Novinky
Výkonnejší a úspornejší Jeep Grand Cherokee10. Marec 2011
Pri 70. výročí vzniku značky prinesie Jeep ku koncu polovice tohto roka do Európy, a tiež na Slovensko, model Grand Cherokee 2011 s novým vznetovým turbo motorom V6 3,0-litra (177 kW/241 koní, 550 Nm), Nový agregát má priame vstrekovanie systému common rail (s tlakom 1 800 barov) a technológiou MultiJet II od spoločnosti Fiat Powertrain.
Nový vznetový turbo agregát, ktorý rozširuje doterajšie motorizácie modelu Jeep Grand Cherokee 2011, poskytuje oproti svojmu predchodcovi o 10 percent vyšší výkon a o osem percent väčší krútiaci moment. Pri nižších emisiách dosahuje priemernú spotrebu paliva 8,3 l/ 100 km, čo je o 19 percent menej oproti agregátu, ktorý nahrádza. V Európe bude nový motor aj v alternatívnom vyhotovení s nižšími výkonovými parametrami (140 kW/190 koní, 440 Nm).
Jeep Grand Cherokee prináša špičkové jazdné vlastnosti na cestách pri zachovaní pohonu všetkých štyroch kolies a dvojrýchlostnej rozdeľovacej prevodovky s variabilným krútiacim momentom. Dostal typické americké remeselné spracovanie, elegantný nový dizajn exteriéru a interiér kabíny na svetovej úrovni, pričom disponuje množstvom bezpečnostných prvkov a technológií.
Systém vzduchového pruženia Quadra-Lift™ umožňuje päť nastavení svetlej výšky vozidla v rozsahu 105 mm. Systém trakčnej kontroly Selec-Terrain™ zasa ponúka na výber päť režimov jazdy na dosiahnutie najlepších jazdných vlastností v akomkoľvek teréne. Systém nezávislého pruženia predných a zadných kolies tiež garantuje pre model Grand Cherokee 2011 špičkové ovládanie a pohodlie pri jazde na cestách.
Audi A8 L W12 Security8. Marec 2011
Audi prichádza na trh s novým exkluzívnym modelom A8 L Security. Limuzína A8 v pancierovanom prevedení spĺňa v kategórii civilných vozidiel najvyššej merítka ochrany posádky pred násilnými útokmi. Okrem silného pancierovania je v ponuke mnoho ďalších špeciálnych bezpečnostných prvkov výbavy. Spočiatku ponúkaný motor W12 bude v roku 2012 doplnený ešte jedným agregátom. V oboch prípadoch sa môžu zákazníci spoľahnúť na suverénny výkon v kombinácii s vysokou hospodárnosťou.
Audi A8 L Security je reprezentačnou luxusnou limuzínou s dĺžkou 5,27 metra, ktorej vzhľad je od štandardnej verzie na nerozoznanie. V prevedení A8 L Security W12 sú súčasťou sériovej výbavy svetlomety LED, ktoré realizujú všetky osvetľovacie funkcie prostredníctvom diód LED a podčiarkujú výrazné črty charakteristické tváre.
Konštruktéri Audi počítali s pancierovanú verziou limuzíny A8 už od začiatku jej vývoja. Špecifické diely pre pancierovanú limuzínu sú vyrábané ručne v malej utajenej manufaktúre, do ktorej putuje modifikovaná hliníková karoséria ASF (Audi Space Frame) zo závodu Neckarsulm. Špeciálne školení zamestnanci ju vybavia ochrannými prvkami počas 450 pracovných hodín. Samozrejme v nekompromisne vysokej kvalite Audi. Potom je karoséria prevezená späť k finálnej montáži.
