Nový roadster Mercedes-AMG GT R20. Marec 2019

Mercedes-AMG spája svoj špičkový model plný technológie z motoristického športu so slobodou zážitku z jazdy s otvorenou strechou v novom GT R roadster limitovanom na 750 kusov. Vďaka výkonnému pohonu a expresívnemu dizajnu oslovuje novú cieľovú skupinu orientovanú na životný štýl, ktorá si život užíva plnými dúškami. Motor biturbo V8 s výkonom 430 kW/585 k, podvozok s nastaviteľnou svetlou výškou s aktívnym riadením zadnej nápravy, aktívna aerodynamika a inteligentná odľahčená konštrukcia tvoria základ mimoriadne dynamických jazdných vlastností.

Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo dosahuje výkon 430 kW (585 k) a disponuje maximálnym krútiacim momentom 700 Nm dostupným od 2 100 až po 5 500 ot./min. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne toto luxusné, športové auto za 3,6 sekundy a zrýchľovanie sa končí až pri hodnote 317 km/h. O výnimočné výkony sa postaral aj nárast prepĺňacieho tlaku na 1,35 baru, nechýba úprava pracovných povrchov vložiek valcov technológiou NANOSLIDE®.

Dopredu naklonená šípovitá maska chladiča a vysokovýkonné LED svetlomety vytvárajú dynamický tvar prednej časti. Aerodynamiku a chladenie bŕzd zlepšujú spojlery na prednej časti vrátane vysúvacieho spodného spojlera, ktorý pri rýchlosti 250 km/h zníži vztlak na prednú nápravu o 40 kg. Vozidlo je stabilnejšie a ovládateľnejšie pri vysokých rýchlostiach. O dostatočnú dodávku chladiaceho vzduchu sa starajú aj elektronicky ovládané lamely AIRPANEL, ktoré podľa potreby otvárajú alebo zatvárajú mriežku chladiča. Profilu vozidla dominujú mimoriadne ľahké 10-lúčové originál disky, ktoré obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, vpredu s rozmermi 275/35 ZR 19, vzadu 325/30 ZR 20. Spod kolies presvitajú žlté strmene bŕzd. Vysoký výkon pri pohľade zozadu pripomínajú široký zadný spojler ako aj dvojitý difúzor.

Súčasťou roadsteru je trojvrstvová látková sklápacia strecha s akustickou vložkou. Záujemcovia majú na výber spomedzi 14 farieb laku karosérie a balíkov prvkov z uhlíkových vlákien. Na limitovanú edíciu vozidla odkazuje na stredovej konzole plaketa s nápisom 1 of 750. Exkluzívnou kožou čalúnené vyhrievané aj ventilované sedadlá poskytujú okrem vynikajúcej opory aj vyhrievanie priestoru okolo hlavy AIRSCARF, vďaka ktorému bude jazdenie s otvorenou strechou pôžitkom aj pri nízkych teplotách.

Luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT R roadster majú pred vodičom digitálny združený displej s rozmermi 12,3 palca a multimediálny monitor s uhlopriečkou 10,25 palca na stredovej konzole. Združený prístroj ponúka dizajn obrazovky s tromi štýlmi zobrazovania špecifickými pre AMG: Klasický, Športový alebo Superšport. Inovatívne farebné tlačidlá s displejom na stredovej konzole integrujú ukazovatele a ovládanie prevodovky, podvozka, ESP, výfukovej sústavy, aerodynamického profilu a funkcie štart – stop. K dispozícii sú aj tlačidlá AMG na volante s okrúhlym otočným ovládačom s integrovaným displejom ako aj dve vertikálne usporiadané tlačidlá s displejom.

K výnimočnej dynamike tohto luxusného, športového auta pomáha aj zníženie jeho hmotnosti. O to sa postarali predovšetkým špičkové materiály ako zliatiny hliníka či horčík, uhlíkové vlákna alebo špeciálne plasty. Okrem zníženia hmotnosti tieto materiály zvyšujú tuhosť vozidla, čo sa prejavuje na precíznych jazdných vlastnostiach, rýchlych reakciách na povely vodiča a na výnimočnej ovládateľnosti.

Špeciálne navrhnutá výfuková sústava neposkytuje len pravý zvuk pretekárskeho vozidla, ale vďaka použitiu titánu na tlmiči výfuku a tenkostennej ušľachtilej ocele pre prednú časť výfukovej sústavy prispieva aj k úspore hmotnosti o približne šesť kilogramov. A zvuk? Ten vystupuje cez tri koncovky a vyvoláva zimomriavky, o čo sa starajú aj aktívne klapky.

Výkon motora uloženého vpredu prenáša na kolesá 7-stupňová dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G umiestnená pri zadnej náprave prostredníctvom Torque Tube z ľahkých a pevných uhlíkových vlákien. Výhodou je lepšie rozloženie hmotnosti a tak aj vhodnejšie jazdné vlastnosti na pretekárskej trati. Lepšiemu prispôsobeniu vozidla konkrétnym podmienkam slúži 6 jazdných režimov Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport plus, PRETEK a Individuálny, ktoré sa prepínajú pomocou radiacej páčky AMG DYNAMIC SELECT na stredovej konzole alebo tlačidiel AMG na volante. K nastaviteľným systémom patrí aj možnosť vypínania ESP tak, aby si vodič naplno užil riadené šmyky hnanej nápravy prostredníctvom systému AMG TRACTION CONTROL s deviatimi stupňami. K tomu pomáha aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadnej nápravy. Na želanie sa dodáva keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava. Jej výhody sú úspora hmotnosti až cca 15 kilogramov, dlhšia životnosť a ešte lepšia odolnosť vďaka keramickým brzdovým kotúčom s priemerom 402 milimetrov vpredu a 360 milimetrov vzadu.