Novinky
Lamborghini malo v roku 2024 rekordné predaje11. Január 2025
Po tom, čo Lamborghini v roku 2023 prvýkrát predalo viac ako 10 000 luxusných, športových áut ročne, bolo posledných 12 mesiacov pre automobilku ešte silnejších. Dopyt vzrástol o 6 percent na 10 687 vozidiel. Značka nerozdeľuje predajné výsledky, ale dá sa s istotou povedať, že Urus urobil ťažkú prácu.
V Európe, na Blízkom východe a v Afrike sa dodávky zvýšili o 6% na 4 227 automobilov. V Amerike vzrástli dodávky Lamborghini o 7% na 3 712 vozidiel. V ázijsko-tichomorskom regióne sa dodávky zvýšili o 3% na 2 748 kusov. Budúcnosť vyzerá jasne, vzhľadom na to, že Urus je vypredaný do roku 2026, zatiaľ čo novo zadané objednávky na luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto budú splnené až v roku 2027.
Temerario neprispelo k rekordnému roku 2024 Lamborghini, pretože výroba jeho predchodcu sa ešte neskončila. Posledné exempláre Huracánu v príchutiach Sterrato, Evo Spyder, Tecnica, STO a STJ budú dodané koncom tohto roka. Akonáhle sa úplne nový model dostane na montážnu linku, Sant’Agata Bolognese bude vyrábať iba plug-in hybridné modely. Luxusné, športové autá Lamborghini Temerario a Urus sú V8 PHEV, zatiaľ čo Revuelto kombinuje V12 s nabíjacím portom.
Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann nedávno oznámil, že plánované rozšírenie zostavy sa oneskorilo o rok. Štvrtý model, ktorý predviedol koncept Lanzador, dorazí v roku 2029 a nie v roku 2028. Hoci sa kedysi uvažovalo o štvordverovom sedane v rovnakom duchu ako ohromujúci Estoque, sériovým modelom bude dvojdverový štvormiestny grand tourer s veľkorysou svetlou výškou. Keď dorazí, Lanzador sa stane prvým elektromobilom značky.
V rozhovore v novembri minulého roka najvyšší predstavitelia Lamborghini predpokladali, že predaj Lanzadoru bude “viac-menej na rovnakej úrovni” ako predaj Temeraria. Dodal, že Urus bude vždy najpredávanejší, zatiaľ čo Revuelto bude najvzácnejší. Winkelmann naznačil, že elektrické hyperauto sa v dohľadnej dobe nestane, pretože to ”zatiaľ nie je niečo, čo sa predáva”.
Ako si niektorí z vás možno pamätajú, generálny riaditeľ spoločnosti Rimac pripustil, že Nevera sa ťažko predáva, a dodal, že bohatí ľudia, ktorí nakupujú luxusné, hyperšportové autá, majú tendenciu uprednostňovať spaľovacie motory.
zdroj: motor1.com
Podľa VW sú elektromobily oveľa spoľahlivejšie ako klasické autá10. Január 2025
Volkswagen je presvedčený, že predaj jeho elektrických vozidiel bude v roku 2025 konečne prekvitať. V Európe má viac objednávok na luxusné, športové autá Volkswagen ID.7 ako na Passat. Vedie v pretekoch predaja elektrických vozidiel doma v Nemecku a vlani v októbri bol najpopulárnejším výrobcom elektromobilov v Nórsku. Tento rok reálne očakáva, že autá s nulovými emisiami budú predstavovať až 25% dodávok v EÚ.
Šéf predaja spoločnosti Martin Sander v nedávnom rozhovore pre Automotive News vyzdvihol elektrické vozidlá. Na otázku, prečo by ľudia mali zvážiť elektromobil pred autom na benzín, člen predstavenstva VW pre predaj, marketing a popredajný predaj povedal: “Najprv musíte hovoriť o faktoch. Napríklad elektrické vozidlá sú oveľa spoľahlivejšie ako vozidlá so spaľovacím motorom. Ale jediný spôsob, ako zmeniť názory, je dostať zákazníkov do vozidiel.”
