Novinky

Zlaté Porsche 911 len v Číne27. Máj 2011

Porsche predstavilo špeciálnu zlatú edíciu modelu 911 na oslavu 10. výročia spoločnosti v Číne. Auto vychádza z modelu Turbo S, ktorý je doplnený o zlatý exteriér s karbonovou kapotou a spojlerom z rovnakého materiálu, plus jazdí na 19´´ kolesách Sport Classic.

Interiéru dominujú športové sedadlá v prevedené Alcantara, obloženie je z karbonu a nová je tiež palubná doska. Medzi ďalšie prednosti patrí športový volant a unikátne rohože.

Rovnako ako štandardný model, aj limitovanú edíciu poháňa preplňovaný motor o objeme 3.8 litra, ktorý produkuje výkon 530 HP a krútiaci moment 700 Nm. O prenos výkonu sa stará sedemstupňová automatická prevodovka PDK, ktorá umožňuje vozidlu zrýchliť z 0-100 km/h za 3.3 sekundy. Najvyššia rýchlosť 315 km/h.

Výroba bude obmedzená len na 10 kusov. O cenách zatiaľ nie sú žiadne informácie.

zdroj: worldcarfans.com


Superšport Jaguar C-X75 ide do výroby26. Máj 2011

Spoločnosť Jaguar potvrdila, že dodá na trh pozoruhodné koncepčné vozidlo C-X75 v podobe exkluzívneho hybridného superšportu. Jaguar C-X75 bude doteraz technicky najvyspelejším modelom tejto britskej značky. Ponúkne výkon konkurujúci najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na trhu pri pozoruhodnej hospodárnosti vďaka najmodernejším technológiám. Spoločnosť Jaguar predpokladá, že tento hybridný superautomobil bude mať neuveriteľne nízke emisie CO2 na úrovni pod 99 g/km, a pritom bude schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť vyše 320 km/h.

Jaguar C-X75 bude vyvíjaný v netradičnej spolupráci s tímom Williams F1, ktorý poskytne svoje konštruktérske skúsenosti a vedomosti z oblasti aerodynamiky, výroby uhlíkových kompozitných materiálov a hybridných technológií. Táto spolupráca bude predstavovať špičku britského automobilového konštruktérstva a inovácií.

• Kombinácia spaľovacieho motora a elektromotorov zaručí vysoký výkon a emisie CO2 pod 99 g/km.
• Preplňovaný zážihový motor s dvomi elektromotormi a pohonom všetkých štyroch kolies zabezpečí zrýchlenie:
0–100 km/h za približne 3 sekundy
0–160 km/h za menej ako 6 sekúnd
Maximálna rýchlosť vyše 320 km/h

• Jazdný dosah na čisto elektrický pohon vyše 50 km
• Ľahká konštrukcia verná pôvodnému konceptu, celá z uhlíkových vláken
• Prelomová spolupráca s tímom Williams F1 – vyrobené vo Veľkej Británii
• Priamy prenos technológií z motoristického športu najvyššej úrovne
• Cena od 700 000 £ (viac ako 800 000 €) podľa krajiny predaja a miestnych daní
• Exkluzívna limitovaná séria – celkovo bude vyrobených iba 250 týchto hybridných superšportov

zdroj: jaguarcars.sk


Mercedes SLC- mini SLS sa postaví proti Porsche 91125. Máj 2011

Mercedes-Benz údajne pracuje na novej modelovej rade SLC, ktorá by mala byť zmenšeninou verzie SLS a ktorá by sa mala postaviť novému Porsche 911.
Ako potvrdil server autocar, nový dvojsedadlový automobil s motorom V8 už dostal úradné kódové označenie, ktoré je tradične prvým krokom vo vývoji a budúcej výrobe nového automobilu.

