Novinky
Slovanisti na Mercedesoch14. September 2011
Pätnásť nových osobných vozidiel v čiernej, striebornej i hnedej farbe, s najmodernejšími bezpečnostnými systémami (aj zvýšeným počtom airbagov, vrátane bedrových i kolenných, či inteligentnými prednými a adaptívnymi brzdovými svetlami) dostali do užívania futbalisti ŠK Slovan Bratislava, súčasní Majstri Slovenska v Corgoň lige a držitelia Slovenského pohára.
Vozidlá v celkovej hodnote 683-tisíc eur im odovzdal generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia Ing. Andrej Glatz. Prítomný bol aj prezident spoločnosti Grafobal Group a majiteľ Slovana doc. PhDr. Ivan Kmotrík, PhD.
Vozidlá poskytujú nielen najvyššiu mieru bezpečnosti ale aj hospodárnosti (pohon BlueEFFICIENCY i systém štart-stop), či pohodlia (okrem iného automatická klimatizácia a vyhrievanie sedadiel).
„Futbalový Slovan a hviezdne vozidlá je dobré spojenie. Dúfajme, že privedie k ešte lepším výsledkom v tomto športe. Slovan nám prináša veľa pozitívneho, čo je v súčasnosti zvlášť cenné“, uviedol pri odovzdávaní A. Glatz, ktorý patrí medzi najznámejších slovenských športovcov v jazdectve.
„Môj mercedes je najlepšie auto. Páči sa mi. Je v ňom dobrá výbava. Teším sa, že aj ostatní dostali také krásne autá“, spomenul slovanista a reprezentant SR Karim Guédé.
Aston Martin DBS Carbon Edition13. September 2011
Aston Martin oznámil plán na zavedenie špeciálnej karbónovej edície pre model DBS, ktorá by mala byť predstavená na autosalóne vo Frankfurte.
Edícia bude k dostatiu v troch farbách (Carbon čierna, Flame oranžová, Ceramic šedá), s čiernou mriežkou, doplnkami z karbónu a špeciálnymi kolesami.
Do interiéru dizajnéri pridali nové semi-anilínové kožené sedadlá s prešívaním, obloženie z karbónu a tiež nové palubné dosky.
Nová edícia Carbon Edition sa začne predávať začiatkom budúceho roka, pričom cena začína na úrovni 258.000,- € pre verziu kupé a 273.000,- € pre verziu Volante.
zdroj: worldcarfans.com
Elektrický Smart tretej generácie12. September 2011
Elektrický dvojmiestny smart fortwo tretej generácie jazdiaci bez emisií sa začne dodávať aj pre bežných záujemcov (prvé dve generácie mali cielených odberateľov) vo vyše tridsiatich krajinách na jar v roku 2012. Celkovo zíde z výrobného pásu vo francúzskom Hambachu päťmiestny počet vozidiel.
Nový elektro smart odlišuje od predchodcov už napohľad najmä väčšia predná maska a diódové denné svetlá, širšie dverové prahy, či zmeny zadnej časti.
Najnovší smart pritom využíva skúsenosti a spätnú väzbu od užívateľov z jeho predošlých generácií i ďalších projektov elektromobility. S výkonnejším elektromotorom s permanentným magnetom (55 kW, 130 Nm) smart tretej generácie prvý krát prekračuje hranicu 120 km/h, čím sa stáva vhodným i pre jazdu po rýchlostných cestách a diaľniciach. Z 0 na 100 km/h plynulo a bez oneskorenia zrýchli za menej ako 13 sekúnd (z 0 na 60 km/h zrýchli už za 5 sekúnd). Vyššia kapacita akumulátora (17,6 kWh) produkovaného spoločným podnikom Deutsche ACCUmotive umožňuje vozidlu dojazd v mestskej premávke približne 140 km. Úplne vybitý akumulátor sa dobije z bežnej zásuvky alebo z nabíjacej stanice za maximálne osem hodín. Palubná rýchlonabíjačka s výkonom 22 kW dokáže naplno nabiť úplne vybitý akumulátor dokonca za menej ako hodinu. Potrebuje však silnoprúdový kábel a využíva verejné rýchlonabíjacie stanice alebo takzvaný wallbox, inštalovaný doma, či v zamestnaní.
