Novinky
Mercedes-Benz S a EQS majú problém so systémom MBUX12. December 2021
V dobe masívnych displejov informačného systému, ktoré používajú luxusné, športové autá Mercedes-Benz, bude možnosť rozptýlenia šoféra vždy otázkou. Bežné aplikácie môžu byť pri šoférovaní natoľko rušivé, že odvedú pozornosť mimo cestu. Dobrá vec, že pomerne jednoducho sa tieto aplikácie dajú deaktivovať keď je auto v pohybe.
Mercedes-Benz každopádne zistil, že 227 jednotiek u vlajkovej lode Mercedes-Benz S by mohlo umožniť niekoľko funkcii, ktoré za jazdy nie sú povolené. To samozrejme nie je zámer a preto sa automobilka rozhodla k stiahnutiu tohto systému.
Podľa dokumentov NHTSA zahájil Mercedes vyšetrovanie v novembri tohto roka. Nasledovalo zistenie, že niektoré funkcie a aplikácie informačného systému MBUX neboli pri jazde deaktivované tak, ako by mali. Vyšetrovanie dospelo k záveru, že server Mercedes-Benz mal nesprávnu konfiguráciu, ktorá mohla byť nainštalovaná na luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz S a EQS, ktoré majú aktívne pripojenie Mercedes me connect.
Netreba dodávať, že tento problém predstavuje potenciálne riziko, pokiaľ sa šofér rozhodne používať niektoré aplikácie aj za jazdy a systém mu ich nesprávne povolí. V takom prípade hrozí riziko nielen pre samotného šoféra ale aj pre ďalších účastníkov premávky. Toto riziko je ešte umocnené v luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz EQS, kde je masívny displej obrazovky MBUX, ktorý sa rozprestiera cez celú šírku palubnej dosky.
Rovnako ako sa chyba dostala do vozidla, bude aj opravená, t.j. vzduchom. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS a S nemusia ísť nutne do servisu. Komunikácia so zákazníkmi ešte neprebehla, každopádne Mercedes oznámil, že zatiaľ neeviduje žiadne nehody a ani zrania, ktoré by mohli súvisieť s touto chybou.
zdroj: motor1.com
Nástupcom Audi R8 bude čisto elektrický model11. December 2021
Potvrdenie, že nástupca luxusných, športových automobilov Audi R8 bude čisto elektrický model, by asi nemalo prekvapiť nikoho kto sleduje dianie okolo Audi. Automobilka sa tejto myšlienke nikdy nebránila. Šéfka marketingu Audi Sport Linda Kurzova povedala, že značka ´´R´´ bude čisto elektrická.
Audi by malo luxusné, športové autá segmentu ´´R´´ transformovať, aj keď nečakajte, že táto zmena príde hneď. Podľa Lindy Kurz je tento cieľ naplniteľný v budúcom desaťročí. Neznamená to ale, že Audi neponúkne už skôr luxusné, športové autá Audi R8 s nejakou formou elektrickej podpory.
Potvrdenie Audi o elektrickej budúcnosti Audi R8 je zatiaľ dosť neurčité. Automobilka už v minulosti vyjadrila obavy, či je technológia batérii dostatočne vyspelá, aby zaistila dostatočne adekvátne jazdné vlastnosti, aké by mali ponúkať luxusné, športové autá Audi R8. Aj vo vývoji batérii prebieha určitý vývoj, takže by obavy Audi nemuseli byť na mieste.
Čisto elektrické Audi R8 ale nebude prvým pokusom značky. Už v roku 2015-16 prišli do predaja luxusné, športové autá Audi R8 e-tron. Treba povedať, že z pohľadu Audi išlo o predajný debakel, ktorý z časti súvisel aj s extrémne vysokou cenou. Nech už bude nástupca Audi R8 akýkoľvek, bude elektrický. Elektrifikácia modelov Audi je nezastaviteľná, spoločnosť chce do roku 2025 ponúkať až 25 modelov čisto na elektrický pohon.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz sa dohodol na partnerstve s Factorial Energy10. December 2021
Na ceste do plnoelektrickej budúcnosti sa spoločnosti Mercedes-Benz a Factorial dohodli na spolupráci v technologickej oblasti. Cieľom partnerstva je spoločný vývoj pokrokových technológií akumulátorov – počnúc článkom cez moduly až po integráciu do akumulátora pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Už v nasledujúcom roku by mali byť otestované prvé prototypy článkov.
