Novinky

Aston Martin V12 Vantage dráždi hrozivým zvukom (video)2. December 2021

2022-Aston-Martin-V12-Vantage´´Nie je to len limitovaná edícia, je to konečná edícia,´´ tak popisuje Aston Martin nové, luxusné, športové autá V12 Vantage, ktoré by mali prísť do predaja v roku 2022. Pôjde o koniec modelovej rady s motorom V12. Výnimkou už bude len Aston Martin Valkyrie, hyperšport, ktorý bude mať pod kapotou atmosférický motor Cosworth V12 o objeme 6.5 litra.

Aston Martin do svojich luxusných, športových automobilov často inštaluje agregáty AMG V8 a tiež radové šesťvalec. Vzhľadom na to, že automobilka sa zaviazala prejsť do roku 2030 prevažne na elektrinu, blíži sa koniec motorov V12.

Posledný mohykán s motorom V12 v podaní Aston Martin neodchádza potichu, aspoň tak to naznačuje prezentované video. Predpokladá sa, že luxusné, športové autá Aston Martin Vantage V12 ponesú označenie RS. Pod kapotou by mal byť motor V12 o ojeme 5.2 litra s dvojitým preplňovaním. Výkon modelu by mal byť 690 HP a krútiaci moment 753 Nm.

Rovnakú jednotku používajú ja luxusné, športové autá Aston Martin Speedster, kde tento motor dokáže zaistiť zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 320 km/h. Podobné parametre sa dajú očakávať aj u Aston Martin Vantage V12 RS. Pôjde pritom o poslednú aktualizáciu stávajúceho modelu. Aston Martin už oznámil, že pre rok 2025 je pripravená čisto elektrická verzia.

Minulý šéf AMG Tobias Moers, ktorý teraz mieri do Aston Martin, nevylúčil, že luxusné, športové autá Aston Martin Vantage dostanú aj plug-in hybridnú verziu. Pohonná jednotka by mala pochádzať z novej generácie Mercedes-AMG C63, ktorá príde budúci rok. Nové, luxusné, športové autá Aston Martin Vantage V12 RS by mali prísť do predaja budúci rok a len v malej výrobnej sérii.

zdroj: motor1.com


Bentley Continetnal GT Mulliner Blackline ukazuje tmavý štýl1. December 2021

Luxusné, športové autá Bentley Continental GTGT Convertible dostanú nový balíček Mulliner Blackline, ktorý nachádza pôvodne chrómové doplnky tmavou farbou.

Nový balíček Mulliner Blackline vychádza z pôvodného balíčka Blackline. Podľa Bentley má až 38% objednávok na luxusné, športové autá Bentley Continental GT vo výbave balík Blackline a preto je dôvod na jeho rozšírenie.

Balík Mulliner Blackline nahrádza takmer všetky vonkajšie svetlé doplnky, tmavou farbou. Výnimkou je logo Bentley a okraj mriežky chladiča. Kryty zrkadiel dostali lesklú čiernu farbu Beluga.

Luxusné, športové autá Bentley Continental GT s balíčkom Mulliner Blackline dostanú aj špeciálne čierne 22´´ originál disky Bentley, ktoré majú samonivelačné logo. Neskôr by malo Bentley ponúknuť aj dizajn s kontrastnými leštenými kapsami.

V interiéri si zákazníci môžu vybrať zo širokého zoznamu čalúnenia Mulliner. Pokiaľ do zákazník nechá na Bentley, to pre tieto luxusné, športové autá odporúča osem trojfarebných kombinácii. Dizajn zahŕňa diamantové prešívanie sedadiel a tiež kožených častí na dverách.