Nový model je naplánovaný na rok 2014 s predpokladanou cenou 75.000,- libier. Menšie dvojdverové kupé bude koncipované v spoločnej réžii bežného vývoja osobných automobilov Mercedes-Benz a divízie AMG, ktorá sa už tradične postará o výkon a športový charakter vozidla.

zdroj: germancarblog.com


Foto nového Audi A6 Avant23. Máj 2011


Špeciálna edícia Fiat 500 Gucci20. Máj 2011

Prinášame niekoľko fotografii z novej reklamnej kampane na špeciálne vydanie Fiat 500 od talianskej módnej značky Gucci.
Reklamná kampaň bude prebiehať po celom svete v novinách a časopisoch a v hlavnej úlohe sa okrem samotného Fiatu 500 predstaví aj krásna modelka Natasha Poly. Fiat 500 od Gucci bol upravený kreatívnou riaditelkou Gucci Fridou Giannini, ktorá pracuje aj vo Fiat design centre.

Samotné auto bude v Európe dostupné od júna, pričom cena začína na 17.000 €. Objednávky vozidla je možné vykonať aj na špeciálnom webe 500bygucci.com.

zdroj: worldcarfans.com


Úspornejšie biznis limuzíny triedy E19. Máj 2011

Mercedesy E v najnovšom vyhotovení pre rok 2011 dostali nové benzínové motory, optimalizovanú 7-stupňovú automatická prevodovku, priame vstrekovanie tretej generácie, či sériovo funkciu ECO štart stop. Uplatňujú sa pri nich i ďalšie vylepšenia hnacieho ústrojenstva.

Ako najúspornejší model svojej výkonnostnej triedy E 350 BlueEFFICIENCY dosahuje s novým agregátom pri zvýšení výkonu na 225 kW (306 k) zníženie spotreby o 20 percent na 6,8 – 7,0 litra benzínu oproti predchodcovi, pričom zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy. Platí to aj pre E 500 BlueEFFICIENCY, ktorý pri novom motore (4 633 cm3, predchodca 5 461 cm3) so zvýšeným výkonom na 300 kW (408 k) vykazuje zníženie spotreby o 17 percent na 8,9 litra benzínu oproti predchodcovi, pričom zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Pri ďalších optimalizovaných modeloch E 220 CDI BlueEFFICIENCY 125 kW (170 k) a E 250 CDI BlueEFFICIENCY 150 kW (204 k) sa zasa znižuje spotreba v kombinácii s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou na 5,0 – 5,3 litra/100 km. Automatická prevodovka im umožňuje dosiahnuť 4,9 – 5,3 litra/100 km.

Základný naftový motor E 200 CDI BlueEFFICIENCY 100 kW (136 k) vykazuje po vylepšeniach kombinovanú spotrebu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou aj s automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS na úrovni 5,1 – 5,4 litra/100 km.

Optimalizácia hnacieho ústrojenstva prináša úspory v spotrebe i pre štvorvalcové benzínové motory. E 200 BlueEFFICIENCY 135 kW (184 k) s prevodovkou 7G-TRONIC PLUS tak odteraz spotrebuje len 6,5 – 6,9 litra benzínu Super na 100 km. S manuálnou 6-stupňovou prevodovkou 7,1 – 7,4 litra/100 km.

E 250 BlueEFFICIENCY 150 kW(204 k), exkluzívne vybavený prevodovkou 7G-TRONIC PLUS, ponúka so 6,6 – 7,0 litra/100 km zasa o 13 percent nižšiu spotrebu.

Aktualizovanú paletu pohonov pre triedu E uzatvára model E 200 NGT BlueEFFICIENCY s bivalentným pohonom na zemný plyn. Štvorvalec limuzíny s výkonom 120 kW (163 k) je pritom možné poháňať benzínom Super aj zemným plynom. Pri prevádzke na zemný plyn klesá jeho spotreba o 0,6 kg/100 km na 5,5 kg/100 km.


Mercedes triedy B, CLS a SLS AMG si najlepšie uchovávajú hodnotu18. Máj 2011

Mercedes-Benz triedy B, CLS a superšportové vozidlo SLS AMG boli časopisom Focus Online a inštitútom Bähr & Fess Forecasts vyhlásené za Obrov v zostatkovej hodnote 2015. Vo svojej triede budú tieto vozidlá pri ďalšom predaji o štyri roky vozidlami s percentuálne najnižším poklesom hodnoty.