„S urýchlením našej stratégie značky Mercedes-Benz s cieľom „Electric Only“ sme prehodili výhybky smerom k plnoelektrickej budúcnosti. Aj v oblasti technológie akumulátorov budeme pritom zaujímať vedúce postavenie. So spoločnosťou Factorial ako novým partnerom po našom boku pozdvihneme výskum a vývoj v oblasti perspektívneho akumulátora s pevným elektrolytom na ďalšiu úroveň. Preto sa podieľame na spoločnosti Factorial vysokou dvojcifernou sumou v miliónoch amerických dolárov“, povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG; zodpovedný za výskum koncernu Daimler a Mercedes-Benz Cars COO. „V rámci tejto spolupráce prepájame znalosti spoločnosti Mercedes-Benz v oblasti vývoja akumulátorov a ich integrácii do luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz s rozsiahlym know-how nášho partnera Factorial v oblasti akumulátorov s pevným elektrolytom. Zdieľame spoločnú víziu uhlíkovej neutrality. Vďaka nepretržitému zdokonaľovaniu inovatívnych technológií akumulátorov sa pre našich zákazníkov stáva elektrická mobilita ešte atraktívnejšou.“
V nasledujúcich piatich rokoch by sa mala táto technológia prvýkrát použiť v malých sériách v obmedzenom počte vozidiel. Prostredníctvom svojej účasti získava spoločnosť Mercedes-Benz právo na vyslanie zástupcu do predstavenstva spoločnosti Factorial.
“V spoločnosti Factorial Energy sa tešíme na spoluprácu so značkou Mercedes-Benz, vynálezcom automobilu“, povedala Siyu Huang, spoluzakladateľka a výkonná riaditeľka spoločnosti Factorial Energy. “Naším cieľom je spoločne posunúť vývoj automobilu s našou čistou, efektívnou a bezpečnou technológiou akumulátora s pevným elektrolytom.”
Dnes sa akumulátory s pevným elektrolytom považujú za jednu z najperspektívnejších technológií v oblasti e-mobility. Podstatný rozdiel spočíva v používaní elektrolytu z pevného materiálu namiesto bežne využívaného tekutého elektrolytu. Elektrolyt je potrebný na presun iónov medzi elektródami počas nabíjania a vybíjania akumulátora. Pevné elektrolyty umožňujú výraznú optimalizáciu bezpečnosti akumulátora, ako aj používanie nových typov anód, napr. lítium-kovových anód. Tieto v porovnaní s dnešnými lítium-iónovými článkami akumulátora poskytujú takmer dvojnásobnú energetickú hustotu. Tým sľubujú zvýšenie dojazdu a zároveň kratšie časy nabíjania.
Spoločnosť Factorial Energy so sídlom v meste Woburn v štáte Massachusetts vyvinula akumulátory s pevným elektrolytom, ktoré poskytujú o 20 až 50 % dlhší dojazd na jedno nabitie, ako aj zvýšenú bezpečnosť pri nákladoch porovnateľných s lítium-iónovými akumulátormi. Ich vlastná technológia FEST™ (Factorial Electrolyte System Technology) využíva pevný elektrolytický materiál, ktorý umožňuje dosahovať bezpečný a spoľahlivý výkon článkov s vysokou kapacitou materiálu anódy a katódy. Elektrolyt FEST™ bol úspešne škálovaný do 40 Ah článkov a pracuje pri izbovej teplote. Z väčšej časti sa môžu pri jeho výrobe využiť existujúce zariadenia na výrobu lítium-iónových akumulátorov.
Budúce luxusné autá BMW ponúknu jedinečný, odvážny dizajn9. December 2021
Luxusné, športové autá BMW sa od konkurencie v podobe Audi alebo Mercedes-Benz líšia v rozdielnom vnímaní filozofie dizajnu. BMW používa pre svoje vrcholné modelové rady rôzne dizajnové prvky, čo je úplný opak toho ako sa chová Audi, resp. Mercedes-Benz. Zdá sa ale, že BMW chce dizajnovo zjednotiť aspoň tie najluxusnejšie vozidlá vo svojom portfóliu.
BMW Blog informuje, že budúce luxusné, športové autá BMW 7, facelift BMW X7 a sériová verzia konceptu XM budú mať spoločné dizajnové prvky v prednej časti. Tie prvky pritom nebudú použité u iných modelov BMW.
Jedným z takých výrazných dizajnových prvkov u tých najluxusnejších, športových automobilov BMW budú rozdelené svetlá, ktoré budú mať svoju premiéru v novej generácii BMW 7 a facelifte BMW X7. Veľké ľadvinky a ďalšie unikátne dizajnové prvky budú aplikované len na tie najluxusnejšie, športové autá BMW.
