Novinky
Porsche Cayman S Black Edition: vyšší výkon a bohatá výbava v čiernom12. Máj 2011
Spoločnosť Porsche pripravila model Cayman S Black Edition, exkluzívnu edíciu kupé Porsche s motorom uprostred. Medzi hlavné rysy zdokonaleného Caymanu S patrí zlepšená dynamika a bohatá výbava. Vozidlo bude v limitovanej edícii 500 kusov uvedený na trh v júli 2011.
K pohonu tohto kompletne čierneho dvojmiestneho športového vozidla slúži plochý šesťvalec s objemom 3,4 litra s výkonom posilneným o 10 k na celkových 330 k pri 7 400 otáčkach za minútu (to je o 200 otáčok viac ako pri modeli Cayman S). Najvyššia hodnota krútiaceho momentu zostala nezmenená a činí 370 Nm pri 4 750 otáčkach za minútu. Vyšší výkon Porsche Cayman S Black Edition so sebou samozrejme prináša zlepšenie dynamiky. Čas potrebný na zrýchlenie z pokoja na 100 km / h je v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou znížený o jednu desatinu sekundy na 5,1 sekundy. V spojení s dvojspojkovou prevodovkou PDK robí tento čas 5,0 sekundy. Aktivovaná funkcia Launch Control, ktorý je súčasťou na želanie dodávaného paketu Sport Chrono, dokáže tento čas navyše skrátiť až na 4,8 sekundy. Najvyššia rýchlosť auta Cayman S Black Edition robí s manuálnou prevodovkou 279 km / ha v spojení s prevodovkou PDK 277 km / h.
K dynamike a športovým výkonom auta Cayman S Black Edition prispievajú vedľa motora aj napríklad čierno lakované kolesá z modelu Boxster Spyder. Tie sú s priemerom 19 palcov o palec väčšie než štandardne dodávané kolesá pre model Cayman S, ale sú aj o pol palca širšie ako na želanie montovaná tradičné 19 palcové kolesá. Na prednej náprave sú použité pneumatiky s rozmermi 235/35 ZR 19, na zadnej potom 265/35 ZR 19.
Vďaka veľmi bohatej štandardnej výbave dokáže Cayman S Black Edition splniť tie najvyššie nároky. Samozrejmosťou je automatická klimatizácia a ztmavujúce sa vnútorné a vonkajšie spätné zrkadlá, natáčacie dynamické bi-xenónové svetlomety s LED svetlom pre denné svietenie, dažďový senzor alebo tempomat, ktorý pri zníženej spotrebe zaisťuje ešte vyšší komfort. Pre vodiča i spolujazdca sú pripravené sedadlá s čiernym, čiastočne koženým čalúnením. Na hlavových opierkach sú umiestnené znaky Porsche, volant vozidla je športový. Vo výbave modelu Cayman S Black Edition nechýba ani zvukový paket Sound Plus, rovnako tak ako navigačný systém Porsche Communication Management (PCM), ktorého súčasťou je okrem iného aj univerzálne rozhranie pre pripojenie externých hudobných prehrávačov (AUX, USM, iPod) vrátane mobilných telefónov. Súčasťou výbavy sú na prianie pripravené tiež cenovo zvýhodnené pakety Komfort, Infoteinment a Design.
Farebné prevedenie špeciálnej edície športového kupé je premyslené do najmenšieho detailu: čierny je napríklad dekor ovládacieho panelu prístrojovej dosky, ale aj lem radiacej páky či voliča prevodovky PDK a pozadie hlavných prístrojov.
Nástupné prahy sú kryté oceľovými lištami s čiernym nápisom "Black Edition", každý voz má tiež exkluzívny plaketu s poradovým číslom, ktorá je umiestnená na víku odkladacej priehradky pred spolujazdcom.
zdroj: Porsche.cz
Šampión dlhých ciest: Porsche Panamera Diesel11. Máj 2011
Na trh prichádza nová Panamera Diesel, ktorá je s dojazdom 1200 km na plnú osmdesátilitrovou nádrž skvelou voľbou ekonomického štvordverového GT. Na pneumatikách s nízkym valivým odporom má kombinovanú spotrebu paliva podľa cyklu Nefza len 6,3 l/100 km pri produkcii CO2 167 g / km. Toto prvé šesťvalcové dieselové Gran Turismo je preto napríklad schopné na jedno natankovanie absolvovať cestu z Prahy do Monaka.
