Novinky

Elektrické BMW i5 Touring by mohlo prísť v roku 202422. November 2021

Luxusné, športové autá BMW 5 by mali prísť do predaja v roku 2023, pričom BMW pripravuje okrem klasickej verzie aj elektrický model BMW i5. Okrem verzie sedan by BMW malo predstaviť aj Touring.

Nová generácia BMW 5 (G60) nahradí aktuálnu verziu G30 predávanú už od roku 2016. Luxusné, športové autá BMW i5 by mali posunúť BMW radu 5 do elektrického sveta, pričom zostane zachová aj klasická verzia.

Automobilka BMW výrazne rozširuje svoju produktovú radu elektrických modelov. Rada BMW 4 sa predáva výhradne so spaľovacími motormi, začínajúc u BMW 430i a končiac u vrcholnej rady BMW M4. Tento systém uvoľňuje priestor pre samostatnú radu BMW i4, ktorá vychádza z karosérie BMW 4 Gran Coupe. Luxusné, športové autá BMW i4 sú v predaji vo dvoch verziách, štandardnej i4 eDrive40 a výkonnejšie orientovanej BMW i4 M50.

Nové BMW i5 rozšíri súčasnú modelovú radu luxusných, športových automobilov BMW na elektrický pohon o ďalšiu verziu sedan a prvýkrát aj o kombi. Očakáva sa, že elektrické BMW i5 by malo prísť tesne po predstavení novej generácie BMW 5 (G60), pravdepodobne niekedy v roku 2024.

zdroj: motor1.com


Ferrari Daytona SP3 je ďalšia Icona s výkonom 840 koní21. November 2021

Automobilka Ferrari predstavila ďalšie snové, luxusné, športové auto, ktoré spadá do série Icona. Najnovší model Ferrari Daytona SP3 si berie inšpiráciu v legendách Ferrari 330 P3/4, 350 Can-Am a 512 S. V jedinečnej sérii modelov Icona sa Daytona SP3 pripojí k modelom SP1 a SP2.

Luxusné, športové autá Ferrari Daytona SP3 majú unikátny dizajn, ktorý sa vyznačuje najlepšou aerodynamickou účinnosťou akú kedy model Ferrari mal. Tá je pritom dosiahnutá bez akejkoľvek pomoci aktívnych aero doplnkov. Samotná aerodynamika a chladenie boli životne dôležitou súčasťou dizajnu samotného auta, čoho výsledkom sú obrovské otvory a vzduchové komory. Dokonca aj hrubé krídlové dvere obsahujú veľkú vzduchovú komoru, ktorá vedie vzduch k bočnému chladeniu.

Najnápadnejším dizajnovým prvkom je zadná časť, ktorú tvorí veľké množstvo vertikálnych lemov, ktoré sa ťahajú naprieč celou šírkou auta. Zadné svetlá sú tvorené vodorovnými lištami tesne pod spojlerom a sú dobre integrované do zvyšku lopatiek. Centrálne orientovaná dvojitá koncovka výfukov vyčnieva vysoko nad agresívnym zadným difúzorom.

Vonkajší dizajn tohto luxusného, športového auta výrazne ovplyvnil usporiadanie interiéru. Sedadlá sú integrované do podvozku pomocou nastaviteľného pedálového boxu, zatiaľ čo rozhranie od Ferrari umožňuje šoférovi držať ruky na volante a ovládať 80% všetkých funkcii auta.

Luxusné, športové autá Ferrari Daytona SP3 majú pod kapotou vylepšený atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra, ktorý si model zapožičal z Ferrari 812 Competizione. Ferrari zapracovalo na znížení hmotnosti a zotrvačnosti motora, použilo titánové ojnice, nové piestne čapy s úpravou Diamond Like Carbon a prebalancovalo kľukový hriadeľ, ktorý je o 3% ľahší.

Motor F140HC teraz poskytuje výkon 840 HP a krútiaci moment 697 Nm, čo z neho robí historicky najvýkonnejší motor aký kedy Ferrari vyrobilo. Motor točí až 9.500 otáčok za minútu a je prepojený na sedemstupňovú prevodovku. Luxusné, športové autá Ferrari Daytona SP3 majú zrýchlenie z 0-100 km/h za 2,86 sekundy. Zrýchlenie z 0-200 km/h zvládne model za 7,4 sekundy.

Ferrari hovorí, že radikálne prepracovalo nasávanie motora, teraz s kompaktnejším potrubím a komorou. Model má extrémny výkon aj keď produkuje o 30% menej emisii ako luxusné, športové autá Ferrari 812 Competizione.

Ferrari použilo na podvozok a karosériu kompozitné materiály, vrátane uhlíkových vlákien a karbónu. Automobilka Ferrari tiež požiadala Pirelli o vytvorenie špeciálnej pneumatiky pre luxusné, športové autá Ferrari Daytona SP3. Daytona je tiež prvým modelom Ferrari s motorom V12, ktoré dostalo firemný systém Dynamic Enhancer, vďaka ktorému je riadenie auta na limite lepšie ovládateľné.

Ferrari zatiaľ neuviedlo, kedy sa luxusné, športové autá Ferrari Daytona SP3 dostanú do predaja, aká bude cena a koľko bude vyrobených kusov. Dá sa ale predpokladať, že takto špeciálna séria je už teraz vypredaná.

zdroj: motor1.com


Vyladené Audi RS6-S a RSQ8-S od ABT majú až 730 koní20. November 2021

ABT Sportsline predstavila najnovšie balíčky pre luxusné, športové autá Audi RS6 a Audi RS Q8. Obe verzie dostali označenie s koncovkou ´´S´´, vylepšený výkon a agresívnejší dizajn. Balíčky by sa mali dostať do predaja v polovici januára 2022.

