Novinky

Lexus CT 200h získal päťhviezdičkové hodnotenie v testoch Euro NCAP13. Jún 2011

Model Lexus CT 200h získal prestížne päťhviezdičkové hodnotenie v bezpečnostných testoch Euro NCAP, kde dosiahol celkové skóre 83/100. Dosiahnutý výsledok s rezervou spĺňa minimálne požiadavky na získanie piatich hviezdičiek, čím sa nový Lexus zaradil medzi najbezpečnejšie prémiové vozidlá kompaktnej triedy.

Výsledné hodnotenie je o to cennejšie, že vychádza z nových, výrazne prísnejších pravidiel testovania, ktoré organizácia Euro NCAP používa od roku 2009. Nový program testovania sa zameriava na štyri oblasti – ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detských pasažierov, ochrana chodcov a nová oblasť: bezpečnostné asistenčné systémy. Hodnotia sa i funkcie napomáhajúce zmierniť alebo úplne eliminovať poranenia, ako je pripomínanie nezapnutých bezpečnostných pásov, ESP a obmedzovač rýchlosti; dosiahnutie päťhviezdičkového výsledku v testoch bezpečnosti je tak rok čo rok náročnejšie.

Lexus CT 200h získal 94 % za ochranu dospelých cestujúcich, 84 % za ochranu detských pasažierov, 55 % za ochranu chodcov a 86 % za bezpečnostné asistenčné systémy.

zdroj: lexus.sk


Štýlový vrtuľník10. Jún 2011

Prvý vrtuľník EC145 Mercedes-Benz Style od firmy Eurocopter začne po májovej svetovej premiére na leteckom veľtrhu European Business Aviation Convention & Exhibition 2011 (EBACE) v Ženeve lietať pre svojho majiteľa Európana. Dvojmotorový, stredne ťažký, nízko hlučný vrtuľník spĺňa najvyššie požiadavky na eleganciu, luxus a komfort. Uplatní sa rovnako pre obchodné, súkromné, rodinné, športové, či hobby lety. Po jednoduchej úprave môže využívať ložný priestor bez sedadiel alebo od štyroch až po osem sedadiel, čo je najviac spomedzi vrtuľníkov tohto typu.

Tvorcovia variabilného interiéru vrtuľníka EC145 Mercedes-Benz Style z Advanced Design Studia v talianskom Come sa inšpirovali limuzínami tried S a E značky s hviezdou. Vrtuľník obdobne ako tieto vozidlá využíva kvalitné materiály, ušľachtilé dreviny, priestranné univerzálne schránky, či náladové osvetlenie s postupne narastajúcou alebo klesajúcou intenzitou svetla i možnosťou nastaviť jeho farebný odtieň.

Portfólio značky Mercedes-Benz Style siaha od prepravných prostriedkov cez nábytok a predmety životného štýlu až po priemyselný dizajn. Na vytvorené riešenia sa dajú odkúpiť práva alebo získať na ne licencie.


Vývoj roadsteru SLS AMG9. Jún 2011

Dvojsedadlový Mercedes-Benz SLS AMG Roadster (420 kW/571 k) – otvorený variant športového vozidla s plátennou strechou vyvíjali konštruktéri AMG počas zhruba troch rokov. Svetová premiéra ho čaká 13. septembra 2011 na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom.

Tvorcovia uplatnili pri vývoji nového roadsteru výhodnú možnosť jeho súbežného vývoja s variantom SLS AMG vyhotovenom ako kupé s krídlovými dverami. Pri variante roadster pritom kládli zvláštny zreteľ najmä na konštrukčnú tuhosť, jazdnú dynamiku, koncepciu strechy ale aj odhlučnenie, či elimináciu vibrácií. Ku slovu sa dostali najmodernejšie simulačné programy a náročné skúšobné jazdy na všetkých kontinentoch.

Pre otvorený variant SLS AMG bez pevnej strechy boli napríklad vyvinuté bočné prahy s väčšou hrúbkou stien a viacerými komorami. Nosník prístrojovej dosky sa prostredníctvom prídavných výstuží opiera o rám predného skla a o stredový tunel, zadná os je vystužená vežovou vzperou medzi odkladacím priestorom pre strechu a nádržou. To všetko, i ďalšie úpravy, spevňuje karosériu a pomáha eliminovať neželané vibrácie. Jednoliato vstrekované zadné okno z bezpečnostného skla zasa minimalizuje nezávisle na rýchlosti vozidla hluk z vetra pri zatvorenej streche.

