Maximum emócii, výkonu a luxusu: Panamera Turbo S1. Apríl 2011

Modelovú radu Panamera rozšíri v júni 2011 nový vrcholný model rady Gran Turismo, ktorý posúva merítka športových štvordverových vozidiel na úplne novú úroveň. V novom modeli Panamera Turbo S sa spája efektívnosť, jazdná dynamika a komfort v jedinečnej harmónii. V porovnaní s východiskovým typom Panamera Turbo sa u prevedenia Panamera Turbo S zvýšil výkon o desať percent, čo znamená o 50 k.

Oproti typu Panamera Turbo má Panamera Turbo S navýšený krútiaci moment zo 700 na 750 Nm. V režime "Sport" a "Sport Plus" v rámci štandartne dodávaného paketu Sport Chrono, rovnako ako pri aktivácii funkcie kickdown, sa krútiaci moment preplňovaného osemvalca krátkodobo zvýši až na 800 Nm.

Zdroj extrémnej sily pod kapotou vrcholného prevedení radu Panamera je zárukou rekordných časov zrýchlenia. S funkciou Launch Control dosiahne rýchlosť 100 km/h iba za 3,8 s. Najvyššia rýchlosť činí 306 km/h. Aj napriek zvýšeniu výkonu sa ale spotreba paliva udržuje na rovnako priaznivé úrovni ako u modelu Panamera Turbo, čo je dokonalý príklad efektívnosti prístupu Porsche Intelligent Performance. V kombinovanom cykle Nefza spotrebuje Gran Turismo len 11,5 l/100 km. Na celoročných pneumatikách Michelin so zníženým valivým odporom s priemerom 19 palcov, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre model Panamera, dôjde k zníženiu spotreby paliva na 11,3 l/100 km.
Zvýšenie výkonových parametrov východzieho motora Panamera Turbo umožnili najmä zmeny v dvoch nasledujúcich oblastiach: sú použité nové turbodmychdla, ktorých turbíny sú vyrobené z kombinácie titánu a hliníka, ktorým zodpovedá aj nové naladenie elektronickej riadiacej jednotky motora. Pokrokové legovanie turbín aj dúchadiel pomocou titánu a hliníka zabezpečilo zníženie ich hmotnosti a teda aj zmenšenie ich zotrvačnosti. Výsledkom je zlepšenie agility motora a jeho rýchlejšie reakcie.

Nové vrcholné prevedenie série Panamera prichádza s mimoriadne bohatou štandardnou výbavou, ako sa na špičkové vozidlo luxusného segmentu sluší a patrí. Športový charakter vysokovýkonného prevedenia modelu Panamera podporujú všetky dostupné aktívne systémy podvozku. Ide napríklad o systém aktívnych stabilizátorov PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), ktorý obmedzuje nakláňanie karosérie pri jazde v zákrutách a zároveň zvyšuje dynamiku jazdy. Prejazdy zákrut posúva na novú úroveň vektorové riadenie dynamiky PTV Plus fungujúce prostredníctvom variabilného rozdelenia krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami a elektronicky riadeným záverom diferenciálu. Riadenie Servotronic mení posilový účinok v závislosti na rýchlosti jazdy. Neoddeliteľnou súčasťou výbavy modelu Panamera Turbo S je aj športový paket Sport Chrono s tlačidlom "Sport Plus", ktoré nastavuje ešte športovejší prejav podvozku a motora. Vo výbave nechýba ani športový výfukový systém, ktorého zvuk prebúdza maximálne emócie.

Športový charakter modelu Panamera Turbo S sa však neprejavuje len fenomenálnymi dynamickými vlastnosťami, ale aj upraveným dizajnom. Pre špičkovú výkonnosť a jedinečný vzhľad je automobil postavený na dvadsaťpalcových kolesách Turbo II so zväčšeným rozchodom zadných kolies. Nechýbajú špecifické nástavce prahov z programu Porsche Exclusive, rovnako ako v štyroch smeroch nastaviteľný zadný spojler vo farbe karosérie. Ďalšie spojenie exkluzivity a športového charakteru sa prejavuje v interiéri, ktorý je štandardne čalúnený kožou v dvojfarebnom prevedení. Pre model Panamera Turbo S sa novo ponúka aj farebná kombinácia čierna / krémová, od jesene pribudne ešte exkluzívne spojenie achátovo šedej a krémové.

zdroj: porsche.cz