Luxusné, športové autá Audi RS6 a RS Q8 majú pod kapotou rovnaký biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý je vylepšený o ABT Power S*. Ten zvyšuje výkon na 700 HP a krútiaci moment na 880 Nm. V prípade, že by to bolo málo, ešte ďalšie dodatočné vylepšenie posúva výkon až na hodnotu 730 HP a krútiaci moment na 920 Nm.

Audi RSQ8-S ABT používa ABT Level Control pre ladenie vzduchového podvozku. Režim Comfort znižuje svetlú výšku oproti štandardu o 25 mm, Dynamic ide nižšie o 15 mm.

Audi RS6-S ABT jazdí na nových pružinách, ktoré znižujú toto luxusné, športové auto o 25 mm vpredu a 30 mm vzadu. Upravené stabilizátory vytvárajú menší náklon a naklápanie pri pohybe.

ABT tiež prichádza s doplnkami z uhlíkových vlákien, ako je napr. predný splitter s označením RS6-S alebo RSQ8-S. V zadnej časti je výfuk z nerezovej ocele, ktorý je zakončený štvoricou koncoviek výfukov o priemere 102 mm.

Pri otvorení dverí sa ukáže nové obloženie prahov, radiacej páky a tiež doplnky z uhlíkových vlákien. Nové je tlačidlo start-stop a tiež odznak na volante. Medzi ďalšie doplnky patria kryty z uhlíkových vlákien na palubnej doske a rámoch sedadiel.

Luxusné, športové autá Audi RS6-S ABT jazdia na 22´´ originál diskoch ABT. SUV Audi RSQ8-S ABT obúva rovnaké ale väčšie 23´´ originál disky ABT. Oba balíčky RS6-S a RSQ8-S bude ABT predávať za cenu 42.900,- EUR, plus cena inštalácie u certifikovaného predajca ABT Sportsline.

zdroj: motor1.com


Audi Q5 E-Tron debutuje ako luxusný Volkswagen ID.6 pre Čínu19. November 2021

Automobilka Audi predstavila nové, elektrické, luxusné, športové autá Audi Q5 E-Tron, ktoré by mali byť akýmsi luxusným Volkswagenom ID.6 pre čínsky trh. Dizajnovo sa nový crossover veľmi podobá na menšie Audi Q4 E-Tron, čo samo o sebe nie je zlá informácia.

Nové, elektrické SUV Audi je druhým modelom vyvinutým v spoločnej firme VW-SAIC špeciálne pre čínsky trh (prvým je Audi A7 Long). Technicky ide o luxusnejšiu verziu Volkswagenu ID.6 X, keďže jeho alter ego, ID.6 Crozz predáva druhý spoločný podnik FAW.

Luxusné, športové autá Audi Q5 E-Tron majú dĺžku 4.876 mm, čo je presne rovnaká dĺžka akú má jeho bratranca VW. Rovnako identický je rázvor 2.965 mm. Okrem sedemmiestnej verzie chce Audi model Q5 E-Tron predávať aj so šesťmiestnym usporiadaním.

Zatiaľ prezentovaná verzia Audi Q5 40 E-Tron má batériu 83,4 kWh s jediným elektromotorom namontovaným vzadu, ktorý ponúka výkon 201 HP. Silnejšia verzia 50 má aj motor vpredu, ktorý prispieva k celkovému výkon 302 HP. Kapacita batérie je úplne rovnaká. K dispozícii by ešte mala byť aj základná verzia 35 zo zadným pohonom a výkonom 177 HP. Tá bude používať ako zdroj energie batériu 55 kWh.

Audi Q5 E-Tron postavený na platforme MEB zostáva čisto záležitosťou Číny, zatiaľ čo zvyšok sveta by mali pokrývať luxusné, športové autá Audi Q6 E-Tron. Pôjde o úplne nový model postavený na platforme PPE vyvíjanej spolu s Porsche. Audi Q6 E-Tron by malo byť predstavené už budúci rok, pričom technicky rovnako vybavené elektrické Porsche Macan by malo prísť ešte o niečo skôr.

zdroj: motor1.com


BMW Concept XM ukáže pripravované vysokovýkonné SUV18. November 2021

2022-bmw-xm-conceptNový teaser ukazuje pohľad na BMW Concept XM, čo BMW popisuje, ako vysokovýkonné, elektrické SUV. Kompletný koncept tohto luxusného, športového auta by mal byť predstavený už čoskoro, pravdepodobne začiatkom decembra na výstave Art Basel na Floride.

Zdá sa, že model by sa mal stať vlajkovou loďou BMW v kategórii SUV. V minulosti sa tento pripravovaný model označoval ako BMW X8, pričom dnes zverejnený obrázok hovorí o označení XM. BMW má pritom registrované ochranné známky XM a aj X8. Možnosťou zostáva aj označenie X8 pre ´´bežný´´ model a XM pre vysokovýkonnú verziu.

Upútavka ukazuje len prednú časť, každopádne už aj z toho je pomerne dobre vidieť, ako by mohli luxusné, športové autá BMW XM vyzerať. Veľká predná mriežka má hranaté obrysy, pričom samotná veľkosť mriežky nie je tak veľká, ako u modelov BMW 4 alebo iX.

Koncept BMW XM by mal mať ostré svetlá, ktoré bude doplňovať svetelný pás na každej strane strechy. Tento doplnok pravdepodobne nebude na sériovom vozidle, ide skôr o dizajnový prvok.

Luxusné, športové autá BMW XM by mali mať údajne pod kapotou preplňovaný motor V8 o objeme 4.4 litra, ktorý doplňuje elektromotor s výkonom okolo 200 HP. Celkový kombinovaný výkon by mal byť okolo 750 HP.

