Novinky

Mercedes CLS 63 AMG- meradlo dizajnu, výkonu a účinnosti2. Február 2011

Nové štvordverové kupé Mercedes-Benz CLS 63 AMG charakterizuje atletický vzhľad a jedinečný dizajn exteriéru a interiéru. Ako prvé vozidlo na svete má sériovo svetlomety LED High Performance s charakteristikou blízkou prírodnému dennému osvetleniu.

S motorom AMG V8 biturbo objemu 5,461 litra (410 kW, 557 k, 800 Nm), 7-stupňovou športovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT a funkciou stop – štart spotrebuje 9,9 litra paliva na 100 kilometrov (podľa NEDC). To je pri zvýšení výkonnostných parametrov oproti predchodcovi zároveň o tretinu (4,6 litra) menšia spotrebu.

Z nuly na 100 km/h pritom zrýchli nové CLS 63 AMG za 4,4 s. Respektíve za 4,3 s pri výkonnejšom variante s rozsiahlou doplnkovou výbavou AMG Performance Package (410 kW, 557 k, 800 Nm), ktorý má zvýšený plniaci tlak z 1,0 na 1,3 bar. Obidva varianty dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h (elektronicky obmedzenú).

Novinka využíva kombináciu športového podvozka AMG RIDE CONTROL s elektronicky regulovanými tlmičmi a novou prednou nápravou, novo vyvinutým elektromechanickým riadeným AMG so športovými parametrami a na želanie dodávanou vysokovýkonnou kompozitnou keramickou brzdovou sústavou AMG.

K prevencii a znižovaniu následkov dopravných nehôd prispieva v novom CLS viac ako tucet jazdných asistenčných systémov. Novinkou je aktívny asistent mŕtveho uhla a aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu.

„Nové CLS 63 AMG pokračuje v histórii úspechov predchádzajúcich modelov CLS 55 AMG a CLS 63 AMG, ktoré očarúvajú zákazníkov po celom svete od roku 2004 – je to jedinečný vysoko výkonný automobil – nastavuje nové latky v dizajne, výkone a efektivite“, zdôrazňuje konateľ spoločnosti Mercedes-AMG Ola Källenius.


Dostal sa už Aston Martin One-77 k svojmu prvému zákazníkovi?1. Február 2011

Po rokoch humbuku a špekulácii sa zdá, že prvý zákazník (séria len 77 kusov!) sa k svojmu vozidlu Aston Martin One-77 už dostal.

Aj keď sa zdá trochu nezvyčajné, aby spoločnosť takúto udalosť neprezentovala podobne ako keď rozoslala oficiálnu správu pri prvej dodávke Aston Martin Rapide. Isté je v tejto chvíli to, že nový Aston Martin One-77 v krásnej čiernej farbe bol videný, kde inde keď nie v Monte Carle, pred Hotelom de Paris. Mohlo by sa tiež jednať o prezentačný model, ale takáto informácia nie je potvrdená a skôr to vyzerá na reálneho majiteľa.

Bez ohľadu na to komu vozidlo patri, superšport Aston Martin One-77 poháňa dvanásťvalec o objeme 7.3 litra, ktorý generuje výkon 760 HP a krútiaci moment 750 Nm. Presné parametre neboli nikdy oficiálne zverejnené, ale predpokladá sa zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.5 sekundy a maximálna rýchlosť 355 km/h.

zdroj: worldcarfans.com


Špeciálna limitovaná séria Porsche 911 Black Edition31. Január 2011

Na jar 2011 uvedie automobilka Porsche na trh špeciálnu limitovanú sériu 911 Black Edition. Atraktívne prevedenie modelu 911 je postavené na základe modelu Carrera s motorom s objemom 3,6 litra a pohonom zadných kolies. Špeciálna edícia sa vyznačuje bohatou výbavou, výhradne čiernou farbou a bude dodávaná v prevedení Coupé i Cabriolet. Príťažlivosť tejto edície však spočíva aj v exkluzivite a jeho cene. Počet vyrobených kusov je totiž stanovený na iba 1911 a cena je presne na rovnakej úrovni, ako je tomu u východiskového modelu.

