Motor Bugatti W16 do dôchodku nepôjde29. Január 2020

Je pod kapotou najdrahšieho vyrobeného auta na svete (Bugatti La Voiture Noire) a poháňa tiež najrýchlejšie sériovo vyrábané luxusné, športové auto sveta (Bugatti Chiron Super Sport 300+). Áno, hovoríme o 8 litrovom motore W16, ktorý Bugatti používa od roku 2000, kde sa predstavilo v koncepte Bugatti Veyron. Výrobný model dostal štvoricu turbo miešadiel a aktuálny výkon u modelu Chiron 1.500 HP.

Posledné správy z Bugatti hovoria, že tento legendárny šesťnásťvalec  nepôjde tak skoro do dôchodku. Aj napriek prísnejším emisiám, bude podľa šéfa Bugatti Stephana Winkelmanna žiť celé desaťročia. Podľa jeho slov je motor unikát, ktorý nemá konkurenciu. Žiadný iný výrobca neponúka motor W16!

Winkelmann tiež povedal, že šéf koncernu VW Herbert Diess pozná hodnotu motora W16, čo znamená, že najvyšší šéf skupiny si je vedomý ako cenná je jednotka o objem 8.0 litra, takže sa jej len tak nevzdá.

V praxi to znamená, že luxusné, športové autá Bugatti, špeciálne nástupca modelu Chiron, budú mať pod kapotou motor W16. U druhého modelu Bugatti je už ale iná situácia, ten by mohol úplne stratiť spaľovací motor. Náhrada Bugatti Chiron však tak skoro nepríde. Do predaja stále pôjde viac ako 100 luxusných, športových automobilov Bugatti Chiron.

zdroj: motor1.com