Vďaka dostatočne tuhému rámu karosérie sa dá trojvrstvová plátenná strecha roadsteru bezpečne otvárať a zatvárať (počas 11 sekúnd) za jazdy pri rýchlosti až do 50 km/h. Má kombinovanú konštrukciu z materiálov horčík-oceľ-hliník, optimalizovanú hmotnosť a je projektovaná pre maximálnu rýchlosť 317 km/h (elektronicky obmedzenú). Zvláštnosťou kompaktnej strechy vozidla je aj jej obvodové odvodňovanie, ktoré zachytáva a odvádza dážďovú vodu naspodok vozidla cez dva otvory na každej strane.

Tak ako každé iné vozidlo s hviezdou i SLS AMG Roadster musel v rámci vývoja absolvovať 16 rôznych záťažových skúšok pri použití extrémneho množstva vody v stredisku Mercedes Technology Center (MTC) v Sindelfingene.

Odolnosť nového super športu bola odskúšaná vo všetkých klimatických pásmach Zeme. Napríklad v okolí Lareda (americký Texas) museli použité tesnenia preukázať spôsobilosť ochrany voči tunajšiemu obzvlášť jemnému, všade prenikajúcemu prachu.

Strecha nového roadsteru prešla štandardizovanú skúšku trvanlivosti obsahujúcu 20-tisíc cyklov zatvárania na skúšobnom zariadení a 2,5-tisíca cyklov zatvárania za jazdy, pri horúčave, chlade, vlhkosti, či suchom púštnom vetre.

Nový SLS AMG Roadster neobišlo ani otestovanie súhry všetkých komponentov a systémov v každodennom používaní i zaťaženého až na najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť, či počas extrémneho zrýchľovania a spomaľovania, s podielom plného výkonu, vysokou záťažou pre chladenie, prívod paliva a brzdový systém rovnako ako testy na odolnosť voči korózii.


Špeciálne modely offroadu Mercedes-Benz G8. Jún 2011

Dva nové, kvalitne vybavené špeciálne modely offroadu Mercedes-Benz G ponúkajú možnosť nadobudnúť toto ikonické vozidlo pred ohláseným ukončením vyše 30-ročnej sériovej výroby jeho krátkej trojdverovej verzie (dlhá verzia sa bude naďalej vyrábať).

Prvý nový model je prvkami z ušľachtilej ocele a chrómu nablýskaný BA3 Final Edition vyhotovený na báze krátkeho kombi. Vo variante G 350 ho poháňa 6-valcový diesel BlueTEC (155 kW/211 k, 540 Nm). Vo verzii G 500 zasa 5,5-litrový benzínový agregát V8 (285 kW/388 k, 530 Nm).
Pôsobivý vzhľad špeciálneho modelu BA3 Final Edition zdôrazňujú okrem iného rozšírené blatníky AMG vo farbe vozidla v spojení s diskami kolies z ľahkej zliatiny s piatimi zdvojenými lúčmi a pneumatikami veľkosti 265/60 R 18. K sériovej výbave patrí aj elektrická posuvná výklopná strecha, metalický lak, zásterky na zadnej náprave, vložka v ochrannej lište s karbónovým vzhľadom, ultrazvukové cúvacie senzory a kontrola tlaku v pneumatikách (RDK).
V interiéri nechýba štýlové a funkčné náladové osvetlenie. Komfort zvyšujú predné multiobrysové sedadlá v čiernej koži s klimatizáciou.

Druhý nový model známeho veterána: Edition Select má dlhý rázvor kolies, rozsiahly balíček doplnkov z ušľachtilej ocele i montované dielce AMG. Bez príplatku sa alternatívne dodáva vo vyhotovení biela (designo mystic weiß), strieborná metalíza (palladiumsilber), červená metalíza (thulitrot) a čierna metalíza (obsidianschwarz). Nárazníky, rozšírenie blatníkov AMG a vonkajšie zrkadlá sú vždy lakované v čiernej (obsidianschwarz) metalickej farbe. Sériovo dostáva aj 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s piatimi zdvojenými lúčmi nalakované načierno s pneumatikami veľkosti 265/60 R 18, vložky v ochrannej lište s karbónovým vzhľadom, zábranu proti podbehnutiu a športový výfuk s dizajnom AMG.

