Lexus zamieril k mesiacu a s novým modelom IS sa tam dostal dvakrát6. Jún 2013

Počas testovania a vývoja úplne nového luxusného automobilu Lexus IS najazdili skúšobní jazdci viac ako 1,6 mil. kilometrov – čo je dosť aj na dve spiatočné cesty na mesiac. .

Základom vývoja modelu IS bola požiadavka, aby si všetky prevedenia IS zachovala príkladné dynamické vlastnosti aj pri súčasnom zvýšení celkovej priestrannosti a úrovne pohodlia.

Úplne nový Lexus IS bol podrobený testom na diaľniciach, pretekárskych okruhoch a v laboratóriách, kde bol vystavený kritickým podmienkam na snehu a ľade južnej pologuli, teplu pologuli severnej, ale aj vyčerpávajúcim skúškam na okruhoch ako sú Nürburgring v Nemecku alebo Fuji Speedway v Japonsku.

Kľúčom k zaisteniu atraktívnej a zábavnej jazdnej dynamiky nového IS bol nový vývojový postup, v ktorého rámci dostala jazdná dynamika vyššiu prioritu ako všetky ostatné aspekty, vysvetlil hlavný konštruktér luxusného modelu IS Junichi Furuyama.

„Pri klasickom spôsobe vývoja by sme sa zamerali na vývoj jednotlivých aspektov, pričom ‘radosť z jazdy’ by bola výsledkom, podobne ako sa pyramída stavia od základov a potom sa postupuje hore až na vrchol,“ uviedol.

“Problém tohto prístupu tkvie v tom, že nikdy neviete, či požadovaného pôžitku z jazdy nakoniec dosiahnete. Pri vývoji nového IS sme preto obrátili celý postup naruby. Bolo treba najprv na vrchole pyramídy definovať príkladný pôžitok z jazdy, ktorý chceme vodičom ponúknuť, a potom vyvíjať jednotlivé zložky dynamiky na podporu tohto cieľa,“ povedal Furuyama.

Výsledkom tohto postupu je aplikácia nových metód na vystuženie karosérie, vrátane technológie „laser screw weld“ (novo vyvinutá technológia automobilky Lexus pre laserové zváranie – používa sa pre dosiahnutie vysokej pevnosti spájaných dielov predných a zadných dverí), lepenie kovových spojov karosérie (pri novom modeli IS celkom 25 metrov), alebo použitie sústavy zavesení, ktoré zvyšujú torznú tuhosť karosérie o 20 percent.

zdroj: lexus.sk, netcarshow.com