Nové motory V6 a V8: skok v účinnosti25. Máj 2010

Vďaka novým motorom V6 a V8 sa podarilo značke Mercedes–Benz dosiahnuť v prémiovom segmente bezprecedentne rekordnú účinnosť. Nie náhodou – suverénna kultúra chodu motora sa spojila s novými dimenziami výkonu a ohľaduplnosťou k životnému prostrediu.

Inovatívnou technológiou sa špecialistom na vývoj motorov značky Mercedes – Benz podarilo dosiahnuť výrazné zníženie spotreby paliva a zároveň značne zvýšiť samotný výkon motora. Svedčí o tom aj dôsledne prepracovaný nový motor V8, ktorý s objemom 4663 cm3 poskytuje napriek pätnásťpercentnému zmenšeniu zdvihového objemu o 0,8 litra až o 12% vyšší výkon – 320 kW (435 k) – než jeho predchodca. A hoci jeho krútiaci moment zaznamenal rast až o 32 % (z 530 Nm na 700 Nm), emisie CO2 poklesli o 22% na úroveň 224 g/km a taktiež klesla aj spotreba až o 22 % na 9,5 l/100 km.

Ohromujúconízka spotreba
Nový neprepĺňaný motor V6 s objemom 3499 cm3 a výkonom 225 kW (306 k), má zvýšený krútiaci moment z 350 Nm na 370 Nm. Úspornosť spotreby oproti jeho predchodcom sa pohybuje na úrovni 24% a s emisiami CO2 177 g/km dosahuje hodnoty (pri modeli S 350) len 7,6 l/100 km! Šesťvalec má úplne nový vzduchový a výfukový systém v kombinácii s prepínateľným rezonančným sacím potrubím a optimalizovanými vlastnosťami nasávania a výstupu. Zvýšenie samotnej účinnosti sa dosiahlo aplikáciou sériovej funkcie štart – stop s pohonom štyroch kolies 4MATIC a aj novovyvinutým riadeným priamym viacbodovým vstrekovaním benzínu s viaciskrovým zapaľovaním. Najvýraznejšou zmenou nového motora V6 je uhol V medzi radmi valcov, zmenšený z 90° na 60°.

Oba nové motory majú kľukové skrine, piesty a hlavy valcov z hliníka. Kľukový hriadeľ, ojnica a ventily sú vyrobené zo špeciálnej kovanej ocele. Prostredníctvom dôslednej odľahčenej konštrukcie a jemnej optimalizácie sa konštruktérom podarilo výrazne znížiť trenie pohonného agregátu.

Jesenné novinky
Uvedené skutočnosti len dokazujú, že nová inovovaná generácia spaľovacích motorov V6 a V8 si aj v budúcnosti nájde zmysluplné nasadenie. Tento trend potvrdzujú aj slová Dr. Thomasa Webera, člena predstavenstva spoločnosti Daimler zodpovedného za koncernový výskum a vývoj Mercedes-Benz Cars, podľa ktorého: "Nové šesťvalce a osemvalce Mercedes-Benz sú unikátnou syntézou suverénneho rozvinutia sily, komfortu a účinnosti a oba presvedčia kultúrou jazdy na najvyššej úrovni a príkladnou ohľaduplnosťou k životnému prostrediu." Nová generácia vidlicových motorov Mercedes–Benz sa začne používať už od tohtoročnej jesene a to najskôr ako osemvalce v triede CL, neskôr aj v triede S.