Najnovšia štúdia Consumer Reports však ukázala, že majitelia elektromobilov mali so svojimi autami o 42% viac problémov. Akokoľvek to môže znieť zle, v skutočnosti ide o veľké zlepšenie v porovnaní so štúdiou z roku 2023, keď mali elektromobily o 79% viac problémov ako spaľovacie motory. Najnovšia analýza, vydaná v decembri 2024, obsahuje odpovede od približne 300 000 majiteľov automobilov z modelových rokov 2022 až 2024. CR, ktorá má VW ID.4 na svojom zozname najmenej spoľahlivých nových vozidiel, tvrdí, že od majiteľov elektromobilov dostala viac spätnej väzby ako kedykoľvek predtým.
Sander dodal, že ľudia, ktorí sa zdráhajú kupovať elektromobily, by si ich mali jeden deň vyskúšať, aby “zistili, aké jednoduché je nabíjanie a aké rýchle môže byť nabíjanie”. Muž zodpovedný za predaj vo VW zašiel tak ďaleko, že povedal, že ID.3 “v kľúčových oblastiach prekonáva Teslu Model Y, VW Golf a BMW i4“. Vysvetlil, že elektrický hatchback v horúcej podobe GTX má väčší dojazd ako Model Y, lepší výkon ako Golf GTI a rýchlejšie nabíjanie o 10-80 percent ako luxusné, športové autá BMW i4.
Rozširovanie elektrickej zostavy VW bude pokračovať lacnejším autom ID.2. Cena od menej ako 25 000 EUR bude podľa Sandera “zmenou hry”. Ešte cenovo dostupnejší model, možno nazvaný ID.1, bude začínať na menej ako 20 000 EUR. Pre základný elektromobil bolo pôvodným plánom spojiť sily s Renaultom, ale obe spoločnosti sa nakoniec rozhodli rozísť. Skupina VW bude vyvíjať ID.1 vo vlastnej réžii, zatiaľ čo francúzska značka robí všetku prácu pre elektrické Twingo.
Keď dorazí koncom desaťročia, deviata generácia Golfu bude iba elektrickým modelom. Bude sa vyrábať vo Wolfsburgu, kde sa montuje súčasný model so spaľovacími motormi. Výroba hatchbacku a kombi ICE Golf v Nemecku sa však skončí v roku 2027 a výroba sa presunie do Puebla v Mexiku. Benzínové a elektrické golfy budú pokojne koexistovať niekoľko rokov. VW nevylučuje, že Mk8 ponechá v predaji do roku 2035.
zdroj: motor1.com
Porsche 911 Carrera S (2025) sa vracia bez manuálnej prevodovky9. Január 2025
Zostava 911 sa opäť rozrastá. Porsche včera oznámilo nové, luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera S Coupe a Cabriolet (2025), ktoré sa majú umiestniť medzi základnú Carreru a novo hybridizované modely GTS. A bohužiaľ, Carrera S stráca svoju sedemstupňovú manuálnu prevodovku a namiesto toho ide iba na osemstupňovú dvojspojkovú.
Nie je úplne jasné, prečo Porsche upustilo od manuálu pre Carrera S, ale dúfame, že sa čoskoro dozvieme viac podrobností. Momentálne tak zostávajú iba luxusné, športové autá Porsche Carrera T a GT3 ako jediné modely 911 s manuálnou prevodovkou v predaji.
Carrera S však získava silu. Porsche vykonalo revízie svojho 3,0-litrového plochého šesťvalca s dvojitým turbodúchadlom, pričom výkon vzrástol na 473 koní. To je o 30 koní viac ako predchádzajúca Carrera S a možno nie náhodou aj to isté ako staré GTS. Porsche tvrdí, že motor dostane nové turbodúchadlá a dôkladne prepracované medzichladiče, ktoré pomáhajú zvyšovať výkon a znižovať emisie. S voliteľným balíkom Sport Chrono Porsche uvádza zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,1 sekundy, čo je o 0,2 sekundy zlepšenie oproti predchádzajúcemu modelu. Zmeny pohonnej jednotky dopĺňa aj športový výfuk, ktorý je teraz štandardom.