Štandardná výbava vozidla zahrnuje aj elektrické ovládanie okien a elektricky nastaviteľné vonkajšie zrkadlá, kožený volant, koženú hlavicu páky radenia, rádio Entryline, posilňovač riadenia, disky z ľahkej zliatiny s dizajnom deviatich lúčov a kryt batožinového priestoru. Novinka si zachováva i tradične rozsiahlu možnosť doplnkovej výbavy a individualizácie. Ponúkne pritom účelné aplikácie (vrátane smart drive app pre iPhone®) a bude sa dodávať aj vo verziách s panoramatickou strechou alebo strechou z uhlíkových vlákien.
Najvýkonnejšie vo svojej triede: SLK 55 AMG9. September 2011
Oproti predchodcom (i obdobným modelom iných značiek) najvýkonnejší Mercedes-Benz SLK všetkých čias, s porovnateľne minimálnymi hodnotami spotreby paliva, je najnovší SLK 55 AMG. Poháňa ho novo vyvinutý zážihový motor bez preplňovania s priamym vstrekovaním (s jedinečným vstrekovacím tlakom 200 barov) V8 AMG biturbo 5,5 (5, 461 ccm) litra s deaktiváciou valcov 2, 3, 5 a 8 (riadenou podľa viacerých hodnôt), typickým zvukovým zážitkom a parametrami 310 kW/422 k, 540 Nm. Dosahuje nimi doposiaľ najvyšší maximálny výkon i krútiaci moment a prekonáva tak priamu konkurenciu.
Hnaciu silu motora prenáša na zadné kolesá automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Má tri jazdné programy: Controlled Efficiency (C), Šport (S), Manuál (M) a funkciu automatického medziplynu pri podraďovaní.
SLK 55 AMG spotrebuje 8,4 litra paliva na 100 kilometrov (kombinovaná NEJC), čo je zhruba o 30 percent menej ako jeho predchodca. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h SLK 55 AMG absolvuje za 4,6 sekundy, maximálnu rýchlosť (elektronicky obmedzená) má 250 km/h.
O vysokú dynamiku jazdy sa starajú športový podvozok AMG s priamym riadením, brzda Torque Vectoring Brake a trojstupňové ESP, ako aj vysokovýkonná brzdová sústava AMG.
Nový špičkový roadster SLK 55 AMG charakterizuje expresívny dizajn: výrazné disky z ľahkej zliatiny AMG, špecifický styling AMG s odtrhovou hranou AMG, či dve pochrómované dvojité koncovky výfuku.
Ponuku nového modelu zastrešuje vycizelovaný modelový variant SLK 55 AMG "Edition 1" s bielym lakom "designo magno kaschmirweiß". Na želanie sa dodávajú viaceré voliteľné prvky výbavy, vrátane automaticky sa spriehľadňujúcej strechy Magic Sky Control, i balík AMG Handling Package.
C-X16- koncept najmenšieho Jaguara od roku 19508. September 2011
Jaguar predstavil koncept C-X16, ktorý bude mať oficiálne svoj debut až budúci týždeň na autosalóne vo Frankfurte.
C-X16 je dvojmiestne športové vozidlo s pohonom zadných kolies s hybridnou technológiou pohonu a s optimálnym rozložením hmotnosti 50:50 medzi obe nápravy. Auto je dlhé len 4.445 mm, široké 2.048 mm a vysoké 1.297 mm s rázvorom 2.622 mm, čím sa stáva najmenším Jaguarom od roku 1950.
Koncept je poháňaný motorom V6 o objeme 3.0 litra s výkonom 380 HP a krútiacim momentom 450 Nm. Použitá je 8 stupňová prevodovka s integrovaným motor-generátorom. Generátor získava energiu z 1.6 kWh batérie a je schopný poskytnúť ďalších 95 HP a 173 Nm. Takáto podpora sa získava stlačením tlačidla na volante. Koncept C-X16 tiež používa na dobíjanie batérie rekuperáciu energie z brzdenia.
Hnacie ústrojenstvo poskytuje novému Jaguaru zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 300 km/h. Auto môže tiež cestovať čisto na elektrický pohon, avšak len na obmedzenú vzdialenosť pri maximálnej rýchlosti 88 km/h. Emisie CO2 sú len 165g/km.
zdroj: worldcarfans.com
Prichádza dieselový Mercedes SLK7. September 2011
Športový roadster Mercedes-Benz SLK dostal prvý krát aj vznetový pohon. Mercedes-Benz SLK 250 CDI s dieselovým štvorvalcom 2,143 litra (150 kW/204 k, 500 Nm), najsilnejším v tejto triede a sériovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 s; z 80 na 120 km/h za 4,3 s (najlepšia hodnota triedy); pričom dosiahne rýchlosť až 243 km/h. SLK s novou motorizáciou tak dokazuje, že pre svižný roadster sa hodí nielen benzínový ale aj moderný dieselový agregát.