Interiér má čalúnenie v koži designo: buď dvojfarebné (porcelán/čierna) alebo jednofarebné (čierna). Vysoké nároky podčiarkuje štýlové osvetlenie a viaceré pochrómované prvky, vrátane masky chladiča.
Vybrané časti interiéru sú potiahnuté aj čiernou kožou a olemované ozdobným stehom. Napríklad prístrojová doska, lakťová opierka, kľučky dverí, páka ručnej brzdy, volant a voliaca páka.
Sériová výbava zahrnuje tiež bielo podsvietené nástupné lišty z ušľachtilej ocele s nápisom Mercedes-Benz a komfortnými opierkami hlavy NECK-PRO aktivovanými nárazom, či špičkový akustický systém priestorového zvuku Harman Kardon Logic7®.

Oba uvedené špeciálne modely tejto klasiky medzi terénnymi vozidlami Mercedes-Benz sú vybavené rovnakými výkonnými systémami pohonu a jazdnej dynamiky. K ich sériovej výbave patria okrem stáleho pohonu všetkých kolies s terénnou redukciou a sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC aj elektronicky riadený trakčný systéme 4ETS, elektronický stabilizačný program ESP®, ako aj tlačidlom zapájané uzávierky diferenciálov so stopercentným účinkom uzávierky.

Okrem nových edícii BA3 Final Edition a Edition Select si je možné v súčasnoti objednať aj špeciálnu edíciu PUR dlhej verzie triedy G Proffesional.


Roger Federer testuje Mercedes SLS AMG Roadster 20127. Jún 2011

Byť tenisovou hviezdou ma určite niekoľko dobrých výhod. Jednou z nich je napr. podpora veľkých firiem, ako je Mercedes-Benz. To využil Roger Federer, ktorý si otestoval nový Mercedes SLS AMG Roadster ešte predtým, ako bol uvedený na trh.

Vo videu sme zasvätení do znaleckého posudku švajčiarskej tenisovej hviezdy, ktorá sa preháňa nielen po nedotknutých púštnych cestách mimo centrum Dubaia.
Švajčiarsky gentleman a tenisová legenda dostane za takúto prezentáciu pravdepodobne veľmi dobre zaplatené, čo ale konkrétne pre neho bude asi len malá útecha za stratené nedeľňajšie finále French Open.

zdroj: worldcarfans.com


Foto nového BMW 16. Jún 2011


Hviezdne bicykle3. Jún 2011

Pre novú sezónu je pripravená kolekcia bicyklov Mercedes-Benz. Plne odpružený horský bicykel All Mountain vhodný predovšetkým mimo spevnených ciest, má okrem iného vidlicu Fox Racing F32 RL, 30-stupňovú prevodovku SRAM X.9, hydraulické kotúčové brzdy AVID Elixir 5 so 185 mm kotúčmi a kolesá DT Swiss X1900). Bicykel má hmotnosť 12,8 kg a ponúka varianty rámu vysokého 47 cm, 50 cm a 53 cm.

Fitnes bicykel (blokovateľná odpružená vidlica SunTour XCR a hydraulické zariadenie kotúčových bŕzd) má nezameniteľný dizajn rámu a módnu bielu farbu. Výšky rámu: 48, 51 a 54 cm.

Trekingový bicykel má tvary ako fitnesový (navyše blatníky, batožinový nosič a svetelné zariadenie Busch&Müller, vrátane dynama v náboji kolesa) a je spoľahlivý sprievodca pri denných výjazdoch i dlhších túrach. Výšky rámu: 51 a 54 cm.

Pretekársky bicykel Limited má hmotnosť iba 6,8 kg (umožňuje to jeho karbónový rám vyhotovený procesom tube-to-tube, využíva tiež radiace a brzdiace komponenty SRAM Red a ľahké kolesá DT Swiss RR 1450). Bicykel je vyrobený v limitovej sto kusovej sérii a jazdia na ňom aj piloti Formuly 1 Michael Schumacher a Nico Rosberg. Výšky rámu: 49 cm, 53 cm, 58 cm a 61 cm.

Detský 16“ bicykel Kidsbike je možné jednoduchou prestavbou premeniť z pohonu pedálmi na pohon iba odrážaním sa nohami. To výrazne deťom zjednodušuje a spríjemňuje prvé pokusy jazdenia, cvičí zmysel pre rovnováhu a uľahčuje i začiatky bicyklovania s pedálmi. Bicykel je vhodný pre deti od troch až do približne šiestich rokov. Farebné vyhotovenia: biela, červená metalíza a ružová metalíza.

Kolekcia Bike Selection 2011 zahrnuje tiež nadštandardné oblečenie a praktické príslušenstvo pre bicyklistov.


