Nový Mercedes triedy A9. Marec 2012
Pulz novej generácie: v centre pozornosti stánku Mercedes-Benz na ženevskom autosalóne (8. až 18. marca 2012) je svetová premiéra novej triedy A. V kompaktnom segmente automobilka začala písať novú kapitolu: vyslovene emocionálna v dizajne, dynamická s motormi od 80 kW (109 k) do 155 kW (211 k), vysoko úsporná s hodnotami emisií od 99 g CO2/km. Súčasne zdôrazňuje, že bezpečnosť pri značke Mercedes-Benz nie je otázkou ceny – okrem iného je sériovo vybavená radarovým asistenčným systémom COLLISION PREVENTION ASSIST.
Nová trieda A na prvý pohľad signalizuje dizajn a dynamiku a je nižšia až o 18 centimetrov ako jej predchodkyňa. Radikálna reč tvarov predstavená ako koncepcia Concept A-CLASS, ktorú celý svet prijal s oduševnením, bola dôsledne zavedená do sériovej výroby: s novou interpretáciou klasického dvojboxového dizajnu vytvorili dizajnéri z dielne Mercedes-Benz emotívny exteriér s mimoriadne športovým charakterom. „Zaviesť nový dynamický štýl z dielne Mercedes-Benz do triedy kompaktných vozidiel – táto výzva nám pripravila neskutočne veľa potešenia,“ vysvetľuje Gorden Wagener, šéfdizajnér značky Mercedes-Benz. „Atletická trieda A je typický mercedes. Charakterové línie, predovšetkým na bokoch, dodávajú triede A štruktúru a napätie.“
Cieľom dizajnu interiéru bolo harmonicky dotvoriť športový vzhľad exteriéru vo vnútri. K tomu sa pridáva pre segment kompaktných vozidiel nevídane vysoký dojem hodnoty, dosiahnutý rečou tvarov, výberom a možnosťou kombinácií vysokokvalitných materiálov. A rovnako ako v koncepcii Concept A-CLASS možno smartfón na želanie plne integrovať do obslužného a zobrazovacieho systému. S vlastnou aplikáciou možno vo vozidle používať všetky schopnosti iPhonu® – a v budúcnosti aj iných smartfónov.
Prvý raz boli do vývoja kompaktnej triedy zavčasu zapojení aj špecialisti na výkon z AMG. Výsledkom je najdynamickejšia verzia modelového radu – trieda A Sport navrhnutá v AMG, na ktorej nemožno prehliadnuť optickú príbuznosť s koncepciou Concept A-CLASS – práve podľa novej diamantovej mriežky. Trieda A Sport je vybavená čiernymi vysokolesklými exkluzívnymi diskami z ľahkej zliatiny AMG s 5-lúčovým dizajnom vo formáte 18 s obutím 235/40 R 18 na obidvoch nápravách, ako aj červenými brzdovými strmeňmi: opticky odkazujú na mimoriadne dynamické jazdné kvality modelov A 250 Sport a A 220 CDI Sport, ktoré sa vyznačujú okrem iného prednou nápravou vyvinutou v AMG a tomu primerane nastaveným podvozkom.
Expresívne postavenie modelu zvýrazňujú aj červené prvky na prednom a zadnom nárazníku AMG. Kontrast medzi čiernou výbavou a červenými zvýrazňujúcimi prvkami pokračuje aj vnútri: výraznú farbu má kontrastné ozdobné obšitie na volante a sedadlách rovnako ako bezpečnostné pásy. Do červena sú ladené aj prístroje a ozdobné prstence vo vzduchových dýzach.
Spektrum novej generácie benzínových motorov so zdvihovým objemom 1,6 a 2,0 litra siaha od 90 kW (115 k) v A 180 cez 115 kW (156 k) v A 200 až po 155 kW (211 k) v A 250. Ich spoločným znakom je kombinácia priameho vstrekovania s preplňovaním turbodúchadlom poháňaným výfukovými plynmi, zdokonalené spaľovanie a rozšírená oblasť vrstvového plnenia pre režim s chudobnou zmesou pomocou rýchlych vstrekovačov pre viacnásobné vstrekovanie paliva, ako aj dynamické viacnásobné zapaľovanie. CAMTRONIC je inovácia, ktorá slávi svoju svetovú premiéru na 1,6-litrovom motore: prestavením zdvihu ventilu na vstupnej strane sa obmedzí množstvo čerstvej zmesi v režime čiastočného zaťaženia a zníži sa spotreba.
Aj dieselové motory vďaka najmodernejšej vstrekovacej technike a preplňovaniu presvedčia maximálnou úspornosťou a ohľaduplnosťou voči životnému prostrediu. A 180 CDI začína s výkonom 80 kW (109 k) a vyvinie maximálny krútiaci moment až 250 Nm, v A 200 CDI predstavuje maximálny výkon 100 kW (136 k), maximálny krútiaci moment dosahuje 300 Nm. Motor v A 220 CDI má zdvihový objem viac ako 2,2 litra, výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 350 Nm, čo umožňuje triede A dosiahnuť vynikajúce jazdné výkony.