rovnaký atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra, aký používajú luxusné, športové autá Ferrari 812 Competizione. Tie ponúkajú výkon 830 HP a krútiaci moment 692 Nm.
Očakáva sa, že nové luxusné, športové autá Ferrari Icona pôjdu do predaja v menšej sérii ako dvojica Monza SP1 a SP2, ktorých sa vyrobilo 500 kusov. Nový model by mal byť aj výrazne drahší s cenou viac ako 2 milióny EUR.
zdroj: motor1.com
SUV Aston Martin DBX prešlo výraznou úpravou Mansory4. November 2021
Mansory predstavilo nový program, ktorý si berie ako základ luxusné, športové autá Aston Martin DBX. Crossover Aston Martin sa vyznačuje nízko posadeným dizajnom, čo Mansory ešte zvýraznilo použitím 24´´ originál diskov Mansory. Znížený model prichádza s kompletnou úpravou, ktorá obsahuje odvážnu prednú a zadnú časť a niekoľko ďalších doplnkov z uhlíkových vlákien.
Rozšírené blatníky a veľké kolesá modelu svedčia, dvojitý zadný spojler je už ale pomerne divoký. Oba sú z uhlíkových vlákien, pričom jeden je umiestnený na streche a druhý nižšie na veku batožinového priestoru. Ide o funkčné krídla, ktoré spolupracujú so zadným difúzorom a zlepšujú jazdné vlastnosti tohto luxusného, športového auta.
Mansory sa nezameralo len na úpravu dizajnu, ale vyladilo aj motor Aston Martin DBX. Ten štandardne generuje výkon 550 HP a krútiaci moment 700 Nm. Upravený dvakrát preplňovaný motor V8 teraz ponúka výkon 800 HP a krútiaci moment 1.000 Nm. Nový je aj výfukový systém, ktorý je dostupný v dvoch špecifikáciách.
Mansory hovorí, že luxusné, športové autá Aston Martin DBX Mansory dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 3.8 sekundy a majú maximálnu rýchlosť 325 km/h.
Upravený Aston Martin DBX od Mansory prináša čiernu farbu exteriéru, ktorú zvýrazňujú ´´Limegreen´´ doplnky interiéru, ktoré zdobia sedadlá, stredovú konzolu, palubnú dosku, koberčeky a volant. Diely interiéru sú takmer kompletne z uhlíkových vlákien. Koža na všetkých možných a aj nemožných častiach interiéru je rovnako štandard.
zdroj: motor1.com






























































































































