Novinky

Mercedes si upravuje počasie3. August 2011

Skúšobnému stredisku značky Mercedes-Benz v nemeckom Sindelfingene pribudli nové zariadenia. Vozidlá testujú v umelo vytvorených, aj extrémnych poveternostných podmienkach, doposiaľ v najväčšom rozsahu. Oproti reálnej prírode umožňujú rýchlejšie testovanie, nie sú determinované ročným obdobím ani miestom, kde v prírode extrémne podmienky reálne panujú. Rovnaké podmienky dokážu kedykoľvek opakovane vytvoriť a umožniť tak presné merania a porovnávania.

Prvým novým zariadením je studenovzdušný tunel spôsobilý vytvárať teplotné podmienky od mínus 40 do plus 40 stupňov Celzia. Nový teplovzdušný tunel zasa ponúka na výber teploty v rozsahu od mínus 10 do plus 60 stupňov Celzia. Oba tunely napríklad dokážu vytvoriť podmienky, pri ktorých je vlhkosť vzduchu od 5 do 95 percent alebo intenzita slnečného žiarenia dosahuje 200 až 1 200 Wattov na štvorcový meter. Sú uspôsobené imitovať: na 50 až 70 stupňov Celzia rozhorúčenú vozovku, zrážky až do objemu 80 litrov na štvorcový meter, či snehové búrky s rýchlosťou vločiek do 200 km/h. Vďaka špeciálnym snímačom a účinnému odsávaciemu zariadeniu môžu byť v tuneloch náročným skúšobným programom bez problémov vystavené aj vozidlá s palivovými článkami a ďalšími alternatívnymi pohonmi.

Každý z oboch tunelov pritom využíva integrovanú dvojosovú skúšobnú valcovú stojku a umožňuje vyvinúť rýchlosti až do 265 km/h, čo vytvára možnosť odskúšať aj športové vozidlá. Stojka je vhodná i pre vozidlá s náhonom na všetky štyri kolesá a všetky triedy od malého smarta až po Sprinter.

Nové zariadenia simulujú takmer všetky vplyvy prostredia tiež pri najrôznejších jazdných stavoch: s čiastočnou záťažou alebo pod vysokou záťažou, pri najvyššej rýchlosti alebo v plazivom tempe zápchy, do kopca i z kopca tak, aby bol z bŕzd vyzískaný maximálny brzdný výkon. Poveternostné vplyvy sa pritom dajú nastaviť takmer ľubovoľným spôsobom. Extrémna horúčava a extrémny chlad, suchý púštny vzduch aj vlhká klíma džungle, mrholenie aj búrlivý lejak, krupobitie aj snehová búrka, zatiahnutá obloha aj plné slnečné žiarenie…

Nové zariadenia tak umožňujú už vopred optimalizovať vyvinuté vozidlá alebo súčiastky na všetky poveternostné podmienky a skrátiť i zúžiť ich výber pre následné náročné testovanie v reálnych podmienkach.

„Nové klimatické aerodynamické tunely neslúžia ako náhrada za skúšky na cestách, dokážu však výrazne zredukovať ich množstvo a na ich začiatku budeme omnoho lepšie pripravení. Napríklad z 20 variantov krycieho plechu motora dokážeme už v klimatickom tuneli vylúčiť veľa z tých, ktoré neprinášajú požadovaný účinok. Praktické skúšky potom vykonáme už len s dvomi či tromi variantmi, ktoré sľubujú najlepší úspech. Už vopred si tak ušetríme zdĺhavé pokusy na cestách a napriek tomu budú naše prototypy výrazne zrelšie.“ Poukazuje na jeden z prínosov nových zariadení vedúci vývoja bezpečnostných prvkov značky Mercedes Ulrich Mellinghoff.


Nový Lexus GS sa predstaví 18. augusta2. August 2011

Lexus GS štvrtej generácie prináša v prvom rade dizajnovú filozofiu založenú na vyššej dávke emócií. Zaujme napríklad nová nápadná maska chladiča a odvážnejšie krivky, s ktorými sa budeme stretávať pri všetkých budúcich modeloch Lexus.