Vo vyššej strednej triede si CLS 350 CDI dokáže aj ako štvorročné ojazdené vozidlo stále uchovať 54 percent hodnoty nového vozidla. V triede kompaktných vanov dosiahol špičkové umiestnenie s hodnotou 51,5 percenta ceny nového vozidla model triedy B 180 CDI. Za ojazdený model SLS AMG zaplatia milovníci po štyroch rokoch dokonca 59 percent novej ceny. Medzi prvými tromi sa v tejto kategórii umiestnil aj model SLK 350. Jeho majitelia dostanú po štyroch rokoch 52 percent dnešnej kúpnej ceny. Vo svojich triedach zaznamenalo vozidlo C 220 CDI kombi zachovanie hodnoty vo výške 51 percent, trieda E kupé 54 percent, GLK 250 CDI 56 percent a majitelia kabrioletu triedy E dokážu predať svoje osobné vozidlo za 56,5 percent ceny nového vozidla.

Vzhľadom na najnižšiu stratu hodnoty v eurách sa v top rebríčku dokázali umiestniť až tri vozidlá značky Mercedes-Benz. V luxusnej triede dosiahla trieda S 250 CDI druhé miesto. E 200 CDI dosiahol rovnaké umiestnenie vo vyššej strednej triede, zatiaľ čo SLK 350 v segmente športových vozidiel skončilo na treťom mieste. Vozidlá Mercedes-Benz patrili aj v predchádzajúcich rokoch k vozidlám s najstabilnejšou hodnotou vo svojej triede.

Rebríček Obor v zostatkovej hodnote 2015 je výsledkom výpočtov inštitútu na výskum trhu Bähr & Fess Forecast z nemeckého Saarsbrückenu. Tento inštitút už roky pravidelne skúma zostatkovú hodnotu jazdených vozidiel s využitím širokej databázy údajov. Pre časopis FocusOnline zisťoval, ktoré vozidlá môžu pri predpokladanej kúpe v apríli 2011 a predaji v apríli 2015 očakávať najvyššiu zostatkovú hodnotu.


Audi S6 a S7 asi aj v dieselovom prevedení17. Máj 2011

Podľa informácii magazínu Car and Driver by malo Audi ponúknuť už od budúceho roka športové verzie modelov S6 a S7 aj v dieselovom prevedení. Silné dieselové motory sú veľmi populárne hlavne v Európe, takže by takýto krok nebol zase tak prekvapujúci. Treba spomenúť vrcholnú verziu modelu Q7, ktorú poháňa dieselový motor V12 s výkonom 500 HP.

Bližšie informácie o tomto návrhu zatiaľ nie sú známe, ale špekulovať sa dá o tom, že dieselové varianty budú mať vyladený motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý bude generovať o niečo menší výkon ako benzínová varianta (predpoklad okolo 350 HP), ale naopak diesel bude disponovať krútiacim momentom cez 650 Nm.

Čo sa týka benzínovej varianty, predpokladá sa úplne nový preplňovaný motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý bude Audi zdieľať spolu s Bentely Continetal GT. Jeho výkon pre Audi S6 a S7 by mal byť 435 HP.

zdroj: worldcarfans.com


Porsche 911 Carrera 4 GTS: štvorkolka s výkonom 408 koní16. Máj 2011

Porsche rozširuje ponuku vrcholných prevedení modelového radu Carrera. Carrera 4 GTS s karosériou Coupé alebo Cabriolet bude disponovať najsilnejším motorom určeným pre Carreru a ešte bohatšou výbavou. Oba modely vstúpi na európsky trh v júli 2011.

Nové prevedenia sú vlastne dvojčatami existujúceho modelu 911 Carrera GTS. Spájajú v sebe silný motor rady GTS o výkone 408k s inteligentným pohonom všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Okrem prínosu v otázkach dynamiky spotrebujú modely s pohonom všetkých kolies rovnako paliva ako štandardné prevedenie Carrera 4S. V prípade modelu Coupé to znamená kombinovanú spotrebu v európskom cykle Nefza 11,0 l/100 km, u prevedenia Cabriolet činí táto hodnota 11,2 l/100 km. Oba nové modely prichádzajú v porovnaní s modelmi Carrera 4S s ešte bohatšou výbavou.