Model A8 L Security získal oficiálnu certifikáciu od nemeckého úradu pre skúšky zbraní a streliva v Mníchove a zodpovedá triede balistickej odolnosti VR 7 podľa normy BRV 2009. V niektorých častiach je odolnosť pancierovania vozidla dokonca na úrovni tried 9 a 10. Pancierovaná schránka je integrovaná do štruktúry karosérie ako samonosný konštrukčný prvok. Z extrémne odolných materiálov prichádza k slovu za tepla tvárnená pancierová oceľ, aramidové vlákna, keramika, špeciálne zliatiny hliníka a viacvrstvové sklo. Pancierovanie interiéru váži cca 720 kg. Napriek svojej vysokej bezpečnostnej úrovni je A8 L Security relatívne ľahkým pancierovaným vozom a s motorom W12 má najnižšiu hmotnosť vo svojej triede.
Do bočných prahov z hliníka sú vložené masívne oceľové profily, ktoré zvyšujú ochranu proti výbušninám. Rovnakému účelu slúži pancierová podlaha zo špeciálnej zliatiny hliníka. Audi A8 L Security odolá zásahu vojenským ručným granátom. Okná kabíny sú zo špeciálneho skla s vnútornou vrstvou z polykarbonátu, ktorý bráni rozbitiu skla. Bezpečnostné presklenie je o 300 kg ťažší a dvere vážia dohromady o 360 kg viac. Dvere sú preto vybavené samočinným zatváraním a funkciou "doorstop", ktorá zastaví dvere v ľubovoľnej polohe. Na želanie môže byť osobitne chránený aj akumulátor a palivová nádrž.
Zákazníci majú k dispozícii celý rad ďalších bezpečnostných systémov. Medzi unikátne riešenia patrí spoločnosťou Audi patentovaný systém pre núdzové vystúpenie z vozidla. Ak vodič alebo cestujúci vzadu stlačí zaplombovaný spínač a zatiahne za vnútornú kľučku dverí, oddelí pyrotechnické skrutky v závesoch dvere od karosérie. Ďalším bezpečnostným prvkom je hasiaci systém, ktorý je aktivovaný tlačidlom alebo senzorom tepla. Hasiací prostriedok uložený v batožinovom priestore je rozstrekovaný do podbehov kolies a motorového priestoru a na podlahu a palivovú nádrž.
Pre prípad tranzitu nebezpečnou zónou je voz vybavený dvomi kyslíkovými patrónami. Systém vytvára v interiéri pretlak, ktorý bráni vniknutiu jedovatých plynov do interiéru vozidla. Ďalším systémom dodávaným na želanie je tzv bezpečný štart, vďaka ktorému môže vodič spustiť motor zvonku prostredníctvom diaľkového ovládania.
Suverénnym zdrojom hnacej sily je zážihový motor W12 s priamym vstrekovaním a zdvihovým objemom 6,3 litra. Kompaktný, ľahký a kultivovaný dvanásťvalec mobilizuje najvyšší výkon 368 kW (500 k) a maximálny krútiaci moment 625 Nm (pri 4750 min-1). A8 L Security s ním zrýchli z 0 na 100 km / h za 7,3 s a so zreteľom na pneumatiky je jeho najvyššia rýchlosť obmedzená na 210 km / h. V porovnaní s priamymi konkurentmi je priemerná spotreba 13,5 l/100 km s odstupom najnižšia vo svojej triede (hodnoty udávajúce prevádzkové vlastnosti a spotrebu paliva sú predbežné). V porovnaní s predchádzajúcim modelom o výkone 331 kW (450 k) klesla spotreba o 3,0 l/100 km, resp. o 18%. Druhý motor plánovaný na budúci rok bude ešte úspornejšie (10 až 11 l/100 km).
U oboch variantov motora zaisťuje prenos hnacej sily osemstupňová samočinná prevodovka tiptronic, ovládaná elegantné pákou voliča alebo pádlami na volante, a trvalý pohon všetkých kolies quattro. Inžinieri Audi samozrejme prispôsobili podvozok, brzdovú sústavu a elektronické regulačné systémy zvýšenej hmotnosti vozidla. Napríklad u závesných ramien kolies boli novo vypočítané pevnosti, materiály a hrúbky stien. Luxusne jazdný komfort zabezpečuje vzduchové odpruženie adaptive air suspension s variabilným tlmením integrované do systému Audi drive select. Na želanie sa dodáva dynamické riadenie.
