Dva nové plnoelektrické vysokovýkonné sedany Mercedes-AMG EQE7. Marec 2022
Mercedes-AMG konzekventne dláždi cestu budúcnosti jazdného výkonu a rozširuje svoje portfólio produktov s akumulátorovými elektrickými vysokovýkonnými modelmi. Novinkou v programe sú obe luxusné, športové autá pre podnikateľov Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC (kombinovaná spotreba elektriny WLTP: 22,5 – 19,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 WLTP: 0 g/km; dojazd WLTP: 462 – 533 km) [1] a Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ (predbežné údaje kombinovanej spotreby elektriny WLTP: 23,2 – 20,3 kWh/100 km; predbežné údaje kombinovaných emisií CO2 WLTP: 0 g/km; predbežné údaje dojazdu WLTP: 444 – 518 km)[2]. Sú založené na elektrickej a exkluzívnej architektúre luxusnej a vyššej triedy Mercedes (EVA2). Riešenia špecifické pre AMG, najmä v oblasti pohonu, podvozka, bŕzd, zvuku, dizajnu exteriéru a interiéru, ako aj prvkov výbavy, garantujú dynamický a emocionálny jazdný zážitok AMG.
„S dvoma novými modelmi rozširujeme našu ponuku čisto elektricky poháňaných vysokovýkonných, luxusných, športových automobilov a oslovujeme tak ďalšie cieľové skupiny. Model EQE 43 4MATIC je vstupom do elektrického jazdného výkonu od značky Mercedes-AMG. EQE 53 4MATIC+ sa naopak zameriava na ešte športovejšie vlastnosti a ešte vyššiu dynamiku jazdy. A pokiaľ ide o budúcnosť jazdného výkonu, ešte stále to nie je všetko: po vysokovýkonných hybridných vozidlách a plnoelektrických derivátoch AMG založených na platforme EVA2 budú v pomerne blízkej budúcnosti nasledovať samostatné elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-AMG. Tie sú založené na našej novej platforme AMG.EA, ktorá bola vyvinutá kompletne interne,“ tvrdí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
„Kompaktný formát EQE je dokonalým východiskovým bodom na vytvorenie vysoko agilného a veľmi emocionálneho jazdného zážitku s našimi riešeniami špecifickými pre AMG. Týka sa to najmä oblastí pohonu, podvozku, bŕzd a predovšetkým zvuku. Týmto spôsobom sa staráme o to, aby sa naši zákazníci aj s naším druhým plnoelektrickým konštrukčným radom tešili na jazdné výkony typické pre našu značku,“ hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
Obe nové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG EQE ponúkajú koncepciu pohonu orientovanú na výkon s dvoma elektromotormi. Výkonné elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS), ktoré obsahuje jeden motor na prednej náprave a jeden motor na zadnej náprave, ponúka zároveň plne variabilný náhon na všetky kolesá, ktorý prenáša hnaciu silu na vozovku vo všetkých jazdných podmienkach. Výkonové spektrum siaha od 350 kW (476 k) v modeli EQE 43 4MATIC až po 505 kW (687 k) v modeli EQE 53 4MATIC+ s voliteľným balíkom AMG DYNAMIC PLUS a funkciou zvýšenia výkonu. Maximálny krútiaci moment sa pohybuje od 858 do 1 000 Nm.
AMG EQE 43 4MATIC |
AMG EQE 53 4MATIC+ |
|
Maximálny celkový výkon
(bez/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) |
350 kW (476 k) |
460 kW (626 k)/ |
Maximálny celkový krútiaci moment
(bez/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) |
858 Nm
|
950 Nm/1 000 Nm |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (bez/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) |
4,2 sekundy |
3,5/3,3 sekundy |
Maximálna rýchlosť
(bez/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) |
210 km/h |
220 km/h/240 km/h |
zdroj: motor1.com