Lexus CT 200h je na čele nízkoemisných vozidiel26. Október 2010

Konečné homologačné skúšky dokonca prevýšili pôvodné odhady. Nový CT 200h je na čele nízkoemisných vozidiel v rámci celého európskeho trhu. Lexus CT 200h je na čele – iba 87 g/km.

Rekordne nízke emisie v celom odvetví
CT 200h dosahuje rekordne nízku hladinu emisií v rámci celého automobilového priemyslu; úroveň produkovaných emisií CO2 zodpovedá výrazne menším vozidlám a jasné prvenstvo si tento model získava aj v parametroch emisií NOx a pevných častíc (PM).
CT 200h vykazuje výrazne nižšiu hladinu emisií aj v porovnaní s konkurenčnými vozidlami podobných rozmerov s porovnateľným výkonom.

Zrejmý paradox nižších emisií pri väčších rozmeroch vozidla je daný kombináciou pohonu Lexus Hybrid Drive druhej generácie a ďalších inteligentných technológií zameraných na úsporu energií.

Inteligentné funkcie pre šetrenie s energiami
Konštruktéri použili celý rad opatrení na úsporu energií, vďaka ktorým model CT 200h dosahuje najlepšie možné parametre v otázkach ekológie. Patria sem okrem iného:

- Senzor vlhkosti s automatickým riadením prívodu vzduchu a aktívne vyhrievanie sedadiel – s cieľom udržať viac tepla v samotnom motore, aby skôr dosiahol prevádzkovú teplotu a bolo možné ho vypínať.
- Komplexné využitie úspornej technológie svietenia LED diódami, ktoré v porovnaní s halogénovými žiarovkami umožňuje znížiť odber energie približne o 45 %.
- Ľahký a energeticky hospodárny zosilňovač digitálnej audio sústavy, ktorý oproti bežnému analógovému zosilňovaču spotrebuje o 50 % menej energie a je o 26 % ľahší.

Nové technológie spaľovacieho motora
K zníženiu hladiny emisií prispieva aj zážihový motor 1,8 l, ktorý do kategórie vozidiel s plne hybridným pohonom prináša dve prvenstvá:

- Nový systém chladenej recirkulácie výfukových plynov (EGR), ktorý je menší a ľahší ako podobné riešenia v iných modeloch, pričom do sústavy nasávania privádza presne odmerané množstvo výfukových plynov; týmto sa ďalej znižuje operačná teplota motora a obmedzujú hydraulické straty.
- Menší a ľahší systém rekuperácie tepla z výfukových plynov (EHR) tretej generácie, ktorý dokáže efektívnejšie presmerovať výfukové plyny na ohrev chladiacej kvapaliny motora po spustení spaľovacej jednotky.

zdroj: lexus.sk, netcarshow.com