Už čoskoro predstavený koncept by mal byť údajne takmer totožný s produkčnou verziou, ktorá pôjde do predaja. Luxusné, športové autá BMW XM by sa do predaja mali dostať koncom budúceho roka.

zdroj: motor1.com


Novitec jemne a vkusne upravil nové Ferrari Roma17. November 2021

Luxusné, športové autá Ferrari Roma sú všeobecne vnímané ako veľmi krásne a dizajnovo vydarené. V prípade, že by vám to bolo málo, prichádza úpravca Novitec s vlastným balíčkom pre úpravu dizajnu a tiež výkonu.

Treba povedať, že úprava Novitec je veľmi jemná a nijako rušivá. Novitec postavil luxusné, športové autá Ferrari Roma na originál kolesá Vossen. Čo sa týka dizajnu, nový je predný spojler, lišty masky chladiča, výklopné panely alebo vonkajšie zrkadlá. V zadnej časti je nový spojler, vložka difúzora a vertikálna karbónová plutva.

Všetky doplnky boli vyrobené z uhlíkových vlákien s povrchovou úpravou s vysokým leskom. Ešte dôležitejším faktom je to, že doplnky nemajú len estetický význam, ale tiež aerodynamický efekt, čím sa luxusné, športové autá Ferrari Roma Novitec stávajú ešte efektívnejšie.

Novitec sa pohral aj s výkonom, keďže zahájil úpravu ECU a modernizáciu elektronického riadenia plniaceho tlaku. Výsledkom ladenia  výkonu 2. stupňa je zvýšenie výkonu o 84 HP a krútiaceho momentu o 122 Nm. Luxusné, športové autá Ferrari Roma Novitec teda ponúkajú výkon 704 HP a krútiaci moment 882 Nm.

V spojení so športovým podvozkom a vysokovýkonnými pneumatikami sa znížila svetlá výška o 35 mm. Novitec ale pridal predný zdvíhací systém, ktorý v prípade nutnosti umožní zdvihnúť podvozok vpredu o 40 mm.

zdroj: motor1.com


Elektrické Audi RS6 E-Tron príde do predaja v roku 202316. November 2021

Ponuka luxusných, športových automobilov Audi na elektrický pohon sa stále rozširuje, pričom sa to týka aj tých najvýkonnejších modelov. Podľa Autocar Audi už v roku 2023 predstaví elektrický model Audi RS6, ktorý by mal vychádzať z modelu Audi A6 E-Tron. Ten by mal pritom prísť už budúci rok.

Rovnako ako luxusné, športové autá Audi Q6 E-Tron alebo elektrické Porsche Macan , bude aj RS6 E-Tron jazdiť na platforme PPE. Vo výbave bude vzduchové pruženie alebo natáčanie všetkých kolies. Zatiaľ čo koncept Audi A6 E-Tron ponúkal výkon 470 HP, luxusné, športové autá Audi RS6 E-Tron budú mať výkon 600 HP.

Očakáva sa, že druhý elektrický model Audi RS (prvým je Audi RS E-Tron GT) by mal mať zrýchlenie z 0-100 km/h niečo viac ako 3 sekundy. Treba pripomenúť, že koncept Audi A6 E-Tron mal pomerne veľkú 100 kWh batériu, ktorá v testovacom cykle WLT dokázala zaistiť dojazd až 700 km. Je zrejmé, že luxusné, športové autá Audi RS6 E-Tron budú z tohto pohľadu zamerané skôr na výkon, ako na efektivitu.

zdroj: motor1.com


Aston Martin DBX s motorom Mercedes V6 bude zatiaľ len v Číne15. November 2021

Už dlhšie sa o tom hovorilo, teraz je to realita. Aston Martin predstavil nové, luxusné, športové autá Aston Martin DBX Straight-Six, ktoré majú pod kapotou motor V6 od Mercedes-Benz. Ide o model, ktorý bude dostupný zatiaľ len v Číne a to primárne kvôli daňovým úľavám pre menšie motorizácie.

Luxusné, športové autá Aston Martin DBX Straight-Six poháňa benzínový hybridný motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý generuje kombinovaný výkon 435 HP a krútiaci moment 520 Nm. Ak by sa vám čísla zdali povedomé, ide o rovnaký motor/výkon ako majú luxusné, športové autá Mercedes-AMG 53. V SUV Aston Martin DBX je výkon prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom deväťstupňovej automatickej prevodovky, rovnako z dielne Mercedes-Benz.

Anglický výrobca uvádza, že luxusné, športové autá Aston Martin DBX Straight-Six dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 5.4 sekundy a majú maximálnu rýchlosť 250 km/h. V porovnaní s Aston Martin DBX V8 je V6 o 0.9 sekundy pomalšia a má aj o 32 km/h nižšiu maximálnu rýchlosť.

Medzi ďalšie vylepšenia patrí zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou pochádzajúci od Mercedes-AMG, elektronicky riadené stabilizátory, adaptívny vzduchový podvozok alebo hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien. O brzdenie sa starajú šesťpiestikové predné a jednopiestikové zadné strmene. Model jazdi na 21-23´´ originál kolesách Aston Martin. Na čínskom trhu ide model do predaja v prepočte asi za 250.000,- EUR.

zdroj: motor1.com


Najnovšia verzia ikony Mercedes-AMG SL14. November 2021

Nová SL od značky Mercedes-AMG, najnovšia verzia ikony, sa vracia k svojim koreňom s klasickou látkovou sklápacou strechou a so športovým charakterom. Súčasne je tento roadster ako luxusné, športové auto s variantom sedadiel 2+2 vhodný na každodenné jazdenie a svoju silu po prvýkrát prenáša na cestu aj s náhonom na všetky kolesá. Špičkové komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, riadenie zadnej nápravy, keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG, ktorá sa dodáva na želanie, alebo sériové svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou premietania zvýrazňujú športový profil. V súhre so 4,0-litrovým motorom AMG V8 biturbo vzniká najdokonalejší jazdný zážitok. Značka Mercedes-AMG úplne samostatne vyvinula SL v Affalterbachu ako výkonný luxusný model. V čase uvedenia na trh budú spočiatku k dispozícii dva modely s motorom AMG V8.