Pokiaľ ide o luxusné, športové autá BMW, ktoré teraz používajú veľkú mriežku (BMW M3/M4 a i4), je ťažké povedať ako budú vyzerať v budúcej generácii. Na rok 2025 je naplánovaná veľká zmena stratégie, ktorá tiež môže výrazne ovplyvniť dizajn.
S príchodom novej architektúry ´´Neue Klasse´´ by sme sa mohli dočkať aj zmeny dizajnového jazyka BMW. Nová flexibilná platforma umožní rôzne variácie dizajnových prvkov, čo by mohlo mať vplyv nielen na tie najluxusnejšie, športové autá BMW.
zdroj: motor1.com
Mercedes začína s predajom druhého elektrického kompaktu EQB8. December 2021
Odteraz si možno luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQB objednať za ceny od 59 526,00 eur s DPH. EQB ponúka v rámci sériovej výbavy päť miest na sedenie a za príplatok je k dispozícii v sedemmiestnom vyhotovení. Po EQA je model EQB už druhým plnoelektrickým zástupcom kompaktných vozidiel od značky Mercedes-EQ.
Modelová paleta bude spočiatku zahŕňať model Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC (kombinovaná spotreba elektriny: 19,4 – 18,1 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] s výkonom 168 kW a model Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC (kombinovaná spotreba elektriny: 19,4 – 18,1 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] s výkonom 215 kW. Výkonnejšia verzia začína na cene od 62 292,00 eur s DPH. V prípade EQB je na rok v cene zahrnutá služba Mercedes me Charge. Prostredníctvom služby Mercedes me Charge získajú zákazníci Mercedes-EQ pohodlný prístup k sieti s viac ako 600 000 nabíjacími miestami. Zákazníci zároveň profitujú z integrovanej funkcie platby s jednoduchým vyúčtovaním.
Mercedes-Benz EQB bude k dispozícii ako Edition 1 iba počas ohraničeného časového obdobia po uvedení na trh. Tento limitovaný mimoriadny model spája exteriérové prvky balíka Night so stylingom AMG. Originál disky AMG z ľahkej zliatiny s rozmerom 20 palcov nalakované v matnej medenej farbe a osústružené do leskla dotvárajú športový vzhľad. Medzi najatraktívnejšie prvky verzie Edition 1 v interiéri patria čalúnenie koža nevská sivá s modrou CYBER CUT, ozdobné prvky so špirálovým vzhľadom, dýzy výstupu vzduchu v striebornej chrómovej s vonkajším prstencom v striebornej chrómovej a prstencom vedenia vzduchu v energickej modrej.
Na želanie je model EQB dostupný línie Electric Art, ktorá je špecifická pre luxusné, športové autá značky Mercedes-EQ. Farebné akcenty v modernom ružovozlatom vyhotovení zdobia čalúnenie imitácia kože ARTICO/látka Cupertino dvojfarebná ružovozlatá/ titánová sivá pearl a dýzy výstupu vzduchu v ružovozlatej s vonkajším prstencom v striebornej chrómovej a prstencom vedenia vzduchu vo vysokolesklej sivej. Ozdobné prvky so špirálovým vzhľadom sú podsvietené. Súčasťou línie výbavy sú aj špeciálne 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s 5-lúčovým dizajnom, aerodynamicky optimalizované s dvojfarebným lakovaním.
Podľa šéfa Audi musí prestať ťažba fosílnych palív7. December 2021
Výrobcovia automobilov na celom svete postupne prechádzajú na elektrické vozidlá v snahe eliminovať škodlivé emisie a klimatické zmeny. Tento prechod sa neuskutoční zo dňa na deň, aj keď šéf Audi Markus Duesmann otvorene hovorí o príčine klimatických zmien- o fosílnych palivách. Túto poznámku šéf Audi povedal na panelovej diskusii Climate Conference. ´´Klimatické zmeny spôsobujú fosílne palivá, ktoré ťažíme zo zeme. To musí prestať. Potrebujeme spoločnosť bez fosílnych palív,´´ povedal Markus Duesmann.
Cieľom Audi je ponúknuť svoje luxusné, športové autá v čisto elektrickej podobe za približne 10 rokov. Audi začiatkom tohto roka oznámilo, že do roku 2025 chce mať vo svojej ponuke 20 čisto elektrických modelov. Plány ukončiť výrobu benzínových motorov sú naplánované na rok 2033. Automobilka Audi sa do elektrifikácie vrhla plnou rýchlosťou, predstavila už niektoré svoje luxusné, športové autá na elektrický pohon, pričom hlavná zmena nastane v roku 2026, kedy Audi plánuje predstavovať už len elektrické vozidlá.