Panicierová limuzína jazdí štandardne na kovaných 19´´ kolesách, ktorých pneumatiky majú nezvyčajný rozmer 255/720 a vysoký index nosnosti 117. Plastové prstence na ráfikoch umožňujú limuzíne pokračovať v jazde rýchlosťou až 80 km / h aj po defekte pneumatiky. Samozrejmosťou je automatické sledovanie tlaku v pneumatikách.
Audi začne dodávať nové modely A8 L Security W12 zákazníkom koncom leta a v roku 2012 rozšíri ponuku o ďalšie motor. Nemecká automobilka má pre svojich klientov v tomto špeciálnom segmente trhu pripravenú rozsiahlu paletu služieb vrátane príslušného školenia pre vodičov a majiteľov.
zdroj: audi.cz
VW Bulli- štúdia nového kompaktného vanu s el. pohonom7. Marec 2011
VW Bus – v Nemecku familiárne nazývaný aj Bulli – bol stelesnením slobody v 50-tych rokoch. Dnes interpretuje Volkswagen túto legendu nanovo koncepčnou štúdiou nového Bulliho. Priestranný ako v 1950, geniálny ako vždy a ekologický ako ešte nikdy predtým.
Táto štúdia má potenciál, stať sa popri Caddy, Tourane, Sharane a Multivane už piatou modelovou radou priestranných vanov od Volkswagenu. Vďaka moderným technológiám pohonu je prezentovaný Bulli tzv. zero-emission vozidlo, keďže je poháňaný elektricky.
Výkonom 85kW a krútiacim momentom 270Nm disponuje elektromotor tohto vanu. Energiou zásobuje tento bezhlučný motor jediná líthium-iónová batéria s kapacitou 40kWh, umožňujúca dojazd až 300 kilometrov. Jej opätovné nabitie trvá necelú hodinu.
Z 0 na 100 km/h zrýchli nový Bulli za 11,5 sekundy a tento Volkswagen dosahuje maximálnu rýchlosť 140 km/h (elektronicky obmedzenú). Dojazd a jazdné vlastnosti predurčujú tento kompaktný van nielen na krátke trasy.
Prirodzene sa pri tomto koncepte ráta i s nasadením overených TSI/TDI motorov s objemom 1.0 alebo 1.4 litra – úspornými a predsa výkonnými.
Z pohľadu dizajnu nie je retro, ale spája pôvodný Bus s novou dizajnovou DNA Volkswagenu. Koncept Bulli ráta aj s maximálnym využitím vnútorného priestoru, celkový úložný priestor dosiahne objem až 1.600 litrov. Okrem vodiča a spolujazdca ponúka miesto vzadu ďalším 3 pasažierom.
zdroj: vw.sk
Babes of Geneva 20114. Marec 2011
O tom, že na autosalóne v Ženeve sa dajú vidieť nielen krásne autá svedčí aj táto galéria…
zdroj: theautounion.net
Auto bez okien a kľučiek3. Marec 2011
Ekologickú jazdu na čistom vzduchu ponúka koncept smart forspeed predstavený na autosalóne v Ženeve. Dvojsedadlový smart forspeed poháňa vyspelý elektrický pohon so silným záberom a s funkciou Boost. Nemá vôbec strechu ani bočné okná a tak ani vonkajšie kľučky. Predné okno na tomto nekonvenčnom vozidle zastupuje plochý usmerňovač prúdenia vzduchu aké mali klasické vrtuľové lietadlá. Interiér sa však dá chrániť pred dažďom a slnečným žiarením impregnovanou plachtovinou pripevnenou na karosériu.