Balíček Mulliner Blackline nemá vplyv na výber motorizácie. Zákazníci si ho môžu objednať buď s twin-turbo motorom W12 o objeme 6.0 litra (626 HP, 900 Nm) alebo s biturbo motorom V8 o objeme 4.0 litra (542 HP, 757 Nm). Čoskoro je údajne v pláne, že luxusné, športové autá Bentley Continental GT budú dostupné aj s plug-in hybridným pohonom.

zdroj: motor1.com


BMW predstavilo luxusné, športové SUV v podobe konceptu XM30. November 2021

Ešte v roku 1978 predstavilo BMW svoje prvé, luxusné, športové auto BMW M1, pričom o viac ako 40 rokov neskôr, debutuje divízia BMW M len svojim druhým samostatným konceptom BMW XM.

Koncept BMW XM je prezentovaný ako vysokovýkonný plug-in hybrid crossover, ktorý má pod kapotou motor V8 s výkonom 750 HP a krútiacim momentom 1.000 Nm. Nový koncept by mal veľmi reálne (z 90%) ukazovať ako budú vyzerať luxusné, športové autá BMW XM, ktoré prídu v roku 2022.

Koncept BMW XM môže prejsť čisto na elektrinu až 48 km. BMW nehovorí nič o objeme motora a ani o kapacite batérie. Nie sú zatiaľ žiadne správy ani o zrýchlení, každopádne dá sa predpokladať zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako 4 sekundy.

Dizajnovo sa koncept BMW XM nepodobá na žiadne aktuálne luxusné, športové auto BMW. Výrazné sú veľké predné ľadvinky, ktoré majú osvetlené rámčeky, čo spolu s tenkými LED svetlami vytvára jedinečnú charakteristiku v nočnom videní.

Masívne 23´´ originál disky BMW (historicky najväčšie použité v BMW) majú 14- lúčový dizajn. Trojuholníkové koncovky štvorice výfukov lemujú zadnú časť. Mimoriadne štíhle zadné LED svetlá vyčnievajú z okraja veka batožinového priestoru a na zadné blatníky, zatiaľ čo zadné sklo má jedinečný klinovitý dizajn.

Interiér konceptu BMW XM je rovnako polarizujúci ako exteriér. Kokpit je zameraný na šoféra a kombinuje hnedú kožu s retro vzhľadom a medenými doplnkami spolu s uhlíkovými vláknami. Najnovšia verzia iDrive 8 zdobí palubnú dosku.

Druhá rada sedadiel vytvára priestor pre dvoch cestujúcich, ktorí majú v tomto luxusnom, športovom aute k dispozícii zamatové sedadlá v akvamarínovej farbe s diamantovým stehom. Okrem toho sa čalúnenie stropu vyznačuje  jedinečnou trojrozmernou hranolovou štruktúrou, ktorá je kompletne osvetlená za použitia troch farieb BMW M.

Koncept BMW XM je zatiaľ ´´len´´ koncept, ale mál by jasne ukazovať, aké luxusné, športové SUV automobilka BMW vyšle do predaja budúci rok. Cena samozrejme nebola zverejnená, každopádne dá sa predpokladať suma od 150.000,- EUR vyššie.

zdroj: motor1.com


Hybridný Mercedes-Benz S aj s pohonom 4MATIC29. November 2021

Len pred niekoľkými mesiacmi oslávila štvrtá generácia hybridného pohonu svoju premiéru v novom luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz S. S modelom S 580 e 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva, vážená: 1,0 – 0,7 l/100 km; kombinované emisie CO2, vážené: 23 – 16 g/km; kombinovaná spotreba elektriny, vážená: 25,5 – 21,9 kWh/100 km) [1] je teraz po prvýkrát v tomto segmente k dispozícii aj hybrid dobíjateľný zo siete s náhonom na všetky kolesá. Novinka je dostupná s krátkym a dlhým rázvorom už teraz s cenami od 133 776,00 eur s DPH.