Pred takmer 70 rokmi vzniklo v Stuttgarte luxusné, športové auto, z ktorého sa okamžite stala legenda. Z vízie rozšírenia potenciálu značky Mercedes-Benz úspechmi v motoristickom športe sa zrodila prvá SL – pretekárske športové vozidlo spôsobilé na použitie na cestných komunikáciách. Krátko po svojom prvom vystúpení v roku 1952 získal model 300 SL (interné označenie W 194) niekoľko úspechov za sebou na pretekárskych tratiach vtedajšieho sveta. V úvodnom roku okrem iného dosiahol pozoruhodné dvojnásobné víťazstvo v legendárnych 24-hodinových pretekoch Le Mans a v rámci Veľkej jubilejnej ceny na okruhu Nürburgring dokonca obsadil prvé štyri miesta v kategórii športových vozidiel. Vďaka svojim úspechom sa z SL rýchlo stala legenda.

Po úspešnom pretekárskom vozidle v roku 1954 nasledovalo sériové športové vozidlo 300 SL (W 198), ktoré bolo pre svoje nezvyčajné dvere označované ako vozidlo s krídlovými dverami alebo tzv. Gullwing. V roku 1999 ho porota pozostávajúca z odborných novinárov vyhlásila za športové vozidlo storočia. K ďalším vrcholom v histórii tohto modelu patrí Pagoda (W 113, 1963 – 1971), verzia Evergreen R107 (1971 - 1989), ktorá bola vyrábaná 18 rokov, alebo jej nástupca R 129, ktorý sa pre svoj výrazný klinový tvar považuje za automobilovú sochu. Vozidlo so skráteným označením SL je tak dodnes jedna z mála ozajstných automobilových ikon na svete.

V histórii vývoja, ktorá trvá niekoľko desaťročí, od čistokrvných pretekárskych vozidiel až po luxusné športové autá s otvorenou strechou, je Mercedes-AMG SL ďalším míľnikom. Je kombináciou športových vlastností pôvodnej SL s jedinečným luxusom a technologickou dokonalosťou moderných modelov Mercedes.

„SL je ikona: tento výrazný športový Mercedes už takmer 70 rokov očaruje všetky generácie zákazníkov na celom svete. Znovuzrodením roadstera od značky Mercedes-AMG je nová SL teraz ešte výraznejším symbolom nadčasovej fascinácie,“ uviedla Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedná za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars.

„Nová SL v sebe spája športové gény pôvodnej SL s jazdným výkonom typickým pre AMG. Zároveň ponúka špičkový luxus a komfort na úplne najvyššej úrovni. Táto kombinácia je v segmente športových vozidiel jedinečná a odráža sa aj v interiéri – tu sa najvyšší komfort a kvalita spájajú so správnou dávkou športových vlastností. Hodnotne vypracovaná kombinácia analógového sveta a najnovších digitálnych prvkov výbavy jasne naznačuje, že nová SL je znovuzrodenou novodobou ikonou,“ povedal Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

„Spolu s novou SL sme vytvorili aj novú interpretáciu dizajnu SL. Expresívne vypracovaný exteriér predstavuje dojem ľahkosti a puristického spracovania, pričom dáva zmyselnú krásu a extravagantný dizajn do dokonalého súladu,“ hovorí Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler Group.

„Pre Mercedes-AMG je veľkou cťou, že môžeme vyvíjať najnovšiu verziu tohto ikonického luxusného, športového auta. Po prijatí poverenia na komplexný vývoj novej SL sme mohli začať celkom od nuly, teda bez nutnosti nadviazať na existujúcu štruktúru. Sme hrdí na výsledok, ktorý znovu dokazuje vysokú vývojársku kompetentnosť v Affalterbachu. V novej koncepcii 2+2 sa spája agilná dynamika jazdy s vysokým komfortom a neobmedzenou praktickosťou pri každodennom používaní,“ uviedol Jochen Hermann, technický riaditeľ Mercedes-AMG GmbH.

Nová SL od značky Mercedes-AMG svojím pôsobivým dizajnom, najnovšou technikou a vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami stanovuje nové štandardy v segmente luxusných športových vozidiel. Dizajn exteriéru očaruje dokonalou súhrou troch aspektov: je kombináciou modernej filozofie dizajnu zmyselnej čistoty značky Mercedes-Benz so športovými vlastnosťami typickými pre AMG a charakteristických detailov. Obidva charakteristické prelisy na kapote motora sú len jedny z mnohých odkazov na prvú generáciu SL. Vďaka neustálemu striedaniu svetla a tieňa vzbudzuje celkový vzhľad dojem ľahkosti. Preto je už pri prvom pohľade jasné, že sa nová SL vrátila k svojim športovým koreňom.

K výrazným znakom dizajnu karosérie patrí veľký rázvor, krátke previsy, dlhá kapota motora, ďaleko vzadu umiestnený priestor pre cestujúcich s výrazne nakloneným čelným sklom a mohutná zadná časť. Výsledkom sú typické tvary SL. Vďaka nim nadobúda roadster svoj energický a dynamický vzhľad – spolu s mohutnými podbehmi kolies a veľkými diskami z ľahkej zliatiny, ktoré sú v jednej rovine s vonkajším okrajom podbehov kolies. Súvisle integrovaná látková sklápacia strecha po zatvorení zvýrazňuje puristicko športový dojem.

