Novinky
Nový bezpečnostný systém pre budúci Mercedes A a B31. Marec 2011
Nehody v dôsledku nájazdu zozadu majú v súčasnosti v Nemecku na svedomí ešte asi 22 percent všetkých nehôd so zranenými alebo mŕtvymi, v Spojených štátoch je to dokonca 31 percent. Už po celé desaťročia Mercedes-Benz pracuje na možnostiach, ako zabrániť týmto nehodám. Míľnikmi vývoja v oblasti bezpečnostných systémov spoločnosti boli napríklad ABS (1978), asistent brzdenia BAS (1996), tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC (1998) a jeho inovácia DISTRONIC PLUS s asistentom BAS PLUS (2005). Premiéru nové systémy vždy slávili v modeloch luxusných modelových radov. Pre Mercedes-Benz v záujme bezpečnosti cestnej premávky vždy platila devíza sprístupniť inovatívnu techniku čo najrýchlejšie čo najširšiemu okruhu zákazníkov, a to aj mimo vlastných modelov.
Preto dnes ABS a BAS, nakoniec rovnako ako aj ESP® vyvinutý vývojármi značky Mercedes-Benz, patria k štandardnému vybaveniu prakticky všetkých osobných vozidiel.
Nový asistent brzdenia: medzník vo vývoji bezpečnostnej techniky
Ďalší medzník v demokratizácii automobilovej bezpečnostnej techniky bude nasledovať ešte v tomto roku: so zavedením novej generácie triedy B a o niečo neskôr triedy A Mercedes-Benz ako prvý na svete rozšíri systém výstrahy pred kolíziou podporovaný radarom spolu s adaptívnym asistentom brzdenia do vozidiel kompaktnej triedy. Spoločnosť očakáva, že to bude mať výrazne pozitívny vplyv na nehodovosť: „Naším cieľom je ďalej znižovať počet vážnych nehôd v širokom rozsahu. Po podrobných analýzach dát z dopravných nehôd vychádzame z faktu, že pomocou tejto techniky na báze radaru bude možné zabrániť asi 20 percentám všetkých nehôd v dôsledku nájazdu zozadu, v ďalších 25 percentách bude možné znížiť závažnosť nehôd,“ vysvetľuje Ulrich Mellinghoff, vedúci vývoja bezpečnostných systémov značky Mercedes-Benz.
Experimentálne výsledky podporujú tento odhad: v testoch so 110 vodičmi v jazdnom simulátore nehodovosť klesla vďaka kombinácii výstrahy pred hroziacou kolíziou s adaptívnym asistentom brzdenia v troch typických situáciách zo 44 na jedenásť percent.
Vynikajúce prijatie systému BAS PLUS medzi motoristami
Už dnes sa DISTRONIC PLUS a asistent brzdenia BAS PLUS tešia vynikajúcemu prijatiu u zákazníkov značky Mercedes. To ukázal aj nedávny prieskum medzi vodičmi, ktorých vozidlá sú týmito zariadeniami vybavené.
87 percent respondentov pozitívne hodnotilo výstrahu pri priblížení, 41 percent v priebehu jedného roka používania už zažilo zásah asistenta brzdenia BAS PLUS. Citáty vyjadrení vodičov hovoria samé za seba:
• "Stáva sa, že sa človek v aute rozpráva, a keby to nezapípalo, bol by som rovno napálil do toho predo mnou."
• "Človek nie je odkázaný len na seba a niekedy sa naozaj stane, že je nepozorný, a vtedy jednoducho poslúži toto varovanie."
• "Podstatne to znižuje počet havárií po nájazde zozadu. Vždy sa vyskytne moment, keď človek nedáva poriadne pozor, a vtedy raz-dva vletíte do auta pred vami. Zvuková výstraha hneď prebudí vašu pozornosť. Vtedy to ešte vždy dokážete ubrzdiť, ešte to stačí."