S elektrickým hnacím výkonom 110 kW/150 ka čisto elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov (WLTP) dokážu luxusné, športové autá Mercedes-Benz S 580 e 4MATIC v mnohých prípadoch jazdiť bez použitia spaľovacieho motora. Základom hybridného pohonu je šesťvalcový radový motor M 256 s výkonom 270 kW/367 k z aktuálnej generácie motorov od značky Mercedes-Benz. Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora vo forme vnútorného rotora. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 480 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Maximálna rýchlosť v jazdnom programe ELEKTRICKÝ dosahuje 140 km/h, po jej dosiahnutí nasleduje jemné obmedzenie. Vysokovoltový akumulátor je teraz integrovaný ešte lepšie ako u predchodcu: batožinový priestor už nemá žiaden stupeň a zároveň ponúka možnosť zväčšenia ložného priestoru.

Štandardom na palube je nabíjačka na trojfázové nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 11 kW. Na rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom je k dispozícii nabíjačka s výkonom 60 kW. Dokonca aj prázdny akumulátor ňou možno nabiť za približne 30 minút.

Mercedes-Benz v elektrickom luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz EQS posunul ovládanie systému MBUX na novú úroveň. V budúcnosti budú z najnovšej verzie tohto učenlivého systému ťažiť aj vodiči vozidiel Mercedes-Benz alebo Mercedes-Maybach Triedy S: pri takzvanej nulovej vrstve sa používateľ nemusí posúvať podradenými ponukami ani vydávať hlasové povely. Najdôležitejšie aplikácie sú viditeľné v najvyššej vrstve v priamom zornom poli MBUX, vždy podľa situácie a v závislosti od kontextu.

Vďaka učenlivému softvéru sa koncepcia zobrazovania a ovládania úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a robí mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Vodič už teda nemusí vykonávať množstvo krokov obsluhy. Pomocou umelej inteligencie je k dispozícii ponuka viac ako 20 funkcií, od KOMFORTU ENERGIZING cez pripomienku narodenín až po návrh do zoznamu úloh, ak sú tieto funkcie pre zákazníka relevantné.

Z programu designo sa stáva program MANUFAKTUR: nové označenie zodpovedá želaniam zákazníkov po väčšej miere individuality: vybrané materiály, ktoré sa spracúvajú najmä ručne, exkluzívne laky, ako aj kvalitné vylepšenia v interiéri ponúkajú širokú škálu možností výberu.

Celkovo je k dispozícii sedem nových lakov: nové jednovrstvové a metalické laky sa volajú grafitová MANUFAKTUR metallic, historická modrá MANUFAKTUR jednovrstvový lak, kremíková sivá MANUFAKTUR jednovrstvový lak, mystická modrá MANUFAKTUR metallic, olivová MANUFAKTUR metallic, nočná čierna MANUFAKTUR magno a kalaharská zlatá MANUFAKTUR magno.

Niektoré z týchto farieb pripomínajú históriu značky Mercedes-Benz. Grafitová MANUFAKTUR metallic a olivová MANUFAKTUR metallic patrili v 80. rokoch 20. storočia k exkluzívnym prvkom výbavy exteriéru. Jednovrstvový lak MANUFAKTUR historická modrá bol v 80. rokoch 20. storočia častou voľbou pre Triedu E (W123) a Triedu S (W126). Trend hodvábne matného vyhotovenia  podporujú elegantné laky ako kalaharská zlatá MANUFAKTUR magno alebo športová nočná čierna MANUFAKTUR magno. Všetky laky MANUFAKTUR majú vysokohodnotný vzhľad a zvýrazňujú dynamické vedenie línií vozidiel značky Mercedes-Benz.