Dieselový roadster Mercedes-Benz SLK 250 CDI pritom priemerne spotrebuje iba 4,9 litra motorovej nafty na 100 km (podľa NEFZ), čo zodpovedá emisii CO2 128 g/km. Dosahuje tak najnižšiu spotrebu a najekologickejšiu prevádzku v segmente. Tiež vďaka použitiu techniky Common Rail štvrtej generácie so vstrekovacím tlakom 2 000 barov, s precíznym časovaním vstrekovania, dvojstupňovým preplňovaním, ako aj sériovým systémom ECO štart – stop.
SLK 250 CDI (možné je ho objednať od 13. septembra aj na Slovensku), sa navonok nelíši od benzínových modelov. Má rovnako fascinujúci vzhľad a dokonca aj dvojvetvovú výfukovú sústavu. Na výber ponúka okrem iného rovnako tri rôzne verzie strechy Variodach (vrátane panoramatickej, ktorá sa po stisnutí tlačidla spriehľadní alebo stmaví), či tri vyhotovenia podvozku (konvenčný oceľový, športový a elektronicky regulovaný s plne automatickým systémom tlmenia).
Audi oživuje model A26. September 2011
Audi sa snaží oživiť model A2, ktorý pripravuje v elektrickej podobe s cieľom dostať ho aj do výroby. Elektromobil Audi A3 by sa mal stať konkurenciou pre pripravovaný model BMW i3.
Model Audi A2 ma ambície stať sa čisto elektrickým vozidlom, s tým, že do výroby by sa mal dostať už vo veľmi krátkej dobe.
Koncept A2 počíta s dĺžkou 3.80 metra, šírkou 1.69 metra a výškou 1.49 metra. To sú jediné parametre uvádzané v oficiálnej správe, ktorá sa väčšinou zaoberá designom vozidla. 4- sedadlová verzia Audi A2 obsahuje niektoré jedinečné prvky interiéru, ako je napr. stredová konzola, ktorá je pripojená na sedadlo vodiča.
Nezvyčajný exteriér načrtáva hlavne LED svetlo, ktoré vytvára zvláštne svetelné efekty, hlavne v tme.
Čo sa týka presnej špecifikácie a hlavne elektrického pohonu, predpokladá sa že Audi viac ukáže 13. septembra vo Frankfurte nad Mohanom, kde bude mať auto svoju premiéru.
zdroj: worldcarfans.com
Mercedes SLS AMG pokoril stíhačku5. September 2011
Počas najočakávanejšej leteckej udalosti roka na Slovensku – Medzinárodných leteckých dní Slovak International Air Fest (SIAF) 2011 – sa stalo v nedeľu, 28. augusta 2011 na Letisku Sliač niekoľko tisíc prítomných divákov očitými svedkami jedinečného víťazstva auta nad stíhačkou.
Svoje sily si pomeralo super športové vozidlo Mercedes-Benz SLS AMG s výkonom 420 kW (571 k) pod vedením skúseného pretekára Mateja Knapeka (26 rokov) so stíhačkou L-29 Delfín pilotovanej bývalým vojenským letcom Pavlom Veselým.
Na úvod stíhačka urobila pre divákov ukážkový okruh vo vzduchu. Keď pilot stíhačky s milimetrovou presnosťou nadletel len niekoľko metrov nad pristávaciu dráhu, napätie medzi prítomnými divákmi dosahovalo maximum. Videli totiž, že na rozdiel od stíhačky začína Matej Knapek na Mercedese-Benz SLS AMG svoj pretek z pevného štartu. ,,Začínali sme z rolovacej rýchlosti stíhačky, čo bolo dosť obtiažne na zosúladenie štartu preteku“ – uviedol Matej Knapek a pokračoval: ,,Asi po 8 sekundách som sa však už dostal na úroveň stíhačky a vďaka neskutočnej akcelerácii SLS-ky sa mi podarilo v priebehu ďalších sekúnd stíhačku bez problémov predbehnúť.“
„SLS-ka má nielen krásny dizajn, ale aj veľmi zaujímavý výkon, vďaka čomu je akýmsi kompromisom medzi super športovým a luxusným automobilom. Aj to bol dôvod, prečo sme sa rozhodli stať nielen jedným z hlavných partnerov podujatia, ale popri dvojdňovej prezentácii tisíckam návštevníkov všetkých najnovších modelov a tried značiek Mercedes-Benz a Kia priamo na letisku, ukázať najmä prítomným mužom, že pokiaľ hľadajú vhodnú čisto pánsku záľubu a adrenalín, Mercedese-Benz SLS AMG je tou najlepšou voľbou.“ – dodala na margo víťazstva mercedesu nad stíhačkou iniciátorka preteku a riaditeľka spoločnosti Motor-Car Banská Bystrica, JUDr. Katarína Filipová.
