Maserati zaznamenalo za prvý kvartál hrozivý 48% pokles tržieb12. Apríl 2025

Predaj luxusných, športových automobilov Maserati naďalej klesá. Značka v prvom štvrťroku 2025 medziročne klesla o 48%, pričom sa predalo len 1 700 vozidiel. Čísla sú najnovším znepokojujúcim trendom talianskej značky, ktorá v minulom roku zaznamenala pokles predaja o 57%.

Pretrvávajúci prepad nie je pre Maserati prekvapením. Generálny riaditeľ Santo Ficili, ktorý bol najatý v októbri, aby zmenil značku, predpovedal, že rok 2025 bude rokom poklesu, pretože reorganizuje značku, aby ju pripravil na ziskovosť v roku 2026.

Ficiliho plán, načrtnutý počas rozhovoru pre Autocar v januári, zahŕňa vybudovanie nového tímu vo vnútri spoločnosti, nápravu vzťahov s rozčarovanými predajcami a veľa znižovania nákladov. Priznal marketingové zlyhania a zdôraznil možnosť zníženia cien, aby zostal konkurencieschopný.

To všetko by sa mohlo zmeniť vďaka clám Trumpovej administratívy. Spoločnosť Stellantis nedávno oslovila konzultačnú firmu McKinsey and Company, aby preskúmala budúcnosť Maserati a jeho sesterskej značky Alfa Romeo, čo vyvolalo fámy, že obe automobilky by mohli byť predané.

Maserati je najhoršie fungujúca značka v portfóliu Stellantis. Spoločnosť v roku 2024 predala len 11 300 vozidiel. Aby sme to uviedli na pravú mieru, dokonca aj konkurenčné luxusné, športové autá Ferrari sa predávali v rovnakom období viac, a to aj napriek oveľa vyššej priemernej transakčnej cene.

Zvyšku konglomerátu Stellantis sa nedarí oveľa lepšie. Automobilový gigant zaznamenal pokles dodávok takmer v každom regióne, v ktorom pôsobí, pričom niektoré zaznamenali pokles až o 20%. Iba Južná Amerika zaznamenala medziročný nárast predaja.

Pre Stellantis to mal byť rok prestavby, ale vzhľadom na pretrvávajúce neistoty na trhu z taríf by rok 2025 mohol byť pre značku ďalšou katastrofou.

zdroj: motor1.com