Novinky
Výroba MINI Paceman je potvrdená31. August 2011
Dlho sa šírili rôzne zvesti o možnej výrobe konceptu MINI Paceman, ale až teraz sa všetky informácie potvrdili. Výrobu nového modelu potvrdil priamo generálny riaditeľ Kay Segler.
Ten hovoril s redaktorom Car and Driver pričom veľa informácii z neho nevyšlo. Mimo samotného potvrdenia výroby je to aj fakt, že Paceman bude zdieľať motory s modelom MINI Countryman a že samotná výroba bude prebiehať v rakúskom Grazi.
Presný termín začatia výrobného cyklu tiež ešte nie je stanovený, ale predpokladá sa, že k predajcom by sa mal nový model dostať koncom roka 2012 alebo potom hneď na začiatku roka 2013.
zdroj: worldcarfans.com
Ikona Porsche 911 Carrera teraz s ešte dravším výrazom30. August 2011
Nové Porsche 911 Carrera má vďaka predĺženému rázvoru náprav o 100 mm, menšej výške a možnosti inštalácie až 20 palcových kolies výrazne športovejší výraz. Pri pohľade spredu zaujmú tradičné doširoka roztiahnuté a výrazné predné blatníky, ktorých riešenie opticky ešte viac zdôrazňuje široký rozchod predných kolies. Toto usporiadanie vytvára dojem stabilného postoja i dravého sebavedomia. Prepracované vonkajšie spätné zrkadlá sú novo umiestnené na hornej časti dverí. Toto riešenie je nielen aerodynamicky účinnejší, ale súčasne tiež prispieva k optickému rozšíreniu proporcií.
S každou novou generáciou svojich vozidiel Porsche tradične posúva štandardy dynamiky a úspornosti. U najnovších modelov 911 Carrera a 911 Carrera S došlo, v porovnaní s ich predchodcami, k zníženiu spotreby paliva a produkcie emisií o 16 percent. Oba modely tak spotrebujú podstatne menej paliva než 10 l/100 km. Poklesu bolo okrem iného dosiahnuté vďaka funkcii Auto Start / Stop, účinnejšiemu riadeniu teploty motora alebo systému rekuperácie energie. Svoj podiel na tom má tiež sedemstupňová manuálna prevodovka, ktorá práve v tomto modeli oslavuje svoju svetovú premiéru. Novinkou u dvojspojkovej prevodovky Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) je režim splývania, teda jazdy na neutrál. K zníženiu spotreby paliva prispieva aj nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý súčasne vodičovi prináša pre Porsche typickú presnosť a spätnú väzbu.
Model 911 Carrera s novým motorom boxer s objemom 3,4 litra a výkonom 257 kW (350 k), na želanie dodávaný s prevodovkou PDK, spotrebuje v kombinovanom režime NEDC len 8,2 l/100 km, čo je o 1,6 l / 100 km menej, než tomu bolo v prípade jeho predchodcu. S produkciou CO2 vo výške len 194 g / km sa jedná o vôbec prvé športové vozidlo Porsche, ktorého produkcia CO2 leží pod hranicou 200 g / km. U verzie 911 Carrera S, ktorá je vybavená motorom boxer s objemom 3,8 litra a výkonom 294 kW (400 k) a prevodovkou PDK, došlo k poklesu spotreby o 1,5 l/100 km na súčasných 8,7 l/100 km . Táto hodnota spotreby zodpovedá produkcii CO2 205 g / km. To všetko pri zvýšení výkonu o 11 kW (15 k).
Úplne nová štruktúra karosérie je vyrobená z inteligentný kombinácie hliníka a ocele, ktorá zaistila zníženie hmotnosti o neuveriteľných 45 kg, zároveň sa ale dosiahlo vyššej tuhosti celej konštrukcie. Optimalizácia aerodynamiky spolu s širším pohyblivým zadným spojlerom umožnila zníženie vztlaku vozidla pri súčasnom znížení koeficientu čelného odporu vzduchu.
Obe prevedenia novej generácie modelu 911 prekonávajú svojich predchodcov tiež dynamikou. Carrera S s prevodovkou PDK dokáže z pokoja na 100 km / h zrýchliť za 4,3 sekundy. Po aktivácii režimu Sport Plus, ktorý je ponúkaný v rámci paketu Sport Chrono, dôjde k skráteniu tohto času na 4,1 sekundy. Carrera s prevodovkou PDK dokáže na rovnakú rýchlosť zrýchliť počas 4,6 sekundy (v režime Sport Plus 4,4 sekundy).
