Omladené terénne G21. Jún 2008

Od roku 1979 je to pravý terénny automobil. Vyhral rely Paríž-Dakar, slúži svätému otcovi ako adekvátny dopravný prostriedok, považuje sa za automobilovú štýlovú ikonu, rad za radom vyhráva čitateľské ankety a vytvára spoločný genetický fond rodiny mercedesov kategórie SUV, ktorá sa medzičasom rozrástla na štyri modelové rady – to je trieda G. Po 29 rokoch je trieda G služobne najstarším modelovým radom osobných automobilov v histórii značky Mercedes-Benz od roku 1886. A zbierka superlatívov bude pokračovať, lebo trieda G vďaka permanentnej aktualizácii trvale udržiava kontakt s najmodernejšou automobilovou technológiou. Modernizácie zovňajšku sú aj teraz úmyselne skromnejšie. K zlepšeniam došlo hlavne v oblasti telematiky, Mercedes G 500 sa okrem toho bude dodávať aj s novým 5,5 litrovým motorom V8.

Najnovšia trieda G sa zvonka prezentuje zmenenou maskou chladiča s trojlamelovým dizajnom, model G 500 spoznáte okrem toho aj podľa nových 18-palcových diskov z ľahkej zliatiny. Do rodiny modelu G patria aj teraz tri varianty karosérie (krátka verzia Station, dlhá verzia Station, kabriolet), ktoré možno skombinovať buď s úsporným dieselovým motorom CDI V6 s výkonom 165 kW/ 224 k a krútiacim momentom 540 newtonmetrov, alebo s novým, výkonným 5,5 litrovým benzínovým motorom V8 s výkonom 285 kW/388 k a krútiacim momentom 530 newtonmetrov. Vďaka novej motorizácii trieda G dosahuje jazdné výkony, ktoré pripomínajú športové automobily. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,9 sekundy.

Nová generácia telematiky s užitočnými doplnkovými funkciami
Najnovšie modely triedy G sú vybavené rozšírenou generáciou telematiky s jednoduchou obsluhou. Sériovo je nainštalovaná bluetooth súprava handsfree na mobilný telefón. Na želanie sa dodáva aj nové multimediálne rozhranie, ktoré slúži na prepojenie externej hudobnej pamäte s palubnou elektronikou a obslužným systémom vozidla. Hudobné tituly sa zobrazujú na združenom palubnom prístroji i na farebnom displeji na stredovej konzole a možno ich pohodlne vyvolať tlačidlami na multifunkčnom volante. Súčasne dochádza aj k dobíjaniu batérie audioprístroja. V modeloch G 320 CDI je Audio 20 sériovo vybavené integrovaným meničom na 6 CD. Audiooprístroj má dvojitý tuner s cieľom lepšieho príjmu rozhlasového signálu, regulovanie hlasitosti v závislosti od rýchlosti jazdy a klávesnicu na zadávanie telefónnych čísiel a rozhlasových frekvencií. Ďalším doplnkom je rozhranie bluetooth na bezdrôtové spojenie mobilného telefónu so súpravou handsfree.

COMAND APS v modeloch G 500 sériovo
Všetky verzie G 500 ponúkajú informačno – zábavný systém COMAND APS s integrovaným meničom na 6 DVD. Jeho súčasťou je navigačný systém s údajmi na pevnom disku a so záznamom trasy pri opustení digitalizovaných oblastí, obsluhou telefónu, ako aj špeciálnou ponukou Offroad na jazdu v teréne. Súčasťou systému COMAND APS je aj systém hlasovej obsluhy LINGUATRONIC s rozšírenými funkciami. Systém ovládania hlasom rozoznáva hlasové pokyny zadávané prostredníctvom celých slov bez predchádzajúceho tréningu a nezávisle od obsluhujúcej osoby. Systém sa aktivuje pomocou ovládacieho prvku na pravej strane multifunkčného volantu. Umožňuje nadviazanie telefonického spojenia vyslovením telefónneho čísla, obsluhu audiosústavy, vyvolanie globálneho adresára a ovládanie navigácie. Systém COMAND APS možno navyše skombinovať s televíznym tunerom alebo s parkovacou kamerou vzadu.

Ďalšie možnosti výbavy: ak chcete dosiahnuť perfektný zvuk, môžete sa rozhodnúť pre surroundový zvukový systém Harman Kardon® Logic7® s 12 vysokovýkonnými reproduktormi. Komfort sedenia na želanie zvýši klimatizácia sedadiel pre vodiča i spolujazdca.

Trieda G: Úspešný príbeh viac ako tri desaťročia
Klasický predstaviteľ terénnych automobilov Mercedes-Benz ponúka premyslenú syntézu výkonných pohonných systémov a systémov jazdnej dynamiky. Popri permanentnom pohone všetkých kolies s redukciou pre terén a sedemstupňovej automatike 7G TRONIC sa do sériovej výbavy vozidla dostali aj systém elektronického riadenia trakcie 4ETS, elektronický stabilizačný program ESP®, ako aj tri uzávierky diferenciálov, ktoré sa zapínajú jednoduchým stlačením tlačidla. Závod Magna Steyr v rakúskom Grazi vyrába triedu G a od roku 1979 vyprodukoval takmer 200 000 vozidiel. A koniec tohto úspešného príbehu je v nedohľadne. Mercedes G bude aj v nasledujúcich rokoch dopĺňať modelovú paletu automobilov SUV s triedami GL, ML a GLK a v roku 2009 oslávi okrúhle jubileum.

Nový model k dispozícii od septembra 2008
Novú generáciu si záujemcovia môžu objednať už teraz a prvé vozidlá výjdu z výrobnej linky v septembri 2008.