Nový úsporný osemvalec AMG25. August 2011
Približne o 30 percent nižšiu spotrebu oproti predchodcovi s rovnakým objemom 5,5 litra dosahuje nový vysokootáčkový atmosférický motor V8 AMG. Hospodárnejšiu, ale stále dynamickú jazdu umožňuje najmä uplatnenie v ňom novinky z dielne Mercedes-AMG: technológie manažmentu valcov (AMG Cylinder Management) s riadením podľa viacparametrovej charakteristiky. Tá pri vhodných jazdných podmienkach vypína polovicu, teda štyri (druhý, tretí, piaty a ôsmy) z jeho ôsmich valcov. Obdobná technológia sa používa na úsporu paliva osemvalcových pretekárskych motorov vo Formuli 1. Osemvalcový, tradične ručne montovaný nový agregát V8 AMG sa predstaví v rovnako novom roadsteri SLK 55 AMG, pre pohon ktorého je výhradne určený. Spoločnú premiéru budú mať už počas septembrového veľtrhu IAA vo Frankfurte nad Mohanom.
Premiérový SLK 55 AMG sa predstaví s uvedeným novovyvinutým agregátom, ktorý má okrem iného tiež nové vedenie nasávaného vzduchu, nové hlavy valcov, priame vstrekovanie benzínu s unikátnym tlakom až 200 barov, modifikovaný štvorventilový rozvod s nastavovaním vačkového hriadeľa, upravené hospodárenie s olejom a optimalizovanú kľukovú skriňu, systém stop – štart a manažment alternátora. Uplatňuje sa v ňom vysoký kompresný pomer 12,6 : 1, pričom dosahuje maximálny počet otáčok viac ako 7 000.
Vďaka priekopníckemu manažmentu valcov a ďalším vylepšeniam je výkon nového motoru V8 AMG oproti predchodcovi zvýšený o 45 kW (62 k) na 310 kW (422 k) a krútiaci moment zlepšený z 510 na 540 Nm, pričom jeho kalkulovaná spotreba 8,5 litra na 100 km (podľa NEFZ) je o 3,5 litra (a teda zhruba o 30 percent) nižšia.