Nové modely 911 neponúkajú špičkovú výkonnosť iba v pozdĺžnom smere, ale vrcholnú dynamiku poskytujú tiež v smere priečnom. Okrem predĺženého rázvoru stojí za väčšou agilitou nového modelu tiež zväčšený rozchod kolies, nová zadná náprava a nový elektromechanický posilňovač riadenia. V závislosti od konkrétneho modelu sú k dispozícii štandardne alebo na želanie ďalšie aktívne systémy, ktoré dokážu jazdnú dynamiku posunúť na novú úroveň. V tomto smere sa jedná predovšetkým o systém PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), ktorý je tvorený aktívnymi stabilizátormi a obmedzuje nakláňanie karosérie v zákrutách. Vďaka PDCC majú pneumatiky neustále optimálnu pozíciu voči vozovke a môžu tak prenášať väčšie bočné sily. Výsledkom je vyššia rýchlosť v zákrutách a rýchlejšie časy pri jazde na okruhu.
Riešenie vnútorného priestoru, z ktorého je jasne viditeľný klasický štýl Porsche, citlivo dopĺňa exteriér nového modelu. Dizajnéri sa v tomto smere inšpirovali kultovým modelom Porsche Carrera GT. Vyvýšený stredový tunel, ktorý sa smerom vpred zvyšuje, poskytuje vodičovi pocit väčšieho spojenie s vozidlom a súčasne posúva radiacu páku bližšie k volantu, čo je riešenie tradične používané v motoristickom športe. Pre Porsche typické sú napríklad hlavné prístroje s päticou okrúhlych ukazovateľov (jedným z nich je farebný displej s vysokým rozlíšením) a centrálnym otáčkomerom, alebo napríklad spínacia skrinka umiestnená vľavo od volantu.
Pri modeli Porsche 911 Carrera je základná cena stanovená na 88 038 eur vrátane DPH, pri modeli Porsche 911 Carrera S je základná cena 102 436 eur vrátane DPH.
zdroj: porsche.cz
S Jaguarom XF cez štyri krajiny na jednu nádrž29. August 2011
Nový Jaguar XF s novým 2,2-litrovým štvorvalcovým motorom, kandiduje na titul najúspornejšieho automobilu značky Jaguar v histórii. Dôkazom je trasa, ktorú nedávno absolvoval model vyrobený v továrni Castle Bromwich v anglickom Birminghame z miesta svojho zrodu do Mníchova – čo predstavuje vzdialenosť 1 313 km – na jedinú nádrž nafty.
Štandardný model Jaguar XF, vedený nezávislým testovacím jazdcom Davidom Madgwickom v spoločnosti navigátora Alexandra Madgwicka, prešiel štyrmi krajinami využívajúc kľukaté vidiecke cesty, diaľnice, ale aj preplnené mestské ulice. Vozidlo, ktoré malo na začiatku cesty najazdených niečo vyše 5 000 km, spotrebovalo len 64 litrov paliva, čo predstavuje priemernú spotrebu 4,9 l/100 km.
V cieli cesty v Mníchove čakal na príchod vozidla Andy Whyman, hlavný konštruktér XF, ktorý uviedol: „Celý náš vývojársky tím je veľmi hrdý na to, čo nový Jaguar XF 2.2 diesel dosiahol – dokazuje to nielen úspornosť nového modelu, ale aj to, že vysoký výkon môže ísť ruka v ruke s hospodárnosťou.“
Model XF 2.2 diesel kombinuje vysokú úspornosť s vynikajúcim výkonom. Výkon 139 kW a krútiaci moment 450 Nm umožňuje akcelerovať z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 225 km/h. Hladina emisií CO2 je na úrovni 149 g/km. Dieselový štvorvalec je skombinovaný s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a inovatívnym systémom Stop-Start – ide o vôbec prvé použitie tohto systému vo vozidlách Jaguar.
Jaguar XF modelového roka 2012 sa začne na Slovensku predávať v septembri 2011. Charakterizuje ho moderný, dynamický dizajn, bohatá štandardná výbava, vysoká hospodárnosť a kultivovanosť, preto má najlepšie predpoklady nadviazať na úspech svojho predchodcu.
zdroj: jaguarcars.sk
Aston Martin V12 Zagato aj v cestovnej verzii26. August 2011
Aston Martin oznámil, že pripravuje cestnú verziu modelu V12 Zagato, ktorá bude mať svoju premiéru už budúci mesiac na autosalóne vo Frankfurte.
Luxusná britská automobilka prinesie do Frankurtu dva exempláre V12 Zagato, postavených na báze modelu Aston Martin V12 Vantage, jeden pod označením Zig a druhý Zag.