Štandardným lakom modelu 911 Black Edition je čierna pastelová farba, ale na želanie je možné získať tiež metalickú čiernu farbu Basalt schwarz mettalic.
Prevedenie Cabriolet sa vyznačuje skladacou strechou z čiernej tkaniny. Do celku vhodne zapadajú aj 19-palcové zliatinové kolesá 911 Turbo II s decentnými čiernymi akcentmi, ktoré odkrývajú pohľad na brzdovú sústavu s čierno lakovanými brzdovými strmeňmi. Vpredu sú umiestnené pevné hliníkové štvorpiestikové brzdiče. Celok harmonicky dopĺňa aj protislnečné šedý pás na hornom okraji čelného skla. Na kvalitu a hodnotu interiéru tohto špeciálneho modelu ihneď pri nástupe upozorňujú oceľové kryty prahov s čiernym nápisom "Black Edition", ktoré súčasne dokresľujú charakter tohto puristického športového vozidla.

Farba vnútorného priestoru korešponduje s exteriérom vozidla. Sériovou výbavou sú kožou čiastočne čalúnené sedadlá a na želanie je pripravené aj celokožené čalúnenie. Samozrejmosťou je aj športový trojramenný volant, rovnako tak ako čierno podfarbené ciferníky prístrojov. Na veku schránky pred spolujazdcom je umiestnená plaketa upozorňujúca na limitované množstvo vozidiel edície 911 Black Edition. Kontrastne, vo farbe hliníka, sú zhotovené dekoračné lišty v stredovom tuneli, na radiacej páke, prípadne voliči prevodovky, rovnako tak ako na rámikoch prieduchov ventilácie. Zadná časť stredovej konzoly je lakovaná farbou karosérie.

Akustickým zážitkom v modeli 911 Black Edition je bezpochyby audiosystém Bose ® Surround Sound-System, ktorý bol navrhnutý priamo pre interiér vozidiel 911 Carrera. Je tvorený trinástimi reproduktormi (v prípade Cabriolet dvanástimi) vrátane centrálneho reproduktora a aktívneho subwoofera. Za pozornosť stojí tiež sedemkanálový digitálny zosilňovač s celkovým výkonom 385 W. Celý systém je zdrojom krištáľovo čistého zvuku s príkladnou dynamikou. Coupé aj Cabriolet nové edície sú rovnako ako všetky modely 911 vybavené systémom PCM (Porsche Communication Management), ktorého súčasťou je v tomto prípade štandardne aj navigačný modul, rovnako tak ako univerzálne komunikačné rozhranie pre pripojenie rôznych externých hudobných prehrávačov. Medzi ďalšie prvky štandardnej výbavy modelu 911 Black Edition patrí parkovací asistent, tempomat, automaticky zatmavené vonkajšie i vnútorné spätné zrkadlá či dažďový senzor.

Technika modelu 911 Black Edition zodpovedá vysokým štandardom prevedení Carrera: pod zadnou kapotou motora pracuje tradičné plochý šesťvalec boxer, ktorý pri 6500 otáčkach za minútu produkuje z objemu 3614 cm3 maximálny výkon 345 k (254 kW). Tento motor je schopný v kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou poháňať automobil s karosériou Coupé i Cabriolet najvyššou rýchlosťou 289 km / h. Coupé je pripravené z pokoja na 100 km / h zrýchliť len za 4,9 s, Cabriolet túto disciplínu zvládne počas 5,1 s. Aj cez túto podmanivú úroveň dynamiky zostáva spotreba paliva na nízkej úrovni: Coupé spotrebuje v normovanom kombinovanom cykle Nefza iba 10 , 3 l/100 km. Cabriolet si vyžiada len o jednu desatinu litra paliva viac.