Presne tomuto profilu požiadaviek zodpovedá nový asistenčný systém, ktorý bude ešte v tomto roku uvedený na trh v segmente kompaktných vozidiel: vizuálne a akusticky varuje nepozorného vodiča a pripraví asistenta brzdenia na precízne brzdenie. K brzdeniu dôjde, len čo vodič rázne stlačí brzdový pedál.
Najdôležitejšie funkcie nastupujúcej generácie
Systém výstrahy pred hroziacou kolíziou na báze radaru s adaptívnym asistentom brzdenia
• zistí príliš malý odstup od vozidla idúceho vpredu v rozmedzí rýchlostí od 30 do 250 km/h,
• zistí, keď sa odstup zmenší. Ak hrozí nebezpečenstvo zrážky, vodič dostane vizuálnu a akustickú výstrahu,
• dokáže detekovať stojace prekážky v smere jazdy a vydávať príslušné varovania,
• rozpozná špecifické jazdné situácie, ako sú pohybujúce sa kolóny a prispôsobí im spúšťací prah pre výstrahu a adaptívneho brzdového asistenta,
• pri zistení hroziaceho nebezpečenstva zrážky presne vypočíta brzdnú silu, potrebnú v ideálnom prípade na zamedzenie zrážky, a čo najlepšie využije zvyšnú dráhu, ktorá je ešte k dispozícii. Tak má aj vodič idúci vzadu lepšie šance zabrániť nájazdu zozadu.
• Nastavenie brzdného tlaku sa mení podľa meniacej sa situácie – ak vozidlo idúce vpredu zrýchli, tlak sa zníži a brzdenie sa obmedzí na aktivitu vodiča, ak sa vzdialenosť od idúcich a zastavujúcich vozidiel zmenší, brzdný tlak sa ešte zvýši.
• v prípade potreby sa môžu aktivovať preventívne bezpečnostné systémy (PRE-SAFE®, napr. napínač pásu).
• Tento nový systém je v súlade so základnými požiadavkami predpisu "Forward Collision Warning" amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA).
Viac skúseností s asistenčnými systémami ako všetci ostatní výrobcovia
Mercedes-Benz má spomedzi všetkých výrobcov automobilov najrozsiahlejšie skúsenosti s asistenčnými systémami. Ulrich Mellinghoff, vedúci vývoja bezpečnostných systémov značky Mercedes-Benz, vysvetľuje: „Jemné doladenie systémov si vyžaduje rozsiahle know-how a má zásadný význam pre prijatie systémov zákazníkmi a ich účinnosť. Systémy sú akceptované len vtedy, ak pracujú spoľahlivo, a ak len zriedka prichádza k ich mylnej alebo chybnej aktivácii."
Popri predbežných výskumoch v oblasti konštrukcie systémov orientovanej na vodiča v jazdnom simulátore sa preto systémy vo vývoji preverujú v komplexných jazdných testoch v podmienkach blížiacich sa reálnemu nasadeniu u zákazníka. Kvôli testom sú vozidlá vybavené meracou technikou na zaznamenávanie parametrov dynamiky jazdy, ako aj videokamerami na záznam dopravnej situácie. Vodiči majú možnosť pomocou vstupného zariadenia podávať spätnú väzbu o fungovaní asistentov a posúdiť, či zásah bol v poriadku alebo nie. V priebehu presne 198 828 meraní na celkovej dráhe 1 130 215 kilometrov boli doposiaľ zaznamenané a analyzované skúsenosti 608 vodičov. Len výstrah pri priblížení, ktoré boli zohľadnené pri optimalizácii systému, medzi nimi bolo vyše 5 000.
BMW M3 Matte Edition špeciálne pre Čínu30. Marec 2011
BMW pripravilo špeciálne pre Čínu zaujímavú edíciu vozidla M3, ktorá bude k dispozícii v čiernej alebo šedej farbe s unikátnym čierno chrómovým akcentom. Auto bude doplnené o červené brzdové strmene a nové 19´´ kolesá.
Interiér vozidla je ladený rovnako v čiernej farbe. Čierna koža ma kontrastné červené prešívanie a doplnkové lišty interiéru sú z karbónu.