Model Zig, plne vybavený na vytrvalostné preteky príde v rôznych odtieňoch zelenej a s balíkom aero, ktorý výrazne rozlišuje daný model. Balík obsahuje predný spojler, zväčšené nasávacie otvory, veľký zadný difúzor a zadné krídlo.
Zag, ktorý bol tiež premenený na vytrvalostné preteky sa vráti späť v rovnakej maske ako keď mal premiéru na jar vo Villa d´Este Consorso d´Eleganza.
Výroba modelu je veľmi kritizovaná, keďže bude vyrobených len 120 kusov, čo pravdepodobne ani zďaleka nepokryje dopyt po V12 Zagato. Do predaja by sa vozidlo malo dostať v druhej polovici budúceho roka.
Cena je stanovená na približne 377.000,- €.
zdroj: worldcarfans.com
Nový úsporný osemvalec AMG25. August 2011
Približne o 30 percent nižšiu spotrebu oproti predchodcovi s rovnakým objemom 5,5 litra dosahuje nový vysokootáčkový atmosférický motor V8 AMG. Hospodárnejšiu, ale stále dynamickú jazdu umožňuje najmä uplatnenie v ňom novinky z dielne Mercedes-AMG: technológie manažmentu valcov (AMG Cylinder Management) s riadením podľa viacparametrovej charakteristiky. Tá pri vhodných jazdných podmienkach vypína polovicu, teda štyri (druhý, tretí, piaty a ôsmy) z jeho ôsmich valcov. Obdobná technológia sa používa na úsporu paliva osemvalcových pretekárskych motorov vo Formuli 1. Osemvalcový, tradične ručne montovaný nový agregát V8 AMG sa predstaví v rovnako novom roadsteri SLK 55 AMG, pre pohon ktorého je výhradne určený. Spoločnú premiéru budú mať už počas septembrového veľtrhu IAA vo Frankfurte nad Mohanom.
Premiérový SLK 55 AMG sa predstaví s uvedeným novovyvinutým agregátom, ktorý má okrem iného tiež nové vedenie nasávaného vzduchu, nové hlavy valcov, priame vstrekovanie benzínu s unikátnym tlakom až 200 barov, modifikovaný štvorventilový rozvod s nastavovaním vačkového hriadeľa, upravené hospodárenie s olejom a optimalizovanú kľukovú skriňu, systém stop – štart a manažment alternátora. Uplatňuje sa v ňom vysoký kompresný pomer 12,6 : 1, pričom dosahuje maximálny počet otáčok viac ako 7 000.
Vďaka priekopníckemu manažmentu valcov a ďalším vylepšeniam je výkon nového motoru V8 AMG oproti predchodcovi zvýšený o 45 kW (62 k) na 310 kW (422 k) a krútiaci moment zlepšený z 510 na 540 Nm, pričom jeho kalkulovaná spotreba 8,5 litra na 100 km (podľa NEFZ) je o 3,5 litra (a teda zhruba o 30 percent) nižšia.
S hlavou v oblakoch- Ferrari 458 Spider24. August 2011
Veľmi populárne Ferrari 458 Italia prišlo o pevnú strechu, čoho výsledkom je verzia 458 Spider. Nový kabriolet dostane pevnú skladaciu strechu (podobne ako u verzie California), ktorá sa zloží len za 14 sekúnd, pričom poskytuje oveľa viac výhod ako klasická plátená strecha, jednak čo sa bezpečnosti týka, ale aj komfortu jazdy. Po zložení strechy sa auta strane fakticky plnohodnotné kupé.
O pohon sa stará rovnako o modelu 458 Italia osemvalec o objeme 4.5 litra, ktorý generuje výkon 570 HP a krútiaci moment 540 Nm.
Podľa informácii Ferrari je aerodynamika auta skonštruovaná tak, že s otvorenou strechou sa posádka môže pohodlne baviť a to aj pri rýchlostiach nad 200 km/h.
zdroj: worldcarfans.com
Najmenší z rodiny VW a predsa Up!23. August 2011
Volkswagen predstavil najmenší model Up!, malé kompaktné mestské vozidlo, ktoré sa stane novým vstupným vozidlom značky VW.
VW sľubuje, že auto bolo navrhnuté tak, aby bolo aj pri malých rozmeroch čo najpriestrannejšie a najkomfortnejšie. Nový Up! je dlhý 3.54 metra, široký 1.64 metra a vysoký 1.48 metra. Rázvor neprekročil 2.42 metra. Batožinový priestor je 251 litrov, pričom pri sklopení zadných sedadiel je to slušných 951 litrov.
