Ferrari predalo minulý rok menej športových aut, ale zarobilo viac20. Február 2014
Výrobca luxusných, športových automobilov Ferrari zaznamenal minulý rok pôsobivé príjmy 2.3 miliardy euro, aj keď automobilka predala menej aut ako v roku 2012.
V máji minulého roka šéf Ferrari Luca Cordero di Montezemolo oznámil firemnú stratégiu, aby sa Ferrari stalo ešte viac exkluzívnou značkou s ročnou produkciou obmedzenou na 7000 kusov. Ferrari sľub dodržalo a v roku 2013 predalo 6922 luxusných, športových automobilov, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2012 pokles 5%.
Aj keď Ferrari predalo menej aut, dosiahlo nárast príjmov na rekordných 2.3 miliardy euro. Navyše obchodný zisk (pred započítaním úrokov a zdanením) sa zvýšil o 8% na 363.5 milióna euro.
O úspešnej stratégii svedčí aj fakt, že najnovší model automobilky (Ferrari 458 Speciale) bol objednaný na rok dopredu.
zdroj: worldcarfans.com