Dynamiku novému modelu dodáva vznetový trojlitrový motor V6 s jemným chodom a dravým výkonom 250 k (184 kW) podávaným v rozmedzí 3800 až 4400 otáčok za minútu. Najvyšší krútiaci moment 550 Nm je poskytovaný od 1750 do 2750 otáčok za minútu. S osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic S je šesťvalcová Panamera Diesel schopná zrýchliť z pokoja na 100 km / h za 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 242 km / h. Panamera Diesel je tak pripravená rýchlo a s pôsobivou ľahkosťou prekonávať dlhé vzdialenosti, vysoké prevýšenie aj ostré zákruty. Kombinovaná spotreba so štandardnými pneumatikami je 6,5 l/100 km (172 g / km CO2). Panamera Diesel sa dodáva výhradne v kombinácii s pohonom zadných kolies.
Trojlitrový vznetový šesťvalec modelu Panamera Turbo disponuje tými najmodernejšími technológiami. Jedná sa napríklad o priame vstrekovanie Common rail s piezoelektrickými vstrekovačmi, ktoré pracujú s tlakom 200 MPa. Nechýba preplňovania pomocou turbodúchadla s elektronicky ovládanou variabilnou geometriou rozvádzacieho kolesa turbíny, riadená recirkulácia výfukových plynov alebo oxidačný katalyzátor a filter pevných častíc. Štandardnou výbavou tohto motora je funkcia auto štart / stop. Výsledkom je značná výkonnosť, veľký krútiaci moment, príkladná kultúra chodu a v neposlednom rade aj nízka spotreba paliva a malá produkcia emisií, to všetko pri tradične vysokej spoľahlivosti.
Štandardne dodávané oceľové odpruženie Panamery Diesel môže byť na želanie nahradiť adaptívnym vzduchovým podvozkom, ktorý umožňuje veľmi široký rozsah nastavenia. Poskytuje tak nielen väčší komfort, ale aj nekompromisné zameranie na športovú dynamiku.
Štvormiestny automobil má na prvý pohľad veľmi nízku a širokú siluetu ponúkajúcu všetkým členom posádky pohodlie samostatných sedadiel. Vďaka dĺžke 4,97 a s výškou 142 cm disponuje tiež nadštandardným priestorom, ktorý oceníte nielen na dlhších cestách. Nový model možno rozpoznať podľa nápisu "diesel" umiestnenom na predných dverách.
Na trh sa nová Panamera Diesel dostane už v auguste.
zdroj: porsche.cz
Mercedes E 63 AMG – viac dynamiky a úspornosti10. Máj 2011
Mercedes Benz E 63 AMG, dvíhajúci latku dynamiky a úspornosti vo svojej kategórii, sa začne dodávať ako limuzína alebo kombi aj na Slovensko v septembri 2011. Boduje v ňom nový preplňovaný agregát V8 biturbo 5,461 litra (386 kW/525 k, 700 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 4,3 s).
O ešte špičkovejšie parametre sa postará voliteľný balík AMG Performance (410 kW, 800 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 4,2 s), pri ktorom je okrem iného plniaci tlak zvýšený z 1,0 baru na 1,3 baru.
Sedemstupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT ponúka vo vozidle štyri prevádzkové módy. S (Šport), S+ (Šport plus) a M (Manuálny), ktoré poskytujú kratšie časy preradenia, vyššie otáčky a spontánnejšie radenie. Je pri nich nielen vypnutá funkcia stop – štart, ale aj riadiaca jednotka motora pri plnom zaťažení tiež čiastočné zatemní valce. To umožňuje ešte rýchlejšie radenie, sprevádzané emocionálnou zvukovou kulisou. Nechýba ani funkcia automatického medziplynu pri podradení. Úsporný mód C rozbieha vozidlo na dvojke, rýchlosti cielene včas preraďuje a predchádza vysokým otáčkam. Spotrebu vozidla znižuje riadený prívod paliva a riadenie generátora, rekuperácia brzdnej energie a používanie systému stop – štart.