Existujú aj ďalšie mechanické vylepšenia. Porsche Carrera S dostáva väčšie brzdy zo starého GTS so 408 mm kotúčmi vpredu, 380 mm kotúčmi vzadu a vylepšenými tlmičmi, o ktorých Porsche hovorí, že zlepšujú kvalitu jazdy. Voliteľné ako vždy sú nižšie, pevnejšie športové odpruženie, riadenie zadných kolies a karbón-keramické brzdy. Štandardom, rovnako ako predtým, je diferenciál s obmedzenou svornosťou a rozložené 20/21-palcové originál disky Porsche.
Vo vnútri Porsche hovorí, že auto má viac komponentov obložených kožou – aj keď stále existuje rozšírený kožený balík – a ďalšie vylepšenia vykonané pre túto novú 992.2 generáciu 911. To zahŕňa digitálny prístrojový panel a kontroverzne (ak vám na takýchto veciach tak veľmi záleží) štartovanie motora tlačidlom. K dispozícii je aj nový balík Exclusive Manufaktur Leather Interior, ktorý umožňuje 48 jedinečných farebných kombinácií. Rovnako ako ostatné nové luxusné, športové autá Porsche 911, aj pevná strecha je štandardne dvojmiestna, pričom zadné sedadlá sú bezplatnou možnosťou, zatiaľ čo kabriolet je vždy 2+2.
Porsche pravdepodobne čoskoro predstaví Carrera 4S s pohonom všetkých kolies vo forme Coupé, Cabriolet a Targa spolu s nespočetným množstvom ďalších modelových variantov, ktoré môžeme od 911 očakávať.
zdroj: motor1.com
Nový volant BMW bude hore nohami8. Január 2025
Aj keď môže byť vonkajší dizajn luxusných, športových automobilov BMW polarizujúci, jeho kabíny sú v porovnaní s tým pomerne klasické. Každé nové BMW má niekoľko obrazoviek, niekoľko tvrdých tlačidiel a kožu – nič nezvyčajné. Ale to sa čoskoro zmení.
S príchodom toho, čo BMW nazýva “Panoramic Vision”, ktoré pozostáva z head-up displeja po celej šírke premietaného pozdĺž základne čelného skla, budú interiéry bavorskej automobilky vyzerať úplne inak. A zatiaľ čo väčšina zmien je zaujímavá, nový volant zdá sa trochu mätie.
Keďže tu nie je žiadny prístrojový panel, vodiči už nepotrebujú výrez v hornej časti volantu, aby ho videli. BMW usúdilo, že je to dobrá príležitosť na vyplnenie tohto priestoru. Podobne ako to, čo sme videli na konceptoch Neue Klasse, BMW odzrkadľovalo spodnú opierku volantu k hornej časti, čo mení trojramenný volant na štvorlúčový. A vďaka tomu to vyzerá, akoby to bolo hore nohami.
Kredit pre BMW tam, kde je to potrebné: Interiér ako celok vyzerá zaujímavo a má zjavné výhody. Presunutie toho, čo bývalo na palubnej doske, na čelné sklo zlepšuje sústredenie vodiča a otvára priestor. Je zriedkavé, aby výrobcovia automobilov vytvorili taký nový, jedinečný priestor vo vnútri auta.
Nové príležitosti však môžu vytvoriť nezvyčajné riešenia a volant je jedným z takýchto prípadov. To, že dizajnéri vedeli, že môžu tento priestor vyplniť, neznamenalo, že museli. Použitie toho, čo sa zdá byť rovnakými dielmi dvakrát, a prevrátenie volantu hore nohami je mätúca voľba.
Či už ho milujete alebo nenávidíte, nový volant a s ním súvisiaci interiér budú tento rok k dispozícii v elektrických a spaľovacích vozidlách BMW Neue Klasse. Najskorší z týchto modelov by sa mal začať zavádzať koncom tohto roka.
zdroj: motor1.com
Obrnený Cadillac postavený pre Billa Clintona ide do aukcie7. Január 2025
Vedeli ste, že Franklin D. Roosevelt bol prvým prezidentom, ktorý mal obrnenú limuzínu? Na vrchole druhej svetovej vojny sa tajná služba rozhodla, že prezident potrebuje bezpečnejší dopravný prostriedok. A táto tradícia platí dodnes.
Dostať sa k prezidentskej limuzíne však nie je ľahký výkon. Ak sa však 18. januára 2025 vydáte na aukciu Mecum Kissimmee, možno sa vám podarí odviezť domov vo vzácnom obrnenom Cadillacu pôvodne postavenom pre prezidenta Billa Clintona.