Motor smartu forspeed s permanentným magnetom a výkonom 30 kW má okamžitý záber, z 0 na 60 km/h vozidlo zrýchli za 5,5 sekundy, pričom mu poskytne maximálnu rýchlosť 120 km/h. Tlačidlom sa dá, napríklad pri predbiehaní, aktivovať funkcia Boost, čím sa krátkodobo zvýši výkon motora o ďalších 5 kW.
Energiu pre smart forspeed dodáva lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 16,5 kWh.
Nabíja sa z bežnej 220-voltovej zásuvky. Na jedno nabitie akumulátora môže prejsť 135 kilometrov. Pre rýchle nabitie z 0 na 80 percent kapacity akumulátora stačí 45 minút.
Dodatočnú solárnu elektrinu do vozidla dodávajú fotovoltaické články umiestnené na usmerňovači prúdenia vzduchu.
Aplikácia smart drive app for the iPhone® poskytuje, obdobne ak v bežných smartoch, všetky kľúčové funkcie potrebné na ceste, vrátane hovorov s handsfree, navigácie a Car Finderu, ktorý tiež v prípade potreby ukáže cestu naspäť k zaparkovanému autu.
Progresívny elektropohon, vysokolesklý biely metalický lak ale aj nápadný puristický a zároveň funkčný dizajn radí smart forspeed k už známym dvojkolesovým štúdiám escooter a ebike predstaveným vlani na Parížskom autosalóne.
Mercedes nasadzuje kupé2. Marec 2011
V 125. roku histórie automobilu oslávi svetovú premiéru na ženevskom autosalóne nový segment značky s hviezdou: kompaktné klasické dvojdverové kupé Mercedes-Benz triedy C. Do Európy aj na Slovensko sa začne dodávať v júni.
„Nový model je mladistvý, štýlový a dynamický. S týmto rozšírením portfólia triedy C oslovujeme úplne vedome aj nových zákazníkov.“ Vysvetľuje člen vedenia divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Joachim Schmidt. Nové kupé sa má nasadiť najmä pre zástupcov vekovej kategórie 35 až 45 rokov, pri ktorých sa úspech v zamestnaní snúbi s radosťou zo života a pocitom vysokej zodpovednosti.
Novinka ponúka na výber päť silných ale hospodárnych a ekologických motorov BlueEFFICIENCY s priamym vstrekovaním a funkciou ECO štart – stop už v základnej výbave.
Všetky verzie s automatikou disponujú zdokonalenou sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS (v sérii v prípade benzínových motorov v C 250 a C 350). Naftové varianty C 220 CDI a C 250 CDI, ako aj základný benzínový model C 180 majú sériovo šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
Najsilnejšiu motorizáciou z nich je špičkový vidlicový šesťvalcový zážihový motor v C 350 BlueEFFICIENCY s efektívnym vstrekovaním BlueDIRECT (225 kW/306 k, 370 Nm). Spotrebuje v priemere 6,8 litra/100 km. Najúspornejší model kupé je C 220 CDI BlueEFFICIENCY, ktorému stačí na 100 km 4,4 litra nafty. S dymanickými motormi je perfektne zladený sériovo dodávaný podvozok AGILITY CONTROL, ktorý funguje na systéme tlmenia podľa amplitúdy.
Nové kompaktné kupé mercedesu má elegantnú ale výrazne agresívnejšiu karosériu akcentovanú šípovitosťou tvarov. Prispieva k tomu tiež zníženie výšky o 41 mm (oproti limuzíne C), ostro tvarovaná dvojlamelová predná mriežka, či viditeľne klinovitý profil, ako aj krátky predný previs skombinovaný s pomerne dlhou kapotou a značne skloneným predným oknom. Maximálnej pevnosti karosérie prispieva zachovaný stredový stĺpik. Športovosť vozidla zvýrazňuje dlhá kapota, výrazne sklonené čelné sklo a krátka zadná časť.