E 63 AMG dostal nový športový podvozok AMG RIDE CONTROL a elektronicky regulovaný systém tlmenia, ktorý umožňuje ručne nastaviteľné alternatívy Komfort, Šport a Šport plus. Predná náprava má rozchod kolies širší o 56 milimetrov so samostatnými závesmi kolies pre vyšší negatívny odklon a tým lepší grip pri rýchlej jazde v zákrute.
Pri vyššom výkone, krútiacom momente a lepších jazdných vlastnostiach je nový E 63 AMG úspornejší, ako predošlý model s atmosférickým motorom 6,3 litra V8. Celková spotreba paliva 9,8 litra (10 litrov pri kombi) na 100 kilometrov (podľa NEFZ – Nový európsky jazdný cyklus) rovnaká pre oba výkonové varianty je o 2,8 litra (22 percent) nižšia ako u predchodcu.
Na E 63 AMG zaujmú okrem viacerých prvkov symboliky AMG tiež štandardne obuté 10-lúčové 18-palcové pneumatiky 255/R40 R18 na prednej a 285/35 R18 na zadnej náprave. Vo vysokohodnotnom, perfektne spracovanom interiéri je tiež športový volant AMG s trojramenným dizajnom a hore i dole splošteným vencom, ktorý umožňuje optimálne riadenie vozidla. Účelný je farebný trojdimenzionálny TFT displej v strede tachometra.
Sériovo sa do vozidla montuje trojstupňové ESP so športovou funkciou a výkonná brzdová sústava AMG s kompozitnou technikou na prednej náprave. Medzi vyše tuctom asistenčných systémov je nový aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla a aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu.
VW Polo vyhralo Best Cars 2011 a vstup VW do WRC9. Máj 2011
Volkswagen Polo potvrdzuje svoje výsadné postavenie medzi malými automobily najnovšie prvým miestom vo svojej kategórii čitateľskej ankety Best Cars 2011 organizovanej časopisom auto motor a šport. To všetko najmä vďaka prvotriednemu dizajnu, priestrannému interiéru, výkonným a hospodárnym motorom a príkladnej bezpečnosti ocenenej maximálnym počtom piatich hviezdičiek v testoch Euro NCAP.
Už dlhšie sa špekulovalo, že VW vstúpi na svetovú rally scénu a aktívne sa zapojí do programu WRC. Tieto zvesti boli v podvečer Rally Taliansko oficiálne potvrdené, s tým, že VW sa šampionátu zúčastní s modelom Polo WRC. Auto bude na testovanie pripravené do konca roka, pričom budúci rok by mal byť vyhradený na testovanie a od roku 2013 sa počíta s plným programom v kategórii WRC. Rozpočet je schválený a pripravený na celé 3 ročné obdobie až do sezóny 2015, povedal šéf motoršportu VW Kris Nissen.
zdroj: germancarblog.com, volkswagen.cz
Mercedes C 63 AMG - Safety Car6. Máj 2011
Bezpečnosť jazdcom i divákom v kritických situáciách zabezpečuje od novej sezóny nemeckých majstrovstiev Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) špeciálne upravený nový Mercedes C 63 AMG s balíkom AMG Performance. Ako bezpečnostné vozidlo – Safety Car sa upravený Mercedes C63 AMG trvalo využíva pri DTM od roku 2000.
Mercedes C 63 AMG tiež plní úlohu (ako špeciálne upravené kombi) zdravotníckeho vozidla (Medical Car) pri pretekoch Formule 1, pri ktorých je ako Safety Car zasa nasadený Mercedes SLS AMG.
Strieborný Mercedes Safety Car C63 AMG poháňa upravený osemvalec 6,3 litra (358 kW, 487 k, 600 Nm), ktorý šprint z pokoja na 100 km/h zvládne za 4,3 s.
Bezpečnostné vozidlo Safety Car C63 AMG má okrem iného vysokovýkonné brzdy AMG, nasávacie potrubie lakované titánovou striebornou farbou, uzatvárateľný diferenciál a trojstupňové ESP. LED svetlá používa nielen pre signalizáciu na streche, či pre osvetlenie evidenčného čísla ale navyše mu strobskopicky blikajú vpredu a vzadu. V interiéri nechýba vysielačka, TV monitor a športové sedadlá AMG so štvorbodovými pásmi.