Tento plne obrnený Cadillac Fleetwood Brougham z roku 1996 bol jedným z troch luxusných automobilov postavených pre prezidenta Clintona, keď nastúpil do úradu. Má 3.0-palcovú vyššiu strechu, 3.0-palcové hrubé nepriestrelné dvere, palubný kyslíkový a protipožiarny systém, špeciálne pneumatiky run-flat a celý rad bezpečnostného vybavenia.
Pod kapotou je Chevrolet Big-Block V8 s výkonom okolo 450 koní. Limuzína má na počítadle kilometrov iba 626 míľ, čo znamená, že pravdepodobne nebola použitá ani zďaleka toľko ako ďalšie dve limuzíny Clintona – ktoré nie sú dostupné verejnosti. Jeden má dom v Clintonovom múzeu a druhý nebol nikdy zverejnený CIA. Vláda USA minula odhadom 6 miliónov dolárov na výstavbu všetkých troch luxusných automobilov.
Jedna vec, ktorú nevieme, je, koľko zvyčajne stojí prezidentská limuzína. Mecum na svojej webovej stránke ani neuvádza odhadovanú cenu. Ak ste však blázon do histórie alebo len niekto, kto túži po vysoko bezpečnom spôsobe dopravy, môžete o pár týždňov zamieriť do Kissimmee na Floride a dražiť toto jedinečné luxusné auto. Oficiálne prekročí aukčný blok v sobotu 18. januára.
zdroj: motor1.com
Predaje ukazujú, že manuálna prevodovka zachraňuje BMW Z46. Január 2025
BMW trvalo takmer päť rokov, kým prinieslo luxusné, športové autá BMW Z4 s manuálnou prevodovkou do USA, po ich uvedení na trh v Európe. Americkí kupujúci sa konečne mohli dostať k šesťstupňovej prevodovke začiatkom minulého roka. Ale pre BMW to možno stálo za to; manuálna Z4 v USA v roku 2024 prekonal automat s pomerne výrazným náskokom.
Podľa BMW predstavovali luxusné, športové autá BMW Z4 s manuálnou prevodovkou v minulom roku 65% celkového predaja kabrioletu v USA. Je pravda, že značka v roku 2024 predala iba 2 129 exemplárov z celkového počtu Z4, ale americkí kupujúci jednoznačne uprednostnili šesťstupňovú prevodovku. Takmer 1 400 kusov BMW Z4 malo manuálnu prevodovku.
Aj keď sa Z4 stále predáva v obmedzenom množstve, predaj luxusného, športového auta sa v roku 2024 v porovnaní s predchádzajúcim rokom skutočne zlepšil. BMW Z4 vzrástol o 13,1% oproti roku 2023, v ktorom BMW predalo len 1 883 exemplárov.
BMW tvrdí, že zavedenie manuálnej prevodovky “absolútne” prispelo k nárastu predaja Z4. “Odozva bola úžasne nadšená,” povedal hovorca BMW.
Zaujímavé je, že výber manuálnej prevodovky u BMW Z4 bol takmer identický s jeho bratrancom, Toyotou Supra. Toyota uviedla, že 65% všetkých Supier predaných v USA v roku 2024 boli modely s manuálnou prevodovkou – oproti 43% v predchádzajúcom roku – s približne 1 700 autami vybavenými šesťstupňovým radením.
Bohužiaľ – alebo našťastie, v závislosti od toho, koho sa pýtate – jediný spôsob, ako získať šesťstupňové BMW Z4 v USA, je rozhodnúť sa pre model M40i. Táto verzia obsahuje výkonnejší preplňovaný 3.0-litrový radový šesťvalec s výkonom 382 koní. Preplňovaný 2.0-litrový štvorvalec základného Z4 má výkon iba 255 koní.
BMW Z4 M40i začína v USA na 68.175 dolároch pre rok 2025 pred pridaním balíka Edition Handschalter, ktorý pripája manuál a niekoľko funkcií za ďalších 3.500 dolárov. Takže ak naozaj chcete manuálnu BMW Z4 na rok 2025, budete musieť zaplatiť aspoň 71.675 dolárov.