Rovnako ako klasický model je aj Matte Edition poháňaný motorom V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 420 HP a krútiaci moment 400 Nm. Výkon prenáša dvojspojková 7 stupňová prevodovka na zadné kolesá, čo umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h len za 4.6 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
zdroj: worldcarfans.com
Limitovaná edícia Land Rover Freelander 2 Sport29. Marec 2011
V tejto limitovanej sérii sa spája priestrannosť a praktickosť modelu Freelander 2 s vynoveným dizajnom interiéru a exteriéru, dodávajúcim vozidlu zreteľnejší športový charakter.
Zovňajšok vozidla prešiel omladzujúcou kúrou, pri ktorej získal rafinovanú čiernu povrchovú úpravu na maske chladiča a bočných prieduchoch, balíček nových exteriérových stylingových prvkov, dodávajúcich predným rohom karosérie čistejšie kontúry, a tri farby karosérie: Fuji White, Santorini Black a úplne novú farbu Firenze Red. Zadný spojler, 19" zliatinové disky kolies vo farbe Shadow Chrome, kľučky dverí a spätné zrkadlá vo farbe karosérie a tmavé sklá ešte zvýrazňujú dynamický vzhľad tejto luxusnej limitovanej edície. Predné a zadné parkovacie senzory budú súčasťou štandardnej výbavy.
Interiér je k dispozícii v koženom vyhotovení Ebony Windsor s kontrastným šitím vo farbe Pimento alebo v koženom vyhotovení Ebony Napoli s farebne zladenými kontrastnými pruhmi z kože Windsor na sedadlách. Vzhľad interiéru dopĺňa povrch palubnej dosky vo farbe Piano Black spolu s koberčekmi vo farbe Ebony s kontrastným lemom farby Ivory alebo Pimento. Tieto dizajnové motívy s kontrastnými farbami a jedinečným pruhovým vzorom dodávajú modelu Freelander 2 originálny, športový vzhľad.
Freelander 2 SD4 Sport poháňa najmodernejší vznetový motor s výkonom 190 koní. Toto vozidlo s označením Limited Edition (k dispozícii len s automatickou prevodovkou) dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km za hodinu len za 8,7 sekundy, pričom jeho maximálna rýchlosť sa zvýšila na 190 km za hodinu.
Inteligentný systém využívania energie IPMS (Intelligent Power Management System) sa stará o „inteligentné dobíjanie“ akumulátora. Namiesto toho, aby sa míňalo palivo na dobíjanie pri zrýchľovaní, využíva systém kinetickú energiu vozidla pri spomaľovaní vždy, keď je to možné. Freelander 2 Sport SD4 Limited Edition môže navyše využívať 10-percentnú bionaftu namiesto päťpercentnej. Vďaka týmto efektívnym riešeniam klesla úroveň emisií CO2 na hodnotu 185 g/km, čo tiež znamená úsporu paliva.
„Freelander 2 SD4 Sport Limited Edition ponúka praktickosť, výkon a hospodárnosť nášho bestsellera medzi kompaktnými SUV a navyše pridáva dramatickejší, športovejší vzhľad. Zákazník tak za svoje peniaze získa vozidlo s vysokou celkovou hodnotou,“ povedal Colin Green, výkonný riaditeľ spoločnosti Land Rover UK.
Freelander 2 je v súčasnosti najpredávanejší model značky Land Rover, ktorého sa od roku 2006, keď bol uvedený na trh, predalo na celom svete viac ako 215 000 kusov.
zdroj: landrover.sk
Niečo málo o pripravovaných modeloch Audi RS6 a Audi S828. Marec 2011
Podľa správ De Telegraf Audi intenzívne pracuje na novej verzii modelu Audi RS6, ktorá by mala byť predstavená už v roku 2012 ako modelový rok 2013. Je to trochu neobvyklý postup, keďže varianta RS je vždy najvyššia v triede a na trh prichádza ako posledná. Pričom nový model Audi A6 bol predstavený len nedávno na autosalóne v Detroite.
Je ale veľmi pravdepodobné, že Audi chce čo najskôr zachytiť nástup konkurencie v podobe BMW M5, ktoré bude predstavené budúci mesiac a na trh sa dostane už koncom roka.