O väčšiu mieru individuálneho prispôsobenia sa stará aj päť nových vyhotovení interiérového balíka. Medzi ne patria nové farebné kombinácie čalúnenia koža napa Exklusiv v interiéri v pastelovej žltej/čiernej MANUFAKTUR, orechovej hnedej/čiernej MANUFAKTUR, jachtovej modrej/čiernej MANUFAKTUR, hľuzovkovej hnedej/čiernej MANUFAKTUR alebo sýtobielej/čiernej MANUFAKTUR. Súčasťou balíka je aj kožený dvojfarebný multifunkčný volant a kožené lemovanie podlahových rohoží s vysokým vlasom. Túto exkluzívnu výbavu dopĺňajú štyri platinové logá na podlahových rohožiach a vankúšoch hlavových opierok či osvetlené prahové lišty so vzormi Mercedes-Benz, resp. Mercedes-Maybach. MANUFAKTUR nájdete ako nápis na prednej stredovej konzole a ako výšivku na odkladacej ploche pod zadným sklom.

V rámci balíka emblémov platinovej farby sú platinové logá dostupné samostatne, v prípade balíka emblémov zlatej farby sú k dispozícii aj v zlatej farbe. Súčasťou týchto dvoch balíkov je aj osvetlenie okolia s animovanou projekciou príslušného vzoru.

Pre luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S je k dispozícii ako nový prvok výbavy čalúnenie stropu s kosoštvorcovým prešívaním a stredovou časťou s možnosťou výberu piatich mimoriadnych farieb.

Pre Mercedes-Benz Triedy S s krátkym a dlhým rázvorom je pre všetky trhy po prvýkrát dostupný interiér úplne bez kože. Sedadlá sú v tomto vyhotovení potiahnuté látkou. Obloženie dverí, prístrojová doska, stredová konzola a veniec volantu sú potiahnuté imitáciou kože ARTICO. Absorbér nárazu v strede volantu je taktiež vyhotovený bez kože.

S možnosťou výberu interiéru bez kože priamo z výrobného závodu ponúka Mercedes-Benz svojim zákazníkom tú najväčšiu možnú slobodu výberu: vnútornú výbavu si môžu objednať celkom podľa svojich vlastných želaní, predstáv a hodnôt. Súčasťou ambície spoločnosti dosiahnuť trvalo udržateľnú mobilitu patrí aj šetrenie zdrojov a používanie recyklovaných materiálov, a to všade tam, kde je to možné.

Zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre pravú kožu, dostanú materiál, ktorý sa tiež vyznačuje trvalou udržateľnosťou naprieč celým dodávateľským reťazcom.

Pod názvom URBAN GUARD združil Mercedes-Benz svoju ponuku v oblasti bezpečnosti a ochrany vozidla. Okrem známych balíkov Ochrana vozidla URBAN GUARD patrí po novom do kategórie URBAN GUARD aj prvok výbavy Vrstvené bezpečnostné sklo URBAN GUARD sťažujúce vlámanie s tepelnou a zvukovou izoláciou. Tento prvok mimoriadnej výbavy môže chrániť pred vandalizmom a krádežou vďaka dodatočným fóliám medzi jednotlivými tabuľami vrstveného bezpečnostného skla.


Elektromobily sú menej spoľahlivé, ale nie kvôli pohonu28. November 2021

Obecne platí, že elektrické vozidlá bývajú spoľahlivejšie ako vozidlá s bežným pohonom. V podstate sa dá povedať, že elektromobily majú menej pohyblivých častí a tak sa v nich toho môže menej pokaziť. Najnovšie poznatky však naznačujú, že súčasné elektrické autá majú stále zložitejšiu technológiu a tak sú aj náchylnejšie na pokazenie.

Zdá sa preto, že problémy elektrických modelov pramenia skôr z množstva použitých nových technológii, ako primárne z nového pohonu. Analytici poznamenali, že luxusné, športové autá na elektrický pohon bývajú nespoľahlivejšie, keďže obsahujú zložitý informačný systém a obecne najnovšie technologické novinky. Lacnejšie elektrické autá, ktoré obsahujú jednoduchšie technológie (napr. Nissan Leaf), fungujú aj dlhodobo veľmi spoľahlivo.