BMW malo úspech s manuálom inde vo svojej zostave, pričom od roku 2022 sa takmer 50% všetkých zákazníkov BMW M2 rozhodlo pre šesťstupňovú prevodovku. Luxusné, športové autá BMW M3 a M4 však neboli v roku 2024 také úspešné, len 20% nakupujúcich si vybralo manuál na M3 a iba 15% nakupujúcich si vybralo šesťstupňovú prevodovku na M4.
zdroj: motor1.com
Najlepšie znejúce Ferrari je pravdepodobne model 599XX5. Január 2025
Ferrari v priebehu rokov vyrobilo veľa vynikajúco znejúcich luxusných, športových automobilov. Úžasne znie napr. auto Formuly 1 412 z 1980. rokov alebo cestné luxusné, športové auto Ferrari F355. Ani jeden z nich však nedrží titul najlepšie znejúceho Ferrari. Toto ocenenie sa dostáva niečomu oveľa modernejšiemu, ani pouličnému autu, ani skutočnému pretekárskemu autu: Ferrari F99XX určené len na trať.
Ferrari 599XX je vysoko upravená verzia pouličného vozidla 599 určená len na trať, optimalizovaná pre prácu na okruhu tímom Ferrari Formuly 1. Je tu viac aerodynamiky, viac brzdenia a úplne prepracované odpruženie. Kabína je samozrejme úplne vyzlečená, s výnimkou klietky a škrupinového sedadla.
Model Ferrari 599XX, ktorý sa vyrába v neuveriteľne malom počte pre najcennejších zákazníkov spoločnosti, nespĺňa žiadny súbor pretekárskych pravidiel, čo znamená, že inžinieri nemuseli obmedzovať výkon kvôli prejdenej technológii. Rovnako ako cestné auto používa 6.0-litrový V12, ale tu má výkon 720 koní s červenou čiarou zvýšenou na 9 000 otáčok za minútu.
zdroj: motor1.com
Veľká väčšina predaných Toyota Supra má manuálnu prevodovku4. Január 2025
Toyota predstavila manuálnu prevodovku pre luxusné, športové autá GR Supra v polovici roka 2023 a konečne zaradila spojkový pedál do svojho vlajkového športového auta. Ukázalo sa, že je relatívne populárny a v roku 2023 predstavoval manuál 43 % predaj Supra v USA. V roku 2024 sa miera manuálneho odberu o dosť zvýšila – Toyota nám hovorí, že 65 % Toyot Supra predaných v roku 2024 boli manuály.
Samozrejme, s celkovým počtom 2 615 Supra predaných v USA v roku 2024 to predstavuje len 1 700 áut. Nie až tak veľa, vzhľadom na to, že Toyota minulý rok v USA predala 6 391 áut denne. Napriek tomu ide o nárast oproti roku 2023, pričom z celkového počtu 2 652 modelov Toyota Supra je 1 140 manuálov.
Modelový mix pre Supru sa zmenil aj pre rok 2024, pričom štvorvalcový základný model s automatickou prevodovkou sa skončil v polovici roka. Možno, ak by bol štvorvalec v predaji o niečo dlhšie, celková miera manuálneho odberu pre všetky modely Supra by bola nižšia. Bude zaujímavé sledovať, ako sa veci vyvinú budúci rok.
Populárnejšia ako manuálna Toyota Supra bola manuálna GR86. Toyota nám hovorí, že 53 % z 11 426 predaných GR86 boli radiace páky, čo predstavuje 6 056. Manuál Tacoma si tiež počínal slušne. Napriek tomu, že predstavovali len 2 % predaja alebo 3 856 kusov zo 192 813 predaných kusov Tacoma.
Toyota minulý rok oznámila “Final Edition” Supra pre Japonsko a Európu s väčším výkonom, luxusnejším odpružením a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou ako jedinou dostupnou prevodovkou. Vieme, že mechanické dvojča Supra, luxusné, športové autá BMW Z4, úplne končia výrobu, ale Toyota neoznámila, čo bude ďalej so Suprou v Amerike. Dúfajme, že tieto náznaky o Mk6 Supra sú predzvesťou skutočného auta, ktoré príde čoskoro.
zdroj: motor1.com
Zdá sa, že Lamborghini skúša Hyundai Ioniq 5N3. Január 2025
Nie je ani v najmenšom nezvyčajné, že si výrobcovia automobilov pozrú konkurenciu. Nedávne fotky a videá však vyvolávajú otázku: sú luxusné, športové autá Lamborghini a vozidlá Hyundai skutočne konkurentmi?
