BMW plánuje pre každý model viac zmien prednej mriežky9. Január 2023
S modelom i Vision Dee, ktorý bol predstavený minulý týždeň na veľtrhu CES v Las Vegas, BMW predstavilo nový dizajnový jazyk pre svoje luxusné, športové autá, ktorý bude mať premiéru v roku 2025 s elektromobilom založeným na platforme Neue Klasse. Zvnútra aj zvonka mal koncept zámerne príliš zjednodušený dizajn a svieži pohľad na firemnú prednú mriežku. V rozhovore pre BMWBLOG šéf dizajnu bavorskej značky oznámil, že obličky sa budú naďalej vyvíjať a plánuje sa ďalšia diverzifikácia.
Adrian van Hooydonk uviedol, že predná mriežka bude prispôsobená každému vozidlu, aby sa lepšie odlíšili modely. Na otázku, či spoločnosť ľutuje súčasný dizajn vzhľadom na kontroverziu, ktorú BMW M3/M4 vyvolala, riaditeľ dizajnu BMW Group uviedol: ”Vedeli sme, že ľudia budú hovoriť, pretože samozrejme vieme, kedy robíme zmenu. Vieme tiež, že prinútiť ľudí hovoriť nie je nevyhnutne zlé. Zlé by bolo, keby ľudia hovorili, ale nekupovali. Ale oni hovoria a kupujú, takže potom ste stále na správnej strane.”
Počas toho istého rozhovoru Adrian van Hooydonk povedal, že budúce luxusné, športové autá BMW budú mať menej konvenčných tlačidiel. Povedal však, že nebolo prijaté rozhodnutie o znížení nákladov, pretože peniaze sa investujú inde, takže neexistujú žiadne finančné zisky. Okrem toho zníženie zložitosti interiéru pomáha spoločnosti v jej snahe zvýšiť recyklovateľnosť svojich vozidiel.
Zatiaľ čo mnohé z funkcií predstavených na i Vision Dee sú čisto koncepčné, showcar z CES 2023 si pozrel ukážku head-up displeja novej generácie. Adrian van Hooydonk navyše naznačil, že schéma farby, ktorá mení farbu, je viac než len divoký nápad: “Takže je to ako okamih – snívate o tom, vizualizujete si, staviate to… Nikto nechce vidieť koncepty, ktoré možno o desať rokov možno už ovplyvnia môj život. Musí sa to stať rýchlejšie.”
BMW má v úmysle nadviazať na 3.0 CSL ďalšími projektmi a vedúci dizajnu nevylúčil možnosť urobiť ho na základe elektromobilu. Van Hooydonk povedal, že ultra exkluzívne kupé bolo pre neho splneným snom a divízia M oslávila svoje 50. výročie v roku 2022, takže bol ten správny čas, aby sa to stalo. Spoločnosť Rolls-Royce, ktorá je súčasťou rovnakej skupiny BMW Group, pracuje aj na produktoch na mieru, ako sú luxusné, športové autá Boat Tail a Sweptail.
zdroj: motor1.com