Aj v dohľadnej dobe budú luxusné, športové autá Audi poháňať motorizácie poháňané fosílnymi palivami, vrátane hybridov. Šéf Audi hovorí, že hybridná technológia je určitým mostom na ceste k čisto elektrickým modelom. Dôležitou súčasťou celého prechodu na elektrický pohon je robustná sieť nabíjacích staníc, do ktorej musí investovať aj Audi. Šéf Audi k tomu hovorí: ´´Kde budú naše luxusné, športové autá na elektrický pohon, tam musí byť aj nabíjacia infraštruktúra. Skutočne to nesmieme podceniť.´´
Elektrická revolúcia Audi je v plnom prúde, v predaji sú aktuálne luxusné, športové autá Audi RS E-Tron, SUV E-Tron, Q5 E-Tron a Q6 E-Tron. Hovorí sa, že budúci rok by malo prísť elektrické Audi A6 a tiež nový, elektrický (prípadne hybridný) superšport Audi R8.
zdroj: motor1.com
Vysnívané Porsche je teraz možné zvečniť na veľký plagát6. December 2021
Porsche Digital spustilo novú funkciu s názvom VIN Art Configurator, kde si teraz zákazníci môžu svoje vysnívané, luxusné, športové auto zvečniť na kvalitný plagát. Dôležité je aj to, že táto služba nie dostupná len pre majiteľov Porsche, ale aj pre iných zákazníkov.
Šéf Porsche Digital Stefan Zerweck k tomu povedal: ´´S našimi plagátmi VIN Art prinášame pocit Porsche priamo do obývacej izby. Okrem inovatívneho riešenia bolo obzvlášť dôležité zaistiť efektívne použitie konfigurátora a tiež individualitu každého luxusného, športového auta Porsche.´´
Prostredníctvom webovej stránky VIN Art Configurator teraz majitelia luxusných, športových automobilov Porsche zadajú VIN svojho modelu, aby získali návrhy plagátov, ktoré by boli špeciálne vyrobené podľa konfigurácie ich auta. Po výbere dizajnu si majitelia môžu vybrať aj preferovanú veľkosť plagátu. Rozmery sú od malého obrázku na pracovný stôl, až po veľký plagát do garáže. K finálnemu produktu je možné objednať aj rám alebo stojan na zavesenie.
Pre zákazníkov, ktorí nevlastnia nejaké luxusné, športové auto, takže ani nepoznajú VIN, vygeneruje Porsche Car Configurator kód Porsche, ktorý je možné použiť ku konkrétnemu návrhu. Ak ste si už nejaké luxusné, športové auto Porsche objednali, ale ešte vám nedorazilo, môžete si cez túto službu zaistiť v predstihu kvalitné obrázky, ktoré budú u vás na stole alebo stene skôr ako reálne vozidlo.
VIN Art Configurator Porsche podporuje všetky luxusné, športové autá Porsche od modelového roku 2016. Plagáty sú vyrobené z kvalitného materiálu s lesklým povrchom. Porsche uvádza, že hliníkový materiál fotky zaistí istotu použitia aj vonku. Cena za obrázky zatiaľ nie je zverejnená, každopádne na základe kvality materiálov asi nepôjde o lacnú záležitosť.
zdroj: motor1.com
Luxusné, športové autá BMW XM nebudú mať typické označenia5. December 2021
Luxusné, športové autá BMW XM nedávno predstavené v podobe konceptu XM, nebudú mať typické označenia modelov. Aspoň tak to vyzerá podľa informácii prezentovaných na BMW Blog.
Podľa tohto zdroja bude zostava BMW XM trojčlenná. Na stole sú tiež tri mená, ktoré budú tieto luxusné, športové autá používať. Dve z nich pritom neodpovedajú typickému označovaniu modelov BMW. Vzhľadom na to, že BMW XM prichádza ako nová vlajková loď BMW M, a prvý samostatný produkt BMW M po BMW M1, nie je takéto označenie prekvapivé.
Zdroje uvádzajú, že základným modelom bude BMW XM Red Label. Výkonnejší a drahší model ponesie označenie BMW XM Black Label. Vrcholná rada by mala niesť už klasickejšie označenie BMW XM Competition. Informácie je pritom treba brať s rezervou, nič nebolo oficiálne potvrdené.
Istotou je len to, že luxusné, športové autá BMW XM sa stanú čímkoľvek, len nie konvenčným modelom. Výrazný dizajn exteriéru a interiéru konceptu XM do značnej miery ukazuje sériovú podobu modelu, ktorý by sa mal do predaja dostať niekedy koncom budúceho roka ako model 2023. Pod kapotou bude plug-in hybridná jednotka s motorom V8 a kombinovaným výkonom 750 HP a krútiacim momentom 1000 Nm.
zdroj: motor1.com
Lamborghini Urus má štyri roky a oslavuje rekordné predaje4. December 2021
Automobilka Lamborghini zahájila predaj luxusných, športových automobilov Urus 4.12.2017. So štvrtým výročím debutu crossoveru Lamborghini oslavuje automobilka obrovský predajný úspech.
