Dvojmiestny smart fortwo i štvormiestny forfour už čoskoro31. Júl 2014
Od novembra 2014 sa začne do Európy dodávať nová, výrazne komfortnejšia, ešte bezpečnejšia a zábavnejšia generácia malých luxusných autmobilov smart (v líniách passion, prime a proxy) i časovo ohraničené vyhotovenie edition #1.
Pohon pre najnovší dvojmiestny smart fortwo (dĺžka 2,69; šírka 1,66; výška 1,55 a rázvor 1,873 metra) zabezpečia moderné trojvalce (52 kW/71 k; 91 Nm a 66 kW/90 k; 135 Nm). Základný výkonový variant 45 kW/60 k príde o niekoľko mesiacov neskôr. Uvedené nové motory sa uplatnia aj pre štvormiestny smart forfour (od dvojmiestneho ho pri rovnakej šírke a výške odlíši najmä dĺžka 3,49 a rázvor 2,494 metra). Nový smart forfour tak bude prvý krát využívať, rovnako ako doposiaľ dvojmiestny smart, koncepciu motorov uložených v zadnej časti auta. O prenos sily sa pri oboch modeloch postará päťstupňová prevodovka alebo dvojspojková automatika twinamic.
Obratnosť novej generácie smartu zvýši minimalizovaný priemer otáčania. Pri modeli smart fortwo, ktorý si zachoval po predchodcovi unikátne malú dĺžku karosérie, to je iba 6,95 metra (forfour 8,65 metra).
Oba nové modely majú pri viacerých rozdieloch spoločné: expresívnu reč tvarov a farebnosť, funkčné kompaktné proporcie s ultrakrátkymi prevismi a dôvtipné detaily. Identické sú ich svetlomety či mriežka chladiaceho vzduchu v prednej časti ako aj dnes ikonická a ešte dômyselnejšie prepracovaná bezpečnostná bunka tridion. Bodujú tiež maximálnym miestom na minimálnom priestore.
Podľa manažérky divízie smart Annette Winkler: „smart ako najnovšia automobilová značka Európy dosahuje dnes celosvetový úspech. Ako vynálezca individuálnej mestskej mobility nikto nespája funkciu a emóciu tak dobre ako my. Nový smart fortwo a forfour prevezmú osvedčenú koncepciu, ponúkajú ale takmer zo všetkého ešte viac – viac miesta, viac farby, viac výbavy… a ešte viac radosti v meste! Len dĺžka vozidla zostáva pri 2,69 metra tak jedinečne krátka ako doteraz“.
Bezpečnosť a komfort okrem spomínaného bezpečnostného rámu tridion zvyšujú asistenčné systémy doteraz vyhradené pre vyššie triedy luxusných, športových automobilov. Patrí k nim asistent stabilizácie pri bočnom vetre (sériovo), preventívny predkolízny asistent (zvláštna výbava), ako aj asistent udržiavania v jazdnom pruhu (zvláštna výbava).