Športový interiér je spracovaný z kvalitných materiálov. Športové ambície predvádzajú tri prstence tubusov s galvanizovaným povrchom. V sériovej výbave je nová generácia trojramenného volantu s pochrómovaným stredným ramenom, zavedená s novým CLS. Nechýba ani sériovo montovaný displej palubného systému veľkosti 5,8 palca. Kupé triedy C je plnohodnotné štvormiestne vozidlo a na všetkých štyroch miestach na sedenie poskytuje športovo-komfortné integrálne sedadlá
Nová generácia telematiky a jej multimediálny systém COMAND Online poskytuje po prvý krát prístup na internet. Surfovanie ako i vyvolanie niektorej z online služieb Mercedes-Benz ako napr. počasie, hľadanie špeciálnych cieľov cez Google a možnosť stiahnuť si trasu predtým nakonfigurovanú na PC cez aplikáciu Google Maps, je samozrejmosťou.
Po prvý raz vo výrobe automobilov sú ozdobné prvky balíka Style-Paket a v prípade Edition 1 dostupné vo vzhľade porcelánového klavírneho laku, a tak zdôrazňujú exkluzívnu atmosféru interiéru kupé. Alternatívne sú na výber vzhľady: čierny klavírný lak, orech krokantový, hliník tmavý a jaseň s hnedou textúrou.
Bezpečnosť a pohodlie jazdy v novom kupé C zvyšuje spolu až 15 najmodernejších asistenčných systémov, z ktorých viaceré boli uvedené v triede E.
Panamera S Hybrid, najúspornejšie vo svojej triede1. Marec 2011
Nové prevedenie Panamery nestráca nič zo športovosti a elegancie, pri najvyššom výkone 380 k (279 kW) však v kombinovanom cykle NEDC spotrebuje iba 6,8 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške len 159 g / km. Tieto parametre neposúva nový model Panamera S Hybrid iba do pozície najúspornejšieho vozidla Porsche všetkých čias, ale súčasne aj na post najúspornejšieho a najčistejšieho hybridného automobilu danej kategórie.
Týchto parametrov Panamera S Hybrid dosahuje i vďaka špeciálnym pneumatikám Michelin so zníženým valivým odporom, ktoré boli vyvinuté priamo pre model Panamera a sú dodávané na želanie. Avšak aj v kombinácii so štandardnými pneumatikami ide Panamera S Hybrid v otázkach spotreby paliva príkladom, v kombinovanom režime NEDC totiž spotrebuje iba 7,1 l/100 km, čo zodpovedá produkcii 167 g CO2 na každý kilometer.
Panamera S Hybrid stanovuje nové meradlá dynamiky, a to ako v klasickej podobe, tak aj v porovnaní s inými hybridnými vozidlami na trhu. Panamera S Hybrid je schopná z pokoja na 100 km / h zrýchliť počas 6,0 s a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 270 km / h. Na čisto elektrický pohon nový hybridný model prejde približne dva kilometre a je možné dosiahnuť rýchlosť až 85 km / h. Hybridný hnací systém modelu Panamera ako jediný svojho druhu ďalej znižuje spotrebu paliva schopnosťou takzvaného "plachtenia". Pri ustálenej a vyrovnanej jazde, kedy nie je potreba výkon spaľovacieho motora, dochádza k odpojeniu spaľovacieho motora a jeho vypnutiu. "Plachtiť" môže Panamera S Hybrid až do rýchlosti 165 km / h (Cayenne S Hybrid: do 156 km / h).
