Novozaložený Hydrogen Council akceleruje využitie vodíka26. Január 2017

DTrinásť popredných spoločností sveta, vrátane výrobcov luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz a BMW(kompletný zoznam= Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW GROUP, Daimler, ENGIE, Honda, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total a Toyota) založilo v švajčiarskom Davose začiatkom tohto roka Výbor pre vodík (Hydrogen Council). Celosvetovo 1,72 miliónov zamestnancov členských krajín novozaloženého výboru vytvára ročne obrat v hodnote 1,07 bilióna eur. Na prvom zasadaní výboru si členské krajiny predsavzali etablovať mnohostranný nosič energie – vodík a palivové články na jeho báze ako jedno z centrálnych riešení energetického obratu.

TVodík pri svojom používaní neuvoľňuje oxid uhličitý (CO2) a môže tak hrať dôležitú úlohu pri prechode na budúcnosť čistej energie bez tvorby CO2. Investície do vývoja a komercializácie vodíka a palivových článkov aktuálne dosahujú celkovo približne 1,4 miliardy eur ročne. Výbor pre vodík chce tieto investície značne rozšíriť. Zároveň prispieť k dosiahnutiu ambiciózneho cieľa Parížskej dohody z roku 2015: znížiť otepľovanie našej planéty o dva stupne Celzia.

„Technológie bez emisií sú neoddeliteľnou súčasťou stratégie pohonov koncernu Daimler. Okrem hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a vozidiel so 48-voltovou sústavou bude naše portfólio do roku 2025 obsahovať už viac ako desať plne elektrických vozidiel v segmente osobných automobilov. Technológia palivového článku má ohromný potenciál pre sektor energií a mobility. Výhody sú jasné: vysoké hodnoty dojazdu a krátke doby tankovania, ako aj široké spektrum použitia od osobných, luxusných, športových automobilov až po mestské autobusy. Naďalej sledujeme náš cieľ uviesť na trh ďalšiu generáciu elektromobilov s palivovým článkom. Model Mercedes-Benz GLC F-CELL predstavíme ešte tento rok.“ Uviedol v súvislosti s aktivitami výboru Jochen Hermann, viceprezident zodpovedný za danú oblasť v spoločnosti Daimler.