Na americkom trhu skončili v rebríčku spoľahlivosti luxusné, športové autá Tesla vždy na predposlednom mieste, pred nimi bol len Lincoln. Spotrebiteľské správy hovoria, že Tesla Model Y má oveľa horšiu, ako priemernú spoľahlivosť. Tesla Model 3 je na tom podobne. Rovnako sa zistilo, že luxusné, športové autá Tesla vyrobené v Číne sú oveľa lepšie vyrobené, ako vozidlá vyrobené vo Fremonte.

Celkove je hlavným pozitívom to, že elektrické autá sú v zásade rovnako (ne)spoľahlivé ako klasické vozidlá, hlavný rozdiel je len v nových technológiách. Bude napr. zaujímavé sledovať, ako si v tomto pohľade povedú luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS, ktoré obsahujú veľký dotykový displej cez celú šírku kabíny. Zaujímavé je, že Mercedes-Benz ponúkne túto obrovskú obrazovku len pre svoje luxusné, športové autá na elektrický pohon. Aj to je dôkaz toho, že elektromobily väčšinou obsahujú tie najmodernejšie technológie, čo môže viesť k problémom s ich spoľahlivosťou.

zdroj: motor1.com


Porsche údajne pripravuje veľké SUV postavené nad Cayenne27. November 2021

Automobilka Porsche nedávno na stretnutí dílerov údajne ukázala dizajnovú skicu možného, luxusného, športového auta kategórie SUV, ktoré by mohlo mať tri rady sedadiel. Model by mal byť postavený nad Porsche Cayenne a mal by prísť niekedy v druhej polovici desaťročia.

Podľa názorov dílerov vyzerá nový model trochu ako sedan a trochu ako crossover. Dizajn údajne nemá rovnaké prvky ako luxusné, športové autá Porsche CayenneMacan. Pod kapotou by mal byť plug-in hybrid a neskôr aj čisto elektrická verzia.

Hovorca Porsche potvrdil, že toto vozidlo bolo súčasťou programu Porsche Unseen, kde automobilka vytvára vizualizácie pre potenciálne vozidlá, z ktorých väčšina neprekročí fázu nápadu.

Väčší crossover Porsche by mohol využiť inovácie z projektu Audi Artemis, budúcu vlajkovú loď elektrických modelov s označením Landjet. Tieto elektrické, luxusné, športové autá by mali mať pokročilí asistenčný systém, ktorý by mal umožňovať prekonávať dlhé vzdialenosti bez zásahu šoféra. Najnovšie správy hovoria, že nový model Audi by mal prísť v roku 2024.

Aby sa tento ambiciózny projekt uskutočnil, tím pracujúci na projekte má údajne prístup ku všetkým zdrojom v skupine VW, nielen v Audi. Plán je taký, aby sa technológie z tohto luxusného, športového auta dostali časom aj k bežnejším modelom koncernu.

Správy z minulosti hovorili, že Audi Landjet bude mať tri rady sedadiel a kombinuje štýlové prvky sedanu a crossoveru. To presne zodpovedá tomu, ako údajne nový projekt crossoveru Porsche popisovali predajcovia Porsche.

zdroj: motor1.com


Pôvodný znak BMW Motorsport na oslavu 50 rokov BMW M26. November 2021

BMW Motorsport bude budúci rok 24. mája oslavovať 50 rokov a pri tejto príležitosti budú mať zákazníci možnosť vybaviť svoje luxusné, športové autá BMW M, resp. tie s M Sport paketom, originál logom BMW.

BMW začne prijímať objednávky na luxusné, športové autá BMW s retro logom v januári 2022. Výroba modelov začne v marci 2022. Cena sa retro emblém zatiaľ nebola zverejnená.

BMW Motorsport GmbH začal fungovať v roku 1972, pričom závodí od roku 1973. Ich logo obsahovalo polkruhy v modrej, červenej a fialovej farbe. Zmyslom bolo, aby modrá reprezentovala BMW, červená pretekanie a fialová mala spájať oba tieto koncepty.