Panamera S Hybrid poháňa hybridný systém s rovnakou konfiguráciou, akú má Cayenne S Hybrid: hlavným zdrojom sily je teda kompresorom preplňovaný zážihový šesťvalec s výkonom 333 k (245 kW), ktorý je spojený s elektromotorom s výkonom 47 k (34 kW). Oba motory poháňajú vozidlo spoločne, ale sú schopné ho uvádzať do pohybu aj samostatne. Elektromotor sa pri spomaľovaní alebo brzdení prepína do režimu generátora a plní aj funkciu štartéra. Medzi spaľovacím motorom a elektromotorom je umiestnená elektronicky ovládaná spojka, ktorá dokáže oba motory od seba odpojiť a spolu s elektromotorom tvorí hlavnú hybridný modul hnacieho ústrojenstva. Elektromotor je umiestnený medzi zážihový motor a prevodovku a je spojený s nikel-metal-hydridním (NiMh) akumulátorom, v ktorom sa uchováva elektrina získaná rekuperáciou kinetickej energie pri brzdení a jazde. Panamera S Hybrid je vybavená osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic S.
Panamera S Hybrid prekonáva vysokým štandardom výbavy aj model Panamera S vybavený osemvalcovým motorom. Hybridné prevedení disponuje napríklad vzduchovým odpružením doplneným adaptívnymi tlmičmi s funkciou PASM, riadením Servotronic a napríklad aj zadným stieračom. Nový model atraktívneho vozidla Gran Turismo je vybavený z automobilu Cayenne S Hybrid známym rozvrhnutím informačných displejov, ktorými vodiča informuje o špecifických funkciách pre hybridné hnacie systémy.
zdroj: porsche.cz
Lexus na medzinárodnom ženevskom autosalóne 201128. Február 2011
Svetová premiéra modelu LFA „Nürburgring Package“
Necelé tri mesiace po spustení výroby štandardného vyhotovenia Lexus po prvýkrát predstaví model LFA v špeciálnej verzii „Nürburgring Package“. Táto špeciálna edícia je limitovaná maximálnym počtom 50 kusov z celkovej výrobnej série LFA, ktorá činí len 500 vozidiel. Tento model upúta najmä zákazníkov túžiacich po vozidle s naladením pre pretekárske okruhy.
Model LFA je produktom výskumných a vývojových aktivít, z výsledkov ktorých budú ťažiť budúce vozidlá značiek Lexus a Toyota. Výrobca vozidiel Lexus napríklad sám vyrába a zostavuje súčasti z karbónových vláken (CFRP), pričom projekt LFA poslúžil ako dôležitý testovací program v rámci prípravy nového plne automatizovaného výrobného procesu CFRP.
CT 200h
Súčasne s tohtoročným ženevským autosalónom sa začnú dodávky nového modelu CT 200h. V priebehu marca 2011 tak k autorizovaným predajcom Lexus dorazia prvé predvádzacie vozidlá pripravené na testovacie jazdy so záujemcami o toto výnimočné vozidlo. Dopyt záujemcov je pritom 40 % nad očakávaním a počet už uzavretých objednávok prekračuje plán dokonca o 50 %. Lexus bude na autosalóne vystavovať celkovo tri verzie tohto už niekoľkokrát oceneného plne hybridného modelu. Súčasťou expozície tejto automobilky budú i modely GS 450h, RX450h a LS 600h ako doklad toho, že Lexus dnes ako jediný na európskom trhu ponúka ucelený rad modelov s plne hybridným pohonom.
Lexus v Európe
V roku 2010 dosiahla značka Lexus na európskych trhoch dobré výsledky, keďže jej predaj vzrástol celkovo o 13 %, predovšetkým vďaka rastúcej obľube vozidiel s pohonom Lexus Hybrid Drive, ktorý sa dnes objavuje vo viac než 60 % všetkých vozidiel Lexus predaných v západnej Európe.
V roku 2011 by mal európsky predaj značky Lexus narásť ešte výraznejšie. K tomu najväčšou mierou prispeje nový model CT 200h a stále vyššie zastúpenie vozidiel s hybridným pohonom Lexus Hybrid Drive. Očakáva sa, že predaj značky Lexus vzrastie o viac než 60 %, a to i napriek tomu, že trh s prémiovými vozidlami bude pravdepodobne len stagnovať.
