Lexus LF-A v úprave roadster18. Január 2008
Technici a návrhári zo spoločnosti Lexus aj naďalej využívajú štúdiu LF-A, priekopnícke športové vozidlo prémiovej triedy, ako médium na vyjadrenie svojho názoru na to, ako by mohol vyzerať vysokovýkonný športový automobil. V poslednej kreácii na tému LF-A sa rozhodli odstrániť strechu, a tak vytvorili športový roadster. Štúdia LF-A v úprave roadster stavia na robustnej, pritom veľmi ľahkej karosérii kupé vozidla LF-A, ktorá je vyrobená prevažne z uhlíkových vlákien a hliníka. To napomáha zachovať pevnosť a tuhosť karosérie vozidla aj v otvorenej úprave.
LF-A roadster je podobne ako predošlá štúdia v úprave kupé poháňaný vysokootáčkovým agregátom V10 s objemom necelých 5,0 litra. Desaťvalec do „V“ s výkonom vyše 500 k a maximálnou rýchlosťou presahujúcou 320 km/h je umiestnený vpredu, ale až za osou prednej nápravy. Konštruktéri modelu LF-A to označujú ako umiestnenie „vpredu uprostred“. Motor je prepojený so systémom transaxle pomocou hnacej hriadele uloženej v tuneli. Na zmenu prevodov možno používať páčku pod volantom. Tunel hnacej hriadele je súčasne konštrukčným prvkom, ktorý prispieva k tuhosti pohonného ústrojenstva aj podvozka a zároveň znižuje úroveň vibrácií.
Vonkajšia úprava vychádza z filozofie dizajnu L-finesse značky Lexus, vďaka ktorej sa roadster LF-A vyznačuje kompaktnou a nízkoprofilovou prednou časťou aerodynamického tvaru. Roadster LF-A má podobne ako verzia kupé výšku len1 220 mm, ale v tejto verzii je vybavený aj zadným krídlom meniacim profil v závislosti od rýchlosti jazdy. V zadnej časti zaujmú koncové svetlá v tvare šípu, zahnuté až k bokom vozidla a ohraničujúce dvojicu veľkých ochranných mriežok. Týmito mriežkami prúdi vzduch ohriaty v dvojici vzadu inštalovaných chladičov a podieľa sa tak na výbornej aerodynamike roadstera LF-A. Studený vzduch sa do týchto chladičov nasáva prostredníctvom dvoch sacích kanálov umiestnených priamo nad podbehmi zadných kolies. Vďaka namontovaniu chladičov dozadu mohli dizajnéri zachovať nízky a kompaktný profil prednej časti vozidla. Takéto usporiadanie uvítali aj technici pracujúci na podvozku LF-A, ktorí tak mohli optimalizovať rozloženie hmotnosti medzi nápravy. Na celkovo vyváženom vonkajšom vzhľade sa podieľajú aj športové pneumatiky montované na diskoch z hliníkovej zliatiny s elektrónmi, pripomínajúcimi lopatky turbíny.
Veľké pneumatiky ladia s rozmermi vozidla v celkovej dĺžke 4 460 mm a rázvorom náprav 2 610 mm. Rozmer predných pneumatík je 265/35 R20, zadných 305/30 R20. Podobne ako pri LF-A v úprave kupé používa vozidlo brzdové kotúče s vnútorným odvetrávaním, s priemerom vpredu 360 mm, vzadu 345 mm. Brzdy vpredu sú šesťpiestikové, vzadu sa používajú brzdy štvorpiestikové.
Logo v tvare štylizovaného písmena „F“ umiestnené na oboch predných blatníkoch roadstera označuje zaradenie tohto vozidla do nového radu „F“. Názov je odvodený z pôvodného označenia „F“ použitého pri prvom prototype vozidla Lexus LS. Toto auto malo vtedy interné označenie „Circle-F“ (teda Skupina F), kde „F“ znamenalo „flagship“ (vlajková loď). Z označenia Circle-F sa postupne stal krycí názov Flagship One (vlajková loď číslo 1), t. j. F1, a z prvej štúdie F1 sa potom vyvinulo prvé vozidlo značky Lexus, model LS. Odvtedy sa kódové označenie „F“ používa pre vozidlá vyvíjané v špeciálnom programe značky Lexus nad rámec bežného technického vývoja. Navyše vozy IS F môžu využívať svoj „domovský“ pretekársky okruh vo Fudži – tvar loga F je inšpirovaný početnými zákrutami tejto pretekárskej trate. Úplne nový športový sedan Lexus IS F je prvým sériovo vyrábaným vozidlom, kde bolo použité označenie F.
Pohonné ústrojenstvo
Typ: motor uprostred, umiestnený za prednou nápravou, zadná náprava typu transaxle
Motor: V10 (obsah pod 5,0 l)
Prevodovka: so sekvenčným radením, ovládaná páčkami pod volantom
Výkon: vyše 500 k
Maximálna rýchlosť: vyše 320 km/h
Rozmery pneumatík
Vpredu: 265/35 R20
Vzadu: 305/30 R20
Rozmery vozidla
Celková dĺžka: 4 460 mm
Celková šírka: 1 895 mm
Celková výška: 1 219 mm
Rázvor náprav: 2 606 mm