Nový 4-litrový motor AMG V8 s dvoma turbodúchadlami7. August 2014

Najnovší štvorlitrový (objem 3,982 litra) motor AMG V8 s dvoma turbodúchadlami a priamym vstrekovaním benzínu tretej generácie dosahuje parametre na úrovni pretekárskeho vozidla (375 kW/510 k; 650 Nm: v rozsahu 1 750 až 4 750 otáčok). Skonštruovaný je pre nový luxusný, športový automobil Mercedes-AMG GT. Je to prvý športový motor na svete s turbodúchadlami uloženými vo vnútri véčka vytvoreného z dvoch radov valcov (v tzv. horúcom vnútornom V) a mazaním so suchou kľukovou skriňou. Motor je tak kompaktný a vykazuje najnižšiu hmotnosť v segmente (209 kg bez náplní). Má optimálne mazanie. A to aj pri veľmi vysokých rýchlostiach v zákrutách. Nový agregát zároveň vylepšuje rozloženie hmotnosti medzi nápravami a znižuje vozidlu ťažisko. Zabezpečuje pritom nielen optimálnu reakciu, vysoké zrýchlenie ale aj nízke emisie (spĺňa Euro 6).

Popri vynikajúcom rozvinutí výkonu umožňuje pre daný segment vysoko hospodárnu jazdu: výrazne pod 10 litrov/100 km (kombinovaná NEJC). Emocionálny, nezameniteľný (vodičom nastaviteľný) zvuk mu poskytuje športová výfuková sústava s plne variabilne ovládanými klapkami.

Pri novom agregáte AMG V8 sa využívajú najmodernejšie technológie. Napríklad Daimlerom vyvinutá technológia NANOSLIDE® tiež ulatnená i pri turbomotore Mercedes F1. Rovnako ako takzvané lunetové lapovanie, či použitie zliatiny zušľachtenej zirkónom. Alebo hliníková kľuková skriňa vyrobená technológiou liatia do kokily v piesku a vyhotovená v konštrukcii „closed deck“. Pri vyhotovení motora sa zároveň dodržiava tradičný manufaktúrny postup: „One man, one engine“. Každý inovatívny osemvalec pritom ručne zostavuje jeden vysokokvalifikovaný montér.

 

 

Nový motor V8 biturbo, naznačujúci budúcnosť, tak pokračuje v pôsobivej tradícii osemvalcov AMG. Tú začal už v roku 1967 motor M100 legendárneho pretekárskeho vozidla 300 SEL 6.8 AMG.