Obloženie chladiča špecifické pre AMG zdôrazňuje dojem zo šírky prednej časti vozidla a so 14 zvislými lamelami odkazuje na predchodcu všetkých modelov SL – legendárne pretekárske vozidlo 300 SL z roku 1952. K ďalším charakteristickým dizajnovým prvkom patria ploché, ostro tvarované svetlomety DIGITAL LIGHT s LED a extrémne ploché zadné svietidlá s LED.

Interiér novej SL od značky Mercedes-AMG predstavuje prechod tradície prvého roadstera 300 SL do novej doby. Najnovšia verzia pritom prináša dokonalý súlad športových cností a luxusu. Ušľachtilé materiály a precízne spracovanie zdôrazňujú nároky na najvyšší komfort. Od vyhotovenia kokpitu až po nastaviteľný centrálny displej na stredovej konzole – všetko je zamerané na vodiča. Celkom nová koncepcia rozmerov interiéru s variantom sedadiel 2+2 zároveň ponúka viac priestoru a vyššiu funkčnosť ako doteraz. Zadné sedadlá zvyšujú praktickosť pri každodennom používaní a ponúkajú priestor pre osoby s telesnou výškou do 1,5 metra.

Minimalistický interiér roadstera 300 SL s vysokokvalitnými materiálmi inšpiroval dizajnérov pri stvárňovaní interiéru nového modelu: výsledkom je pôsobivá kombinácia analógovej geometrie a digitálneho sveta, ktorá je označovaná ako hyperanalógová. Tá sa napríklad prejavuje na plnodigitálnom združenom prístroji, ktorý je integrovaný v trojrozmernom priezore. Pri sériovom infotainmente MBUX je na výber k dispozícii viacero špecifických štýlov zobrazovania a rozličné režimy.

Jedným z mnohých zaujímavých prvkov interiéru novej SL je skulpturálny dizajn sériových, elektricky nastaviteľných športových sedadiel AMG. Opierky hlavy sú integrované v operadlách sedadiel a zdôrazňujú športový charakter. Systém AIRSCARF ako súčasť sériovej výbavy: z výduchov vzduchu v opierkach hlavy prúdi do priestoru pre cestujúcich teplý vzduch a ako šál sa ovinie okolo krku a zátylku vodiča a spolujazdca. Dokonalá ergonómia a rôzne progresívne vzory švov a preštepovania dokončujú symbiózu špičkovej techniky, výkonnosti a luxusu. Na želanie sú k dispozícii sedadlá AMG Performance.

Najnovšia generácia systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) sa ovláda intuitívne a je učenlivá. Ponúka množstvo funkčných prvkov a štruktúru ovládania systému MBUX druhej generácie, ktorá mala svoju premiéru v novej Triede S od značky Mercedes-Benz. V SL sa k tomu vo veľkej miere v piatich štýloch zobrazovania pridávajú prvky špecifické pre AMG. Aj exkluzívne body ponuky ako AMG Performance alebo AMG TRACK PACE zdôrazňujú športový charakter.

SL ročníka 2021 je založená na architektúre vozidla s koncepciou sedadiel 2+2, ktorú celkom nanovo vyvinula značka Mercedes-AMG. Šasi s ľahkou štruktúrou z kompozitného hliníka sa skladá z hliníkovej priestorovej rámovej konštrukcie so samonosnou konštrukciou. Konštrukcia je zárukou najvyššej tuhosti, vďaka čomu je dokonalým základom pre precíznu dynamiku jazdy, vysoký komfort, optimálne preddefinovanie konštrukčných priestorova športové proporcie karosérie. Nová holá karoséria vznikla, podobne ako pri prvej SL z roku 1952, doslova na čistom papieri: žiadny konštrukčný diel nevznikol z predchádzajúcej SL alebo iného modelu, napríklad roadstera AMG GT.

Cieľom architektúry holej karosérie je stvárniť jazdný výkon typický pre AMG so zameraním na dynamiku v priečnom a pozdĺžnom smere a zároveň splniť vysoké nároky na komfort a bezpečnosť. Inteligentná kombinácia materiálov novej SL umožňuje najvyššiu možnú tuhosť pri nízkej hmotnosti. Optimalizované prierezy materiálov a prepracované tvary konštrukčných dielov vytvárajú priestor pre rozsiahle komfortné a bezpečnostné prvky výbavy, ako aj látkovú sklápaciu strechu. K použitým surovinám patrí hliník, horčík, vláknový kompozit a oceľ, z ktorej je zhotovený napríklad rám čelného skla. Ten v kombinácii so systémom oblúkov za zadnými sedadlami, ktoré sa v prípade núdze bleskurýchle vysunú, slúži ako ochrana pri prevrátení.

V porovnaní s predchádzajúcim konštrukčným radom sa torzná tuhosť holej karosérie zvýšila o 18 percent. Priečna tuhosť o 50 percent presahuje doteraz už aj tak vynikajúcu hodnotu roadstera AMG GT. Tuhosť v pozdĺžnom smere je o 40 percent vyššia. Hmotnosť čistej holej karosérie dosahuje hodnotu približne 270 kilogramov. Spolu s nízkym ťažiskom sa cielene použitá odľahčená konštrukcia stará o optimálnu dynamiku jazdy.

Podstatný dôraz sa pri vývoji novej SL kládol na vysokú aerodynamickú efektívnosť, konkrétne na dokonale vyvážený pomer medzi nízkym odporom vzduchu a zníženým vztlakom. V tomto smere luxusný roadster profituje z rozsiahlych odborných znalostí značky Mercedes-AMG z motoristického športu a rozsiahlych aktívnych aerodynamických prvkov na prednej a zadnej časti. Všetky prvky optimalizované na prúdenie sú súvisle integrované v dizajne exteriéru. Ďalšie detailné riešenia znižujú súčiniteľ odporu vzduchu až na cw 0,31 – pre luxusné, športové auto s otvorenou strechou je to veľmi dobrá hodnota.