Podobne usilovne Audi pracuje aj na vrcholnej športovej verzie Audi S8. Z dostupných informácii sa zdá, že auto bude poháňané twin turbo motorom V8 o objeme 4.0 litra, ktorý bude rovnaký ako luxusných kupé Bentley a ktorý bude generovať výkon 527 HP. Ak sú tieto informácie správne, výkonovo sa nový model Audi S8 zaradí niekde medzi BMW Alpina B7 (537 HP) a Mercedes S63 AMG (544 HP). Samozrejme na jazdné vlastnosti bude mať vplyv rozdielna hmotnosť, trakcia, podvozok, etc., ale nesmierne zaujímavé bude sledovať ako sa auto zaradí medzi konkurenciu, keď výrobca vydá oficiálne údaje.
zdroj: germancarblog.com
Zvýhodnená ponuka Porsche Tequipment25. Marec 2011
Nielen pred dlhšími cestami do neznámeho prostredia sa oplatí využiť ponuku autorizovaných servisov a aktualizovať si mapy pre navigáciu v PCM (Porsche Communication Management Systém). Túto možnosť môžu využiť majitelia poslednej generácie Cayman, Boxster a 911 Carrera. Ak majitelia týchto automobiloch komunikačným systémom PCM ešte nedisponujú, môžu si svoj automobil dodatočne vybaviť systémom PCM 3.0 vrátane navigačného modulu.
Dodatočná montáž pripojenia pre iPod urobí radosť všetkým zákazníkom, je totiž vhodná pre všetky modely Porsche. Rozhranie je integrované v odkladacej priehradke stredovej konzole a umožňuje pripojenie externých hudobných zariadení (iPod, MP3, AUX, USB) a prehrávanie cez PCM. Ovláda sa pohodlne cez PCM, hlasové ovládanie alebo multifunkčný volant.
Pre všetky automobily Porsche je tiež k dispozícii športové výfukové potrubie, ktoré rozbúši vaše srdce. Porsche potom znie ešte silnejšie, výfuk mení zvuk v závislosti na spôsobe jazdy, od plného štandardného pri pokojnej vychádzke až po oveľa razantnejší zvuk pri športovej jazde. Športový výfuk sa ovláda vlastným tlačidlom na stredovej konzole, respektíve pomocou športového tlačidla u vozidiel s balíčkom Sport Chrono Plus. Pre automobily od modelového roku 2009 je pripravený výfuk vrátane športovej koncovky.
Najmä praktický doplnok pre automobily Boxster, Cayman, 911 Carrera, Panamera a Cayenne tvorí nosič bicykla s uzamykateľným držiakom pre transport všetkých dostupných modelov kolies až do priemeru rámu 85 mm.
zdroj: porsche.cz
Audi rozšíri modelovú radu o veľké kupé A923. Marec 2011
Žeby nastalo u Audi preskupenie síl a zmena vlajkovej lode? To ukáže až budúcnosť, každopádne podľa správ ktoré boli zverejnené to vyzerá, že automobilka pracuje na novej vrcholnej verzii dvojdverového kupé, ktoré by malo mať označenie Audi A9. Auto by malo vychádzať z podvozku A8 a predstavovať ten najmodernejší design. Dĺžkou viac ako 5 metrov sa určite zaradí do kategórie Bentley Continental GT, resp. Mercedes CL. Na trh by sa nový model mal dostať v roku 2014, pričom čoskoro potom by mala nasledovať aj verzia kabriolet.
Základná cena by mala začínať niekde na úrovni 80.000 €.
zdroj: germancarblog.com
Najvýkonnejší a najrýchlejší Jaguar21. Marec 2011
Nové superšportové kupé XKR-S je perfektným vyjadrením filozofie športových automobilov značky Jaguar. Spojenie špičkových jazdných vlastností s použiteľnosťou na každodenné cestovanie tu boli dotiahnuté k dokonalosti.
