Maserati priznalo chyby, ktoré zapríčinili pokles predaja18. November 2018
Minulý mesiac sa v USA predalo len 950 kusov luxusných, športových automobilov Maserati. Od začiatku roka automobilka na americkom trhu predala len 9.363 kusov, čo v porovnaní s rokom 2017 predstavuje pokles o 16%.
Hlavným dôvodom poklesu je nedostatok nových modelov Maserati, ale tiež zásadné chyby pri prezentácii na trhu luxusných, športových automobilov. Nový šéf automobilky Fiat Chrysler Mike Manley v nedávnom rozhovore povedal, že napr. reklama na Maserati bola asi taká, ako keby ide o bežnú značku na masovom trhu. Veľkou chybou bolo tiež spojenie pod jednu strechu so značkou Alfa Romeo.
Ďalším významným faktorom spomalenia predaja luxusných, športových automobilov Maserati je pokles predaja v Číne a tiež zavedenie nových, prísnejších noriem WLTP v Európe. Kvôli ním museli automobilky pozastaviť výrobu niektorých modelov.
Bývalý šéf FCA Sergio Marchionne vypracoval ambiciózny plán predaja pre rok 2018, ktorého cieľom bolo predať po celom svete 75.000 vozidiel. V júni bol tento plán výrazne prepracovaný na 50.000 kusov, pričom aj táto predpoveď sa zdá byť nerealistická.
V prvých deviatich mesiacoch roku 2018 predalo Maserati 26.400 luxusných, športových automobilov, čo znamená, že ak by chcelo splniť plán, muselo by za ďalšie 3 mesiace predať takmer 24.000 vozidiel. To je pomerne nereálna predstava, takže sa zdá viac ako isté, že Maserati svoj ročný plán nesplní.
zdroj: motor1.com