Novinky
750-tisíc jázd s car2go28. Jún 2011
Službu car2go, s možnosťou kedykoľvek spontánne si auto zarezervovať, či voľné hneď vypožičať a zasa odstaviť v inej mestskej časti, už využíva okolo 40-tisíc registrovaných zákazníkov, ktorí takto uskutočnili trištvrte milióna prenájmov.
Nový koncept mobility car2go spoločnosti Daimler a jej partnerov (spustený v roku 2008) má nachystaných pre tento rok už spolu vyše 1,3-tisíca vozidiel smart fortwo pre Amsterdam, Austín, Hamburg, Ulm, Nový Ulm, Vancuver i ďalšie mestá v rámci troch krajín a dvoch kontinentov: Holandska, Nemecka i Spojených štátov amerických.
Klienti car2go iba v Ulme a Novom Ulme doposiaľ prejazdili celkovo takmer sedem miliónov kilometrov, čo predstavuje približne 170 okruhov okolo zeme alebo deväťkrát cestu zo zeme na mesiac a späť. Priemer jedného prenájmu tu pritom dosahoval päť až desať kilometrov – typickú vnútromestskú vzdialenosť jazdy s autom.
Dvojmiestne vozidlá smart car2go majú benzínový motor optimalizovaný na nízku spotrebu a automatiku štart – stop. Do centrálnej obslužnej jednotky vozidla s veľkou dotykovou obrazovkou sa vkladá kľúč od neho, ako aj štyri čipové karty, napríklad na tankovanie a vchod do parkovacích domov. Telematika vozidla funguje v závislosti od procesu požičania, riadi okrem iného aj imobilizér. Každý smart car2go má tiež sériovo strešný solárny článok (výkon 100 wattov) na napájanie elektrinou systému telematiky a zároveň dobíjanie akumulátora. Pri parkovaní na slnku článok tiež samočinne napája vetranie smarta (dokáže v ňom znížiť teplotu až o 18 stupňov Celzia).
Bentley Continental GT dostane výbavu Mulliner27. Jún 2011
Bentley vydáva novú radu doplnkov Mulliner pre model Continetal GT.
Classic paket stojí 9775 dolárov, je z carbonu a zahŕňa upravený predný splitter, bočné prahové lišty a zadný difúzor.
Zákazníci si tiež môžu objednať štyri individuálne možnosti vybavenia: zadný spojler z carbonu za 2.905 dolárov, carbonové zrkadlá za 2.905 dolárov, otvory na predných blatníkoch za 6.174 dolárov alebo 21´´ kolesá za 7.700 dolárov.
Podľa hlavného designera Raula Piresa, Mulliner štýl vyjadruje ostrejšie línie, individuálnejší charakter a podtrhuje extrovertný charakter nášho nového kupé. Poskytuje tiež individuálny výklad športových vlastností prepojených s luxusom a celkovú rafinovanosť GT.´´
zdroj: worldcarfans.com
Hviezdy alternatívneho pohonu24. Jún 2011
Na 11. ročníku Michelin Challenge Bibendum 2011 venovanom udržateľnej mobilite získalo v medzinárodnej konkurencii päť súťažiacich vozidiel Daimleru s alternatívnymi pohonmi spolu 14 ocenení.
Celkovo sa podujatia tohto roku zúčastnilo okolo dvoch stoviek vozidiel od 70 výrobcov. Mercedes-Benz triedy B F-CELL získal šesť ocenení: 1. a 2. miesto za ovládateľnosť a ďalšie ceny v kategóriách lokálne emisie a celkové emisie CO2 (Well-to-Wheel). Mercedes-Beny triedy A E-CELL dostal štyri ocenenia: v kategóriách zrýchlenie, ovládateľnosť, lokálne emisie a celkové emisie CO2 (Well-to-Wheel). Smart fortwo s elektrickým pohonom vybojoval tri ocenenia: 1. miesto za najlepšiu brzdnú dráhu a ceny za lokálne emisie a celkové emisie CO2 (Well-to-Wheel). Medzi ocenené hviezdy alternatívneho pohonu sa dostal i Mercedes-Benz Vito E-CELL, ktorý zasa dostal cenu za dizajn.
Bugatti Galibier mieri do výroby ako legenda Rayale23. Jún 2011
Podľa nedávnych informácii, bude produkčná verzia konceptu Bugatti 16C Galibier predstavená koncom tohto roka, pravdepodobne na autosalóne vo Frankfurte.
Autoblog.nl hovorí, že automobilka oživí legendárnu prezývku Royale, ktorá bola prvýkrát použitá v roku 1920.