BMW Motorsport GmbH sa od roku 1993 premenoval na BMW M GmbH, pričom sa zmenilo aj logo. Fialová farba prešla do výrazne tmavo modrého odtieňu.

Ponuka nového retro loga nebude jediným spôsobom, ako chce BMW osláviť založenie svojej divízie motorsportu. Niektoré luxusné, športové autá BMW M budú k dispozícii v pôvodných farbách, ako je napr. Dakar Yellow, Fire Orange, Daytona Violet, Macao Blue, Imola Red alebo Frozen Marina Bay Blue.

BMW tiež budúci rok predstaví niektoré nové, luxusné, športové autá BMW M. Do predaja sa napr. dostane BMW M3 Touring, viac výkonu dostane BMW M4 CSL a príde tiež nové BMW M2. Automobilka by tiež mala predstaviť prvé elektrifikované BMW M.

zdroj: motor1.com


Hviezda v kruhu sa stáva celosvetovo známou značkou25. November 2021

Trojrozmerná hviezda Mercedes v kruhu je symbolom pretrvávajúceho príbehu úspechu: Mercedes-Benz si práve obhájil svoju vedúcu pozíciu ako jediná európska značka v prvej desiatke rebríčka „Best Global Brands 2021“. V aktuálnom rebríčku renomovanej americkej spoločnosti zaoberajúcej sa poradenstvom v oblasti značiek Interbrand obsadila značka opäť ôsmu pozíciu – zostáva teda na nezmenenom umiestnení od roku 2018. Hodnota značky vzrástla v porovnaní s rokom 2020 o tri percentá na 50,866 miliardy amerických dolárov. Mercedes-Benz tak už šiesty rok po sebe obhájil svoje postavenie najhodnotnejšej značky luxusných, športových automobilov na svete a jedinej automobilovej značky v prvej desiatke.

Obchodná značka so svojím obrovským vyžarovaním oslavuje v roku 2021 významné výročie: hviezda v kruhu má v tejto forme 100 rokov. 5. novembra 1921 požiadala spoločnosť Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) patentový úrad o ochranu úžitkového vzoru pre túto, ako aj ďalšie varianty svojej obchodnej značky. Registrácia ochrannej známky sa uskutočňuje v auguste 1923. Uzavieracia skrutka chladiaceho média sa okamžite stáva podstavcom nového znaku značky Mercedes. Už onedlho sa bude okrem toho používať na iných miestach osobných a úžitkových motorových vozidiel. Hviezda sama o sebe – bez kruhu – je známa už dobré desaťročie. O ochranu úžitkového vzoru hviezdy požiadala spoločnosť DMG v roku 1909, do registra ochranných známok bola zaznamenaná v roku 1911.

Mimoriadne špeciálnu hviezdu Mercedes s impozantným priemerom päť metrov možno v súčasnosti bezplatne obdivovať pred Múzeom Mercedes-Benz: počas rekonštrukcie a renovácie budovy je vystavená hviezda z veže stuttgartskej stanice. Od roku 2025 by mala táto dominanta hlavného mesta Bádenska-Württemberska opäť žiariť na svojom pôvodnom mieste. Hviezdy podobnej veľkosti žiaria a zdobia mnohé budovy po celom svete. Málokedy sa k nim však človek dostane tak blízko, ako práve v Múzeu Mercedes-Benz. Samozrejme ďalej budú hviezdu nosiť aj luxusné, športové autá Mercedes-Benz.


Ferrari má nápady na ďalších päť modelov Icona24. November 2021

Luxusné, športové autá Ferrari Daytona SP3 sa hneď po predstavení stali jednými z najvzrušujúcejších modelov súčasnosti. Minulosťou inšpirovaný model s atmosférickým motorom V12 sa zaradil do unikátnej edície skvostov Icona, kde patria ešte Ferrari Monza SP1 a SP2.

