Najlepšiu karosériu má nové Ečko30. November 2009
Mercedes trieda E získava renomované ocenenie „EuroCarBody Award 2009“. Na EuroCarBody, celosvetovo najväčšej konferencii odborníkov na karosérie, porota z asi 400 účastníkov konferencie a členov komisie označila za vozidlo s najlepšou surovou karosériou triedu E. Celkovo bolo koncom októbra na EuroCarBody v nemeckom Bad Nauheime detailne predstavených a posúdených deväť sériovo vyrábaných karosérií, medzi nimi okrem iných, aj modelov Jaguar XJ, Audi R8 spyder a BMW 5 GT.
„Veľmi sa tešíme z tejto ceny. Koniec koncov je konferencia EuroCarBody najdôležitejším zasadaním odborníkov na karosérie na celom svete a má náležite vysokokarátové obsadenie“, vysvetľuje Dr. Jörg Langner, vedúci tímu pre čelné nadstavbové dielce vývoja Mercedes-Benz Cars. „Zároveň sa uzatvára kruh: pred siedmymi rokmi bola vtedajšia trieda E vôbec prvým víťazom odvtedy každoročne udeľovaného ocenenia EuroCarBody Award.“
Za víťazstvo vďačí modelový rad predovšetkým svojim špičkovým výsledkom v oboch hodnotených blokoch „úžitok pre zákazníka“ ako aj „inovačné koncepcie procesov, výroby a závodu“. Ako pre všetky ostatné vlastnosti výrobku, surová karoséria tvorí základ, na ktorom stavajú experti ostatných špecializovaných odvetví. „Rozhodujúcou nebola individuálna inovácia, ale zosúladená celková koncepcia“, analyzuje Dr. Langner. Porota tak v hodnotenom bloku „úžitok pre zákazníka“ ocenila, okrem iného, príkladnú koncepciu bezpečnosti a úroveň komfortu triedy E, ako aj vynikajúcu aerodynamiku. Pre všetky tieto vlastnosti je najdôležitejším prvkom práve surová karoséria.
Príkladom toho, ako bol pri vývoji karosérie triedy E úžitok pre zákazníka neustále v popredí, je aktívna kapota. Znižuje riziko poranenia chodcov a poskytuje majiteľom triedy E ďalšiu rozhodujúcu výhodu: aktívna kapota je skonštruovaná reverzibilne. Ak sa iniciovala napríklad pri štuchanci na parkovisku, zákazníci Mercedesu môžu kapotu uviesť do pôvodného stavu a systém takýmto spôsobom svojpomocne opäť aktivovať – a pokračovať v jazde.
„Naša orientácia na zákazníka sa odráža rovnako aj v koncepcii výroby triedy E“, zdôrazňuje Stefan Tritschler, vedúci projektu pre výrobu karosérie. „Pretože zaručenie najvyššej kvality od samého začiatku výroby je ten najlepší úžitok pre zákazníka.“ Umožnili to inovačné výrobné postupy a postupy na zaručenie kvality. Okrem zvyčajných opatrení na zaručenie kvality sa pri všetkých spôsoboch spájania aplikujú kontrolné postupy, ktoré zaručia kvalitu v každom jednotlivom výrobnom kroku. Napríklad aj inovačné robotom riadené zváranie laserovým lúčom RobScan je tiež kompletne pod dohľadom. Táto nová technológia zvárania dosahuje vysokú rýchlosť zvárania pri optimálnej kvalite zvarov. Vo výrobe karosérií Mercedes-Benz triedy E sa technológia RobScan používa predovšetkým v oblastiach dverí, bočnej steny a zadného stredového dielca.