Land Rover strávil 300 hodín lakovaním klasického Defendera V812. December 2025

Občas nám Land Rover pripomenie, že starý Defender je stále dostupný. Hoci výroba pôvodného britského terénneho vozidla skončila pred desiatimi rokmi, divízia Classic vám stále predá jeden v rámci programu Works Bespecy. Ide o plne zrekonštruované luxusné, športové autá vyrobené v rokoch 2012 až 2016 vybavené robustným 400-koňovým V8.

Teraz môžete lakovať Classic Defender s najrobustnejším moderným Defenderom od Land Rover, modelom Octa. Každé vozidlo strávi približne 300 hodín v lakovni, aby získalo jeden z nasledujúcich povrchových úprav: Petra Copper, Faroe Green, Sargasso Blue alebo Narvik Black. Alternatívne zostávajú súčasťou palety karpatská sivá a charentská šedá. Všetky odtiene sú dostupné v lesklých alebo saténových odtieňoch pre tých, ktorí preferujú matný vzhľad.

Land Rover tiež natrie masku lesklo čierno, aby pripomínala Octu, zatiaľ čo nápis na kapote je vyrobený z “nasekaného uhlíkového vlákna”. Možnosti kolies zahŕňajú päť dizajnov, 11 povrchových úprav a dve veľkosti: 16 a 18 palcov.

Spojenie s dnešným Defenderom Octa pokračuje aj vo vnútri, kde sa Classic dá objednať s rovnakými látkovými a koženými čalúneniami. Podľa toho, aký materiál si vyberiete, farby zahŕňajú Khaki Green, Light Cloud, Lunar, Burnt Sienna a Ebony. Tieto žalúzie je možné rozšíriť za sedadlá, aby zakryli stropnicu, dverové karty, palubnú dosku, páky prevodovky a volant.

Land Rover uvádza, že myšlienka zrkadliť možnosti prispôsobenia aké ponúkajú luxusné, športové autá Land Rover Defender Octa aj na Classic Defender prišla od zákazníkov. Všimol si, že niektorí kupujúci objednávajú modernú verziu a zároveň si objednávajú zodpovedajúcu klasickú verziu. Kým nový model začína v Spojenom kráľovstve na £148,045 pred výbavou, jeho predchodca je oveľa drahší – £190,000.

V8 z Classic Defender nie je požičaný od BMW, na rozdiel od dvojitého turbo 4,4-litrového motora v Octe. Namiesto toho používa vlastný atmosférický 5,0-litrový motor Land Rover, ktorý produkuje 400 HP a krútiaci moment 515 Nm. Výkon sa prenáša na kolesá cez osemstupňovú automatickú prevodovku od ZF, ako je to v prípade modelu Octa.

Za peniaze Land Rover Classic posilňuje brzdy, upravuje riadenie a inštaluje nové odpruženie. Ak by ste uprednostnili úplne nové vozidlo, ktoré zachytáva ducha starého Defenderu, Ineos Grenadier by mal splniť väčšinu kritérií. Náhodou aj on používa motory BMW ako Octa.

zdroj: motor1.com