Lamborghini dodalo za necelé štyri roky celosvetovo 16.000 kusov crossoveru Lamborghini Urus. To je najlepší výsledok pre akékoľvek luxusné, športové auto Lamborghini pri predaji za štyri roky. Lamborghini pritom oznámilo, že až 85% zákazníkov sú noví zákazníci značky.
Predaj luxusných, športových automobilov Lamborghini Urus vrcholil v roku 2019, kedy automobilka dodala 8.205 kusov, čo bolo o 43% viac ako v predchádzajúcom roku. V tomto roku Lamborghini dosiahlo rekordný obrat 1.81 mld. EUR.
Od januára do septembra 2021 dodalo Lamborghini po celom svete celkove 6.902 vozidiel, čo je o 23% viac ako za rovnaké obdobie v roku 2020 a o 6% viac ako v roku 2019. Z tohto objemu bolo 4.085 modelov Urus, 2.136 modelov Huracan a 681 Modelov Aventador.
Aby Lamborghini pokrylo silný dopyt po luxusných, športových automobilov Lamborghini Urus, rozšírilo výrobné kapacity z 80.000 až na 160.000 metrov štvorcových. Počas štyroch rokov predaja Lamborghini Urus sa tiež zvýšil počet zamestnancov o 700.
Špionážne fotografie odhaľujú, že Lamborghini usilovne testuje vylepšenú verziu Lamborghini Urus Evo. Podrobnosti zatiaľ nie sú známe, každopádne určite by mal byť nový dizajn interiéru.
Očakáva sa aj vylepšený výkon biturbo motora V8 o objeme 4.0 litra. Hovorí sa tiež o plug-in hybridnej verzii, ktorá by mohla ponúknuť kombinovaný výkon okolo 820 HP. Vylepšené, luxusné, športové autá Lamborghini Urus sa do predaja mali dostať koncom budúceho roka.
zdroj: motor1.com
Porsche si predstavuje svet plný ružových Taycanov3. December 2021
Automobilka Porsche zverejnila fotografie, ktoré ukazujú luxusné, športové autá Porsche Taycan v rúžovej farbe. V skutočnosti ide len o jeden automobil v špeciálnej farbe Frozen Berry.
Kuriózna séria fotografii je od známeho fotografa Tomka Makolskiho, ktorý už v minulosti experimentoval s Lego modelmi Porsche. Teraz je na fotografiách skutočné Porsche. Auto sa pohybovalo po rôznych častiach európskeho vidieka, pričom fotograf zámerne vyhľadával farebné odlišnosti. Porsche zaujal nápad a interpretácia luxusných, športových automobilov Porsche Taycan a tak sa Makolski vybral na veľkolepý výlet.
Makolski k samotnému projektu povedal: ´´Po projekte Lego sme hovorili o tom, že by sme mohli urobiť niečo nové a Porsche navrhlo zapojiť do toho luxusné, športové autá Porsche Taycan. Prinútilo ma to premýšľať o budúcnosti mobility a výsledok by mal byť taký, že cieľom série je ukázať, že elektrické autá sú v uliciach oveľa rozšírenejšie.´´
Výsledné fotografie vyžadovali vždy rovnaký referenčný rámec, to znamená, že každé auto ktoré vidíte, muselo mať vlastnú fotografiu, po ktorej nasledovalo premiestnenie fotografa. To všetko muselo byť dokonalo ladené s kulisami okolitého prostredia tak, aby vynikol pútavý dizajn luxusného, športového auta Porsche Taycan. Všetky fotky potom boli skombinované a retušované s minimálnymi úpravami, čím vznikla prezentovaná galéria fotografii.
Celkove prešiel fotograf s elektrickým Porsche Taycan viac ako 2.300 km, pričom cesty obsahovali oblasti v Nemecku, Rakúsku, Francúzsku a Monaku. Nakoniec sa celý tím vrátil do centrály v Stuttgarte, kde sa luxusné, športové autá Porsche Taycan vyrábajú.
zdroj: motor1.com


















































































