Ekologický certifikát pre nové SLK2. Jún 2011

O 20 percent menej emisií CO2 ako jeho predchodca z roku 2010 vypúšťa počas celého životného cyklu (vrátane produkcie) nový Mercedes-Benz SLK. Od svojej výroby až po najazdenie viac než 200-tisíc kilometrov zároveň ušetrí 18 percent primárnej energie, čo zodpovedá 4 100 litrom benzínu. Vysokú ohľaduplnosť voči životnému prostrediu nového modelu SLK osvedčili pracovníci nezávislej skúšobne TÜV Süd. Nový športový roadster SLK, s nižšou spotrebou paliva v porovnaní s predchodcom až o 24 percent, tak získal ekologický certifikát podľa normy ISO 14062.

„V súčasnosti robíme skoky v účinnosti ako nikdy predtým v histórii automobilu. A hlavne ako vynálezca automobilu preberáme zodpovednosť za jeho budúcnosť,“ vysvetľuje zástupca Daimleru pre otázky životného prostredia profesor Herbert Kohler a dodáva: „Šetrnosť našich modelov voči životnému prostrediu analyzujeme po celý ich životný cyklus – od výroby cez dlhoročné používanie až po recykláciu starých automobilov. Siaha to ďaleko nad rámec zákonom stanovených povinností.“

Držiteľmi ekologického certifikátu TÜV Süd sú tiež mercedesy tried A, B, C, E, S i GLK a CLS.


Nová generácia motorov Audi 3.0 TDI s výkonom 313 koní1. Jún 2011

Prinášame základné informácie o novej generácii dieselových motorov Audi 3.0 TDI v modelovej rade A6. Audi A6 Avant bude prvé vozidlo skupiny VW, ktoré dostane nový dieselový twin turbo motor o objeme 3.0 litra. Jedná sa o ďalšiu generáciu motorov, ktorá nadväzuje na predchádzajúcu radu s jedným turbom a výkonovým rozpätím od 204 do 245 koní. Nový motor dostane variabilnejšie a aktualizované turbo technológie, čo by malo v konečnom dôsledku viesť až k maximálnemu výkonu 313 koní a krútiacemu momentu 650 Nm.

Predpokladané jazdné parametre sú na motor 3.0 TDI ohromné. Zrýchlenie z 0-100 km/h len za 5.3 sekundy a maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 250 km/h. Famózna je z tohto pohľadu aj spotreba, ktorá by sa mala pohybovať okolo 6.4 litra, čím by sa nový motor stal nielen najvýkonnejším, ale aj najúspornejším, čo sa týka pomeru výkon/spotreba.

zdroj: germancarblog.com


Audi A1 Clubsport quattro dostalo 500 koní31. Máj 2011

Môžu fanúšikovia Audi dúfať v Audi RS1? Ťažko povedať, ale Audi A1 Clubsport quattro je ešte oveľa viac. Jedná sa o jednokusový model, ktorý Audi predstaví tento týždeň na Worthersee Tour 2011.

Extrémne výkonný unikát poháňa vysoko- modifikovaný päť valec o objeme 2,5 litra TFSI s priamym vstrekovaním a turbom. Motor generuje ohromný výkon 503 HP a krútiaci moment 660 Nm.

Samotné Audi A1 Clubsport quattro váži len 1390 kg, čo v spojení s ohromným výkonom zaručuje skvelé jazdné vlastnosti. Z 0-100 km/h auto zrýchli len za 3,7 sekundy, z 0-200 km/h za 10,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

O prenos výkonu sa stará 6 stupňová manuálna prevodovka. Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies- quattro. Prevodovka a aj pohon si auto požičalo z modelu TT RS, avšak celý systém prešiel radou úprav.

Exteriér vozidla je značne pozmenení a tak nejako prispôsobený výkonu a športovým vlastnostiam. Dominantný je aerodynamický športový kit, ktorý rozširuje karosériu o 60 mm. Výfukové potrubie ma vyústenie na ľavej strane tesne pred zadnými kolesami, podobne ako je tomu u Audi A4 DTM.
Použité sú nízkoprofilové 19´´ kolesá s pneumatikami 255/30/R19, ktoré spolu so športovým podvozkom dodávajú autu dostatočnú stabilitu.

Audi A1 Clubsport quattro je lakované v matnej bielej farbe, s kontrastnou čiernou strechou z uhlíkových vlákien.
Interiér je vybavený kožou, pričom chýbajú zadné sedadlá. Miesto nich je výstuha karosérie a úložný priestor pre odloženie závodne helmy.

zdroj: worldcarfans.com