V tele cestných aj pretekárskych vozidiel značky Jaguar vždy bilo silné srdce v podobe úžasných motorov, od rekordy lámajúceho radového šesťvalca v modeli XK120 až po kultivovaný vidlicový dvanásťvalec, vďaka ktorému sa model XJ12 v čase svojho príchodu stal najrýchlejším štvordverovým automobilom na svete. Nie inak je tomu v prípade nového Jaguara XKR S, debutujúceho na ženevskom autosalóne 2011. Tento výnimočný dravec predstavuje doteraz najextrémnejšie vyjadrenie vášne, ktorú spoločnosť Jaguar vkladá do svojich krásnych a rýchlych automobilov. Ide o prvý sériovo vyrábaný Jaguar, ktorý sa dostal do exkluzívneho klubu „300 km/h“, za čo vďačí úžasnej sile preplňovaného päťlitrového motora V8. Tento agregát s priamym vstrekovaním paliva dosahuje vďaka upravenému priebehu vstrekovania maximálny výkon 550 k a krútiaci moment 680 Nm (o 40 k vyšší výkon a o 55 Nm väčší krútiaci moment oproti štandardnému modelu XKR). Dôsledné prekalibrovanie prinieslo rovnomerné dávkovanie výkonu, umožňujúce dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Priemerná spotreba pritom dosahuje hodnotu 12,3 l/100 km. Aktívny športový výfuk nadchýňa a odmeňuje zapáleného vodiča svojím strhujúcim zvukom, navodzujúcim atmosféru automobilových pretekov.
Zameraný na vodiča
XKR-S je nielen najrýchlejší Jaguar všetkých čias, ale aj najagilnejší, najživší a najviac zameraný na vodiča. Tento vrchol modelového radu XK stavia na poznatkoch získaných z preplňovanej verzie modelu XKR a je výsledkom následného vývoja zameraného na ďalšie vylepšenie výkonnostných parametrov. Nový, ešte ostrejší charakter vozidla, ponúka zanieteným vodičom dynamiku na hraniciach fyzikálnych možností, no bez straty kultivovanosti a praktickosti, ktorými sú vozidlá Jaguar vychýrené. Prepracovaný podvozok s tuhšími pružinami a tlmičmi, kovanými diskami kolies z ľahkej zliatiny a prekalibrovaným posilňovačom riadenia zaisťujú rýchlejšie, živšie reakcie podvozka a vodičovi prinášajú pocit väčšej spätosti s vozidlom. O jednoznačne športovom charaktere modelu XKR S hneď po otvorení dverí presvedčia nové, telo obopínajúce sedadlá Performance s výraznými bočnicami na operadlách, ktoré poskytujú dokonalú oporu v ostrých zákrutách. Sedadlá majú 16-smerové polohovanie, pamäť a vyhrievanie. Nový trojramenný volant predstavuje dokonalé rozhranie medzi vozidlom a vodičom. Kabína každého automobilu značky Jaguar je jedinečné, výnimočné miesto na trávenie času a model XKR S v tomto smere prekoná všetky očakávania od okamihu, keď si vodič sadne za volant, kde ho privíta červené štartovacie tlačidlo, pulzujúce ako srdce. Po jeho stlačení sa naštartuje motor so sýtym, hlbokým zvukový efektom a zo stredovej konzoly sa vysunie ovládač Jaguar Drive Selector, ako bod prvého kontaktu v procese komunikácie človeka so strojom.
