Ferrari si patentovalo efektívnejší motor V1225. Október 2019
Ferrari sa pozerá do budúcnosti svojich luxusných, športových automobilov vďaka novej patentovanej konštrukcii motora, o ktorej sa domnieva, že by pri zachovaní výkonu, znížila emisie. Patent bol podaný už 24. apríla, pričom úrady v USA ho zverejnili až 24. októbra.
Patent pre luxusné, športové autá Ferrari popisuje spôsob, ako začleniť do motora dva rôzne spôsoby spaľovania. Jednou zo stratégii je vstrekovanie malého množstva paliva tesne pred zapálením sviečky. Ferrari popisuje výhodu tohto systému tak, že zvyšuje prietok vzduchu spaľovacou komorou a vytvára teplejšiu zmes vzduchu a paliva. V patentových dokumentoch Ferrari píše: ´´Katalytický systém sa preto pri štartovaní veľmi rýchlo zahrieva a emisie, obzvlášť významné v tejto fáze, môžu znížené.´´
Tento motor Ferrari pridáva predkomoru, ktorá sedí na stredom hlavnej spaľovacej komory, pričom obe majú vlastné spaľovacie sviečky. Počas normálnej jazdy vstupuje časť zmesi vzduchu a paliva do predkomory a sviečka ju zapáli. To sa premieta do rýchleho spaľovania s nízkym rizikom detonácie.
Naopak sviečka v hlavnej spaľovacej komore pracuje počas štartovania alebo pri nízkom zaťažení. V tomto režime pracuje motor so vstrekovaním a zahrieva katalyzátor.
Posledné správy naznačujú, že automobilka Ferrari chce pre svoje luxusné, športové autá udržať motor V12. Nové patenty s motorom V12 ukazujú, že motor V12 by v účinnejšej podobe mohol u Ferrari zotrvať aj naďalej.
zdroj: motor1.com