Brzdy s radarom, podvozok riadený kamerou25. November 2010
Brzdy s radarom – radarového asistenta brzdenia BAS pre triedu B, podvozok riadený kamerou – systém Magic Body Control prisposobujuci podvozok nerovnostiam cesty nasnímanými dvomi stereokamerami pre modely najvyššej triedy. To sú iba dve z najnovších, do sériovej výroby pripravovaných, noviniek pre vozidlá Mercedes-Benz.
Spoločnosť Daimler a jeho značka Mercedes-Benz bola aj v roku 2009 špičkovým výrobcom s najväčším počtom (až 2 070) patentových prihlášok. Viac ako polovica z nich pripadá na ekologické technológie, najmä na agregáty (720). Veľký pokrok bol dosiahnutý predovšetkým v oblastiach energetickej účinnosti, dodatočnej úpravy emisií, palivových článkov a akumulátorovej techniky.
Inovačná sila tak bola a zostáva jedným z najdôležitejších stimulov firmy, ktorá počas 125 rokov podala viac ako 80 000 patentových prihlášok. Medzi nimi sú mnohé, ktoré vývoj automobilu výrazne posunuli dopredu.
„Láska k vynachádzaniu nikdy nekončí“, to bolo heslo Carla Benza. Jeho presvedčenie, že aj dobré možno stále vylepšovať, dodnes charakterizuje každodennú prácu, ktorou sa zaoberajú technici, analytici, myslitelia, či vedci ale ako inovátori aj bežní zamestnanci – orientovaní na budúcnosť v spoločnosti Mercedes-Benz. Majú k tomu tiež tie najmodernejšie prostriedky. Napríklad pred niekoľkými týždňami spustil Mercedes-Benz v nemckom Sindelfingene najmodernejší jazdný simulátor na svete. S 360 stupňovým plátnom, rýchlym elektrickým pohonom ako aj dvanásťmetrovou koľajnicou na pohyby v priečnom, či pozdĺžnom smere je najvýkonnejším dynamickým simulátorom v automobilovom priemysle.