Forma podriadená funkcii
Výkonnosť modelu XKR-S sa odráža na jeho zovňajšku aj v dizajne interiéru. Nové exkluzívne farby karosérie pripomínajú pretekársku minulosť značky Jaguar. Tak ako v prípade súťažných vozidiel Jaguar v minulosti, aj zovňajšok modelu XKR S zachováva princíp formy podriadenej funkcii. Okrem vzhľadových úprav absolvoval model XKR S aj zmeny na základe rozsiahleho výskumu s využitím výpočtovej analýzy prúdenia tekutín, vďaka ktorým môže dosahovať maximálnu rýchlosť 300 km/h. Na rohoch predných blatníkov sa nachádzajú zvislé štrbiny, ktoré vedú vzduch popri bokoch vozidla s rozšírenými prahmi, a tým zvyšujú smerovú stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Zväčšené bočné prahy opticky zvýrazňujú o 10 mm menšiu svetlú výšku. Nový zadný nárazník je vybavený difúzorom z uhlíkových vláken. Jedinečným prvkom modelu XKR S je aj zadné krídlo so strednou sekciou z uhlíkových vláken. Týmito úpravami sa podarilo o viac ako štvrtinu znížiť vztlak v prednej a zadnej časti vozidla a optimalizovať laterálnu aerodynamickú stabilitu. Úpravy aerodynamiky, nutné na to, aby mohol XKR-S dosahovať rýchlosť 300 km/h, boli vykonané dokonale premysleným, rozvážnym spôsobom, typickým pre značku Jaguar, no s citom pre čistotu línií a jedinečnosť vozidla. Keď sa XKR S blíži k maximálnej rýchlosti, vzduch prúdiaci okolo vozidla musí byť hladko vedený ponad karosériu, pod ňou a po bokoch vozidla v záujme zachovania stability a rovnomerného rozloženia prítlaku na prednú a zadnú časť.
Skúste nájsť limity
Vozidlo má oproti štandardnému modelu väčšie kolesá: jedinečné, ľahké kované 20 palcové zliatinové disky Vulcan so šírkou deväť palcov v prípade predných kolies a 10,5 palca v prípade zadných zaručujú vyššiu presnosť a lepší kontakt s vozovkou. Nové disky sú obuté do pneumatík Pirelli P Zero s rozmermi 255/35 R20 vpredu a 295/35 R20 vzadu. Vďaka tejto kombinácii sa znížila celková neodpružená hmotnosť o 4,8 kg, čo prinieslo úmerné zlepšenie ovládateľnosti a dynamiky. Zmeny systému dynamickej kontroly stability DSC (Dynamic Stability Control) boli zamerané na maximalizáciu prínosu širších pneumatík. V režime Trac DSC tento systém využíva špecifické nastavenia pre trakciu, stabilitu a elektronický diferenciál so zmenenými prahmi preklzu, distribúciou krútiaceho momentu v diferenciáli a mierou zasahovania, čo skúsenému vodičovi umožňuje objavovať hranice možností vozidla a limity bezpečnej ovládateľnosti. Model XKR-S je štandardne vybavený vysokovýkonným brzdovým systémom Jaguar High Performance Braking System, s vnútorným chladením, ktorý umožňuje opakované intenzívne brzdenie bez vädnutia. Systém poskytuje pocit bezpečia a istoty na bežnej ceste, aj na pretekárskom okruhu. Finálnym výsledkom je automobil stelesňujúci dvojakosť charakteru, typickú pre každé skvelé vozidlo značky Jaguar; má schopnosť preniesť vodiča na slávny Nürburgring v maximálnom komforte a príjemnom tichu, urobiť kolo za čas pod osem minút a potom sa s úplnou ľahkosťou vrátiť domov.
zdroj: jaguarcars.sk, netcarshow.com
Porsche predstavilo ďalšie informácie o novinke Cajun17. Marec 2011
Porsche oznámilo, že plánuje postaviť nový crossover pod označením Cajun, ktorý sa bude vyrábať v Lipsku.
V rámci výroby tejto novinky budú v závode nainštalované ďalšie montážne linky a lakovne, pričom Porsche predpokladá, že samotná výroba prinesie aspoň jeden tisíc nových pracovných miest.