Aerodynamika SL spĺňa komplexné požiadavky na jazdnú stabilitu, odpor vzduchu, chladenie a hluk vetra. Bez ohľadu na to, či je sklápacia strecha otvorená alebo zatvorená, charakter vozidla a jazdné vlastnosti sa nemenia. Vďaka aerodynamickej rovnováhe je možné zmierniť kritické jazdné situácie, napríklad počas náhlych vyhýbacích manévrov pri vysokej rýchlosti.

Technicky zaujímavý prvok pri aerodynamickom vývoji: dvojdielny, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL. Prvý diel pracuje so zvislými lamelami, ktoré sú ukryté za dolným otvorom na prívod vzduchu v spojleri predného nárazníka. Druhý diel sa nachádza za horným otvorom na prívod vzduchu a má horizontálne lamely. Za normálnych okolností sú všetky lamely zatvorené. V tejto polohe sa znižuje odpor vzduchu a vzduch sa cielene odvádza smerom k spodku vozidla. Tým sa ešte viac znižuje vztlak v prednej časti. Keď sa dosiahnu určité teploty na vopred určených komponentoch a dopyt po chladení je mimoriadne vysoký, lamely sa otvoria (druhý systém až od rýchlosti 180 km/h) a umožnia maximálne prúdenie chladiaceho vzduchu k výmenníkom tepla.

Ďalším aktívnym komponentom je vysúvateľný zadný spojler, ktorý je plynulointegrovaný vo veku batožinového priestoru. Ten svoju polohu mení podľa jazdnej situácie. Riadiaci softvér pritom zohľadňuje množstvo parametrov: do výpočtu začleňuje rýchlosť jazdy, zrýchlenie v pozdĺžnom a priečnom smere, ako aj rýchlosť riadenia. Spojler sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje do piatich rôznych uhlov, čím sa optimalizuje jazdná stabilita, alebo sa znižuje odpor vzduchu.

K lepším jazdným vlastnostiam prispieva aj voliteľný aktívny aerodynamický prvok, ktorý je uložený v spodku vozidla pred motorom. Tento profil z uhlíkových vlákien s hmotnosťou približne dva kilogramy, reaguje na nastavenie jazdných programov AMG a pri rýchlosti 80 km/h sa automaticky vysunie nadol o približne 40 milimetrov. Vzniká pritom takzvaný Venturiho efekt, ktorý dodatočne pritlačí vozidlo k vozovke a znižuje vztlak na prednej náprave. Vodič to pozitívne pocíti pri riadení: SL možno v zákrutách ovládať ešte presnejšie a drží sa stabilnejšie v pruhu.

Pre SL je na výber k dispozícii celý rad aerodynamicky optimalizovaných diskov z ľahkej zliatiny s priemerom 19, 20 lebo 21 palcov, ktoré vďaka menšiemu víreniu vzduchu znižujú odpor vzduchu. Mimoriadne vypracované sú 20-palcové originál disky Mercedes-AMG s aerodynamickými kruhmi z plastu, ktoré navyše predstavujú úsporu hmotnosti.

Športový charakter novej SL bol rozhodujúcim faktorom aj pri rozhodovaní o použití elektrickej látkovej sklápacej strechy namiesto doteraz používanej kovovej skladacej strechy. Hmotnosť, ktorá je nižšia o 21 kilogramov, a z toho vyplývajúce nižšie ťažisko kladne vplýva na dynamiku jazdy a ovládateľnosť. Harmonikové skladanie, ktoré šetrí priestor a hmotnosť, umožňuje vzdanie sa bežného veka skrine sklápacej strechy. Prostredníctvom predného strešného veka sa otvorená sklápacia strecha splývajúco zatvorí do koncovej polohy. Zároveň stáli vývojári pred úlohou dodržať vysokú praktickosť pri každodennom používaní a príkladný zvukový komfort. Trojvrstvové vyhotovenie sa skladá z napnutého vonkajšieho plášťa, precízne spracovaného čalúnenia stropu a akustickej rohože z vysokokvalitného materiálu s nosnosťou 450 g/m² medzi týmito vrstvami.

Otvorenie a zatvorenie trvá len 15 sekúnd a možno ho aktivovať až do rýchlosti 60 km/h. Sklápacia strecha sa ovláda pomocou lišty s vypínačmi na stredovej konzole alebo multimediálnou dotykovou obrazovkou, na ktorej je znázornená animácia postupu.

V čase uvedenia na trh bude nová SL k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch 4,0-litrového motora AMG V8 biturbo. Hnacie agregáty boli zmontované výlučne ručne podľa princípu „Jeden človek, jeden motor“ v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu. Hnací agregát vo vrcholovom modeli SL 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 12,7 - 11,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 288 - 268 g/km)[1] dosahuje výkon 430 kW (585 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 800 Nm v širokom spektre otáčok od 2 500 do 4 500 ot/min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 315 km/h. Vo verzii SL 55 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 12,7 - 11,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 288 - 268 g/km) rozvinie agregát V8 výkon 350 kW (476 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje 295 km/h.

Pre použitie v SL bol hnací agregát vybavený novou olejovou vaňou, nanovo umiestneným chladičom plniaceho vzduchu, ako aj aktívnym odvzdušnenímkľukovej skrine. Prívodné a výfukové kanály boli optimalizované pre ešte efektívnejšiu výmenu plynov, a vedenie spalín pre skriňu katalyzátora a filter pevných častíc spalín benzínu sa zväčšilo. Vývojári dosiahli vyšší výkon SL 63 4MATIC+ v prvom rade vyšším plniacim tlakom a väčšou mierou prúdenia vzduchu, ako aj upraveným softvérom motora. Celkovo nadchne osemvalec mimoriadnym priebehom výkonu so silným ťahom v celom rozsahu otáčok, spojeným s maximálnou možnou úspornosťou na dosiahnutie nízkej spotreby a nízkych emisií.