Safety Car má za úlohu v prípade nebezpečných situácií, ako sú extrémne poveternostné podmienky, nehody alebo iné udalosti, zaistiť maximálnu bezpečnosť pre pretekárov i divákov. Na základe príkazu vedenia pretekov, prijatého cez vysielačku, Safety Car zaujme miesto na čele poľa DTM a vedie ho po dráhe dovtedy, kým možno opäť navodiť bežný priebeh pretekov.
Veľké kupé Audi A9 asi v roku 20145. Máj 2011
Audi sa v poslednej dobe prezentuje silným tlakom na rozširovanie svojej modelovej rady a podobný trend sa dá očakávať aj do budúcnosti.
Podľa informácii by jedným z možných modelov malo byť veľké kupé Audi A9, ktoré by stálo niekde na úrovní vlajkovej lode Audi A8, prípadne ešte vyššie. Na trh by sa auto malo dostať najskôr v roku 2014, pričom sa predpokladá verzia coupe a cabrio.
Cena by mala zodpovedať maximálnemu luxusu a technickým parametrom, ktoré budú postavené určite vyššie ako u modelu A7. Nový model Audi A9 by mal byť priamou konkurenciou Mercedesu CL a SL, Bentley Continetal GT, etc.
zdroj: germancarblog.com
Extrémne testy Volkswagenu3. Máj 2011
Prinášame video z testov automobilky VW, na ktorom môžete vidieť niekoľko modelov v extrémnych situáciach. Testy slúžia hlavne na získanie čo najvyššej kvality a odolnosti vozidiel Volkswagen.
Na konci videa môžete vidieť, že aj VW Multivan môže celkom dobre lieťať.
zdroj:worldcarfans.com
Jeep Grand Cherokee SRT8- najvýkonnejšie SUV v histórii2. Máj 2011
Najvýkonnejšie, technologicky najvyspelejšie, najšportovejšie vozidlo Jeep® v histórii – najnovší Jeep Grand Cherokee SRT8® 2012 – prichádza s preslávenými schopnosťami a úžitkovosťou značky Jeep v kombinácii s povestným vyspelým technickým spracovaním od tímu Street and Racing Technology (SRT) spoločnosti Chrysler Group LLC.
Prinášajúc pozoruhodné jazdné vlastnosti vo všetkých podmienkach a rozšírený o kľúčové znaky divízie SRT – vrátane funkčného, pretekársky orientovaného štýlu, prvotriednej jazdy a ovládateľnosti, vynikajúceho brzdného účinku a pretekmi inšpirovaných interiérových doplnkov – Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 rozširuje ponuku vozidiel Jeep a nadväzuje na úspešné predstavenie niekoľkokrát oceneného vozidla Jeep Grand Cherokee 2011.
„Najnovší Grand Cherokee SRT8 2012 je najvýkonnejšie vozidlo SUV, ktoré prináša zmes schopností a úžitkovosti vozidiel Jeep, prvotriedneho výkonu, luxusu a vyspelých novátorských technológií,“ povedal Mike Manley, prezident a CEO značky Jeep v Chrysler Group LLC. Vozidlá Jeep sú dlhodobo známe svojimi terénnymi schopnosťami. Okrem pohonu všetkých štyroch kolies a úžitkovosti značky Jeep, Grand Cherokee SRT8 povyšuje svoje schopnosti na novú úroveň a fanúšikom rýchleho jazdenia poskytuje extrémny výkon na ceste aj na pretekárskych tratiach.
Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 je poháňaný úplne novým 6,4-litrovým motorom HEMI® V-8 s technológiou úspory paliva, ktorý dosahuje odhadovaný výkon 347 kW (471 k) a krútiaci moment 630 Nm, čo predstavuje zlepšenie o 45 k, respektíve 61 Nm v porovnaní so 6,1-litrovým motorom HEMI V-8, ktorý nahrádza u svojho predchodcu.
Skonštruovaný a vyrobený na osvedčených základoch SRT vynášajúcich schopnosti na ohromujúcu úroveň, nový Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 dosahuje zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 4,8 sekundy; štvrť míle prejde za približne 13 sekúnd; dosahuje najvyššiu dostupnú rýchlosť 250 km/h a zo 100 km/h – 0 km/h zabrzdí na vzdialenosti do 35 m.