Pre model 911 Black Edition sú pripravené všetky možnosti individualizácie a rozšírenie výbavy, ktoré sú v ponuke pre štandardné modely Carrera. Predovšetkým je v tomto smere potrebné menovať dvojspojkovú automatickú prevodovku PDK (Porsche Doppelkupplungetriebe), ktorá vďaka siedmich rýchlostným stupňom a mimoriadnej rýchlosti radenie bez prerušenia toku výkonu ku kolesám ešte vylepšuje parametre tohto automobilu. Ďalej znižuje hodnotu kombinovanej spotreby pod desať l/100 km. Prevedenie Coupé má spotrebu 9,8 l/100 km a model Cabriolet 9,9 l/100 km. Okrem toho je Coupé s prevodovkou PDK pripravené zrýchliť z pokoja na 100 km / h iba za 4,7 s (Cabriolet 4,9 s). Dynamiku je pritom možné ešte zlepšiť balíkom Šport Chrono, ktorého súčasťou je napríklad funkcia závodného štartu Launch Control, rovnako tak ako možnosť zvoliť ostrejší charakteristiku plynového pedálu. S funkciou Launch Control sú modely s prevodovkou PDK schopné skrátiť v disciplíne zrýchlenie čas o 0,2 s.

Športový výraz alebo komfortné prevedenie je možné zdôrazniť aj ďalšími prvkami výbavy. Príkladom sú v tomto smere napríklad aktívne riadené tlmiče PASM (Porsche Active Suspension Management), o 20 mm nižšie posadenie karosérie s podvozkom PASM ponúkané pre model Coupé alebo samosvorný zadný diferenciál. Keramická brzdová sústava PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), ktorá je ďalšou položkou v zozname výbavy na želanie, dokáže účinne zvýšiť brzdné schopnosti automobiloch zo série 911 Black Edition.

zdroj: porsche.cz


Mercedes ocenený za inovácie a bezpečnosť27. Január 2011

Mníchovský kostol Všetkých svätých sa stal začiatkom tohto roku miestom udeľovania ocenení Žltý anjel (Gelber Engel). Za inovácie automobilov, zvyšovanie bezpečnosti a ochranu životného prostredia udeľuje už siedmy rok za sebou Žltých anjelov nemecký autoklub ADAC, ktorý má cez 17 miliónov členov.

Ako Žltí anjeli ochrancovia na cestách boli tohto roku ocenené dva systémy: aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu a aktívny asistent mŕtveho uhla. Oba sú sériovo montované do prémiových mercedesov a od marca ich dostanú aj mercedesy najrozšírenejšej triedy C.

Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu sa aktivuje, keď vozidlo neúmyselne prejde plnú alebo prerušovanú čiaru vpravo alebo vľavo od jazdného pruhu. Vodiča na to upozorňuje ukazovateľ v združenom palubnom prístroji a vibrácie volantu. Ak vodič nereaguje na túto výstrahu, aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu môže prostredníctvom ESP® pribrzdiť protiľahlé kolesá a vozidlo tak vrátiť späť do jazdného pruhu.

Aktívny asistent mŕtveho uhla varuje vodiča, ak pri zmene jazdného pruhu hrozí nebezpečenstvo kolízie lebo v susednom jazdnom pruhu ide v mŕtvom uhle ďalšie vozidlo. Ak vodič ignoruje varovania a nebezpečne sa priblíži k vozidlu v susednom jazdnom pruhu, uskutoční sa zásah bŕzd s cieľom korigovať smer vozidla.


Audi A1: päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP26. Január 2011

Nový model Audi A1 bol podrobený dôkladným skúškam pasívnej bezpečnosti podľa prísnej metodiky Euro NCAP. Konzorcium, ktoré sa skladá z medzinárodných zástupcov európskych ministerstiev dopravy, autoklubov, poisťovní a organizácií na ochranu spotrebiteľa, zisťuje správanie nových automobilov pri náraze.

Náročná metodika testov Euro NCAP pritom výrazne prevyšuje európske legislatívne požiadavky. Pri modeli A1 zaznamenali skúšobní technici u vodiča i spolujazdca pri čelnom, zadnom a bočnom náraze hodnoty, ktoré znamenajú jednoznačné pridelenie maximálneho počtu piatich hviezdičiek. Vynikajúci výsledok dopĺňajú aj veľmi dobré hodnoty v kategórii ochrany detí.