Nový GS bol navrhnutý tak, aby svojmu majiteľovi ponúkol atraktívnejšie a dynamickejšie jazdné zážitky v kombinácii s vysokou úrovňou kultivovanosti a maximálnym pohodlím pre vodiča aj spolucestujúcich.

„Nový GS, ktorý je charakteristický odvážnejším dizajnom, vyššou úrovňou jazdnej dynamiky a ešte väčším pohodlím pre všetkých cestujúcich, otvára novú kapitolu v histórii značky Lexus,“ povedal Andy Pfeiffenberger, viceprezident spoločnosti Lexus Europe.

Tlačová konferencia značky Lexus sa uskutoční dňa 18. augusta o 16:15 hod. tichomorského času (19. augusta o 1:15 hod. ráno stredoeurópskeho času) na Parc du Concours v kalifornskom Pebble Beach.

zdroj: lexus.sk


V Monaku sa zrazilo päť luxusných aut naraz1. August 2011

Bizarná nehoda v Monaku si vyžiadala hneď niekoľko známych obetí- Bentle Azure, Aston Martin Rapide, Ferrari F430, Porsche 911 a Mercedes Benz triedy S.

Podľa Daily Mail modré Bentley Azure narazilo do Mercedesu S, ktorý vďaka tejto zrážke narazil do Ferrari F430. Aston Martin Rapide a Porsche 911 tiež zostali zamotaní v tomto zmätku, ale zostáva nejasné ako sa to stalo.

Našťastie sa zdá, že celý incident sa obišiel bez zranení, len luxusné autá, ktoré v takejto intenzite na malej ploche môžete stretnúť asi len v Monaku, budú potrebovať nové nárazníky.

zdroj: worldcarfans.com


Facelift VW Tiguan v úprave ABT Sportline29. Júl 2011

ABT Sportline predstavil nový tuningový program pre faceliftovú verziu Volkswagenu Tiguan.
Design vozidla upravujú drobné vylepšenia, ktoré autu dodávajú agresívnejší vzhľad. Na prednej maske sú to plastové lišty a nový nárazník. Bočná strana auta je doplnená lištou na dverách a novým prahom. Zadný nárazník je tiež upravený, doplnený o novú koncovku výfuku.
K dispozícii je tiež podvozkový kit, ktorý znižuje svetlú výšku o 20 mm. Eleganciu a športový charakter autu dodajú aj nové kolesá o rozmeroch 18-20 ´´.

Pod kapotou je možné dodať motor 2.0 TDI so sériovým výkonom 170, resp. 195 HP. Ten je navýšený o 30, resp. 25 HP.
Podobne preplňovaný motor 1.4 TFSI disponuje výkonom 210 HP, namiesto obvyklých 160 HP. Napokon najsilnejší motor 2.0 TSI so sériovým výkonom 210 a 250 HP bude navýšený o 30 a 40 HP.

zdroj: worldcarfans.com


Limitovaná edícia Porsche 911 GT3 RS 4.028. Júl 2011

Tesne predtým než začal Goodwood Festival of Speed, Porsche svojim zákazníkom v UK predstavilo najnovší model 911, ktorý je asi najostrejšou športovou verziou ktorá sa dá legálne kúpiť.

Táto limitovaná edícia sa bude predávať pod označením 911 GT3 RS 4.0, pričom bude vyrobených len 600 kusov. Slovo najostrejšia verzia je úplne na mieste. Auto sa môže pochváliť jedným z najväčších pomerov výkon/objem u nepreplňovaného agregátu- 125 koní na 1 liter objemu.

Motor o objeme 4.0 litra pochádza zo závodnej verzie 911 GT3 RSR a má celkový výkon 500 HP. Prevodovka je šesťstupňová manuálna Sport. Auto samotné váži len 1360 kg, čo pri danom výkone zabezpečuje výborné jazdné vlastnosti. Zrýchlenie z 0-100 km/h je 3.9 sekundy.