Koncept Bugatti 16C Galibier predstavoval super rýchlu limuzínu s pohonom všetkých štyroch kolies, 8 litrovým motorom s šestnástimi valcami, ktorý by mal podľa predpokladov produkovať výkon 800 až 1000 HP.
zdroj: worldcarfans.com
Vodíkové mercedesy prešli okolo sveta21. Jún 2011
Prvú, vyše 30-tisíc kilometrovú jazdu okolo sveta (World Drive) sériovo vyrábaných vozidiel s elektrickým pohonom s palivovými článkami ukončili mercedesy B F-CELL. Cestu okolo sveta troch bez emisií jazdiacich vozidiel B F-CELL a ich sprievodných vozidiel, vrátane Sprinteru s mobilnou vodíkovou čerpacou jednotkou Linde, načasovali k 125. výročiu vynálezu automobilu. Symbolicky ju odštartovala nemecká spolková kancelárka Angela Merkelová a predseda predstavenstva Daimleru Dieter Zetsche.
Na 70 dní jazdy rozvrhnutá vyše 30-tisíc kilometrová expedícia okolo sveta cez štyri kontinenty zahrnovala 14 krajín. Rekordnú jednorazovú vzdialenosť 648 kilometrov, rozdelenú do dvoch častí s vyše 300 kilometrami, sa podarilo absolvovať na ceste z Almaaty do Balkhash v Kazachstane.
Rekordom dýchali aj počty obyvateľov navštívených miest: od iba dvadsiatich v Austrálskej Balladónnii až po pôsobivých 19 miliónov v čínskom Šanghaji. Vozidlá pritom jazdili nielen v centrách miest, v medzimestskej premávke a na dlhých diaľničných etapách, ale osvedčili sa aj mimo spevnených vozoviek, napríklad počas etáp v Austrálií a v Číne.
Kvôli nepostačujúcej vodíkovej infraštruktúre, na celom svete sú zatiaľ iba dve stovky čerpacích staníc, bolo potrebné počas expedície na dotankovanie vozidiel triedy B približne 130-krát použiť sprievodnú mobilnú jednotku od spoločnosti Linde na mercedese Sprinter.
Expedícia preukázala zrelosť a každodennú využiteľnosť vozidiel na palivové články v najrôznejších cestných a klimatických podmienkach a aj pri dlhých trasách. Zároveň bolo jej cieľom podnietiť výstavbu plošnej infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc. Celoplošné používanie takýchto vozidiel, napríklad v Nemecku, by zabezpečila už tisícka staníc na čerpanie vodíka.
„S F-CELL World Drive sme ukázali, že nastal čas pre elektrické vozidlá s palivovými článkami. Teraz je na rade téma infraštruktúry, lebo iba s dostatočným množstvom vodíkových čerpacích staníc môžu vodiči profitovať z výhod tejto technológie: veľký jazdný dosah, krátke doby čerpania paliva, nulové emisie,“ uviedol pri ukončení prvej jazdy okolo sveta sériových vozidiel na palivové články predseda predstavenstva Daimleru Dieter Zetsche.
Nové info o Audi S8, S6, S7, RS6 a RS720. Jún 2011
Väčšinou dobre informovaný časopis Auto Bild prináša bližšie informácie o športových modeloch Audi S8, S6, S7, RS6 a RS7.
Prvý na rade je model Audi S8, ktorý by mal byť predstavený už v septembri na autosalóne vo Frankfurte.
Audi S8 príde s novo vyvinutým twin turbo motorom V8 o objeme 4.0 litra, ktorý bude v rámci koncernovej spolupráce zdieľať aj so sesterskou značkou Bentley. Výkon motora pre model S8 je predpokladaný na cca 500 HP (podobne ako je tomu u modelu Audi A8 W12), čo je približne o 50 HP viac ako mal starý model, pričom sa ale spotreba zníži o takmer 20%. S8 bude používať 8 stupňovú automatickú prevodovku a samozrejme aj pohon všetkých kolies quattro.
V náväznosti na model S8 budú v roku 2012 na Auto Show Los Angeles predstavené verzie S6 a S7, ktoré rovnako získajú motor V8 o objeme 4.0 litra s výkonom 440, resp. 470 HP. V tomto smere však zatiaľ chýbajú presnejšie informácie a tak neviem, či sa bude jednať o nepreplňovaný motor, alebo verziu s turbom, pripadne twin turbom.
Najšportovejšia verzia sedanu, model Audi RS6, dostane rovnako ako Audi S8 tiež twin turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý by mal byť vyladený na výkon 580 HP, čo by malo zodpovedať výkonu, ktorým by bol novým model dostatočne konkurenčný pred jeho rivalom BMW M5. Ten bol predstavený nedávno a je dodávaný s výkonom 560 HP. Audi RS6 by sa oficiálne malo predstaviť koncom roka 2012.