Hybridný koncept Lexus LF-Gh29. Apríl 2011
Koncept Lexus LF-Gh s hybridným pohonom sa predstaví v celosvetovej premiére na medzinárodnom autosalóne v New Yorku 2011. Vývojová štúdia, ktorá má ambície prepísať definíciu prémiového sedanu vyššej strednej triedy, bude v stánku značky Lexus vystavená až do 1. mája.
„Dizajnéri automobilky Lexus pri vytváraní tohto konceptu študovali typické charakteristiky, ktoré sa často považujú za protichodné a je ťažké ich realizovať spoločne,“ uviedol Mark Templin, viceprezident skupiny Toyota Motor Sales USA a generálny riaditeľ Lexus Division USA. „Podmanivý dizajn vývojovej štúdie LF-Gh skúma možnosti skĺbenia atribútov, ktoré idú obvykle proti sebe, ako je napríklad štýl a funkčnosť.“
Výrazný a robustný vzhľad LF-Gh korešponduje so snahou o vyjadrenie funkčnej dokonalosti na štyroch kolesách. Pre živý a citlivo reagujúci sedan s pokrokovou platformou s poháňanou zadnou nápravou sú však takéto proporcie nevyhnutné. Nápadný dizajn s výrazným presklením nijako neuberá na množstve funkčných výhod pre pasažierov, ako sú veľkorysý vnútorný priestor pre všetkých cestujúcich, dostatočný batožinový priestor a skvelý výhľad z vozidla.
LED osvetlenie umocňuje dojem z množstva a kvality nových materiálov, elektroniky a dynamických systémov, vďaka ktorým sa tento koncept môže pýšiť ojedinelým výkonom, výbornou ovládateľnosťou a jedinečnými bezpečnostnými prvkami. LF-Gh je jednoducho po všetkých stránkach stelesnením toho, ako by mohol vyzerať pravý sedan vyššej strednej triedy od značky Lexus.
Vretenovitá maska chladiča prispieva k impozantnému vzhľadu tohto konceptu a zároveň hrá podstatnú rolu pri prúdení vzduchu a zvýšení stability. Ide o kľúčový prvok, ktorý v sebe spája osobitý štýl s technickou funkčnosťou a dá sa teda očakávať, že sa s ním stretneme aj pri budúcich modeloch značky Lexus.
Atletický a robustný vzhľad dosiahli dizajnéri pomocou kontrastu skosených bočných častí karosérie a dlhého priestoru pre cestujúcich, pričom šírku vozidla vizuálne ešte umocňujú predné a zadné lemy blatníkov. Hmota spodnej časti karosérie začína pri krátkom prednom previse a je opticky rozdelená uprostred dverného panela, takže zadný previs pôsobí ľahkým a živým dojmom.
Za tmavými sklami sa ukrýva úplne nový interiér, ktorý je predobrazom budúcnosti interiérov Lexus. Každý detail v priestore pre cestujúcich prešiel dôkladným a starostlivým prepracovaním s cieľom urobiť interiér maximálne príjemný a pohodlný.
Modré znaky Lexus Hybrid Drive s LED podsvietením umiestnené v maske chladiča a vo veku batožinového priestoru sú signálom úsporného a pritom výkonného vozidla. Prepracované koncovky výfuku pôsobia dokonale čistým a elegantným dojmom, zmenšujú vzhľad výfukového systému a tým naznačujú, že výrazne menší bude i objem výfukových plynov. Už na prvý pohľad je tak jasné, že tento hybridný koncept je s maximálnym dôrazom navrhnutý tak, aby vyhovoval výnimočne prísnym emisným požiadavkám budúcnosti.
Dizajn konceptu LF-Gh je ukážkou toho, akým smerom sa budú uberať zmeny v oblasti výkonu, spotreby paliva, bezpečnosti a životného prostredia v sektore prémiových luxusných vozidiel.
zdroj: lexus.sk, netcarshow.com
Auto Shanghai Babes 201128. Apríl 2011
Tak ako všade na svete, aj v Shanghai nebol autosalón len o autách. Prinášame malú galériu…
zdroj: worldcarfans.com