V budúcnosti sa bude SL ponúkať aj s vysokovýkonným hybridným pohonom. Stratégiou pohonu AMG E PERFORMANCE je ponúkať elektrifikované hnacie ústrojenstvo, ktoré zvyšuje dynamiku jazdy a zároveň je aj mimoriadne efektívne.

Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G v sebe spája emocionálny zážitok z radenia s extrémne krátkymi časmi preradenia a je špeciálne nastavená na požiadavky v novej SL. Mokrá rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu. Znižuje hmotnosť a vďaka nižšej zotrvačnosti hmoty optimalizuje reakcie na pokyny akceleračným pedálom, najmä pri zrýchlení a zmenách zaťaženia.

Prvýkrát v priebehu takmer 70-ročnej histórie sa SL dodáva s náhonom na všetky štyri kolesá. Oba modely V8 sú sériovo vybavené technológiou náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém navzájom spája výhody rozličných koncepcií pohonu: plne variabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na hranici fyzikálnych zákonov, ako aj vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy za všetkých podmienok.

Sériovo je model SL 55 4MATIC+ vybavený novovyvinutým podvozkom s oceľovým pružením AMG RIDE CONTROL s mimoriadne výkonnými hliníkovými tlmičmi pruženia a odľahčenými skrutkovými pružinami. Prvýkrát má sériové vozidlo od značky Mercedes-AMG prednú nápravu s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, ktoré sú kompletne umiestnené v disku. Výrazne sa tým zlepšuje kinematika. Na zadnej náprave sú kolesá vedené 5-prvkovou priestorovou konštrukciou.

Premiéru v SL 63 4MATIC+ oslavuje inovatívny podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou, hydraulickou stabilizáciou nakláňania. Najväčšia novinka: aktívne hydraulické prvky nahrádzajú bežné mechanické priečne stabilizátory a v zlomku sekundy vyrovnávajú nakláňanie v novej SL. Systém umožňuje optimálne zatáčanie a správanie pri zmene zaťaženia s jazdnými vlastnosťami charakteristickými pre AMG, pokiaľ ide o dynamiku, precíznosť a spätnú väzbu pre vodiča. Zároveň zvyšuje komfort jazdy v priamom smere a pri prejazde po zvlnenom povrchu vozovky.

Vynikajúce spomalenie a možnosť precízneho dávkovania zaručuje novovyvinutá vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG. Presviedča krátkymi brzdnými dráhami, citlivou odozvou a vysokou stabilitou aj pri extrémnom namáhaní. Nové brzdové kotúče z kompozitného materiálu sú ľahšie ako doteraz a vyžadujú menší priestor, ktorý sa využíva na ešte lepšie chladenie bŕzd. Nová je aj smerová perforácia: okrem dodatočnej úspory hmotnosti a lepšieho odvádzania tepla sa toto riešenie vyznačuje rýchlejšími reakciami na mokrej vozovke, ako aj lepším čistením obloženia po brzdných manévroch.

Prvýkrát vo svojej dlhej histórii je SL sériovo vybavená aktívnym riadením zadnej nápravy. V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km /h), alebo v rovnakom smere (pri rýchlosti viac ako 100 km/h) ako predné kolesá. Systém tak v rovnakej miere umožňuje agilné a stabilné jazdné vlastnosti – to sú vlastnosti, ktoré by bez riadenia zadnej nápravy boli v protiklade. Ďalšími výhodami sú ľahšia ovládateľnosť vozidla na hranici možností, ako aj menší odpor riadenia, pretože prevod riadenia predných kolies je priamejší.

Šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – „Klzká vozovka“, „Komfort“, „Šport“, „Šport+“, „Individuálny“ a „PRETEKY“ (pri SL 63 4MATIC+ sériovo, pre SL 55 4MATIC+ obsiahnuté ako súčasť balíka AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie) – umožňuje veľké rozpätie charakteristiky vozidla od komfortnej až po dynamickú. Jednotlivé jazdné programy ponúkajú individuálny jazdný zážitok, ktorý je precízne prispôsobený rôznym jazdným podmienkam. V rámci jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT sú modely SL vybavené programami DYNAMIKA AMG. Táto integrovaná regulácia dynamiky jazdy rozširuje stabilizujúce funkcie ESP® o agilizujúce zásahy do regulácie náhonu na všetky kolesá, do krivky závislosti riadenia a do prídavných funkcií ESP®. Napríklad v prípade dynamických prejazdov zákrut krátky zásah bŕzd na zadnom vnútornom kolese vyvolá definovaný zatáčavý moment okolo zvislej osi pre spontánne a precízne zatočenie. Rozpätie pritom siaha od extrémnej stability až po vysokú dynamiku.

Prvky výbavy a množstvo doplnkov ponúka široké spektrum prispôsobenia najrozmanitejším želaniam zákazníkov – od športovo dynamického až po luxusne elegantné. Sem patrí dvanásť farieb laku vrátane oboch exkluzívnych odtieňov SL hypermodrá metalíza a sivá Monza MANUFAKTUR magno, troch farebných variantov strechy, ako aj množstva nových dizajnov kolies. Na ďalšie zvýraznenie vzhľadu smerom k elegancii alebo dynamike sú na výber tri balíky dizajnu exteriéru. SL 55 4MATIC+ sériovo jazdí na 19-palcových diskoch AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom, ktoré sú na želanie dostupné v striebornej alebo matnej čiernej farbe. SL 63 4MATIC+ stojí na 20-palcových diskoch AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Ponuka diskov zahŕňa spolu deväť rôznych variantov. Medzi nimi sú dva 20-palcové, aerodynamicky optimalizované varianty s dizajnom piatich zdvojených lúčov alebo s mnoholúčovým dizajnom. Program dopĺňajú 21-palcové originál disky Mercedes-AMG z ľahkej zliatiny s 10-lúčovým dizajnom a 21-palcové kované originál disky Mercedes-AMG s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Obe vyhotovenia sú dostupné v dvoch farebných variantoch.

