Milión céčiek20. August 2010

Od uvedenia limuzíny triedy C na trh v marci 2007 a modelu T v novembri 2007 sa pre aktuálny model tohto konštrukčného radu dodnes rozhodlo už viac ako milión zákazníkov (viac ako 840 000 limuzín a viac ako 160 000 modelov T). Súčasná trieda C tak pokračuje v úspešnom kurze svojho predchodcu: v priebehu celého životného cyklu sa pre neho rozhodlo približne 1,9 milióna zákazníkov. Od uvedenia úplne prvej limuzíny triedy C na trh v roku 1982 predal Mercedes-Benz v tomto segmente spolu viac ako osem miliónov vozidiel.

Najväčším trhom pre limuzínu triedy C je USA (25 percent), nasleduje Nemecko a Čína. Počas prvého polroka tohto roka zaznamenala v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka nárast odbytu o šesť percent na 120 300 jednotiek, pričom v USA to bolo 29 600 (+15 percent), v Nemecku 14 300 a v Číne 12 100 vozidiel.

Dodávky modelu T si v júni v medziročnom porovnaní pripísali prírastok 20 percent: v Nemecku (najväčšom trhu pre modely kombi) to bol nárast o 6 percent, v západnej Európe celkovo o 19 percent a v Japonsku ako štvrtom najväčšom trhu dokonca až 47 percent.

Najobľúbenejším modelom je C 220 CDI BlueEFFICIENCY od konca tohto roka dostupný s ECO funkciou štart – stop (spotreba 4,4 l na 100 km a emisie CO2 117g/km).

Podľa aktuálnej štúdie J.D. Power and Associates Nemecko má trieda C celkovo najspokojnejších zákazníkov v kritériách hodnotenia kvality, spoľahlivosti, atraktívnosti, servisu a nákladov na prevádzku a dokázala sa tak dostať na vrchol porovnateľných vozidiel.