Robiť videá a fotky pred sídlom Lamborghini v Sant’Agata Bolognese znamená, že uvidíte luxusné, športové autá zabalené v kamufláži, ktoré vstupujú a vystupujú zo zabezpečenej uzavretej príjazdovej cesty. Takúto prehliadku Lamborghini bolo z tohto miesta vidieť mnohokrát, občas sa k nej pripojili aj luxusné, športové autá Ferrari alebo iné superautá. Bol to teda šok vidieť Ioniq 5 N vychádzať z brány a ticho prechádzať okolo kamery. A nebola to jednorazová záležitosť – ten istý Hyundai Performance Blue sa neskôr vrátil na príjazdovú cestu.
Je určite možné, že tento Ioniq 5 N by mohol jednoducho patriť niekomu v zariadení, ale úprimne povedané, Lamborghini má všetky dôvody na porovnanie tohto elektromobilu. Jeho dvojmotorová pohonná jednotka s výkonom 641 koní je porovnateľná s Urusom, ale spôsob, akým Hyundai dodáva túto silu na zem, hraničí s čarodejníctvom. Odvážny crossover sa drží, keď chcete, alebo driftuje podľa ľubovôle pre čistú zábavu.
To neznamená, že Ioniq 5 N ovplyvní šialené hybridné V12 Lamborghini Revuelto. Talianska značka by však určite mohla dopadnúť horšie ako referenčný Hyundai pre svoj prvý elektromobil, ktorý má teraz prísť v roku 2029. Koncept bol ohlásený s ohromujúcim výkonom 1 341 koní, ale ako to často býva v prípade konceptov, bolo odhalených len málo detailov o hnacej sústave. Neboli by sme prekvapení, keby mal sériový elektromobil taký výkon – toto je predsa Lamborghini.
Ale ako nám ukázal Hyundai s Ioniqom 5 N, výkon a vyrovnanosť môžu urobiť zo zábavného výkonného stroja niečo výnimočné. Preto nás ani v najmenšom neprekvapuje, keď vidíme toto auto potulovať sa po susedstve Lamborghini.
zdroj: motor1.com
Lamborghini volá do servisu dve Revuelta kvôli riziku požiaru2. Január 2025
Dvaja majitelia Lamborghini Revuelto 2024 budú musieť čoskoro navštíviť predajcu. Automobilka sťahuje len dve tieto nové, luxusné, športové autá kvôli možnému úniku oleja, ktorý by mohol spôsobiť požiar. Vozidlá by mohli mať problém so spojením olejovej príruby umiestnenej medzi olejovou nádržou a chladičom.
Lamborghini sa začalo zaoberať problémom po tom, čo v októbri v New Yorku začalo horieť Revuelto, čím sa začalo aj vyšetrovanie udalosti. Automobilka skontrolovala vozidlo začiatkom decembra a našla dôkazy o úniku oleja v motorovom priestore.
Podľa správy o stiahnutí interné vyšetrovanie odhalilo, že predmetné vozidlo malo výrobnú úpravu systému olejového okruhu, ktorému chýbalo akékoľvek potvrdenie, že pracovník utiahol skrutky podľa špecifikácie. Lamborghini tiež objavilo dve ďalšie luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto v USA s rovnakým rozdielom a rozhodlo sa stiahnuť dvojicu, pretože nemohlo vylúčiť bezpečnostné riziko.
Spoločnosť uviedla, že si nie je vedomá nehôd, zranení alebo ďalších požiarov súvisiacich s týmto problémom. Lamborghini informuje dotknutých majiteľov začiatkom februára a dá im pokyn, aby navštívili predajcu, kde technik skontroluje skrutky a v prípade potreby ich utiahne.
Revuelto je najnovšou vlajkovou loďou Lamborghini, ktorá nahrádza luxusné, športové autá Lamborghini Aventador. Je to tiež plug-in hybrid so 6.5-litrovým motorom V12 a tromi elektromotormi s výkonom 1 001 koní. Dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.5 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 350 km/h.
zdroj: motor1.com