Pre nemecký trh bola cena Porsche 911 GT3 RS 4.0 stanovená na 178.000,- € vrátane DPH.

zdroj: worldcarfans.com


Facelift Audi R8 príde budúci rok27. Júl 2011

Audi R8 je na trhu takmer päť rokov a tak je logické, že sa začínajú objavovať prvé informácie o jeho facelifte.

Podľa časopisu Car Magazine bude aktualizovaná R8 s vylepšenými motormi predstavená niekedy v priebehu budúceho roka. Zdroje naznačujú, že motor V8 o objeme 4.2 litra bude generovať výkon 450 HP, zatiaľ čo motor V10 o objeme 5.2 litra až 540 HP. Hovorí sa aj o použití novej sedemstupňovej prevodovke S tronic, ktorá by mala nahradiť súčastný R tronic.

Zmeny v designe interiéru sa dajú očakávať len menšie, pravdepodobná je úprava na svetlometoch a mierne vylepšenie prístrojovej dosky.

zdroj: worldcarfans.com


Land Rover Discovery 4 modelového roka 201226. Júl 2011

Model Land Rover Discovery 4 modelového roka 2012 dostal množstvo nových prvkov a technických vylepšení, vďaka čomu sa toto všestranné vozidlo stáva ešte lepšou voľbou ako doteraz.
Medzi najzaujímavejšie novinky patrí určite nová 8-stupňová automatická prevodovka ZF 8HP70 s vyššou účinnosťou, prispievajúca k zníženiu emisií CO2 v prípade dieslového motora 3.0 SDV6 z 244 g/km na vynikajúcich 230 g/km.

Model Discovery 4 vybavený novou prevodovkou sa bude dodávať s otočným ovládačom „Drive Select“ a pádielkami na volante. Súčasne s poklesom emisií CO2 sa konštruktérom spoločnosti Land Rover podarilo zvýšiť výkon zo 180 kW na fenomenálnych 188 kW. Vznetový motor 3.0 SDV6 je vybavený filtrom pevných častíc (DPF), čo z neho robí jeden z najekologickejších dieselov v súčasnosti.

Okrem vylepšenej pohonnej sústavy sa Discovery 4 môže pochváliť aj upraveným dizajnom a výbavou. K dispozícii sú dva nové dizajny zliatinových diskov kolies, tri nové balíčky voliteľných prvkov a vylepšené audiosystémy s navigáciou, využívajúce najmodernejšiu architektúru elektrických obvodov. Už základná verzia audiosystému teraz obsahuje farebný displej namiesto doteraz používaného čiernobieleho, technológiu Bluetooth, prijímač DAB a vstup USB/iPod. Takisto prvý raz je audiosystém k dispozícii s dotykovou obrazovkou bez navigačného systému. Zoznam noviniek završuje špičkový audiosystém Harman Kardon LOGIC 7 s ohromujúcim výkonom 825 W prenášaným cez 17 reproduktorov; najvyššie modely audiosystémov sú vybavené hlasovým ovládaním „Say What You See“, ktoré vodičovi umožňuje používať skrátené hlasové povely.

zdroj: landrover.sk


Elektrosmarty na dvoch kontinentoch25. Júl 2011

Tristo najmodernejších vozidiel smart fortwo electric drive (elektromotor 30 kW, dojazd do135 km, úplné nabitie lítiovo-iónových batérií za cca 8 hodín) jazdiacich lokálne bez emisií bude ešte tohto roku na prenájom systémom car2go v severoamerickom meste San Diego a ďalšie pribudnú rovnako do konca roku 2011 aj v holandskom Amsterdame. Realizátori projektu to avizujú ako severoamerický a európsky začiatok éry mestskej premávky bežne využívajúcej vozidlá s čisto elektrickým pohonom.

Prenájom smartov vybavených najaktuálnejšou technológiou telematiky od car2go sa už uplatňuje v štyroch mestách: Ulm, Hamburg, Austin a Vancouver. Vyše 40-tisíc registrovaných užívateľov systému má pritom k dispozícii tisíc vozidiel značky smart fortwo car2go edition so spaľovacími motormi s nízkymi emisiami.