C 63 AMG Black Series: najsilnejšie céčko všetkých čias2. September 2011
Mercedes-Benz C 63 AMG kupé Black Series ako štvrtý model vozidiel série Black Series sa stáva najsilnejšou triedou C všetkých čias. Poháňa ho motor V8 6,3-litra (380 kW/517 k, 620 Nm). Prenos sily zabezpečuje inovatívna 7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT, ktorá poskytuje štyri jazdné programy, funkciu medziplynu a RACE START. V jazdných programoch Sport plus a Manuál jej preradenie trvá iba 100 milisekúnd.
Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series charakterizuje tiež pozoruhodný vonkajší dizajn (pripomína závodné SLS AMG GT3), technika z motoristického športu a dynamika jazdy na najvyššej úrovni, pričom zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne za 4,2 s (predbežný údaj).
Na atraktívny vonkajší vzhľad nadväzuje aj vnútrajšok vozidla: čierny interiér s červenými kontrastnými doplnkami zaujme vysokou kvalitou a láskyplne spracovanými detailmi. Dve športové škrupinové sedadlá AMG poskytujú vynikajúcu bočnú oporu, a tak umožňujú optimálnu kontrolu nad vozidlom. Čierne čalúnenie DINAMICA na sedadlách a stredových výplniach dverí je z nových syntetických vlákien s vysokou stálosťou na svetle.
Vozidlo využíva tiež nastaviteľný športový podvozok a vysokovýkonnú kompozitnú brzdovú sústavu. Navyše ponúka balík AMG Track Package so športovými pneumatikami a s aktívnym chladením diferenciálu zadnej nápravy, ako aj balík aerodynamiky AMG vrátane prítlačných krídeliek (flics), funkčne nastaveného predného deliča vzduchu a nastaviteľného zadného uhlíkového krídla.
Svetovú premiéru malo kupé C 63 AMG Black Series v rámci pretekov formuly 1 na Nürburgringu počas Veľkej ceny Nemecka v júli tohto roku. Na trh bude uvedené v januári 2012. Na želanie sa bude C 63 AMG kupé Black Series vyhotovovať aj ako štvorsedadlový variant.
Vlajková loď Audi S8 je tu!1. September 2011
Audi ešte pred oficiálnou premiérou na autosalóne vo Frankfurte zverejnilo informácie o novej vlajkovej lodi Audi, športovej verzii S8.
Novú športovú limuzínu poháňa twin turbo motor V8 o objeme 4.0 TFSI, ktorý generuje výkon 520 HP a krútiaci moment 650 Nm. Rovnako ako u klasickej limuzíny A8 je použitá 8 stupňová automatická prevodovka Tiptronic. Nový model Audi S8 zrýchli z 0-100 km/h za 4.2 sekundy. Maximálna rýchlosť je už tradične elektronicky obmedzená na 250 km/h. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies quattro.
Audi tiež prispôsobuje vo svojom boji o zákazníka dôležitý faktor spotreby paliva. Preto nový model umožňuje deaktiváciu technológie S8, čo výrazne pomáha znížiť spotrebu na priemerne 10.2 litra na 100 km.
S8 má tiež adaptívne vzduchové odpruženie s premenlivým tlmením. Štandardne sú dodávané 20´´ kolesá s pneumatikami 265/40 R20, pričom k dispozícii sú aj 21´´ kolesá.
Interiér bude zhodný s modelom A8, rozlíšený len v niekoľkých detailoch. Nové budú ale športové sedadlá, ktoré sú navrhnuté špeciálne pre Audi S8.
Novinkou bude tiež 360 stupňová parkovacia kamera, ktorá obsahuje štyri kamery ktoré sa pri pohľade do počítača spájajú v jeden komfortný obraz, čo napomáha vodičovi v orientácii a pohodlnom parkovaní.
zdroj: worldcarfans.com