Srdcom modelov 911 Carrera 4 GTS je motor vychádzajúci z šesťvalca modelu Carrera S s obsahom 3,8 litra. Po rozsiahlom prepracovaní sacieho traktu došlo k zvýšeniu výkonu o 23 k na celkových 408 k pri 7 300 ot / min. Upravené nasávanie nezlepšuje iba celkový výkon, ale má pozitívny vplyv aj na pružnosť motora a produkciu výkonu v nízkych a stredných otáčkach. Už pri 1 500 ot / min je pripravených 320 Nm, zatiaľ čo najvyššia hodnota krútiaceho momentu dosahuje v rozmedzí 4 200 – 5 600 ot / min rovných 420 Nm. Sebavedomý športový zvuk má na svedomí štandardne dodávaný športový výfukový systém. Ten zabezpečuje u novej Carrery 4 GTS nielen nezameniteľný zvukový prejav, ale vďaka čiernemu prevedenie lemov koncoviek súčasne dodáva tomuto modelu špecifický charakter.

Pri maximálnom nasadení je Carrera 4 GTS Coupé pripravená z pokoja na 100 km / h zrýchliť počas 4,6 s, u prevedenia Cabriolet trvá táto disciplína 4,8 s. Štandardnou výbavou modelu Carrera 4 GTS je šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorú možno na želanie vymeniť za sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe). V kombinácii s prevodovkou PDK dôjde ku skráteniu času vo zrýchlenie o 0,2 s.
Pohon všetkých kolies PTM slúži i v modeli Carrera 4 GTS, ako je pre značku Porsche typické, pre ďalšie zvýšenie stability, trakcie a obratnosti. Systém PTM podľa aktuálnej jazdnej situácie neustále rozhoduje, koľko krútiaceho momentu motora pošle k predným kolesám. Samotné rozdeľovanie krútiaceho momentu má na starosť elektronicky riadená lamelová spojka. Carrera 4 GTS je zameraná na maximálne zvýšenie jazdnej dynamiky, aj preto je sériovo vybavená samosvorným diferenciálom zadnej nápravy, ktorý pracuje s elektronicky riadeným pohonom všetkých kolies v dokonalej harmónii.

Opticky sa modely Carrera 4 GTS s pohonom všetkých kolies odlišujú od prevedení s pohonom zadných kolies niekoľkých detaily. Okrem označenia na dverách a veku motorového priestoru je typickým poznávacím znakom modelov s pohonom všetkých kolies farebný pás spájajúcej zadné skupinové svetlá. Rovnako ako všetky ostatné modely rady 911 s pohonom všetkých kolies, aj prevedenie GTS so systémom pohonu PTM vsádza na širšiu karosériu a zväčšený rozchod zadných kolies. Modely GTS sa od štandardných prevedení odlišujú ešte ďalšími prvkami. Medzi ne patrí napríklad štandardne dodávaná čierno lakované 19 palcové kolesá Spyder s centrálnou maticou a lešteným límcom. Zadné pneumatiky majú rozmer 305/30 ZR 19.

Medzi ďalšie špecifické vlastnosti modelov GTS patrí riešenie prednej časti v športovom dizajne s čierno lakovaným spojlerom na spodnej hrane predného nárazníka. Čierne sú aj bočné prahy. Pre modely GTS je tiež typické športovo ladené čalúnenie čiernou alcantarou, ktoré je použité na stredoch sedadiel i operadiel, venci volantu, radiacej páke, madlu ručnej brzdy, dverných madlách a na kryte úložnej schránky pred spolujazdcom.

Porsche 911 Carrera 4 GTS Coupé bude v predaji za cenu 111 956 eur vr. DPH, prevedenie Cabriolet štartuje na cene 122 071 eur vr. DPH.

zdroj: porsche.cz, netcarshow.com


VW v Číne predstaví novú značku Kaila13. Máj 2011

Volkswagen buduje svoju víziu elektrických vozidiel aj mimo Európu a Severnú Ameriku. Spoločný podnik Volkswagenu a FAW v Číne (pomer 40:60) potvrdil, že bude stavať elektrické vozidlo s novou značkou.

Podľa plánu predloženého čínskym ministerstvom priemyslu a informačných technológii, bude spomínaný elektromobil prvým vozidlom spoločného podniku VW-FAW, ktorý bude reprezentovať novú značku Kaila.

zdroj: germancarblog.com