Nové SLK: bezpečnosť v popredí3. December 2010

Športový roadster Mercedes-Benz SLK tretej generácie, ktorý bude predstavený v januári 2011, poskytuje nielen dostatočný komfort a agilnú jazdu ale doposiaľ tiež najvyššiu mieru bezpečnosti.

Vo vozidle k tomu prispievajú viaceré systémy asistujúce vodičovi. Napríklad ATTENTION ASSIST sériovo inštalovaný a spôsobilý identifikovať, kedy je vodič unavený. Na želanie sa zasa montuje tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC PLUS uľahčujúci vodičovi napríklad jazdu v kolónach. V súčinnosti s brzdou PRE-SAFE® dokáže identifikovať nebezpečenstvo, varovať vodiča a v prípade nutnosti i samočinne zabrzdiť pri hroziacej zrážke s vozidlom vpredu.

Nové SLK má sériovo bez príplatku tiež ADAPTIVE BRAKE s ABS a reguláciou preklzávania hnacích kolies ASR a stáčavého momentu GMR. Tento komplexný systém vykonáva viacero ďalších funkcií. Podporuje vodiča pri výjazde do kopca tým, že bráni nechcenému pohybu späť. Udrží auto na mieste aj bez zošliapnutia brzdy (napríklad pri zastavení na semaforoch). Ihneď ako vodič náhle zloží nohu z plynového pedálu, priblíži brzdové obloženie k brzdovým kotúčom, čo urýchli dosiahnutie maximálneho prítlaku brzdy pri prípadnom plnom brzdení. Pri daždivom počasí udržuje brzdové kotúče suché pomocou jemného nebadateľného pribrzďovania.

Zvýšenie bezpečnosti aj komfortu jazdy v novom SLK umožňuje tiež Intelligent Light System, ktorý združuje a podľa potreby zapína osvetlenie: na odbočovanie, na mimomestské komunikácie, diaľničné, zákrut a rozšírené hmlové.

Asistent povolenej rýchlosti s kamerou na vnútornej strane čelného skla identifikuje dopravné značky s najvyššou povolenou rýchlosťou a na displeji toto obmedzenie rýchlosti zobrazí. Účinnú pomoc pri navádzaní do ohraničených parkovacích priestorov zasa poskytuje PARKTRONIC. Optimalizovaná konštrukcia karosérie SLK so spevnenými prvkami vyhovuje tiež požiadavkám Euro NCAP a ďalších bezpečnostných testov.

Vylepšené boli aj záchytné systémy s dvojstupňovým airbagom vodiča a spolujazdca. Novinkou je hlavový airbag zakrývajúci veľkú plochu bočnej nárazovej zóny v oblasti hlavy ako aj sériovo montované aktívne hlavové opierky NECK-PRO.

Nový roadster je bezpečnejší nielen pre posádku ale aj ostatných účastníkov cestnej premávky. Jeho snímače pri náraze iniciujú okamžité nadvihnutie kapoty motora o 85 milimetrov a tak vytvorenie dodatočného priestoru, ktorým sa znižuje zrýchlenie počas nárazu chodca a tým riziko jeho zranenia.