V roku 1997 založené konzorcium Euro NCAP vykonáva nárazové skúšky vozidiel predávaných na európskom trhu, čím sa významným spôsobom podieľa na systematickom zlepšovaní bezpečnosti cestnej premávky a ochrane života a zdravia všetkých účastníkov cestnej premávky.

Partnerská oOchrana chodcov a cyklistov je pre Audi ďalším dôležitým cieľom vývoja. V prípade kolízie zmierňuje jej následky predok vozidla, ktorého konštrukcia bola špeciálne prispôsobená týmto požiadavkám. Tomu zodpovedajú aj dobré výsledky Audi A1 v teste Euro NCAP.

Audi pripisuje najvyššiu dôležitosť taktiež rozsiahle oblasti aktívnej bezpečnosti, ktorá pomáha nehodám predchádzať. Pri vývoji nového Audi A1 sa preto inžinieri zamerali na výkonný stabilizačný systém ESP s elektronickou uzávierkou diferenciálu, ktorý sa dodáva v sériovej výbave pre všetky modely. Vďaka nemu sa môže A1 v zákrutách pochváliť vysokou stabilitou a veľmi neutrálnym správaním. V nezávislých porovnávacích testoch dosahuje vynikajúcich výsledkov.

zdroj: Audi.cz


MINI Cooper Matt Edition25. Január 2011

MINI oznámilo, že plánuje ponúknuť limitovanú edíciu Cooper Hatch, avšak len vo Francúzsku.
Edícia Matt bude obsahovať matne čiernu farbu vozidla, šachovnicové kryty vonkajších zrkadiel, unikátne bočné prieduch a individuálne číslovanie na kľúčoch.

Pod kapotou sa bude ukrývať široká paleta motorov. Na výber bude motor o objeme 1.6 litra s výkonom 120 HP, alebo preplňovaný motor o objeme 1.6 litra s výkonom 211 HP. K dispozícii bude aj dieselová varianta s motorom o objeme 1.6 litra o výkone 112 HP a s krútiacim momentom 270 Nm.

Výroba bude obmedzená len na 250 kusov, pričom cena tohto špeciálneho balíčka bude 2.800,- €.

zdroj: worldcarfans.com


McLaren MP4-12C už s oficiálnou cenou24. Január 2011

McLaren oznámil, že nový model športového kupé MP4-12C sa bude na americkom trhu predávať za 229.000,- dolárov (+ 2.400 dolárov prepravné náklady), pričom dostupné bude už tento rok v lete.

Cena auta rozhodne nie je nízka, na druhej strane ale treba povedať, že v porovnaní s odhadom ktorý naznačoval cenu niekde medzi 225-250.000,- dolárov, je to na spodnej hranici. V porovnaní s konkurenciou je cena o niečo vyššia. Ferrari 458 Italia začína na cene 225.325,- dolárov.

Podľa riaditeľa McLaren Automotive Antony Sheriffa je veľkou výhodou modelu 12C jeho technická jedinečnosť. Kompletné karbónové šasi, vysoko efektívny motor o objeme 3.8 litra ktorý generuje výkon 600 HP, spolu s jedinečným designom a technológiou overenou v extrémnych podmienkach Formule 1 zaručuje splnenie aj tých najprísnejších parametrov športových vozidiel. McLaren MP4-12C je prvé vozidlo, ktoré je postavené kompletne na báze uhlíkových vlákien a z tohto pohľadu jeho cena nemá konkurenciu.

Ako bolo spomenuté vyššie, McLaren MP4-12C poháňa twin turbo motor V8 o objeme 3.8 litra, ktorý disponuje výkonom 600 HP a krútiacim momentom 599 Nm. Výkon je prenášaný na zadnú nápravu prostredníctvom sedem stupňovej dvojspojkovej prevodovky , ktorá umožňuje zrýchliť auto z 0-100 km/h za menej ako 3.8 sekundy. Maximálna rýchlosť presahuje 300 km/h.

zdroj: worldcarfans.com


Tretia generácia roadsteru SLK21. Január 2011

Roadster Mercedes-Benz SLK tretej generácie poskytuje novú úroveň jazdy pod šírym nebom, kombinuje športovú obratnosť so štýlovým komfortom, výrazný dizajn športového auta s absolútnou praktickosťou i špičkový výkon s príkladnou ekologickosťou. Vo svetovej premiére dostal panoramatickú variostrechu s funkciou MAGIC SKY CONTROL, ktorá sa stlačením tlačidla zosvetlí alebo stmavne.