Pomocou množstva snímačov, kamier a radarov asistenčné jazdné systémy sledujú premávku a okolie nového roadstera. V prípade potreby dokážu inteligentní pomocníci zasiahnuť v zlomku sekundy. Rovnako ako v aktuálnej generácii Triedy C a Triedy S od značky Mercedes-Benz, aj tu vodiča podporuje množstvo nových alebo rozšírených systémov – v každodenných situáciách ho odbremeňujú napríklad pri prispôsobovaní rýchlosti, regulácii odstupu, riadení a zmene jazdného pruhu. V prípade nebezpečenstva mu systémy pomáhajú reagovať na kolíziu primerane situácii. Spôsob fungovania systémov možno zobraziť prostredníctvom novej koncepcie zobrazovania na združenom prístroji.

Nový ukazovateľ asistencie na združenom prístroji zobrazuje na celú obrazovku zrozumiteľným a transparentným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov. Vodič tu priestorovo abstrahovane rozpozná svoje vozidlo, jazdné pruhy, vodorovné značenia jazdného pruhu a ďalších účastníkov cestnej premávky ako osobné motorové vozidlá, nákladné motorové vozidlá a jednostopové vozidlá. Na základe toho zobrazenia okolia sa vizualizuje stav systému a spôsob fungovania asistentov. Zobrazenie asistencie s novou animáciou sa zakladá na trojrozmernej scéne, ktorá sa vytvára v reálnom čase. Vďaka tomuto vysokokvalitnému a dynamickému zobrazeniu je spôsob fungovania asistenčných jazdných systémov transparentný v rámci jazdného zážitku s rozšírenou realitou.

Infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) umožňuje množstvo možností ovládania a veľký počet digitálnych služieb Mercedes me connect. K silným stránkam patrí intuitívna koncepcia ovládania pomocou dotykového displeja alebo tlačidlami dotykového ovládania na volante, integrácia chytrého telefónu s platformami Apple CarPlay a Android Auto, zariadenie na hlasitý hovor prostredníctvom pripojenia cez rozhranie Bluetooth a digitálne rádio (DAB a DAB+). V kombinácii so systémom MBUX už majú zákazníci prístup k službám konektivity, ako sú Aktuálne informácie o premávke. So službami Mercedes me connect je nová SL celkovo inteligentnejšia: pred jazdou a po jazde, prípadne počas nej je možné využívať ďalšie funkcie. Na to je len potrebné, aby bol roadster na portáli Mercedes me prepojený s účtom Mercedes me a aby boli akceptované podmienky používania. Vďaka navigácii s Aktuálnymi informáciami o premávke a Komunikácii automobilu s okolím bude mať zákazník počas jazdy k dispozícii aktuálne dopravné údaje. Vďaka tomu môže efektívne obísť dopravné zápchy a ušetriť cenný čas. Prostredníctvom Komunikácie automobilu s okolím si prepojené vozidlá vymieňajú informácie o dopravných udalostiach.


Šéf Porsche potvrdil hybridný model Porsche 91113. November 2021

Šéf automobilky Porsche Oliver Blume potvrdil, že luxusné, športové autá Porsche 911 dostanú aj hybridnú verziu. ´´Nebude to plug-in hybrid, ale pôjde o veľmi športový hybrid odvodený z motoršportu,´´ dodal Blume pre Automobilwoche.

Blume neprezradil, kedy sa hybridné, luxusné, športov autá Porsche 911 dostanú do predaja. Špekuluje sa, že elektrifikované kupé Porsche 911 by malo prísť niekedy okolo polovice tohto desaťročia.

Nie je jasné, čo Blume myslí pod tým, že hybridné Porsche 911 bude veľmi športový hybrid z motoršportu. Mohlo by ísť o technológiu, ktorá by vyšla z prototypu vytrvalostného modelu Porsche LMDh, ktoré príde v roku 2023. O pohone tohto modelu nie sú zatiaľ žiadne správy, vie sa ale, že táto triedy vyžaduje elektrickú asistenciu spaľovacieho motora.

Porsche sa tiež zúčastňuje série E. Je teda možné, že luxusné, športové autá Porsche 911 dostanú v budúcnosti nejakú elektrickú technológiu z tohto pretekárskeho modelu.

Špionážne zábery ukazujú, že Porsche hybridnú verziu modelu Porsche 911 už testuje. Testovací prototyp je bez zadných sedadiel, čo by naznačovalo, že ich miesto zaplnila batéria. Nie je teda jasné, či luxusné, športové autá Porsche 911 Hybrid prídu ako dvojmiestna verzia, alebo ide len o rannú podobu testovacieho modelu.

Z minulých vyjadrení šéfa Porsche je ale jasné, že hybridné Porsche 911 bude veľmi výkonné. Hybridná technológia by mala ponúkať výkon okolo 700 HP, pričom dôraz by mal byť primárne na výkon, ako na nižšiu spotrebu paliva. Luxusné, športové autá Porsche 911 Hybrid by mali byť niečím ozaj výnimočným.

Hybridné, luxusné, športové autá Porsche 911 prídu údajne s novou aktualizáciou Porsche 911 (922), pravdepodobne v polovici predajného cyklu, niekedy v rokoch 2023 alebo 2024. Blume v rozhovore pre Automobilwoche tiež potvrdil, že o čisto elektrickom Porsche 911 zatiaľ nebolo rozhodnuté. To naznačuje, že tento model príde až po roku 2030.

zdroj: motor1.com