Stánok automobilky Lexus bude umiestnený v hale č. 4 a vystavené tu budú tieto modely:
3 x CT 200h, Modelový rad IS: IS 250C, IS F, LFA „Nürburgring package“ a vozidlá s hybridným pohonom: LS 600h, GS 450h, RX 450h.
zdroj: lexus.sk
Svetová premiéra VW Golf Cabrio25. Február 2011
Volkswagen prezentuje na 81. ročníku ženevského autosalónu dlho očakávané pokračovanie úspešného príbehu: nový Golf Cabriolet. Štvormiestny kabriolet má inovatívnu látkovú strechu, ktorá sa pomocou elektrohydraulického systému otvorí za 9,5 sekundy.
Dizajn nového Volkswagenu vychádza z jeho trojdverového príbuzného, vyznačuje sa ale vysokou samostatnosťou: nová zadná časť vozidla, ploché strešné línie a strmý sklon rámov čelného skla. Obzvlášť dynamicky pôsobí, ak je toto cabrio objednané s voliteľnými bi-xenónovými svetlometmi. Sériovo je vybavený zadnými LED svetlami v štýle GTI. O komfort a bezpečnosť na palube sa postará automatická ochrana pasažierov pri prevrátení, predné a bočné hlavové airbagy, kolenný airbag na strane vodiča a stabilizačný systém ESP.
Nový Golf patrí k najtichším kabrioletom. K tomu prispela nová látková strecha, ktorá bola špecificky optimalizovaná. Táto je už sériovo plno automatická a otvorí sa mimoriadne rýchlo. Otváranie a zatváranie funguje do 30 km/h aj počas jazdy.
Pre brázdenie ciest v kabriolete bude k dispozícií šesť turbomotorov s priamym vstrekovaním a výkonovým spektrom od 77 kW/105 k do 155 kW/210 k. Štyri benzínové motory TSI a dieselový motor TDI sú kombinovateľné s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG a tri z nich s úspornou BlueMotion technológiou. Ako efektívne využíva nový Golf Cabrio pohonné hmoty, dokazuje vznetový motor 1.6 TDI s výkonom 105k BlueMotion Technology: spotrebuje iba 4,4 l/100km a vyprodukuje len 117 g/km emisii CO2.
zdroj: vw.sk
Aston Martin predstavil nový model Virage24. Február 2011
Aston Martin predstavil svoj nový model Virage ešte pred svojou premiérou na autosalóne v Ženeve, ktorá sa uskutoční budúci týždeň.
Teoreticky je nové Virage kupé 2+2, ktoré by v modelovej rade malo zapadnúť niekde medzi model DB9 a DBS. V praxi sa však jedná skôr o zásadný facelift modelu alebo redizajn modelu DB9, s novými svetlami, mriežkou a nárazníkmi. Virage sa bude tiež vyrábať vo verzii Volante.
Nový Virage je vyrobený tzv. lepenou konštrukciou hliníka s hliníkom, s prídavkami horčíkových zliatin a kompozitných materiálov. Pod kapotou je ukrytý dvanásťvalec o objeme 6.0 litra, ktorý generuje výkon 497 HP a krútiaci moment 570 Nm. Prenos výkonu ma na starosti šesťstupňová automatická prevodovka Touchtronic II umiestnená priečne na nápravu. Celkové rozloženie hmotnosti je 50:50.
Výrobca udáva zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.6 sekundy, pri maximálnej rýchlosti 300 km/h.
V aute bude použitý adaptívny systém pruženia pre optimálnu jazdný komfort a tiež aj funkcia Sport, pre nefalšovaný športový jazdný charakter s rýchlejšou reakciou motora.
Ako štandard budú použité aj keramické brzdy.
Ceny nového modelu Aston Martin Virage by mali byť zverejnené pri predstavení v Ženeve.
zdroj: worldcarfans.com