Príkladnú efektívnosť a športový temperament dávajú roadsteru nové výkonné motory so sériovou funkciou ECO štart – stop. Pri vynikajúcich jazdných výkonoch sú až o 25 percent skromnejšie než ich predchodcovia.
Navyše aj unikátnou bezpečnostnou výbavou – aktuálne dostupnou vo vozidlách s hviezdou – je nové SLK vzorom v tomto segmente. Bohatstvom technických inovácií sa pritom opäť stáva meradlom vo svojej triede.
„Som si istý, že sa nová trieda SLK so svojím vášnivým dizajnom, kvalitným interiérom a skromnosťou na čerpacej stanici aj v budúcnosti postará o obrovskú zábavu na ceste a upevní si svoje postavenie kultového roadsteru.“ Uviedol okrem iného k tomuto trendovému automobilu predseda predstavenstva Daimleru a riaditeľ divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Dieter Zetsche.

Karoséria SLK tretieho pokolenia zvýrazňuje klasické proporcie roadsteru. Vzpriamená maska chladiča na nej nesie nové stvárnenie značky Mercedes-Benz. Dlhá kapota prechádza do dozadu posunutého kompaktného priestoru pre cestujúcich a krátkej zadnej časti, ktorú uzatvárajú široké zadné svetlá – prvýkrát čisto s technológiu LED.

Tvary SLK pripomínajú nielen svojho prapredka – legendárne 190 SL z päťdesiatych rokov – ale tiež spriaznenosť s novým okrídleným SLS AMG i novým CLS. Prepracovanosť karosérie do detailov pritom znížila pri novom SLS koeficient cw na 0,30. Pri najkompaktnejších rozmeroch vo svojej triede má vozidlo príkladne priestranný interiér charakteristický športovým štýlom a kvalitnými, autentickými materiálmi, vypracovanými starostlivo, s dokonalou presnosťou a remeselnou zručnosťou.

Novinkou je systém Torque Vectoring Brake. Rozdielnym pribrzďovaním zadných kolies stabilizuje vozidlo bez straty dynamiky aby zabočilo presne a ovládateľne do zákruty.

Systém Airguide zasa zahrnuje sériu konštrukčných opatrení, ktoré pomáhajú obmedzovať nadmerné prúdenie vzduchu a hluk v kabíne počas jazdy so stiahnutou strechou. Komfortnou alternatívou k vetrolamu s výsuvným rámom je pre nové SLK vetrolam z priehľadných plastových kotúčov, ktoré sú upevnené na zadnej strane ochranných oblúkov. Vodič alebo spolujazdec ich môžu v sekunde otočiť smerom k stredu vozidla a skrotiť tak turbulencie vzduchu prúdiaceho zozadu.

SLK ponúkne spočiatku tri modely poháňané novými motormi s priamym vstrekovaním. Dva z nich sú štvorvalce, každý objemu 1,796 litra: SLK 200 BlueEFFICIENCY (135 kW, 184 k) a 250 BlueEFFICIENCY (150 kW/ 204 k). Na želanie so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS spotrebuje prvý z nich iba 6,1 litra benzínu Super na 100 km. Šprint z 0 na 100 km/h absolvuje za 7,0 s. Dosahuje pritom najvyššiu rýchlosť 237 km/h (s manuálnym radením 240 km/h). Druhý motor je sériovo vybavený automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS a spotrebuje len 6,2 litra na 100 kilometrov. Z pokoja dosiahne 100 km/h za 6,6 s, jeho najvyššia rýchlosť je 243 km/h.