Rovnako sa predpokladá, že aj model Audi RS7 bude poháňať twin turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý ale bude generovať maximálny výkon až 600 HP.
zdroj: germancarblog.com
Triede M vycibrili spotrebu i tvary17. Jún 2011
Mercedes-Benz triedy M tretej generácie dosiahne v priemere až o štvrtinu nižšiu spotrebu oproti svojim predchodcom. Prispievajú k tomu nové, vycibrené motory so širokou škálou opatrení BlueEFFICIENCY: diesely BlueTEC i benzínové BlueDIRECT. Rovnako ako i najlepší koeficient odporu vzduchu v triede (0,32), nová sedemrýchlostná automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS s novým úsporným meničom, ložiská s optimalizovaným trením a systém regulácie teploty prevodového oleja, pohony náprav s nízkym trením, elektrický posilňovač riadenia, pneumatiky s nízkym valivým odporom a ďalšie opatrenia.
Napríklad úsporný, ale dynamický ML 250 BlueTEC 4MATIC spotrebuje (podľa normy NEDC) len 6,0 l/100 km (158 g CO2/km). Na jedno naplnenie nádrže paliva (pri jej bežnom objeme 70 litrov) ponúka možnosť prejsť okolo 1 170 km, respektíve až 1 500 km (pri na želanie inštalovanej 93-litrovej nádrži).
Všetky nové modely ML majú pohon štyroch kolies 4MATIC, nové vylepšenia podvozka a inovačné systémy nastavenia dynamiky jazdy, ktoré spoločne zlepšujú jazdné vlastnosti na ceste aj v teréne. Nechýbajú im pre značku typické prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Zážitok z jazdy v novej triede M zvyšuje prvýkrát použité nastaviteľné tlmenie podvozku.
Vycibrenia sa dočkal i charakteristický dizajn karosérie nového M, ktorá je teraz širšia, dlhšia a pritom nižšia. Ozvláštňujú ju okrem iného novo tvarované predné svetlomety (s možnosťou rozšírenia o Intelligent Light System) doplnené o denné osvetlenie s LED osadené v chrómovanom prstenci integrovanom do nárazníka. Pocit pohody a komfort cestujúcich zvyšuje praktický, detailne prepracovaný interiér z kvalitných materiálov.
„Trieda M stelesňuje všetky skúsenosti, ktoré sme s vozidlami nazhromaždili za viac ako 125 rokov, a tak predstavuje – v skratke – obrovský skok z hľadiska hospodárnosti, bezpečnosti, agility, potešenia z jazdy a dizajnu!“ Konštatuje člen predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Thomas Weber.
Mercedes najúspešnejšia značka v Nemecku15. Jún 2011
Značka s hviezdou obhájila svoje čelné umiestnenie aj po tohtoročnom hodnotení AutomarxX motoristického klubu ADAC a je tak najsilnejšou automobilovou značkou v Nemecku. Od zavedenia hodnotenia AutomarxX v roku 2001 je vďaka 13 prvým miestam Mercedes-Benz najúspešnejšou značkou, ktorá sa presadila vo viac než polovici všetkých doterajších vyhodnotení.
ADAC AutomarxX posudzuje automobilové značky dostupné v Nemecku v šiestich kategóriách: imidž, sila na trhu, spokojnosť zákazníkov, sila produktov a kvalita vozidiel, životné prostredie a bezpečnosť. V každej kategórii sa vyberá jeden víťaz a zo všetkých víťazov sa určuje celkový víťaz.
Značka s hviezdou dosiahla v najnovšom hodnotení ADAC AutomarxX prvé miesto v celkovom hodnotení i v kategóriách imidž a bezpečnosť. Zlepšenie až o sedem miest (postupom z jedenásteho na štvrté) zaznamenala napríklad pri posudzovaní emisií CO2.
„Naše umiestnenie na prvom mieste ukazuje, že Mercedes-Benz je naďalej najsilnejšou značkou. To tiež znamená, že sme priekopníkmi vývoja aktívnych a pasívnych bezpečnostných systémov. Štandardy chceme určovať tiež v neustálom zlepšovaní efektívnosti našich vozidiel. Výrazné zlepšenie v hodnotení emisie CO2 na úrovni značky ukazuje, že sme úspešní aj tu.“ Komentoval dosiahnuté výsledky člen vedenia divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Joachim Schmidt.
Audi A6 Avant – Expert na progresívne technológie14. Jún 2011
Audi opäť raz udáva kurz – nový model A6 Avant je trendsetterom vo vyššej strednej triede. Svojou karosériou ľahkej konštrukcie a mnohými ďalšími inováciami má v poradí už siedma generácia ambície pokračovať v písaní histórie úspechu veľkého kombi značky Audi.