Zaujímavú informáciu pritom priniesol Enrico Galliera, šéf marketingu Ferrari, ktorý povedal, že aktuálne existujú štyri alebo dokonca päť konceptov modelov Icona, na ktorých by Ferrari mohlo pracovať.

Nápad čerpať inšpiráciu z ikonických, luxusných, športových automobilov Ferrari, prišiel z hlavy šéfa dizajnu Flavia Manzoniho, a tak nie je prekvapením, že v tomto koncepte chce ďalej pokračovať. ´´Mám pre to zvláštnu vášeň. Existuje veľa ďalších, zaujímavých konceptov pre budúcnosť. Bohatstvo Ferrari je v tomto smere veľmi veľké,´´ povedal Manzoni.

Aj keď luxusné, športové autá Ferrari Daytona SP3 vychádzajú z podvozku LaFerrari, nie sú primárne superšportom. Aspoň tak to tvrdí technický šéf Ferrari Michael Lieters. Ten poukázal na to, že Ferrari Daytona SP3 je zameraná skôr na dizajn ako na maximálny výkon.

Pokiaľ ide o predĺženie životnosti motorov V12 v dobe elektrifikácie prostredníctvom rady Icona, Lieter uviedol, že je to dobrá príležitosť, ktorá zodpovedá požiadavkám zákazníka. Dopad na emisie CO2 je tiež pomerne nízky, keďže každá séria Icona je obmedzená na výrobe.

Lieters k tomu ešte dodal: ´´Osobne si myslím, že o motor V12 musíme zabojovať. Z technologického hľadiska rozhodne nie je najúčinnejší. Turbo motor V8 je z pohľadu výkonu rozhodne lepší. Každopádne z emocionálneho hľadiska je to presne to najlepšie, čo môžeme mať. Výkon 840 HP alebo 1.500 HP, koho to zaujíma? Ak ste dobrý šofér, ste nadšený z oboch výkonov. Ak ste normálny šofér, máte v oboch prípadoch strach stlačiť plynový pedál až na podlahu.´´

zdroj: motor1.com


Maserati MC20 musí do servisu kvôli riziku úniku paliva23. November 2021

Najnovšie a najvýkonnejšie luxusné, športové autá Maserati MC20 boli predstavené už v septembri minulého roka. Ide teda o relatívne nové vozidlá, ktoré majú pod kapotou twin-turbo motor V6 vyvinutý interne Maserati s podporou Ferrari. Ani Maserati však nie je dokonalé.

Aj keď motor V6 má krásny zvuk a vysoký výkon, aktuálne trpí na možný problém súvisiaci s dodávkou paliva. Presne povedané, z puzdra snímača palivového potrubia môže unikať palivo, čo má za následok zhasnutie motora. Ešte vážnejšie je, že únik paliva v Maserati MC20 môže spôsobiť aj požiar.

Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky v USA preto vydal dovolanie pre luxusné, športové autá Maserati MC20, ktoré tak musia do servisu. Maserati na základe toho zdarma vymení chybné puzdro palivového senzora.

V skutočnosti ale Maserati MC20 nie je jediné luxusné, športové auto Maserati, ktoré môže mať tento problém.  NHTSA uvádza, že Maserati Quattroporte a Ghibli (modelový rok 2021) a tiež Levante (2021-2022) by rovnako mali ísť do servisu. Odhaduje sa, že samotný problém by sa mal týkať 409 vozidiel Maserati.

Pre pripomenutie, luxusné, športové autá Maserati MC20 majú pod kapotou twin-turbo motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý generuje výkon 621 HP a krútiaci moment 729 Nm. Výkon je prenášaný cez osemstupňovú, dvojspojkovú prevodovku. Model ponúka zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.9 sekundy a maximálnu rýchlosť 232 km/h.

zdroj: motor1.com