Tretí SLK 350 BlueEFFICIENCY s pohonom V6, objemu 3,498 litra (225 kW/306 k) s priamym vstrekovaním tretej generácie, piezoinjektormi a zapaľovaním Multi-Spark-Ignition zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, má najvyššiu rýchlosť 250 km/h, pričom spotrebuje 7,1 litra na 100 kilometrov.

Vozidlo ponúka na výber tri vyhotovenia podvozku: štandardne s vinutými oceľovými pružinami, ďalej športový podvozok s tuhšími pružinami a tlmičmi a najvyššiu úroveň komfortu poskytuje podvozok s priebežným nastavovaním tlmenia. Disponuje elektronicky riadeným, plne automatickým systémom tlmenia pre vysokú dynamiku jazdy a jemné prechádzanie nerovností aj na zlej ceste.


Volkswagen Polo získal cenu World Car of the Year20. Január 2011

Kvalita, úžitková hodnota, bezpečnosť, vzťah k životnému prostrediu, výraznosť a emocionálny apel sú hlavné kritériá pri získaní titulu Svetové auto roka. Už v roku 2009 získal takéto ocenenie model z palety Volkswagenu: VW Golf. Tento rok, boli kandidáti s najlepšími vyhliadkami na titul, traja (v abecednom poradí) – Mercedes-Benz trieda E, Toyota Prius a Volkswagen Polo.

Sme veľmi poctení, že v tejto vysoko hodnotenej skupine uspel pri hodnotení porotcov práve Volkswagen Polo“ zhodnotil Prof.Dr. Martin Winterkorn, predseda predstavenstva Volkswagen AG. „Po veľkolepom triumfe Golfu v minulom roku, nás veľmi teší, že tento úspech môžeme zopakovať s Polom. Tieto autá dosiahli početné ocenenia a získali už veľa cien. To len podčiarkuje, že Volkswagen ide tou správnou cestou a má doteraz najlepšie portfólio svojich produktov v histórii.“

Okrem toho, produktová značka VW pre hospodárnosť „BlueMotion“ (dostupné pre Polo, Golf a Passat) získala ekologickú cenu World Green Car Award 2010.

Obe ocenenia prebral v New York City šéfdizajnér koncernu VW Walter de Silva. „Nová generácia Pola fascinuje svojou priamosťou, jedinečnosťou a nadčasovým dizajnom ako aj vynikajúcou hospodárnosťou. Medzičasom sa pre jeho kúpu rozhodlo už 230.000 zákazníkov na celom svete.“

World Car Awards sa počas siedmych rokov svojej existencie stala jedným z najvýznamnejších udeľovaných ocenení. Z 59 porotcov z 25 krajín, sa z pomedzi 30 hodnotených modelov, viac ako polovica rozhodla pre Polo.

zdroj: vw.sk


Porsche predstavilo nový super výkonný hybrid Porsche 918 RSR!17. Január 2011

Automobilka Porsche predstavila na autosalóne v Detroite vo svetovej premiére vozidlo Porsche 918 RSR. Porsche 918 RSR dominuje predovšetkým pomerom výkonu a úspornosti. Porsche tak ukazuje nový smer vývoja hybridných automobilov.

Nový koncept závodného vozidla Porsche 918 RSR jasne dokazuje, že mimoriadna úspornosť vozidla sa nevylučuje s jeho prvotriednym výkonom. Účasť automobilky Porsche na autosalóne v Detroite jasne demonštruje schopnosti a znalosti rovnako ako nadšenie technikov a konštruktérov, ktorí sa podieľajú na vývoji vozidiel Porsche. Dopyt po autách Porsche po celom svete neustále rastie. Česká a Slovenská republika nie je v tomto trende výnimkou. V kalendárnom roku 2010 došlo vo svete v porovnaní s predchádzajúcim rokom k nárastu objednávok o takmer 50 percent na viac než 110 000 vozidiel. Počet automobilov dodaných zákazníkom stúpol v rovnakom časovom období o viac než 25 percent na viac ako 95 000.

zdroj: porsche.cz