Už na prvý pohľad pôsobí elegantné Audi A6 Avant s dĺžkou 4,93 metra veľmi agilne – jeho proporcie sú športové, nízka línia strechy prechádza do výrazne sklonených zadných stĺpikov. Na želanie Audi dodáva predné reflektory a zadné svetlá v technicky i opticky fascinujúcej technológii svietiacich diód LED.
Nový Avant so svojou nízkou hmotnosťou udáva tón vo svojej triede. Približne 20 percent karosérie pozostáva z hliníkových komponentov – značka Audi ako priekopník ľahkej konštrukcie opäť raz posúva latku v rámci celosvetovej konkurencie. Oproti predchádzajúcej generácii sa celková hmotnosť znížila až o 70 kilogramov, základný model A6 Avant 2.0 TDI má pohotovostnú hmotnosť iba 1.640 kilogramov.
Batožinový priestor má základný objem 565 litrov; sklopením operadiel zadných sedadiel sa zväčší na 1.680 litrov. Na želanie Audi ponúka svojim zákazníkom mnoho komfortných prvkov vybavenia. Na špičke sú gestom ovládané elektrické dvere batožinového priestoru. Pri kombinácii elektricky ovládaných dverí batožinového priestoru a komfortného elektronického kľúča sa systém aktivuje definovaným pohybom nohy pod zadným nárazníkom, po ktorom sa dvere automaticky otvoria.
Audi vysiela nový model A6 Avant na štart so šiestimi motormi vybavenými priamym vstrekovaním paliva. Dva motory sú benzínové, štyri sú turbodiesle TDI. Motory pokrývajú výkonové rozpätie od 130 kW (177 k) do 230 kW (313 k). So suverénnym výkonom sa spája príkladná účinnosť – napríklad motor 2.0 TDI spotrebuje priemerne iba 5,0 litra nafty na 100 km. To predstavuje zníženie spotreby oproti predchádzajúcej generácii až o 18 percent.
Podľa použitého motora má nové Audi A6 Avant šesťstupňovú manuálnu prevodovku, športovú sedemstupňovú prevodovku S tronic s dvoma spojkami, automatickú prevodovku multitronic s plynulou zmenou prevodového pomeru alebo komfortnú osemstupňovú automatickú prevodovku tiptronic. Okrem pohonu predných kolies je k dispozícii aj permanentný pohon všetkých kolies quattro vo svojom najnovšom evolučnom stupni. Na želanie sa montuje športový diferenciál zadnej nápravy, adaptívne rozdeľujúci krútiaci moment medzi zadnými kolesami.
Aj podvozok má veľmi vyspelú konštrukciu – vďaka čomu spája športovú dynamiku s vynikajúcim komfortom. Systém na reguláciu jazdnej dynamiky Audi drive select je súčasťou sériového vybavenia. Pri verziách s pohonom predných kolies zlepšuje ovládateľnosť elektronický stabilizačný systém ESP s funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu. Na želanie sa dá objednať pneumatické pruženie adaptive air suspension, trocha neskôr bude k dispozícii aj dynamické riadenie Audi s variabilným prevodovým pomerom.
Interiér nového modelu A6 Avant exceluje sviežim, moderným dizajnom, nekompromisnou kvalitou vypracovania, veľkorysým vybavením a príkladnou ergonómiou. Medzi prvkami vybavenia high-tech na želanie nechýbajú reflektory adaptive light s plynulou zmenou dosahu, Head-up displej, predné sedadlá s ventiláciou a masážnou funkciou ani rozličné komponenty infotainmentu. Na ich špičke je navigačný systém MMI Navigation na báze pevného disku s ovládaním dotykovou plôškou (touchpad) a systém priestorového ozvučenia Advanced Sound System Bang & Olufsen.
Aj v oblasti plnohodnotného mobilného pripojenia na internet – Audi connect – má nové Audi A6 Avant náskok pred konkurenciou. V spolupráci s Google sú k dispozícii špeciálne služby online. Hotspot WLAN umožňuje pasažierom počas jazdy surfovať po internete a používať elektronickú poštu.
Pre nové Audi A6 Avant sú k dispozícii všetky asistenčné a bezpečnostné systémy značky, ktoré podporujú suverenitu vodiča. Niektoré systémy úzko spolupracujú so systémom MMI Navigation plus, čo ďalej zvyšuje ich výkonnosť. Trocha neskôr pribudne v ponuke nový parkovací systém s priestorovými kamerami. Štyri miniatúrne kamery snímajú okolie vozidla, rýchly softvér spracúva ich obrazy a rozličné pohľady sa zobrazujú na veľkom monitore systému MMI.
zdroj: audi.sk