Riaditeľ Porsche Matthias Muller k tomu povedal: ´´Pri výrobe modelu Cayenne a Panamera náš závod v Lipsku pôsobivo ukázal, že je schopný produkovať prémiové vozidla tej najvyššej kvality. Rozhodnutie v prospech tejto lokality je dôkazom našej dôvery v schopnosti a kvalifikáciu našich spolupracovníkov v Lipsku a zároveň ďalším príspevkom k ekonomickej vyspelosti regiónu. ´´
Ako sme informovali už v minulosti, nové Porsche Cajun bude založené na koncernovom Audi Q5, s designom na ktorý mal veľký vplyv Walter de Silva. Model by sa mal na trh dostať pravdepodobne začiatkom roka 2014 ako priama konkurencia modelom Mercedes GLK, BMW X3 a Land Rover Evoque.
zdroj: worldcarfans.com
Navrhnutý pre mimoriadnu rýchlosť - Audi A6 ABT16. Marec 2011
Ojedinelé spojenie výkonnosti a komfortu tohto prémiového vozidla z neho robí dokonalého spoločníka pre každodenné jazdenie. Cesty na dlhé vzdialenosti sa v ňom absolvujú s ľahkosťou, ale potešenie zažijete aj pri krátkych jazdách. Osvedčenému modelu Audi A6 totiž zvýšili výkon úpravy od spoločnosti ABT Sportsline. Dokonalosť a vycibrenosť radu A6 tak nie je iba zachovaná, ale je dokonca posunutá o poriadny kus ďalej. Zdokonalenie modelu Audi A6 sa opiera o značné skúsenosti, ktoré ABT Sportsline, ako najväčší úpravca vozidiel koncernu Volkswagen, má.
Zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté pomocou ABT POWER. Táto inovácia dokáže posilniť motor 3.0 TDI z pôvodných 245 k (180 kW) až na kultivovaných a krútiacim momentom podporených 282 k (207 kW). Paket ABT POWER S, ktorého súčasťou je navyše ešte špeciálne turbodúchadlo ABT, dokáže zabezpečiť ďalšie zvýšenie výkonu, tentoraz až na 310 k (228 kW). 610 Nm tejto A6 si pritom dokáže hravo poradiť s akoukoľvek situáciou. Profesionálne a schopní vývojári v súčasnej dobe pracujú tiež na zvýšení výkonu zážihového motora 3.0 TFSI. Motor bude disponovať najväčším výkonom 410 k (302 kW) namiesto štandardných 300 k (221 kW).
A6 je extravagantne moderný automobil, ktorý jednoducho nemožno prehliadnuť. Pre náročných zákazníkov Porsche sa jedná o dokonalú voľbu. Model A6 bol vyvinutý so značným dôrazom na znižovanie hmotnosti.
Pôvod nového ABT A6 z dielne ABT Sportsline je viditeľný na prvý pohľad. Napríklad pri sledovaní vozidla zozadu je jasne zrejmá typická spodná časť zadného nárazníka so štvoricou koncoviek výfuku, ktorá je pre spoločnosť ABT Sportsline typická. Ďalšie posilnenie športového výrazu zaisťuje elegantný spojler, umiestnený na veku batožinového priestoru. Pôsobivý dizajn ingolstadtského vozidla ďalej podčiarkujú a zvýrazňujú špecificky tvarované prahy, rovnako tak ako originálny spojler na spodnej časti predného nárazníka.
Celkový výraz novej A6 môžu pôsobivo dokresliť aj špecifická liate kolesá ABT Sportsline. K dispozícii sú kolesá o priemere 19 a 20 palcov obuté samozrejme do vysokorýchlostných pneumatík. Voľba konkrétneho dizajnu je pochopiteľne otázkou osobného vkusu, ale každé z kolies je navrhnuté tak, aby harmonicky podčiarklo dynamický charakter a výraz nového ABT A6. Jedna vec však ostáva nezmenená: hodiť šestku neznamená iba krátkodobé potešenie, ale najmä v prípade ABT A6 tiež dlhotrvajúci zábavu.
zdroj: porsche.cz
Prvé Bugatti Veyron Super Sports je v Amerike11. Marec 2011
Prvé Bugatti Veyron Super Sports bolo dodané americkému zákazníkovi. Jedná sa o prvé vozidlo zo špeciálnej edície piatich kusov, ktorá prekonala rýchlostný rekord 444 Km/h. Jedno z najexkluzívnejších vozidiel sveta disponuje zvýšeným výkonom 1200 HP, pričom cena tohto unikátu šplhá na úroveň 1.8 milióna dolárov.
zdroj: germancarblog.com