Červená raketa Ferrari 599 GTO19. Apríl 2010

Ferrari sa chváli podľa vlastných slov najvýkonnejším autom v histórii automobilky. GTO je ešte nabrúsenejšou verziou dvanásťvalcového 599 GTB Fiorano. Zo šesťlitrového motora v Maranelle vymámili ďalších päťdesiat koní a postavili najsilnejšie Ferrari, ktoré môže jazdiť v bežnej prevádzke.

Červená novinka vracia do cenníka trojicu písmen GTO, čo značí "Gran Turismo Omologata". To hovorí, že vlastne ide o závodné náradie, schválené pre prevádzku na bežných komunikáciách. Konštruktéri prezrádzajú, že niektoré vylepšenia GTOčka naozaj vyvíjali ako pre Formulu 1. Rovnaké označenie niesli slávne modely histórie 250 GTO z roku 1962 a 288 GTO v roku 1984, ktoré vo svojej dobe tvorili vrchol ponuky Ferrari.

Väčší výkon odprevadili konštruktéri tiež znížením hmotnosti na 1495 kilo (1605 s náplňami). Každé 2,23 kilogrami nového Ferrari teraz ťahá jeden kôň výkonu, z nuly na stovku vystrelí GTO za 3,35 sekúnd a rozbehne sa až na 335 kilometrov v hodine.

Pri 8250 otáčkach ťahá GTO 670 koní (kultový Enzo Ferrari má o desať menej). Vo dvanásťvalcovom objemu 5999 ccm je schované 620 Nm. Podľa meraní automobilky vraj vystačí so 17,5 litrami benzínu na sto kilometrov.

Ferrari GTO vychádza zo závodnej laboratórie 599XX, ktorú maranellská automobilka ukázala vlani na autosalóne v Ženeve.

V rámci diéty nahradili štandardné materiály drahé a ľahké kompozitné materiály a stenčovali sa dokonca aj sklá. Ľahšia je tiež superrýchla šesťstupňová prevodovka (presunutím za 50 milisekúnd) a výfukový systém.

Prepracovával sa tiež aerodynamika, pri dvestovke tlačí auto k podložke 144 kilami. Prepracovaný predok auto o kúsok skrátil, pribudli spojlery a výrezy v karosérii, ktoré majú za úlohu privádzať viac vzduchu a lepšie tak chladiť dôležité komponenty.

Ferrari 599 GTO priváža novinky, ktoré môžu ostatné modely zatiaľ len závidieť: karbonkeramické brzdy druhej generácie, ktoré sú ľahšie, majú lepšiu aerodynamiku a lepšie sa chladia. Zo stovky zastaví auto na 32,5 metroch. A Michelin namiešal špeciálnu zmes na pneumatiky (vpredu 285/30 ZR20, vzadu 315/35 ZR20).
Úprav sa dočkal podvozok, riadenie a nastavenie systému kontroly trakcie. Manettino, ktorým pilot prenastavuje auto na rôzne režimy, prišlo o polohu ICE, namiesto nej je novo CT-off (vypnutá kontrola trakcie).

Vodič má k ruke nové rozhranie Virtual Race Engineer (VRE), ktoré stále monitoruje stav a výkony auta. Ten najlepší pilot zájde okruh vo Fiorane s novým GTO za 1 minútu a 24 sekúnd. Nové Ferrari vznikne v 599 exemplároch.

zdroj: iDnes.cz, NetCarShow.com