Auto bude poháňať benzínový trojvalec o objeme 1.0 litra s technológiou BlueMotion (vrátane stop/štart systému) s výkonom 60 HP, resp. 75 HP. Spotreba by nemala prekročiť 4.3 litra.
Plynová varianta s výkonom 68 HP by mala prísť na radu o niečo neskôr.
Up! prichádza aj so systémom City Emergency Braking- inteligentný systém núdzového brzdenia, ktorý funguje pri rýchlostiach do 30 km/h a ktorý dokáže detekovať hroziace kolízie a brzdiť automaticky.
VW Up! sa bude ponúkať v troch variantoch čalúnenia- Trend, Comfot a High. Do predaja by sa najmenší model VW mal dostať na konci roka.
zdroj: worldcarfans.com
Nová generácia Lexus GS22. August 2011
Automobilka Lexus odhalila novú generáciu modelu GS na súťaži elegancie Concours d’Elégance v kalifornskom Pebble Beach.
„Nový Lexus GS, ktorý charakterizuje ešte vyšší pôžitok z jazdy, smelší design a priestrannejší moderný interiér dokonale reaguje na stále náročnejšie požiadavky zákazníkov,“ uviedol viceprezident Lexus Europe Andy Pfeiffenberger.
Nový GS ponúka zákazníkom rad špičkových funkcií aj prémiových prvkov. Môže sa pritom oprieť o technológie, ktoré toto vozidlo posúvajú za obvyklé hranice triedy luxusných vozidiel.
Vďaka novej a odvážnej maske chladiča v tvare vretena, pre Lexus charakteristickej, vyžaruje z nového GS priamo hmatateľná smelosť. Prepracovaný podvozok a stabilný postoj na druhej strane inšpiruje a odmeňuje vodiča nového GS presnými jazdnými vlastnosťami.
Konštruktéri GS si okrem toho dali za úlohu zväčšiť interiér. Aj napriek tomu, že vonkajšie rozmery vozidla zostali prakticky nezmenené, narástla veľkosť kabíny aj batožinového priestoru, aby nový interiér poskytol dostatok miesta pre pohodlnú prepravu cestujúcich a ich batožín aj pri dlhej vzdialenosti
zdroj: lexus.sk
Stále viac zdrojov hovorí o dieselovom BMW M519. August 2011
Zdroje z okolia automobilov stále intenzívnejšie hlásia, že BMW budúci rok na jar nasadí vrcholnú dieselovú variantu modelu M5, ktorá by na trh mala vstúpiť pod označením BMW 550 dXM.
Model 550dXM bude z divízie BMW M a bude sa jednať o čistokrvný dieselový model M5 doplnený o pohon xDrive. Správy hovoria, že auto bude poháňať nový tri-turbo motor o objeme 3.0 litra, ktorý by mal generovať výkon niekde medzi 500 až 550 HP s krútiacim momentom 680 Nm, čo by bola hodnota presahujúca aj krútiaci moment súčastnej benzínovej varianty M5.
Treba však brať všetky informácie s rezervou, keďže globálny marketingový šéf divízie BMW M Brian Watts zatiaľ nič konkrétne nepotvrdil, aj keď pripustil, že automobilka takúto možnosť zvažuje.
zdroj: germancarblog.com
Nové Porsche 911 sa ukázalo ešte pred Frankfurtom18. August 2011
Nové Porsche 911 modelového roku 2012 sa oficiálne predstaví až na autosalóne vo Frankfurte, fotky ale unikli už teraz, tak vieme ako bude auto vyzerať.
Okamžite rozoznateľný nový model sa vyznačuje zmenenou prednou časťou, prepracovanými otvormi na prívod vzduchu a úpravou hmlových svetiel. Aj napriek návrhu déja vu, existuje viacero rozdielov v zadnej časti vrátane dverí, A- stĺpika a menším zadným svetlám.
V kabíne sa objavia výrazne kvalitnejšie materiály a nový design, ktorý odkazuje na interiér v modeloch Cayenne a Panamera. Letmý pohľad odhalí zvažujúcu sa stredovú konzolu, prídavné lišty a upravené budíky.
Ako je už dávnejšie známe, pod kapotou sa bude ukrývať motor o objeme 3.4 litra, ktorý v základnej verzii generuje výkon 350 HP. U modelu Carrera S je to potom výkon 400 HP. Nové 911 Turbo bude disponovať výkonom asi 550 HP.
zdroj: worldcarfans.com