Podľa doterajších skúseností sa očakáva sa, že užívatelia nových smartov budú jazdiť na krátke a spontánne jednosmerné jazdy do vzdialenosti zhruba desiatich kilometrov, k čomu je ich dojazd na úsporný, tichý a výlučne elektrický pohon lokálne jazdiaci bez emisií viac než postačujúci. Výhodou systému car2go tiež je, že ponúka svojim členom možnosť spontánneho požičania auta bez toho, aby museli vopred uviesť koniec prenájmu alebo miesto jeho vrátenia.


Walter de Silva z VW získal ocenenie za design21. Júl 2011

Hlavný dizajnér koncernu Volkswagen prevzal v Ríme ocenenie ADI "Compasso d’Oro" (Zlaté kružidlo) za svoje celoživotné dielo. "Zlaté kružidlo" je považované za jedno z najprestížnejších talianskych ocenení v oblasti dizajnu.

Medzinárodná odborná porota označila de Silvu za "nesporného protagonistu talianskeho dizajnu" a udelila mu ocenenie za jeho takmer štyridsaťročnú kariéru za prítomnosti vedenia a členov ADI (Talianska asociácia priemyselného dizajnu), Fondazione ADI, Fondazione Valor Italia, vybraných hostí a zástupcov tlače. Kuriérne ocenenie Compasso d’Oro vyznamenáva talianske a medzinárodné osobnosti za ich vynikajúce zásluhy v oblastiach dizajnu, výskumu, pedagogiky, výroby a predaja.

S tohtoročným ocenením bola medzinárodne uznávaná cena zavedená v roku 1954 udelená asociáciou ADI už po dvadsiaty druhý. Okrem kuriérneho ocenenia Compasso d’Oro udeľuje porota ocenenie rôznym individuálnym dizajnérskym návrhom, ktorých kvalita môže prispieť k posilneniu povedomia o talianskom priemyselnom dizajne. Tento rok boli ceny odovzdané v Ríme pri príležitosti osláv 150. výročia zjednotenia Talianska.

Walter de Silva je hlavným dizajnérom koncernu Volkswagen od roku 2007. Na tejto pozícii nesie zodpovednosť za dizajn všetkých značiek. V priebehu svojej kariéry získal celý rad ocenení za design, okrem iného vo februári 2010 "Cenu za design Spolkovej republiky Nemecko 2010", najvyššie oficiálne ocenenie za dizajn v Nemecku.


Technologický skok Mercedesu B20. Júl 2011

Výrazne agilnejšia a účinnejšia ako doteraz, pritom komfortná a priestranná ako obvykle – nová trieda B značky Mercedes-Benz má niekoľko talentov naraz. Kompaktný Sports Tourer naznačuje svoj dynamický zjav už na prvý pohľad vďaka nižšej výške vozidla a vzpriamenej polohe sedadiel.

Vozidlo s predným pohonom s novým štvorvalcovým preplňovaným zážihovým motorom s priamym vstrekovaním, novým dieselovým motorom, novou dvojspojkovou prevodovkou a novou manuálnou prevodovkou, ako aj s novými asistenčnými systémami ohlasuje aj po technologickej stránke novú éru kompaktnej triedy v značke Mercedes-Benz. „Toľko noviniek sa naraz nevyskytlo ešte pri žiadnej výmene modelov v histórii značky Mercedes-Benz,“ zdôrazňuje Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva koncernu Daimler zodpovedný za vývoj a vedúci vývoja divízie Mercedes-Benz Cars. „Budúci zákazníci triedy B budú z tohto obrovského skoku profitovať príkladne nízkymi hodnotami spotreby a emisií CO2 v kombinácii s potešením z jazdy, dostatkom priestoru a ako obvykle vysokým štandardnom bezpečnosti značky Mercedes-Benz.“

Svetovú premiéru bude mať nová trieda B (dĺžka/šírka/výška: 4 359 / 1 786 / 1 557 milimetrov) na autosalóne IAA vo Frankfurte (13. až 25. september 2011). K európskym predajcom sa vydá v novembri 2011.